Wentylator na postoju

thomasek81
Posty: 15
Rejestracja: 23 cze 2020, o 16:01
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Tomasz

Re: Wentylator na postoju

Post autor: thomasek81 »

Dokładnie napisane dziadostwo,całe szczęście mam vag DPF i idzie to jakoś ogarnąć. Dzięki kacluk.

Pozdrawiam
thomasek81
PabloLG
Posty: 88
Rejestracja: 23 mar 2019, o 19:58
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Paweł
Lokalizacja: Chodziez (Weida De)

Re: Wentylator na postoju

Post autor: PabloLG »

kacluk pisze: 10 lut 2021, o 18:24 U mnie wypala co 250-300 a przebieg mam 70k km.. na trasie pl-uk wypalał co ok 550km. Więc chyba to dziadostwo tak ma.
Ostatnia trase przysluchalem sie dobrze.
Na trasie 780 km wypalal 3 razy trzeci zaczol na okolo 725 km
Ps. Trasa to jakies 120 krajowe reszta autostrada
kacluk
Posty: 503
Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Corby - UK

Re: Wentylator na postoju

Post autor: kacluk »

Czyli u mnie bardzo podobnie. Kręcąc się po mieście 4km do pracy wypala co ok 280-320km. A na trasie pl-uk wypalał co 550km.. ja po 1.5 roku mam już tego DPF dość. I auto będę sprzedawał/wymieniał na benzynę.
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1037
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: Wentylator na postoju

Post autor: Kuster »

kacluk pisze: 14 lut 2021, o 15:05 Czyli u mnie bardzo podobnie. Kręcąc się po mieście 4km do pracy wypala co ok 280-320km. A na trasie pl-uk wypalał co 550km.. ja po 1.5 roku mam już tego DPF dość. I auto będę sprzedawał/wymieniał na benzynę.
Może ja mam za krótko samochód i nie miałem z DPF problemu ale powiedz mi co cię wkurza w tym że się DPF wypala?
Ja tego nawet nie odczuwam
Jak dbasz tak masz
kacluk
Posty: 503
Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Corby - UK

Re: Wentylator na postoju

Post autor: kacluk »

Po przeprowadzce mam 4km do pracy. Więc wypalanie muszę kontrolować aby go nie przerwać. wypalanie co ok300km to też troche nieporozumienie. Diesel wiadomo nie lubi tak krótkich odcinkow. Niby do pracy mam mało ale rocznie 17-22k km robię Do tego lag skrzyni DSG w połączeniu z TDI to jakiś żart. Stąd powiedziałem sobie dość diesla i dość grupy vag.
Sdss
Posty: 533
Rejestracja: 24 gru 2019, o 22:02
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Rafał

Re: Wentylator na postoju

Post autor: Sdss »

kacluk pisze: 14 lut 2021, o 16:07 Po przeprowadzce mam 4km do pracy. Więc wypalanie muszę kontrolować aby go nie przerwać. wypalanie co ok300km to też troche nieporozumienie. Diesel wiadomo nie lubi tak krótkich odcinkow. Niby do pracy mam mało ale rocznie 17-22k km robię Do tego lag skrzyni DSG w połączeniu z TDI to jakiś żart. Stąd powiedziałem sobie dość diesla i dość grupy vag.
Benzyna z gpf też się wypala.
kacluk
Posty: 503
Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Corby - UK

Re: Wentylator na postoju

Post autor: kacluk »

Ale z samego założenia działania gpf ma łatwiej. Diesel ma niższa temp spalin. Ok 350stopni i do wypalania musi dotryskiwac paliwa. Benzyna ma temperaturę spalin ok powyżej 600 więc gpf powinien być bezproblemowy.
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Wentylator na postoju

Post autor: orlik »

Sdss pisze: 14 lut 2021, o 16:17 Benzyna z gpf też się wypala.
Nigdy nie zauważyłem, żeby mi gpf w benzynie wypalało, a mam już prawie 50tysi nastukane. Może dlatego, bo nie zamulam tego auta :D :lol:
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1037
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: Wentylator na postoju

