Kupić silnik czy regenerować ?
-
- Posty: 111
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 21:10
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
- Aktualnie: 178KM / 395Nm
Kupić silnik czy regenerować ?
Witam wszystkich forumowiczów ponownie po małej przerwie
Stała się tragiczna rzecz, stopił mi się 4 tłok w silniczku 2.0 TDI BMP - i teraz mam zagwózdkę kupić silnik bez osprzętu tzw. słupek czy lepiej jest zregenerować stary ?, wrzucam zdjęcia jakie zrobiłem po zdjęciu głowicy: https://1drv.ms/f/s!AtnY1VOit-EshyohFjlEpODsIdT6
I jeszcze pytanie czy ktoś zna firme: http://wymiensilnik.pl bo u nich znalazłem oferte sprzedaży słupka: http://allegro.pl/silnik-vw-passat-skod ... 98639.html i teraz nie wiem co będzie lepszym wyborem.
Stała się tragiczna rzecz, stopił mi się 4 tłok w silniczku 2.0 TDI BMP - i teraz mam zagwózdkę kupić silnik bez osprzętu tzw. słupek czy lepiej jest zregenerować stary ?, wrzucam zdjęcia jakie zrobiłem po zdjęciu głowicy: https://1drv.ms/f/s!AtnY1VOit-EshyohFjlEpODsIdT6
I jeszcze pytanie czy ktoś zna firme: http://wymiensilnik.pl bo u nich znalazłem oferte sprzedaży słupka: http://allegro.pl/silnik-vw-passat-skod ... 98639.html i teraz nie wiem co będzie lepszym wyborem.
- Łuki_ssuperb
- Posty: 5377
- Rejestracja: 9 gru 2015, o 13:56
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: Co by tu pomodzić...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kupić silnik czy regenerować ?
Wymieniaj slupek u nie Baw się w regenerację...
Wilki nie przejmują się tym co sądzą o nich barany...
-
- Posty: 293
- Rejestracja: 30 paź 2012, o 08:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Imię: Jan
- Lokalizacja: Katowice
Re: Kupić silnik czy regenerować ?
Regeneracja pochłonie kupę kasy. Szukaj sprawdzonego słupka najlepiej z możliwością odpalenia przed wymontowaniem z auta "dawcy". Jeżeli silnik już jest wymontowany ważne by nie leżał zbyt długo.
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: Kupić silnik czy regenerować ?
Ale co zrobiłeś?pirate pisze:Witam wszystkich forumowiczów ponownie po małej przerwie
Stała się tragiczna rzecz, stopił mi się 4 tłok w silniczku 2.0 TDI BMP - i teraz mam zagwózdkę kupić silnik bez osprzętu tzw. słupek czy lepiej jest zregenerować stary ?, wrzucam zdjęcia jakie zrobiłem po zdjęciu głowicy: https://1drv.ms/f/s!AtnY1VOit-EshyohFjlEpODsIdT6
I jeszcze pytanie czy ktoś zna firme: http://wymiensilnik.pl bo u nich znalazłem oferte sprzedaży słupka: http://allegro.pl/silnik-vw-passat-skod ... 98639.html i teraz nie wiem co będzie lepszym wyborem.
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
-
- Posty: 111
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 21:10
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
- Aktualnie: 178KM / 395Nm
Re: Kupić silnik czy regenerować ?
Jechałem samochodem prędkość ok 150 km/h na autostradzie nagle poszła chmura dymu z wydechu, obroty spadły do 0 i temperatura nagle poszła na 120C i tyle, zjechałem na pobocze podniosłem maske, wentylatory chodziły cały czas przy próbie odpalenia nic sie nie działo po przekręceniu kluczykami, więc poczekałem aż temp. zeszła poniżej 90C, wtedy auto odpaliło ale biały dym z wydechu i silnik szarpał jakby chciał wyskoczyć z pod maski. Więc wziąłem go na lawetę i stało się tak jak wyżej napisałem.CLO27 pisze: Ale co zrobiłeś?
-
- Posty: 111
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 21:10
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
- Aktualnie: 178KM / 395Nm
Re: Kupić silnik czy regenerować ?
A czy ktoś się orientuje czy można inny 2.0 TDI wstawić o innym oznaczeniu niż BMP ?, pytam ponieważ widzę niektóre aukcje że mają do sprzedaży silnik BMM i mają w opisie "SILNIK 2.0 TDI V8 BMM Z POPRAWIONĄ WADĄ KONSTRUKCYJNĄ,PROWADZĄCĄ DO USZKODZENIA WAŁU KORBOWEGO,TŁOKÓW,PANEWEK I BLOKU", mechanik mi właśnie coś wspominał, że można wtsawić inny ale nie powiedział jaki dokładnie model - mówił, żeby szukać z poprawionymi wadami.
Jak ktoś wie coś w temacie to proszę o opinie, gdyż nie ukrywam, że zależy mi na jak najszybszej naprawie.
Jak ktoś wie coś w temacie to proszę o opinie, gdyż nie ukrywam, że zależy mi na jak najszybszej naprawie.
