Cześć,
Kupiłem moją superbkę kilka miesięcy temu- ode tego momentu próbuję ogarnąć co jest przyczyną wysokiego spalania.
Po zrobieniu logów dynamicznych całkiem jest zdezorientowany- zadana ilość wtrysku oraz oczekiwana wartość przepływomierza wydają się "martwe".
co o tym myślicie?
https://www.fotosik.pl/zdjecie/fc8f3aa0ab8cc0d4
2.0 BSS 140km ocena logów- bardzo dużo spalanie
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 11 sty 2018, o 17:30
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
- Aktualnie: O.o
- Imię: Dawid
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 11 sty 2018, o 17:30
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
- Aktualnie: O.o
- Imię: Dawid
Re: 2.0 BSS 140km ocena logów- bardzo dużo spalanie
Oglądając logi statyczne przypomniałem sobie, że wyłapałem problem w grupie 018- wartość 128 po odpuszczeniu gazu.
Czyli problem z odczytem wartości (problem z ustaleniem początku wtrysku). powinno być 4.
jeśli chodzi o grupę 023 wszystko jest ok.
Czyli problem z odczytem wartości (problem z ustaleniem początku wtrysku). powinno być 4.
jeśli chodzi o grupę 023 wszystko jest ok.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 11 sty 2018, o 17:30
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
- Aktualnie: O.o
- Imię: Dawid
Re: 2.0 BSS 140km ocena logów- bardzo dużo spalanie
Cześć
Nie ma odpowiedzi w mojej sprawie, podjąłem już kolejne działania aby rozwiązać problem.
Będę opisywał kolejne etapy- być może przyda się to komuś w przeszłości a jednocześnie wkleję to jaki jeden z aspektów prac nad projektem "Superb".
po kolei...
Kupiłem Superba na jesień 2017 roku, kupując go byłem świadomy, że należy dokonać kilku napraw między innymi z silnikiem. Jednak cena zakupu pozwala na nawet poważnieje remonty.
Chwile przed zakupem był wycięty DPF fizycznie jak i jak zapewniał właściciel w sofcie.
problemy w momencie zakupu :
- głośna praca silnika, głuchy dźwięk ( wydawało się, że po wycięciu DPF`a)
- trzęsło budą na obrotach jałowych
- podczas mocnego przyśpieszania odczuwalne drgania ( takie odczucia ala wkręcania się 3 cylindrowca).
- dwumasa- problem z wyszprzęglikiem ( trzęsienie też stawiam na dwumasę, bierze dobrze nie ślizga się)
podczas użytkowania wyszło:
- duże spalanie- bieg jałowy- 0.9/1.1L (zamiast 0.5/0.6 )
po mieście- 9,5-10L ( zamiast max 8 )
trasa 120km/h- 8 i w górę
- spalanie oleju- jeszcze nie wiem jakie ilości dopiero mierzę od ostatniego zalania jednak wyskoczył komunikat "dolej oleju" )
zrobione logi (powyżej zamieszczone)- Ciężko z nich coś wywnioskować dlatego:
1. działanie ECU będzie miał wgraną ori mapę- być może mapa po modyfikacjach z wycięciem DPF została zrobiona nieumiejętnie / została pomodzona.
- zostaną sprawdzone wszystkie podzespoły na ori mapie- stawiam na problem z pompowtryskami (grupa 018 wyświetla po odpuszczeniu gazu 128 zamiast 4)
- zostanie sprawdzona kompresja
- zostanie wymieniona dwumasa
- zostanie wymieniony termostat ( przy okazji logów sprawdziłem, że mimo blat pokazuje 90* to komp pokazuje niecałe 80)
- po diagnozie zostaną usunięte wady jakie wyjdą na właściwej mapie- być może coś jeszcze wyjdzie.
Będę opisywał kolejne etapy oraz co udało się zdiagnozować.
Nie ma odpowiedzi w mojej sprawie, podjąłem już kolejne działania aby rozwiązać problem.
Będę opisywał kolejne etapy- być może przyda się to komuś w przeszłości a jednocześnie wkleję to jaki jeden z aspektów prac nad projektem "Superb".
po kolei...
Kupiłem Superba na jesień 2017 roku, kupując go byłem świadomy, że należy dokonać kilku napraw między innymi z silnikiem. Jednak cena zakupu pozwala na nawet poważnieje remonty.
Chwile przed zakupem był wycięty DPF fizycznie jak i jak zapewniał właściciel w sofcie.
problemy w momencie zakupu :
- głośna praca silnika, głuchy dźwięk ( wydawało się, że po wycięciu DPF`a)
- trzęsło budą na obrotach jałowych
- podczas mocnego przyśpieszania odczuwalne drgania ( takie odczucia ala wkręcania się 3 cylindrowca).
- dwumasa- problem z wyszprzęglikiem ( trzęsienie też stawiam na dwumasę, bierze dobrze nie ślizga się)
podczas użytkowania wyszło:
- duże spalanie- bieg jałowy- 0.9/1.1L (zamiast 0.5/0.6 )
po mieście- 9,5-10L ( zamiast max 8 )
trasa 120km/h- 8 i w górę
- spalanie oleju- jeszcze nie wiem jakie ilości dopiero mierzę od ostatniego zalania jednak wyskoczył komunikat "dolej oleju" )
zrobione logi (powyżej zamieszczone)- Ciężko z nich coś wywnioskować dlatego:
1. działanie ECU będzie miał wgraną ori mapę- być może mapa po modyfikacjach z wycięciem DPF została zrobiona nieumiejętnie / została pomodzona.
- zostaną sprawdzone wszystkie podzespoły na ori mapie- stawiam na problem z pompowtryskami (grupa 018 wyświetla po odpuszczeniu gazu 128 zamiast 4)
- zostanie sprawdzona kompresja
- zostanie wymieniona dwumasa
- zostanie wymieniony termostat ( przy okazji logów sprawdziłem, że mimo blat pokazuje 90* to komp pokazuje niecałe 80)
- po diagnozie zostaną usunięte wady jakie wyjdą na właściwej mapie- być może coś jeszcze wyjdzie.
Będę opisywał kolejne etapy oraz co udało się zdiagnozować.