Dwumas dsg wymiana
-
- Posty: 60
- Rejestracja: 6 gru 2017, o 12:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
- Imię: Paweł
Re: Dwumas dsg wymiana
dobra mam znalazłem wywaliłem wykładzinę z bagażnika i była a teraz co z tym lekkim szarpaniem z 3 na 4 i z 3 na 2 przy baardzo spokojnym rozpedanou czy zwalnianiu ... przy normalnej jeździe tego nie maleszekmw pisze:no to gdzie naklejka..?
patrzyłes dobrze ? może być pod samym oparciem..
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: Dwumas dsg wymiana
z 3 na 2 normalka..ale gorzej z tym przyśpieszaniem..
poszukaj po forach kogo polecają do dsg mokrego..
poszukaj po forach kogo polecają do dsg mokrego..
-
- Posty: 60
- Rejestracja: 6 gru 2017, o 12:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
- Imię: Paweł
Re: Dwumas dsg wymiana
hmmm wracam z pytaniem dwumas wymieniony jak pisałem wyżej brzęczenie na postoju ucichło .. lecz teraz zauważyłem ze przy normalnej jedzdzie kiedy zaczynam zwalniać np do zajeżdżając do świateł przy zbijaniu biegów od 4 na 3 z 3 na 2 i z 2 na 1 występuje dziwny metaliczny dzwiek >>>> wykonczy mnie te dsg ... <<< wiecie co to moze byc ? bo to raczej nie jest normlnie
-
- Posty: 60
- Rejestracja: 6 gru 2017, o 12:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
- Imię: Paweł
Re: Dwumas dsg wymiana
luk ale myślę ze to nie to ..... wpadłem na trop jakiś zaworów w dsg ktoś coś słyszał?
-
- Posty: 60
- Rejestracja: 6 gru 2017, o 12:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
- Imię: Paweł
Re: Dwumas dsg wymiana
nie rozwiazałem .... jeszcze .. nie chce wymieniac w ciemno ... zastanawiają mnie te zawory w dsg podobno one moga "pukać" przy redukcji macie moze jakiegos fachowca w okolicy warszawy albo kujawsko pom od dsg?
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 28 lut 2014, o 11:09
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Dwumas dsg wymiana
U mnie jeden z salonów skody odkupił octavie po szkodzie całkowitej Ciekawe po co ? hehehhepabloo123 pisze:Auto kupione z salonu skody jako pozostawione w rozliczeniu wiec nie ma opcji
-
- Posty: 111
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 21:10
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
- Aktualnie: 178KM / 395Nm
Re: Dwumas dsg wymiana
Rozmawiałem dzisiaj z właścicielem jednej z firm koło Wrocławia która naprawia automatyczne skrzynie w tym DSG, opisałem mu te stuki przy zrzucaniu biegów i powiedział, że jak dla niego to mechatronika ze sterownikiem do wymiany.pabloo123 pisze:hmmm wracam z pytaniem dwumas wymieniony jak pisałem wyżej brzęczenie na postoju ucichło .. lecz teraz zauważyłem ze przy normalnej jedzdzie kiedy zaczynam zwalniać np do zajeżdżając do świateł przy zbijaniu biegów od 4 na 3 z 3 na 2 i z 2 na 1 występuje dziwny metaliczny dzwiek >>>> wykonczy mnie te dsg ... <<< wiecie co to moze byc ? bo to raczej nie jest normlnie
Koszt tylko 5000 zł
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: Dwumas dsg wymiana
no jest taka stara zasada handlarzy samochodami ... , nie kupuje się używanych automatów ...
co prawda teraz się to powoli zmienia bo coraz więcej tego na rynku używanych..
co prawda teraz się to powoli zmienia bo coraz więcej tego na rynku używanych..
Re: Dwumas dsg wymiana
LEKKIE szarpanie przy zmianie 3>2 jest normalne, z 2>3 też, to pierwsze przełożenie które jest wykonywane szybko bez dłuższych półsprzęgieł (tak jak ma to miejsce w 1>2) - nie zmienia to faktu że mogliby ciut dłuższe zasprzęglanie zrobić w sofcie...
Co do stuków przy zmianach biegów, słyszalne bardzo cicho szczególnie w dół, jak się mocno wsłuchasz to usłyszysz też w górę.
Sprawdź czy występują tylko przy zmianie przełożenia synchronizatorów (zmieniaj 4->3, 3->4, 4->3, 3->4, 4->3 puknięcie tylko przy pierwszym przełożeniu) czy przy każdorazowej zmianie sprzęgieł również. Jeżeli pierwsze to raczej nie masz się czym martwić, jeżeli drugie to jednak to do dalszej weryfikacji.
Przeczytane, logicznie sensowne i potwierdzone przez zaufanego elektromechanika:
Zawory się uszkadzały jak ktoś nie wymieniał oleju w dsg wystarczająco często (a przynajmniej raz na 2 lata oraz 60 tys kilometrów), gdyż olej zaczyna zawierać frakcje metaliczne pochodzące ze sprzęgieł, a przepływa przez mechatronikę. W efekcie może spowodować zarysowania i uszkodzenia - co objawia się najczęściej szarpaniem a w krytycznym momencie brakiem możliwości załączenia danego biegu. Mechatronika przy jakimkolwiek problemie elektronicznym też sypie komunikatami i błędami, także jakby coś jej dolegało to albo byś czuł naprawdę hardcorową jazdę, albo byś miał błędy. Gość z objawami pukania na jakimś innym forum powiedział że wymienił mechatronikę i jest tak samo.
Co do stuków przy zmianach biegów, słyszalne bardzo cicho szczególnie w dół, jak się mocno wsłuchasz to usłyszysz też w górę.
Sprawdź czy występują tylko przy zmianie przełożenia synchronizatorów (zmieniaj 4->3, 3->4, 4->3, 3->4, 4->3 puknięcie tylko przy pierwszym przełożeniu) czy przy każdorazowej zmianie sprzęgieł również. Jeżeli pierwsze to raczej nie masz się czym martwić, jeżeli drugie to jednak to do dalszej weryfikacji.
Przeczytane, logicznie sensowne i potwierdzone przez zaufanego elektromechanika:
Zawory się uszkadzały jak ktoś nie wymieniał oleju w dsg wystarczająco często (a przynajmniej raz na 2 lata oraz 60 tys kilometrów), gdyż olej zaczyna zawierać frakcje metaliczne pochodzące ze sprzęgieł, a przepływa przez mechatronikę. W efekcie może spowodować zarysowania i uszkodzenia - co objawia się najczęściej szarpaniem a w krytycznym momencie brakiem możliwości załączenia danego biegu. Mechatronika przy jakimkolwiek problemie elektronicznym też sypie komunikatami i błędami, także jakby coś jej dolegało to albo byś czuł naprawdę hardcorową jazdę, albo byś miał błędy. Gość z objawami pukania na jakimś innym forum powiedział że wymienił mechatronikę i jest tak samo.