[SIII Kombi Style] ... po raz drugi

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: [SIII Kombi Style] ... po raz drugi

Post autor: CLO27 »

Kurde a wtedy jeżdżę bezpieczniej....ehhh dzieki foru uczy i bawi jak kikster :)
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: [SIII Kombi Style] ... po raz drugi

Post autor: orlik »

Kolego, ja mam Style w kombi z silnikiem 1.4 150 km. Jeżeli będziesz w Rzeszowie to zapraszam.

Jedynie czego mi brakuje to:
1. Tych pasków ledowych w środku - fajny bajer i gdybym mógł to bym dopłacił
2. Podgrzewana przednia szyba - gdybym mógł też bym dopłacił
3. Mocniejszy silnik, ale jak już coś to 2.0 220KM albo 280KM -
1.4 150KM w miescie wystarczająco daję radę/ dużej różnicy między tym a 1.8 nie odczujesz.
4. Wentylowane fotele
5. Okno dachowe
6. Wejście na CD

Napewno co polecam:
1. Skórzane fotele w Alcantarze z funkcją pamięci - nie brudzą się, wyglądają o niebo lepiej od tych materiałowych w Style no i bez problemu możemy jeździć na zmianę z dziewczyną. Kiedyś miałem auto bez pamięci i za każdym razem wkurzało mnie ustawienie fotela i odsuwanie, nawet jak musiałem tylko podjechać po bułki do sklepu. O lusterkach nie wspomnę. Dla mnie funkcja bardzo potrzebna jeżeli samochód używa się we dwójkę w domu.
2. Pakiet Fresh (według mnie bardzo dobra jakość dzwięku)
3. BLIND SPOT DETECTION i REAR TRAFFIC ALERT - przydaje mi się.
4. SMART LIGHT ASSIST - rewelacja do jazdy nocą, drugi raz bym to zakupił.
5. KESSY - super bajer - klucze mam cały czas schowane w małej kieszonce, drugi raz bym to zakupił.
6. Zawieszenie adaptacyjne DCC wraz z wyborem profilu jazdy DRIVING MODE SELECT - rewelacja, jak 3 inne samochody.
7. Pakiet Simply Clever - głównie ze względu na przyciemnione szyby - auto wygląda dużo lepiej.
8. Dywaniki welurowe i gumowe na zimę - wyciągnąłem od dealera za free. Nie wyobrażam sobie jednego kompletu na dwa sezony.
9. Bezdotykowe otwieranie i zamykanie elektrycznie sterowanej pokrywy bagażnika - korzystam i to non stop - a to żeby się nie pobrudzić a to żeby włożyć zakupy.
10. Obręcze kół ze stopów lekkich SIRIUS 8Jx19" polerowane - nie wyobrażam sobie mniejszych felg do tego auto, no może ewentualnie 18.

Mam a nie korzystam:
LANE ASSIST - w 99% wyłączone - denerwuje mnie. Używam tylko na autostradzie jak wracam bardzo, ale to bardzo zmęczony.
Trójstrefowa klimatyzacja - nie mam kogo wozić z tyłu.

Nie mam i wydaje mi się zbędne:
DRIVER ACTIVITY ASSISTANT - chyba wiemy kiedy jesteśmy zmęczeni.
Kamera cofania - od tego są czujniki i lusterka - nie wiem czy i tak bez patrzenia w lusterka bym parkował.
Dodatkowa osłona silnika i skrzyni biegów - wydaje mi się to zbędne.
Elektryczna regulacja fotela pasażera z tylnej kanapy - a po co?
TRAVEL ASSIST - moim zdaniem zbędne, zwłaszcza w Polsce. Na nawigacji w pakiecie Fresh też pokazuje ograniczenia i myślę to wystarczy.


Ze względu, że potrzebowałem kupić auto w tydzień i nie czekać miesięcy na zamówienie, a nie było ich praktycznie wogóle na placu w całej Polsce, wybór padł na skonfigurowane auto przez salon Skoda (dostępne i pokazowe w salonie). Gdybym miał czas czekać za te wszystkie dodatki napewno wszedłbym w L&K i miał coś więcej.
Za te pieniądze co podałeś to bez problemu wejdziesz w L&K z minimum 1.8 i nawet bym się nie zastanawiał, bo Style odpowiednio doposażony wyjdzie więcej.
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: [SIII Kombi Style] ... po raz drugi

Post autor: CLO27 »

No twoje propozycje do style tylko to co polecasz to jakieś 15-20k zł więc rzeczywiście l&k w 1.8 lub style bez tego co kolega wyposal w kazdej opcji jest w zasiegu.....
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: [SIII Kombi Style] ... po raz drugi

Post autor: orlik »

