Strona 3 z 6

Re: Wentylator na postoju

: 18 lut 2018, o 09:08
autor: Mej
Częstsza regeneracja DPF w egzemplarzach podlegających akcji 23R6 jest jednym z trzech zasadniczych elementów strategii nowego oprogramowania.
Z technicznego punktu widzenia nie powoduje ujemnych skutków dla samego filtra, chociaż świadomego użytkownika może nieco wqurwiać (bo żal wyłączyć silnik na "rozpalonym do czerwoności" DPFie).

Z drugiej strony dla osób korzystających z auta głównie w ruchu miejskim, niezależnie od faktycznych powodów aktualizacji, częstsza regeneracja może okazać się dużą i faktyczną zaletą, wynikającą z trudniejszych warunków eksploatacji :) ... .

Moim osobistym zdaniem powyższa zmiana w egzemplarzach z w pełni sprawnym układem wtryskowym jest "na wyrost" i zupełnie zbędna, gdyż "przyspieszoną regenerację" wyzwala masa sadzy "wyliczana teoretycznie" przez sterownik, a nie ta "faktycznie zmierzona", która tak samo jak przed akcją, przybywa zdecydowanie wolniej.

Re: Wentylator na postoju

: 18 lip 2020, o 11:46
autor: thomasek81
Witam,czy to normalne,że po przejechaniu 5 km w mieście temperatura płynu chłodzącego jest 90 ° i po wyłączeniu silnika,jakby chodził wentylator. Napewno nie jest to wypalanie DPF-a bo zużycie paliwa jest na postoju 0.7 l/h ?

Pozdrawiam
thomasek_81

Re: Wentylator na postoju

: 18 lip 2020, o 21:07
autor: yaro_1
to jest wypalanie dpf, przy rozgranym silniku spalanie bywa że pokaże 0,4 na godzinę, obroty jakie były 800 czy większe?
jest jeszcze możliwość że wiatraki włączyły się od klimy ale wtedy raczej na pierwszym biegu chodzą, znaczy wolniej, prawie ich nie słychać

Re: Wentylator na postoju

: 19 lip 2020, o 07:02
autor: thomasek81
Dziękuję za odpowiedź yaro_1, a możesz jeszcze podpowiedzieć,jak go przepalić na trasie?

Pozdrawiam
thomasek_81

Re: Wentylator na postoju

: 19 lip 2020, o 20:03
autor: yaro_1
dobre pytanie, ostatnio systematycznie co tydzień jeżdżę na warszawę (300 km w obie strony) i też dziwnym trafem wypala się następnego dnia po trasie, a wypala się między 300 a 500 km, jest aplikacja, (vag dpf, czy jakoś tak) która sprawdza parametry dpf, i da się tam chyba odczytać, kiedy będzie się wypalać, ale nie pozwala wywołać wypalania, tylko odczyt danych

Re: Wentylator na postoju

: 24 lip 2020, o 15:35
autor: kacluk
jak możecie nie zauważać wypalania dpf? u mnie superb 2016 2.0tdi dpf wypala regularnie co 300km:D ale małe dzienne przebiegi robię..
Polecam aplikację vagdpf+ android i będziecie dokładnie wiedzieć co się dzieje z dpf.. ile macie % sadzy..
PS. nigdy sadza nie wypala się do 0%... zawsze ok 5.5grama sadzy zostaje w filtrze a wypala go przy 25/26gramach..

Re: Wentylator na postoju

: 3 wrz 2020, o 13:00
autor: mg
Z moich obserwacji kiedy DPF się wypala (SIII L&K 2019):
- podwyższone obroty silnika na postoju do 1k, po przygazówce nie spadają poniżej
- przestaje działać Start-Stop (ogólnie nie używam, ale widząc podwyższone obroty włączam go i przechodzę do następnego punktu)
- w ustawieniach Samochód -> Info -> Komunikat "Konieczna praca silnika"
Po tym ostatnim wnioskuję, że trwa wypalanie, chyba, że w Info podany jest powód np. Komfortowa temp. wnętrza nie została osiągnięta.
Powiązałem te powyższe przypadkowo na podstawie obserwacji, ale sprawdza się.
Jak pojawią się powyższe symptomy jeżdżę wtedy wg zaleceń aż do czasu, kiedy pojawi się komunikat "Układ start-stop dostępny".

