tarcze hamulcowe
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: tarcze hamulcowe
To zdając relację:
- tarcze Zimmerman / gładkie / malowane
- klocki EBC / green
Po już prawie 2 miesiącach:
- szału / efektu wow... nie ma Niestety to musiałoby wjechać coś nie standardowego
- jest OK / hamuje / na trasię wydaje się bardziej skuteczne
- mam wrażenie...że na zimnych jest słabiej / dużo słabsze pierwsze hamowanie
- NIC NIE BIJE... wiem, niektórzy wkurzeni, bo tyle smaru napchał
- przód całkiem spoko / daje radę
- tył... się pali po mocniejszym hamowaniu... kto zaprojektował nie wentylowaną tarczę... @#$@%#@$
- malowanie na plus / póki co ładnie wygląda
Generalnie orajt / bez efektu wow!
Jutro wyjazd nad morze / może trasa nasunie coś nowego...
- tarcze Zimmerman / gładkie / malowane
- klocki EBC / green
Po już prawie 2 miesiącach:
- szału / efektu wow... nie ma Niestety to musiałoby wjechać coś nie standardowego
- jest OK / hamuje / na trasię wydaje się bardziej skuteczne
- mam wrażenie...że na zimnych jest słabiej / dużo słabsze pierwsze hamowanie
- NIC NIE BIJE... wiem, niektórzy wkurzeni, bo tyle smaru napchał
- przód całkiem spoko / daje radę
- tył... się pali po mocniejszym hamowaniu... kto zaprojektował nie wentylowaną tarczę... @#$@%#@$
- malowanie na plus / póki co ładnie wygląda
Generalnie orajt / bez efektu wow!
Jutro wyjazd nad morze / może trasa nasunie coś nowego...
Ostatnio zmieniony 27 lip 2021, o 07:39 przez maureliusz, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: tarcze hamulcowe
Zastanawia mnie ten palący się tył. Sprawdzałeś hamowanie przodu czy Ci nie przycina tłoczka np. od jednej strony? Nigdy nie miałem tak, żeby tył był mocniej rozgrzany niż przód, a wentylowany przód i niewentylowany tył to standard. Sprawdź zużycie przednich tarcz wizualnie czy wyglądają tak samo (nie ma pasków korozji, nierównego rantu) i ew. mikrometrem, ale 2 miesiące to może być trochę mało na wyraźną różnicę w rozmiarze.maureliusz pisze: ↑26 lip 2021, o 23:29 To zdając relację:
- tarcze Zimmerman / gładkie / malowane
- klocki EBC / green
Po już prawie 2 miesiącach:
- szału / efektu wow... nie ma Niestety to musiałoby wjechać coś nie standardowego
- jest OK / hamuje / na trasię wydaje się bardziej skuteczne
- mam wrażenie...że na zimnych jest słabiej / dużo słabsze pierwsze hamowanie
- NIC NIE BIJE... wiem, niektórzy wkurzeni, bo tyle smaru napchał
- przód całkiem spoko / daje radę
- tył... się pali po mocniejszym hamowaniu... kto zaprojektował nie wentylowaną tarczę... @#$@%#@$
- molowanie na plus / póki co ładnie wygląda
Generalnie orajt / bez efektu wow!
Jutro wyjazd nad morze / może trasa nasunie coś nowego...
Co do wow - Greenstuff to po prostu lepsze, mniej pylące klocki do codziennego użytku, a nie jak ktoś tu się wymądrzał "sportowe". Wow na Greenstuff'ach to miałem nie w Superbie, tylko w Volvo. Tylko nie dlatego, że greeny są takie super, tylko ori takie słabe. Możesz spróbować przy kolejnej wymianie inne kolory - żółty?
-
- Administrator
- Posty: 1232
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: tarcze hamulcowe
na 110% stoją tłoczki z tyłu lub dźwignia od ręcznego nie odbija, jak zgrzany to puchnie tłoczek i pali klocki. w tej chwili masz słabe hamowanie z tyłu, ale zapewne się przyzwyczaiłeś. typowy problem na vag-ów.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: tarcze hamulcowe
Panowie... wyluzujcie!
Nie grzeje się podczas jazdy tylko po gwałtownym hamowaniu. GWAŁTOWNYM:-) - np. poganianiu Seata po zakrętach
Dlatego piszę, że przód jeszcze w miarę, ale tył... biedny strzela od temperatury.
Przy spokojnie jeżdzie wszystko chłodne jak w kostnicy = wszystko odbrze złożone.
Dodatkowo przy każdej wymianie kół lato-zima sprawdzam, czy koła kręcą się prawidłowo / jak nie to jest czyszczenie.
