[S3] 2.0 TSI 220KM vs 280KM - trakcja
: 31 sty 2018, o 08:58
Cześć,
przymierzam się do kupna S3 kombi. Mam dylemat apropo's silnika... i ...trakcji...
Od pewnego czasu czytam opinie na temat obu wymienionych w tytule silników i serce mówi 280KM, a rozum i portfel 220KM; 18kpln piechotą nie chodzi...
Jak to jest z praktycznego punktu widzenia z trakcją w 220KM. W wielu wątkach przejawia się opinia, że wersja 220KM nie radzi sobie dobrze z trakcją na mokrym oraz śniegu. Ze względu na trakcje i napęd 4x4 lepiej brać 280KM. Jakoś nie zamierzam się ścigać z procedury (z waszych opinii 220KM wtedy to i na trzecim biegu ma problem z trakcją ) tylko normalnie eksploatować samochód 50/50 miasto/trasa + dwoje dzieci na pokładzie nie zachęcają do ciśnięcia.
Teraz konkrety, czy w 220KM (mam nadzieję, że nie bezsensownych pytań):
- będę miał problem z trakcją by podjechać pod stok w zimę czy tez wyjechać z parkingu pod stokiem? Czy łańcuchy będą moim przyjacielem by wyjechać z parkingu? Tak wiem, zależy jaki stok i parking - chodzi mi o Wasze praktyczne spostrzeżenie.
- jak jest z wyprzedzaniem na mokrym czy podczas błota pośniegowego -czy samochód zachowuje się nieprzewidywalnie, a kontrola trakcji "szaleje"?
- Jakie są Wasze odczucia w normalnym użytkowaniu wersji 220KM, ma problem z trakcją czy nie?
Aktualnie jeżdżę dieselem 150KM 320Nm z napędem na przód i czasami zdarza mu się troszkę mielić na stromych wzniesieniach w zimę po ośnieżonych drogach ale zawsze się dzielnie wspina To samo podczas przyśpieszania na błocie pośniegowym, kontrola trakcji robi robotę, a samochód jedzie jak po sznurku... na mokrym raczej nie zrywa przyczepności. Pytanie jak to jest w przypadku S3 220KM?
Tak jak pisałem wyżej kusi 280KM ale ze względu na budżet (140/145kPLN) może być ciężko - tym bardziej, że zależy mi na kilku dodatkach
Z góry dziękuje za informacje.
Ps. Ciekawe w którym poście dostanę ciętą ripostę, że zadaje pytanie na które było już milion odpowiedzi.. Ryzykuje - biorę to na klatę
przymierzam się do kupna S3 kombi. Mam dylemat apropo's silnika... i ...trakcji...
Od pewnego czasu czytam opinie na temat obu wymienionych w tytule silników i serce mówi 280KM, a rozum i portfel 220KM; 18kpln piechotą nie chodzi...
Jak to jest z praktycznego punktu widzenia z trakcją w 220KM. W wielu wątkach przejawia się opinia, że wersja 220KM nie radzi sobie dobrze z trakcją na mokrym oraz śniegu. Ze względu na trakcje i napęd 4x4 lepiej brać 280KM. Jakoś nie zamierzam się ścigać z procedury (z waszych opinii 220KM wtedy to i na trzecim biegu ma problem z trakcją ) tylko normalnie eksploatować samochód 50/50 miasto/trasa + dwoje dzieci na pokładzie nie zachęcają do ciśnięcia.
Teraz konkrety, czy w 220KM (mam nadzieję, że nie bezsensownych pytań):
- będę miał problem z trakcją by podjechać pod stok w zimę czy tez wyjechać z parkingu pod stokiem? Czy łańcuchy będą moim przyjacielem by wyjechać z parkingu? Tak wiem, zależy jaki stok i parking - chodzi mi o Wasze praktyczne spostrzeżenie.
- jak jest z wyprzedzaniem na mokrym czy podczas błota pośniegowego -czy samochód zachowuje się nieprzewidywalnie, a kontrola trakcji "szaleje"?
- Jakie są Wasze odczucia w normalnym użytkowaniu wersji 220KM, ma problem z trakcją czy nie?
Aktualnie jeżdżę dieselem 150KM 320Nm z napędem na przód i czasami zdarza mu się troszkę mielić na stromych wzniesieniach w zimę po ośnieżonych drogach ale zawsze się dzielnie wspina To samo podczas przyśpieszania na błocie pośniegowym, kontrola trakcji robi robotę, a samochód jedzie jak po sznurku... na mokrym raczej nie zrywa przyczepności. Pytanie jak to jest w przypadku S3 220KM?
Tak jak pisałem wyżej kusi 280KM ale ze względu na budżet (140/145kPLN) może być ciężko - tym bardziej, że zależy mi na kilku dodatkach
Z góry dziękuje za informacje.
Ps. Ciekawe w którym poście dostanę ciętą ripostę, że zadaje pytanie na które było już milion odpowiedzi.. Ryzykuje - biorę to na klatę