Być może komuś z Was to pomoże / ułatwi obchodzenie się z tym badziewiem.

Re: Wentylator na postoju

: 3 wrz 2020, o 14:16
autor: kacluk
zamiast się zastanawiać użyj apki na androida vagdpf i będziesz 100% wiedział czy sie wypala czy nie..
podwyższone obroty na postoju moga być także przez "wysokie zapotrzebowanie na energię" i auto będzie trzymało także podwyższone obroty..
a tak będziesz wiedział dokładnie jak na filmie..
Jak widać na filmie gdy masz 25gram sadzy 100% to filtr robi się czerowny i pojawia się ta czerwona mała ikonka rakiety czy czegoś.. oznacza to dodatkową dawkę paliwa podawaną aby utrzymać wysoką temperaturę w filtrze dpf.. ponad 600stopni.. po ukończeniu obrazek filtra znów jest szary a temp spada do 350stopni..


[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=8xmvGjReKKw[/youtube]

Re: Wentylator na postoju

: 4 wrz 2020, o 07:40
autor: Pawel_81
Jak sparować ten vagdpf z samochodem ? przez zwykły kabel USB ?przez bluetooth ? program mam niby się łączy ale nic nie pokazuje.

Re: Wentylator na postoju

: 4 wrz 2020, o 08:51
autor: kacluk
Bluetootch adapter np vgate odb . ja uzywam tego bo ma przycisk power wiec caly czss mam to w aucie wpiete i jak potrzebuje wlwczam przyciskiem.W ustawieniach trzeba kilka opcji zaznaczyc. Odezwij sie na pw to ci wysle jak ja mam to ustawione

Re: Wentylator na postoju

: 4 wrz 2020, o 09:39
autor: mg
Dzięki za hint, czy taki interfejs się nada (pierwszy link z góry po wyszukiwaniu)?
https://allegro.pl/oferta/interfejs-elm ... 8878156432

I czy on będzie gadał również z VCDSem?

Re: Wentylator na postoju

: 4 wrz 2020, o 12:16
autor: kacluk
To jwst dokladnie taki jak moj.. z androidem i apka vagdpf pro dziala wysmienicie.. mam go na stale z w zlaczy obd.. nie drenuje bateri nieuzywany. Z vcds nie wiem czy zadziala ale dpf bedziesz monitorowal idealnie. Zamiast vcds ja uzywam obdeleven. Kamere cofania zakodowal i kilka innych rzeczy.

Re: Wentylator na postoju

: 14 wrz 2020, o 12:13
autor: mg
Dzięki Kacluk, faktycznie działa świetnie. Jeszcze pytanie - OBDeleven używasz z tym samym interfejsem czy tym OBD11?

Re: Wentylator na postoju

: 14 wrz 2020, o 13:44
autor: kacluk
Nie obd11 m osobny ich interfejs.. vgate uzywam tylko z vagdpf.. u mnie po miescie wypala co 300km

Re: Wentylator na postoju

: 23 wrz 2020, o 12:11
autor: Szymon_J23
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Dziś dołączyłem do grona sympatyków bądź też sceptyków superB😉. Ja należę do tych pierwszych 👍. Nawiązując do tematu (nie czytałem wszystkich wpisów) miałem problem z wentylatorem który włączał się dość często a że auto było na gwarancji ASO więc udałem się do nich na diagnozę. Odpowiedź, błąd w panelu ECU wymiana na nowy. Po problemie 😊
Pozdrawiam