Strona 1 z 1

Haldex IV w S2 daje radę

: 17 lut 2017, o 07:57
autor: rezon
Miałem wczoraj okazję sprawdzić Haldex'a w porównaniu do napędu w Suzuki Vitara. Nie widać specjalnych różnic na rolkach na płaskim https://www.youtube.com/watch?v=sOQkeg5HKcM

Re: Haldex IV w S2 daje radę

: 17 lut 2017, o 08:43
autor: kamracik
No bo w dobie dzisiejszej techniki wydaje mi się, że te wszystkie systemy są bardzo zbliżone do siebie. Tym bardziej mnie właśnie śmieszą te filmiki jak to Audi/BMW pięknie pokonuje wzniesienia, a konkurencja stacza się na sam dół.

Re: Haldex IV w S2 daje radę

: 17 lut 2017, o 11:37
autor: rezon
spodziewałem się jednak istotnej różnicy między dupowozem a terenówką. Coś w takim duchu https://www.youtube.com/watch?v=Oo-FjnIfZAQ . Jakby nie popatrzeć to S2, a nie S3; Haldex IV, a nie V, bez trybów napędu, itd.... A to co tutaj widać to w ogóle jakaś porażka ASX'a https://www.youtube.com/watch?v=zQtdobQu2_I - obroty, gaz i tylko mieli kołami. A S2 spokojniutko, bez napinki dał radę.

Re: Haldex IV w S2 daje radę

: 17 lut 2017, o 11:55
autor: kamracik
Mam małe doświadczenie, tutaj może Szymek by się bardziej wypowiedział, ale samo ruszenie z miejsca z uślizgiem kół nie jest to jakiś super wyczyn.

Napędy 4x4 to raczej można by porównywać w terenie, tam różnice będą odczuwalne zapewne.

A największa różnica pomiędzy tymi napędami to to, że to Suzuki zrobi sobie Lock i nie będzie buksować ani chwili, a Ty o tym możesz pomarzyć ;)

Re: Haldex IV w S2 daje radę

: 17 lut 2017, o 19:55
autor: rezon
faktycznie masz małe doświadczenie z 4x4. Lock to nie to samo co mechaniczne spięcie napędu tylko inne rozłożenie momentu. Jak popatrzysz na filmik z ASX to też ma tryb 4WD Lock i też nie może ruszyć z miejsca.

Re: Haldex IV w S2 daje radę

: 18 lut 2017, o 00:45
autor: kamracik
No nie da sie ukryć. Myślałem, ze Lock to Lock, a nie chwyt marketingowy.. człowiek jednak wszystko musi sprawdzać.

Re: Haldex IV w S2 daje radę

: 18 lut 2017, o 07:48
autor: rezon
W różnych autkach różnie to działa. w trybie Lock idzie więcej momentu na tył niż 4WD auto, ale np. Outlandera zawiesiłem na śniegu i koła po przekątnej po prostu się kręciły, a dwa które miały przyczepność nawet nie drgnęły, bo jeszcze są dyferencjały i bez blokady dyfra nie da rady. Patrząc na filmik z ASX'em to Skoda ma zdecydowanie bardziej "przemyślane rozwiązania" i legendarny napęd 4x4 by Mitsubishi to już wyłącznie chłyt marketingowy. Vitara to też już nie to co poprzednia - obecnie elektronika, a poprzednia miała reduktor mechaniczny, blokady, itd... czyli prawdziwa terenówka.
Szukamy teraz jakiegoś stromego podjazdu, aby jakieś różnice wyszły.

Re: Haldex IV w S2 daje radę

: 18 lut 2017, o 07:55
autor: szms
Dlatego to są SUVy, a nie terenówki...