Post autor: Kuster »

kacluk pisze: 14 lut 2021, o 16:07 Po przeprowadzce mam 4km do pracy. Więc wypalanie muszę kontrolować aby go nie przerwać. wypalanie co ok300km to też troche nieporozumienie. Diesel wiadomo nie lubi tak krótkich odcinkow. Niby do pracy mam mało ale rocznie 17-22k km robię Do tego lag skrzyni DSG w połączeniu z TDI to jakiś żart. Stąd powiedziałem sobie dość diesla i dość grupy vag.
Co to znaczy że diesel nie lubi krótkich tras..
Ja mam chyba jakiegoś felerbego tego diesla a ma już prawie 450tys km nastukane...
W obecnych warunkach, temperaturze -5/-7°C jazda do centrum Katowic gdzie od domu mam raptem 7-8km
Jak wyjeżdżam spod bloku po odśnieżaniu (max 5-7minut wiem bo mierzyłem czas) to zaczynam mieć już "ciepłe" powietrze, szyby są już ogarnięte. Jak jestem na węźle murckowskim (połowa trasy) to już mam wskazówkę temperatury wody na 1/3 i spalanie od uruchomienia ~10l/100km (wyższe bo auto stało i się grzało przez te pare minut)
Jak dojeżdżam do centrum to mam już te 8/100
DPF wypala się jak musi a ja tego nie odczuwam.
Moja żona tego nawet wcale nie kontroluje. Nie trzeba w żadne trasy wyskakiwać bo on sam sobie temperaturę podbije podczas jazdy nawet w mieście... 20km i po kłopocie... Sprawdzałem to specjalnie z VAGDPFem

Mam TDI i DSG i nie uważam żeby miał jakiegoś ogromnego laga... Osobiście nie wróciłbym do żadnego manuala.
Owszem ma czasami w różnych momentach jazdy zwłokę ale jak jeździsz na "S" to tego problemu nie ma w ogóle...
Uważam też że to właśnie do TDI jedyna słuszna skrzynia biegów to Automat (np. DSG)
orlik pisze: 14 lut 2021, o 21:48
Sdss pisze: 14 lut 2021, o 16:17 Benzyna z gpf też się wypala.
Nigdy nie zauważyłem, żeby mi gpf w benzynie wypalało, a mam już prawie 50tysi nastukane. Może dlatego, bo nie zamulam tego auta :D :lol:
I tak samo dzieje się z dieslem tylko trzeba od czasu do czasu wyskoczyć na trasę pogonić maszynę a nie tylko do 3tys rpm "toczyć"
Jak dbasz tak masz
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Wentylator na postoju

Post autor: orlik »

Zgadza się, tylko w benzynie trzeba bardziej się postarać, żeby go zapchać...
kacluk
Posty: 503
Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Corby - UK

Re: Wentylator na postoju

Post autor: kacluk »

Mówienie że czasem trzeba na trasę wyskoczyć żeby DPF wypalić nie ma sensu. Nie wypali się nawet jak będziesz 200km/h jechał jeśli nie jest wystarczająco pełen. Poza tym diesle z CR mogą wypalać DPF nawet na postoju na wolnych( podniesionych do 1000rpm) jak mówiłem chodzi o temperaturę spalin na wylocie diesel 350 a benzyna powyżej 600.. do wypalania DPF potrzeba powyżej 600stopni więc benzyna to zrobi bez dotrysku do cylindrów.

A lag w dsg TDI.. jest w cholerę nieprzyjemny. Moje auto 2016 z najnowszymi mozliwymi aktualizacjami sterowników działa średnio. Przy ruszeniu jest lag. Jak jedziesz 50km/h zdejmij nogę z gazu i wciśnij ponownie także lag. Jeśli mocno depczesz jest ok. Na trybie s także jest lag, ale mniejszy.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Wentylator na postoju

Post autor: rezon »

kacluk pisze: 15 lut 2021, o 00:38 Mówienie że czasem trzeba na trasę wyskoczyć żeby DPF wypalić nie ma sensu. Nie wypali się nawet jak będziesz 200km/h jechał jeśli nie jest wystarczająco pełen. Poza tym diesle z CR mogą wypalać DPF nawet na postoju na wolnych( podniesionych do 1000rpm) jak mówiłem chodzi o temperaturę spalin na wylocie diesel 350 a benzyna powyżej 600.. do wypalania DPF potrzeba powyżej 600stopni więc benzyna to zrobi bez dotrysku do cylindrów.

