Strona 1 z 3

Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0TDI

: 20 lip 2017, o 11:00
autor: Harath
Witam Was, czytałem o dość powszechnym problemie napędu pompy oleju w silnikach 2.0TDI spod znaku VW, problem podobno dotyczy też silników montowanych w Superbach 2 generacji. Chodzi mianowicie o zabierak (imbus) napędu pompy oleju, podobno ten 77 mm strasznie szybko się zużywa i powoduje zatrzymanie pompy a w efekcie zatarcie silnika. Przejrzałem forum i nie znalazłem tematu o tym problemie występującym w Superbie, miał ktoś z tym jakkolwiek do czynienia?

Daje link do forum A3 w który ludzie piszą o tym jakby ktoś chciał zgłębić temat, mam nadzieje, że wklejając link nie łamie regulaminu :).
https://www.a3-club.net/forum/showthrea ... 08-13-Cxxx

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

: 20 lip 2017, o 12:25
autor: Enriquez
W Superbach nie było tego problemu.

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

: 20 lip 2017, o 12:29
autor: Harath
Ale jesteś pewien? I jakbyś mógł jakoś rozszerzyć wypowiedź czemu nie było? Bardzo się martwię tym, bo mam superba z przebiegiem 257 tys. o silniku CBBB 170 koni z produkcji listopad/grudzień 2009 roku... a modelowo 2010.

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

: 20 lip 2017, o 12:33
autor: leszekmw
cbbb to cr a tam było już wszystko ok zdaje się.

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

: 20 lip 2017, o 13:52
autor: jarkow
W cbbb o ile pamiętam to do września 2009, ale nie jestem tej daty pewien, był montowany zabierak 77mm, a później 100mm. Konstrukcyjnie jest tak samo jak w silnikach montowanych w audi A3 czy passatach B6. Te zabieraki nie zużywają się tak szybko jak w silnikach PD, gdzie często nie wytrzymywały 150 - 200 tys., Ale to nie znaczy że problem nie istnieje.

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

: 20 lip 2017, o 14:37
autor: Harath
W sensie, że te montowane w CBBB w Superbie przy dobrym traktowaniu powinien wytrzymać więcej niż 200 tys? Generalnie dzwoniłem do ASO i po VINie powiedzieli mi, że do mojego jest ten 77 mm, choć auto to produkcja 2009 listopad/grudzień. Bedę wymieniał rozrząd to wtedy na pewno wymienie ten zabierak i przekonam się w jakim jest stanie i jakiej długości.

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

: 20 lip 2017, o 14:51
autor: jarkow
Wymiana zabieraka, jeżeli stary jest zużyty/wytarty to może być za mało. Tam wyciera się też gniazdo w wałku wyrównoważającym który za pomocą zabieraka napędza pompę oleju.

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

: 20 lip 2017, o 15:01
autor: Harath
Wiem wiem, właśnie zależy jaki będzie stan zabieraka, ale to się okaże.

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

: 20 lip 2017, o 15:03
autor: Enriquez
Ok. Może tak. Nie słyszałem o żadnym przypadku problemów z zabierakiem w Superbie 2. Fakt, że o ile masz starsze auto, może się pojawić jak pisze jarkow.

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

: 21 lip 2017, o 07:39
autor: leszekmw
no i ja nie słyszałem..ale wiadomo , wszystko się psuje..czekam na relację ze stanu wałka ..

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

: 21 lip 2017, o 08:26
autor: Harath
Trochę przejrzałem temat jeszcze raz i generalnie ludzie którzy mają CR silnik i zabierak 77mm po około 250 tys jak jeżdżą normalnie mają w niezłym stanie jeszcze, oczywiście warto wymienić bo jest to pierdoła a potencjalnie może spowodować katastrofalne uszkodzenia. Oczywiście porobię zdjęcia swojego zabieraka podczas wymiany ale nie spodziewam się ogromnego wytarcia.

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

: 21 lip 2017, o 19:17
autor: jarkow
Superbów jest sporo krajowych, passaty głównie z "importu" więc przy tym samym stanie licznika superby mają dużo niższe przebiegi...

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

: 21 lip 2017, o 19:49
autor: Łuki_ssuperb
W CR ten problem jest znikomy słyszałem o paru przypadkach ale to przy przebiegu dobrze ponad 300tys i ostrej jeździe. Ten problem bardziej się tyczy PD

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

: 21 lip 2017, o 21:01
autor: xmajk
Mam BMP 190 tys i dla świętego spokoju wymieniłem po zakupie.przebieg potwierdzony z PL salonu. Imbus był lekko zużyty.mysle ze jeszcze z 20-30 i wymiana i tak by byla.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

: 22 lip 2017, o 07:40
autor: leszekmw
jarkow pisze:Superbów jest sporo krajowych, passaty głównie z "importu" więc przy tym samym stanie licznika superby mają dużo niższe przebiegi...
no no..ciekawa teoria.. :)