Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0TDI
- Harath
- Posty: 69
- Rejestracja: 13 cze 2017, o 14:39
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Wołomin
Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0TDI
Witam Was, czytałem o dość powszechnym problemie napędu pompy oleju w silnikach 2.0TDI spod znaku VW, problem podobno dotyczy też silników montowanych w Superbach 2 generacji. Chodzi mianowicie o zabierak (imbus) napędu pompy oleju, podobno ten 77 mm strasznie szybko się zużywa i powoduje zatrzymanie pompy a w efekcie zatarcie silnika. Przejrzałem forum i nie znalazłem tematu o tym problemie występującym w Superbie, miał ktoś z tym jakkolwiek do czynienia?
Daje link do forum A3 w który ludzie piszą o tym jakby ktoś chciał zgłębić temat, mam nadzieje, że wklejając link nie łamie regulaminu .
https://www.a3-club.net/forum/showthrea ... 08-13-Cxxx
Daje link do forum A3 w który ludzie piszą o tym jakby ktoś chciał zgłębić temat, mam nadzieje, że wklejając link nie łamie regulaminu .
https://www.a3-club.net/forum/showthrea ... 08-13-Cxxx
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T
W Superbach nie było tego problemu.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- Harath
- Posty: 69
- Rejestracja: 13 cze 2017, o 14:39
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Wołomin
Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T
Ale jesteś pewien? I jakbyś mógł jakoś rozszerzyć wypowiedź czemu nie było? Bardzo się martwię tym, bo mam superba z przebiegiem 257 tys. o silniku CBBB 170 koni z produkcji listopad/grudzień 2009 roku... a modelowo 2010.
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T
cbbb to cr a tam było już wszystko ok zdaje się.
-
- Posty: 469
- Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T
W cbbb o ile pamiętam to do września 2009, ale nie jestem tej daty pewien, był montowany zabierak 77mm, a później 100mm. Konstrukcyjnie jest tak samo jak w silnikach montowanych w audi A3 czy passatach B6. Te zabieraki nie zużywają się tak szybko jak w silnikach PD, gdzie często nie wytrzymywały 150 - 200 tys., Ale to nie znaczy że problem nie istnieje.
- Harath
- Posty: 69
- Rejestracja: 13 cze 2017, o 14:39
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Wołomin
Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T
W sensie, że te montowane w CBBB w Superbie przy dobrym traktowaniu powinien wytrzymać więcej niż 200 tys? Generalnie dzwoniłem do ASO i po VINie powiedzieli mi, że do mojego jest ten 77 mm, choć auto to produkcja 2009 listopad/grudzień. Bedę wymieniał rozrząd to wtedy na pewno wymienie ten zabierak i przekonam się w jakim jest stanie i jakiej długości.
-
- Posty: 469
- Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T
Wymiana zabieraka, jeżeli stary jest zużyty/wytarty to może być za mało. Tam wyciera się też gniazdo w wałku wyrównoważającym który za pomocą zabieraka napędza pompę oleju.
- Harath
- Posty: 69
- Rejestracja: 13 cze 2017, o 14:39
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Wołomin
Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T
Wiem wiem, właśnie zależy jaki będzie stan zabieraka, ale to się okaże.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T
Ok. Może tak. Nie słyszałem o żadnym przypadku problemów z zabierakiem w Superbie 2. Fakt, że o ile masz starsze auto, może się pojawić jak pisze jarkow.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T
no i ja nie słyszałem..ale wiadomo , wszystko się psuje..czekam na relację ze stanu wałka ..
- Harath
- Posty: 69
- Rejestracja: 13 cze 2017, o 14:39
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Wołomin
Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T
Trochę przejrzałem temat jeszcze raz i generalnie ludzie którzy mają CR silnik i zabierak 77mm po około 250 tys jak jeżdżą normalnie mają w niezłym stanie jeszcze, oczywiście warto wymienić bo jest to pierdoła a potencjalnie może spowodować katastrofalne uszkodzenia. Oczywiście porobię zdjęcia swojego zabieraka podczas wymiany ale nie spodziewam się ogromnego wytarcia.
-
- Posty: 469
- Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T
Superbów jest sporo krajowych, passaty głównie z "importu" więc przy tym samym stanie licznika superby mają dużo niższe przebiegi...
- Łuki_ssuperb
- Posty: 5377
- Rejestracja: 9 gru 2015, o 13:56
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: Co by tu pomodzić...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T
W CR ten problem jest znikomy słyszałem o paru przypadkach ale to przy przebiegu dobrze ponad 300tys i ostrej jeździe. Ten problem bardziej się tyczy PD
Wilki nie przejmują się tym co sądzą o nich barany...
Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T
Mam BMP 190 tys i dla świętego spokoju wymieniłem po zakupie.przebieg potwierdzony z PL salonu. Imbus był lekko zużyty.mysle ze jeszcze z 20-30 i wymiana i tak by byla.
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T
no no..ciekawa teoria..jarkow pisze:Superbów jest sporo krajowych, passaty głównie z "importu" więc przy tym samym stanie licznika superby mają dużo niższe przebiegi...