Strona 4 z 4

Re: Pierwsza awaria w nowym 6000 km przebiegu Superb III L&K

: 17 mar 2018, o 10:50
autor: gachul
Hanusiak pisze:Witam
Wczoraj miałem to samo. W trakcie jazdy wyskoczył komunikat, że front assist jest niedostępny. Podjechałem do serwisu, sprawdzili, że jest rozkalibrowany. Koszt usługi kalibracji 900 PLN, bo samochód mimo, że jest na gwarancji, to takie rzeczy robią do przebiegów 7000 km, nie przy 65 tys. km. Na pytanie co się stało otrzymałem odpowiedź, że nie są w stanie odpowiedzieć, ale "to jest tak jak z telefonem, czasami może się rozkalibrować bez powodu..."?! Tutaj pojawia się moje pytanie: czy mają prawo odmówić mi bezpłatnej naprawy? Już ocenili, że nie ma uszkodzeń mechanicznych czujnika, więc mojej winy w tym nie ma.
co Ty gadasz... jak nie naprawią na gwarancji??? niech sie gonią ciule... pisz do Poznania ze tak Cie potraktowali i wez jeszcze imie i nazwisko goscia który to do Ciebie powiedział

Re: Pierwsza awaria w nowym 6000 km przebiegu Superb III L&K

: 17 mar 2018, o 11:35
autor: marcin wroclaw
A czym się różni rozkalibrowanie od np przestania działania ABS, albo wspomagania?

Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka

Re: Pierwsza awaria w nowym 6000 km przebiegu Superb III L&K

: 17 mar 2018, o 11:46
autor: Hanusiak
Panowie i Panie, mam ten sam problem. W czasie jazdy w wyskoczyło info, że front assist jest niedostępny. Pojechałem do ASO i dowiedziałem się że z przebiegiem 65 tys km jest to płatna naprawa. Podobno do 7 tys km robią to na gwarancji. Komputer pokazał konieczność kalibracji czujnika. Wykluczył uszkodzenie mechaniczne.

Re: Pierwsza awaria w nowym 6000 km przebiegu Superb III L&K

: 17 mar 2018, o 12:56
autor: Enriquez
Problem jest taki, że prawdopodobnie to ASO nie ma sprzętu do kalibracji i musi zapłacić konkurencji. Stąd takie walenie w ciula.

Re: Pierwsza awaria w nowym 6000 km przebiegu Superb III L&K

: 17 mar 2018, o 15:00
autor: foxim
Miałem to samo z moim FA i rozpoznawałem temat.

Generalnie jeśli masz auto na gwarancji to FA nie jest objęty innym limitem, podstawą do odmówienia naprawy gwarancyjnej jest uszkodzenie mechaniczne. Jeśli takiego nie masz, a masz auto na gwarancji to nie ma podstaw do odmowy.

Ciekawostką jest to, ze gwarancję na FA (tj. jego prawidłowe funkcjonowanie po kalibracji) dają na 5t km :-)

Samo urządzenie nie lubi gęsto padającego mokrego śniegu, przestaje funkcjonować jak jest oblepiony czujnik śniegiem (może zamontują w następnej kurze wycieraczkę lub spryskiwacz na czujnik :-) ), może tez przestać działać gdy jest wokoło sporo barier metalowych i np. jak masz za wysoko zamontowana tablicę rejestracyjną :-)

99,9% problemów usuwa ponowna kalibracja, następnie aktualizacja oprogramowania. Jeśli pkt 1 i 2 powtarzają się notorycznie wówczas pkt 3 (wymiana FA).

Z ciekawości, co to za serwis co tak Cię potraktował?

Re: Pierwsza awaria w nowym 6000 km przebiegu Superb III L&K

: 17 mar 2018, o 15:13
autor: jdef90
Pamiętajcie, że gwarancja to rodzaj umowy, można w niej zawrzeć co się chce. Jeśli auto nie ma 2-lat można jeszcze skorzystać z rękojmi

Re: Pierwsza awaria w nowym 6000 km przebiegu Superb III L&K

: 17 mar 2018, o 15:23
autor: Hanusiak
W pierwszym ASO niE mieli sprzętu i odeslali mnie do swojej sieci w Gdańsku z informacją, że może to być płatne. Dzisiaj w Gdańsku dowiedziałem się, że wtedy i wtedy zrobią, ale będzie to płatne, bo podobno do 7 tys km to w ramach gwarancji robia.