- Łuki_ssuperb
- Posty: 5377
- Rejestracja: 9 gru 2015, o 13:56
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: Co by tu pomodzić...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kupić silnik czy regenerować ?
mozna wstawić inny bez wiekszych problemów... co do oznaczeń silników ktore beda pasować to musiałbys się podpytać kogoś kto to robi...
Wilki nie przejmują się tym co sądzą o nich barany...
-
- Posty: 111
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 21:10
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
- Aktualnie: 178KM / 395Nm
Re: Kupić silnik czy regenerować ?
Temat ogarnięty, z tego co mówiła mi osoba która takie silniki regeneruje to oznaczeniami się różnią w zależności od producenta i marki samochodu i w jaki sposób są montowane podłużnie czy poprzecznie czy coś w tym stylu, ale trwałość praktycznie każdy ma taka samą pomiędzy modelami od rocznika 2007 do chyba 2010 lub 2011.
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: Kupić silnik czy regenerować ?
Ja pierdziele....a patrzyleś na temp przed ? Czy nie zwracales uwagi? 120 to ja juz nieraz mialem jak go cisnąłem swoja droga ciekawe bo kurcze stopić tłok to nie taka prosta sprawa chyba ze po prostu był jakoś wcześniej uszkodzony....pirate pisze:Jechałem samochodem prędkość ok 150 km/h na autostradzie nagle poszła chmura dymu z wydechu, obroty spadły do 0 i temperatura nagle poszła na 120C i tyle, zjechałem na pobocze podniosłem maske, wentylatory chodziły cały czas przy próbie odpalenia nic sie nie działo po przekręceniu kluczykami, więc poczekałem aż temp. zeszła poniżej 90C, wtedy auto odpaliło ale biały dym z wydechu i silnik szarpał jakby chciał wyskoczyć z pod maski. Więc wziąłem go na lawetę i stało się tak jak wyżej napisałem.CLO27 pisze: Ale co zrobiłeś?
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: Kupić silnik czy regenerować ?
a kiedy olej wymieniany?
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
-
- Posty: 111
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 21:10
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
- Aktualnie: 178KM / 395Nm
Re: Kupić silnik czy regenerować ?
Tak było 90C (wcześniej samochód zrobił ponad 30km) wjechałem w Skawinie na obwodnice Krakowa i jechałem ok. 110-130km/h zbliżając się do wezła Wieliczka miałem ok 150km/h popatrzyłem w lusterko i zobaczyłem za soba chmure czarnego dymu, popatrzyłem na licznik i już były obroty na 0 i może nie było to do końca 120C ale może z 110C. Prawdopodobną przyczyną było zawieszenie się wtrysku i możliwe że miało to związek z wcześniejszym przybywaniem oleju i z problemami z DPF o którym pisałem kiedyś w innym wątku tutaj na forum, a teraz się to wszystko skumulowało...CLO27 pisze:Ja pierdziele....a patrzyleś na temp przed ? Czy nie zwracales uwagi? 120 to ja juz nieraz mialem jak go cisnąłem swoja droga ciekawe bo kurcze stopić tłok to nie taka prosta sprawa chyba ze po prostu był jakoś wcześniej uszkodzony....pirate pisze:Jechałem samochodem prędkość ok 150 km/h na autostradzie nagle poszła chmura dymu z wydechu, obroty spadły do 0 i temperatura nagle poszła na 120C i tyle, zjechałem na pobocze podniosłem maske, wentylatory chodziły cały czas przy próbie odpalenia nic sie nie działo po przekręceniu kluczykami, więc poczekałem aż temp. zeszła poniżej 90C, wtedy auto odpaliło ale biały dym z wydechu i silnik szarpał jakby chciał wyskoczyć z pod maski. Więc wziąłem go na lawetę i stało się tak jak wyżej napisałem.CLO27 pisze: Ale co zrobiłeś?
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: Kupić silnik czy regenerować ?
no to na bank zawieszający się wtrysk hehe to może dać taki efekt od strzała...
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
-
- Posty: 111
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 21:10
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
- Aktualnie: 178KM / 395Nm
Re: Kupić silnik czy regenerować ?
Na 90% właśnie takie mam potwierdzenie, że to było to.CLO27 pisze:no to na bank zawieszający się wtrysk hehe to może dać taki efekt od strzała...
No nic, praktycznie jestem już zdecydowany na wymiane słupka silnika na taki sam, tylko że z poprawionymi panewkami i coś tam jeszcze co cierpiała seria 2.0 TDI, ale jest jeszcze możliwość zmiany na 1.9 TDI 130HP, który podobno jest bardziej trwały niż 2.0 TDI, co myślicie o takiej opcji ?.
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: Kupić silnik czy regenerować ?
Ile tym masz zamiar jezdzic jak 300kk to 1.9 mozna sie pchać....
Jeżeli wtrysk nie rozpylał to efekt taki jest niestety....pewnie modzik też na to miał wpływ choć takie rzeczy i w praktycznie nowych autach też się dzieją... z ciekawości wiesz ile mniej więcej ten remoncik?
Jeżeli wtrysk nie rozpylał to efekt taki jest niestety....pewnie modzik też na to miał wpływ choć takie rzeczy i w praktycznie nowych autach też się dzieją... z ciekawości wiesz ile mniej więcej ten remoncik?
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