A lag w dsg TDI.. jest w cholerę nieprzyjemny. Moje auto 2016 z najnowszymi mozliwymi aktualizacjami sterowników działa średnio. Przy ruszeniu jest lag. Jak jedziesz 50km/h zdejmij nogę z gazu i wciśnij ponownie także lag. Jeśli mocno depczesz jest ok. Na trybie s także jest lag, ale mniejszy.
O ile wyskoczenie na trasę faktycznie nie zawsze wypala dpf, to jednak przy 200km/h wypala się. Nawet jeśli nie jest wystarczająco pełny. Co więcej wypali się do zera, a nie do 5g. U mnie wypala sadzę już od ok. 3 tys. obrotów czyli ok. 160km/h. Do 140km/h powoli, ale rośnie poziom sadzy. W Superbach zapewne jest podobnie. Wystarczy zwykły ELM i carscanner w smartfonie, aby sprawdzić.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
kacluk
Posty: 503
Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Corby - UK

Re: Wentylator na postoju

Post autor: kacluk »

W skodzie nigdy do 0 nie wypala. A wypalanie zaczyna przy 1000 obrotów nawet jak stoisz- nie trzeba jechać. Wszystko widać w apce vagdpf.
Więc i w wypalanie przy 200km/h do 0 wątpię bo mi jadąc z UK do Polski wypalał chyba 5x. A prędkości pod 200dochodzily;) i zawsze koło 4-6gram przestawało wypalać. Vag to nie opel. Czy inna marka. Tu DPF jest dość specyficzny.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Wentylator na postoju

Post autor: rezon »

Z faktami się nie dyskutuje. Podłącz ELM+carscanner i wtedy pogadamy. Specjalnie bawiłem się kilka razy, żeby zobaczyć, jak to rzeczywiście jest tym dpf'em. Nie piszę o wypalaniu wymuszonym dodatkową dawką ON, tylko samoistnym. W każdej marce dpf działa na tej samej zasadzie - musi mieć odpowiednią temperaturę, aby wypalać sadzę. temp dpf bierze się z temp spalin. Aby podnieść temp. spalin różne są metody - albo dodatkowy ON (większość), albo eloys (na pewno niektóre francuzy), albo odpowiednia prędkość obrotowa. Ostatnia ma jeszcze jeden plus - ciśnienie gazu, które wydmucha wszystkie złogi. Jak utrzymasz 200km/h przez całe Niemcy, to na pewno nie będzie Ci się wypalał 5 razy. btw możesz mieć coś skopane, skoro jadąc 200km/h przez Niemcy wypalał się 5x. Mnie się nie wypalał ani razu - wystarczyła średnia 127km/h i 11,5l/100 ;) Albo ja mam coś zepsute :lol: :lol: :lol: Kto to słyszał, żeby diesel tyle palił :lol: :lol: :lol:
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Wentylator na postoju

Post autor: maureliusz »


kacluk pisze:W skodzie nigdy do 0 nie wypala. ......
Więc i w wypalanie przy 200km/h do 0 wątpię bo mi jadąc z UK do Polski wypalał chyba 5x. A prędkości pod 200dochodzily;) i zawsze koło 4-6gram przestawało wypalać. Vag to nie opel. Czy inna marka. Tu DPF jest dość specyficzny.
Wypala się nawet poniżej... ale na postoju.
Pisane było o tym i sprawdzałem tak jest.

Jadąc nad morze nie 200km/h tylko w okolicach 140km/h ;-) nie wypalał się ani razu lecz czyścił samoczynnie i nie osiągnął progu wypalania.

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
ODPOWIEDZ