Strona 2 z 3

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

: 27 lip 2017, o 11:47
autor: pirate
Problem istnieje ja mam silnik na PD i jak kupiłem swojego trochę pojeździłem potem poczytałem na forach o tym problemie przy okazji wymiany oleju kazałem mechanikom sprawdzić tą pompę oleju i potwierdziło się, że nie tylko wałki są już zużyte (te imbusy) ale również gniazda w których się kręcą, do tego są zbyt cienkie. Zregenerowałem dla świętego spokoju, ponieważ mógłbym jeszcze pojeździć ale to już by była loteria ile zrobiłbym km.

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

: 27 lip 2017, o 13:11
autor: leszekmw
pirate ..ogarnij się ..mówimy o cr.. :idea:

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

: 27 lip 2017, o 13:33
autor: pirate
leszekmw pisze:pirate ..ogarnij się ..mówimy o cr.. :idea:
Ogarnąłem, na dniach odbieram auto z nowym silnikiem - jestem na bieżąco i w CR też w niektórych przypadkach wymieniają zatarte silniki ze względu na wyrobioną pompę oleju.

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

: 27 lip 2017, o 14:29
autor: leszekmw
no chciałbym te przypadki zobaczc cz coś w tym stylu..

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

: 27 lip 2017, o 16:44
autor: pirate
leszekmw pisze:no chciałbym te przypadki zobaczc cz coś w tym stylu..
Pokazałbym gdybym się tym zajmował, poprostu jak mi padł silnik to dzwoniłem do kilku firm które naprawiają /wymieniają silniki w grupie VAG i rozważałem na wymiane silnika z PD na CR i powiedzieli, że wcale nie jest lepiej (jak trafie na felerny egzemplarz) i tak samo te silniki trapią takie bolączki jak pompa oleju, padające wtryski, głowice, wały korbowe (o ile dobrze pamiętam i pisze), oczywiście CR jest napewno lepsze od PD bo to nowsza technologia, ale wszystko się może zdarzyć ;].

Ja jutro odbieram swój samochód z naprawionym silnikiem - dam napewno znać jak to się wszystko sprawuje, czy będę zadowolony czy nie.

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

: 27 lip 2017, o 16:58
autor: chudy
Ten zabierak/imbus został przedłużony właśnie jakoś w roku 2010 (nie wiem, czy czasem nie od MY2011), także silniki na CR również mogą mieć jeszcze krótszą wersję.
Przedłużona wersja ma już znacznie większą trwałość, ale materiał został niezmieniony i podobno przy bardzo dużych przebiegach (rzędu 300tys. i ostrzejsza jazda) również może się zużyć.

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

: 28 lip 2017, o 08:07
autor: leszekmw
pirate jednak w dalszym ciągu będę się upierał że cr są ok.
kolega jest właścicielem renomowanego zakładu zajmującego się dieslami .
są awarie , ale w silnikach które mają bardzo duże przebiegi , po prostu się taki silnik zużywa a awarie mają ci którzy kupują 10-letnie wozy ze znanym "polskim" przebiegiem 180tś.
generalnie - za duże moce z pojemności .

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

: 29 lip 2017, o 19:50
autor: Harath
Leszek, ale to statystycznie przy jakich przebiegach trafiają się te awarie?

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

: 30 lip 2017, o 09:43
autor: pirate
leszekmw pisze:pirate jednak w dalszym ciągu będę się upierał że cr są ok.
kolega jest właścicielem renomowanego zakładu zajmującego się dieslami .
są awarie , ale w silnikach które mają bardzo duże przebiegi , po prostu się taki silnik zużywa a awarie mają ci którzy kupują 10-letnie wozy ze znanym "polskim" przebiegiem 180tś.
generalnie - za duże moce z pojemności .
Ja wiem tylko tyle co rozmawiałem z kilkoma zakładami co regenerują/wymieniają silniki i taką informacje od nich dostałem. Jak juz odbiore swój to napisze co i jak bo jak się okazało to wcale nie była wina pompowtrysków :D

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

: 31 lip 2017, o 07:50
autor: leszekmw
Harath pisze:Leszek, ale to statystycznie przy jakich przebiegach trafiają się te awarie?
zazwyczaj przebiegi nieokreślone niestety..
ale jak sobie popatrzysz jakie mogą mieć przebiegi auta na zachodzie i w jak dobrym mogą być stanie wizualnym to sobie można dośpiewać..
oglądałem teraz a6 w materiale 270tyś ori zero śladów zużcia w zasadzie..na 150 można cofać bez problemu. auto zrobiło w pierwsze 3 lata 195tyś , resztę w polsce przez następne 3 lata..

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

: 31 lip 2017, o 10:55
autor: Harath
Ja wiem, pod względem wizualnym (pomijam gałkę skrzyni biegów i kierownice) to te auta są mega trwałe, mój podczas kupowania miał 257 tys 100% orignalny z polski od Pana który bardzo dbał o auto i pomijając te dwa elementy co wymieniłem przed chwilą auto wygląda prawie jak nowe. Ale ciekawi mnie stan techniczny, ile poszczególne podzespoły wytrzymują, natomiast wczoraj widziałem ofertę na Superba 2 generacji z przebiegiem 530 tys który normalnie jeździ i jeszcze wygląda :O.

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

: 23 sie 2017, o 20:16
autor: JanuszSz
Po niedzieli będę wymieniał imbus zabieraka pompy oleju.Niby nic niepokojącego się nie dzieje,ale auto przejechało już 270 kkm. więc robię to dla świętego spokoju.
U mnie jest już ten 100 mm,ale koszty nieduże(imbus z zabezpieczeniem -20 zł) + parę złotych za robotę.Może dzięki temu uniknę uszkodzenia turbiny,albo i wymiany silnika. Po wymianie wstawię fotkę,jak wyglądał.

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

: 24 sie 2017, o 07:48
autor: leszekmw
fajnie. pooglądamy

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

: 10 paź 2017, o 11:58
autor: Harath
Tak wygląda zabierak pompy oleju po 261 tys przebiegu. Jak sie również okazało (całe szczęście) u mnie zamontowany jest 100 mm zabierak. Moim zdaniem jego zużycie jest minimalne, ale wiadomo, że jak już była zdjęta miska olejowa to się wymieniło na nowy.

foty: https://imgur.com/a/6xIki

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

: 10 paź 2017, o 12:40
autor: JanuszSz
A tak wygląda mój po 275 kkm.
Obrazek