A zapomniałem jedno:
- pylenie - wydaje mi się znacznie lepiej / a nawet jak jest to jakoś łatwo się usuwa.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Administrator
- Posty: 1232
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: tarcze hamulcowe
Nie ma takiej opcji, żeby tył grzał się bardziej niż przód jeżeli jest wszystko sprawne. Skorzystaj z mojej podpowiedzi wyżej.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: tarcze hamulcowe
Ja Cię nie rozumiem...
Jak wszystko wyczyszczone do białego, nasmarowane, cylinderki pracują, ręczny OK nic nie blokuje... to co mam robić?
Poprostu te klocki się mocno wgryzają w tarczę moim zdaniem. Przód jest wentylowany, dużo więcej mięsa do odprowadzania ciepła.
Tył poprostu się męcy i tyle.
Nie wiem co w tym dziwnego.
Nie obraźcie się nic nie zamierzam czyścić / poprostu ten typ tak ma / ciężkie auto i słabe heble tyle.
Jak już wielu robilo tylko MOD by rozwiązał problem.
Ale do starego strucla...szkoda zachodu.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: tarcze hamulcowe
Strucel 2012 jak coś to wnosi do tematu...
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Administrator
- Posty: 1232
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: tarcze hamulcowe
Daję Ci konkretną radę gdzie zajrzeć, a zrobisz jak uważasz.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: tarcze hamulcowe
Ja nie neguję, że VAG ma taki problem - OK. Zresztą w większości aut tył "zaciera się szybciej".
Ale w moim przypadku:
- koło kręci się lekko
- ręczny nie blokuje
-nic się nie grzeje przy spokojnej jeździe
- kolor tarcz taki sam przód / tył
- dodatkowo zawsze kontroluję hamulce na światłach co jakiś czas: jak się lekko zacznie ruszać i odpuści to auto powinno się bujać przód / tył na równej drodze.
Jeżeli czuć takie "zatrzymanie" to znaczy, że coś jest nie tak.
Dlatego w moim przypadku nie wiem czemu się upierasz...
Mam to rozbierać i czyścić tak dla sztuki?
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: tarcze hamulcowe
Ostatnio zauważyłem po zatrzymaniu na myjni, że ... woda kipi na tylnisz tarczach... myślę, no fuck co jest NOK.
No to zatem:
1. Koło up / kręcisz się tak swobodnie, że moje dziecko nim zakręci bez problemu. Obracało by się kilka razy jakby nie napęd 4x4.
2. No to pomiar temparatury:
- spokojna jazda (obe strony podobnie): przód: 35-45 stopni / tył: 42-55 stopni // (wyższa wartość na końcu tarczy / niższa bliżej piasty) - mierzony w najcieplejszym miejscu
- trochę bardziej agresywnie (obie strony podobnie): przód 60-80 stopni / tył: 80-ponad 100 (miernik do 100 max niestety)
Nie wiem co uważacie, ale tragedii nie widzę raczej. Tył jak widać dostaje trochę bardzie w du... Ale jest cieniutki i nie wentylowany.
Żadna felga się nie grzeje przy spokojnej jeździe.
PS. Faktycznie na BriSkoda jak pisał Febek... kipii od problemów z zacierającym się tyłem.
No to zatem:
1. Koło up / kręcisz się tak swobodnie, że moje dziecko nim zakręci bez problemu. Obracało by się kilka razy jakby nie napęd 4x4.
2. No to pomiar temparatury:
- spokojna jazda (obe strony podobnie): przód: 35-45 stopni / tył: 42-55 stopni // (wyższa wartość na końcu tarczy / niższa bliżej piasty) - mierzony w najcieplejszym miejscu
- trochę bardziej agresywnie (obie strony podobnie): przód 60-80 stopni / tył: 80-ponad 100 (miernik do 100 max niestety)
Nie wiem co uważacie, ale tragedii nie widzę raczej. Tył jak widać dostaje trochę bardzie w du... Ale jest cieniutki i nie wentylowany.
Żadna felga się nie grzeje przy spokojnej jeździe.
PS. Faktycznie na BriSkoda jak pisał Febek... kipii od problemów z zacierającym się tyłem.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: tarcze hamulcowe
Zmierz ile mają Twoje przy normalnej jeździe.lwlw pisze:100 stopni i na myjnię to tarcze będą OK
I jeszcze jak deszcz zaczyna padać ... chyba że je chłodzisz jak idzie chmura
One nie z cukru.
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: tarcze hamulcowe
No... nie sposób się nie zgodzićlwlw pisze:Tylko deszcz to nie myjnia.
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.