I jeszcze nawiązując do twojego wyposażenia:
1. Wydaje mi się zbędne
2. Tu się nie wypowiem, głównie jeżdżę sam, ewentualnie w dwójkę (nie mamy jeszcze dzieci)
3. Nie mam, niby jest assistance, więc chyba z tego bym korzystał, ale dla wewnętrznego spokoju może warto.
4. Polecam
5. Nie wiem, ale jak auto ma być jeżdżone głównie po mieście to szkoda pieniędzy.
6. Sam bym to chciał - nie kupisz, pewnie będziesz żałował :)
7. Jak najbardziej polecam.
8. Bez sensu.
9. Canton robi robotę - nie wyobrażam sobie gorszego audio.
10. Nie wiem, zależy czy masz co ,,ciągnąć" :)
11. Bez sensu - to raczej jak się wozi prezesa z tyłu, który chce pokazać z tyłu, że rządzi :) dla dzieciaków będzie wystarczająco miejsca z tyłu bez ruszania fotela przedniego.
12. Myślę, że albo koło albo to. Gdzieś ten schowek musi być i pewnie po części tam gdzie może być koło.
13. Jak najbardziej, ale z pakietem simple clever.
14. Bierz dwie pary - welur i gume na zimę - negocjuj za free.
15. Zbędny bajer. Nawigacja z pakietu fresh też Ci wyświetli prędkości dozwolone.

Gwarancje bym bral do 120 tys i pakiet przeglądów również.
U mnie z dodatkami, które wypisałem post wyżej zapłaciłem sporo mniej.
Nie wiem jaki masz budżet, ale jak do 150 tysi to tylko L&K z 1.8 lub 2.0 - z rabatem na pewno się zmieścisz.
Ostatnio zmieniony 22 sty 2017, o 07:54 przez orlik, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: [SIII Kombi Style] ... po raz drugi

Post autor: CLO27 »

Xun pisze:Dzień dobry,

Przez bardzo długi czas zastawiałem się czy "ukraść" wątek "[SIII Kombi Style] O krok od finalnej decyzji" czy stworzyć nowy i ostatecznie wybrałem to drugie żeby uniknąć mieszania. Mam wszak jednak odrobinę inne wymagania i pewnie przemyślenia co do Superba niż autor wspomnianego wątku. Ale zaznaczam, że uczciwie przeczytałem i zapoznałem się z większością rad i wskazówek.

Chciałbym Was prosić o spojrzenie na konfigurację jaką zrobiłem (na dole), oraz na opis poniżej do czego tego samochodu potrzebuję. Będę zobowiązany za wszelkie rady i sugestie, a także kierunek, gdzie się do salonu udać. Dzisiaj odwiedziłem jeden i zastanawiam się i nie za bardzo byłem zachwycony z obsługi (ale to temat na osobny wątek).

Co potrzebuję.
Potrzebuję duży rodzinny samochód w którym musi się zmieścić żona, dwójka dzieci, wózek, bagaże i dwa psy w bagażniku (beagle). W grę wchodzi jedynie wersja kombi (psy...) albo jakiś SUV. Ale na Kodiaqa czekać nie będę, bo też nie zrobił na mnie za dobrego wrażenia. Na ta chwilę najpoważniej rozważam Superba, ale oczywiście początkowo oczywiście miała to być Skoda Octavia kombi... ;) Niestety od razu tutaj zaznaczę, że w związku z tym, L&K 2.0 TSI odpada bo jest już na prawdę daleko od mojego limitu.

Przeznaczenie.
Samochód ma być głównie do miasta i niedalekich tras po drogach szybkiego ruchu / autostradach. Czasem na pewno w Europę, ale nie częściej niż raz, dwa w roku. Swoim aktualnym samochodem w 6.5 roku zrobiłem dopiero 99600 km i sądzę, że średnia wrośnie bardzo niewiele. Skoro głównie miasto, to też pewnwie benzyna a nie diesel (jaki użytkuje obecnie).
Samochód, tak jak poprzedni, zamierzam kupić z założeniem że go nie będę sprzedawał. Dlatego też zależy mi na trwałości i niskich kosztach długoterminowej eksploatacji, ale także dlatego z umiarkowaniem patrze na argumenty dotyczące przyszłej wartości samochodu przy sprzedaży. Zamochód będzie garażowany przez cały rok na dość przestronnym miejscu we współdzielonym garażu w bloku.

Wyposażenie.
Niestety jestem gadżeciażem, ale się leczę powoli ;). Nie chciałbym jednak rezygnować z pewnych rzeczy, biorąc pod uwagę horyzont użytkowania tego samochodu. To na czym mi zależy to: Elektrycznie sterowane siedzenia z podparciem odcinka lędźwiowego, asystent pasa ruchu i asystem hamowania jak kierowca się zagapi, automatyczna skrzynia biegów z aktywnym tempomatem oraz łatwe wpięcie google maps przez android auto.

Styl jazdy.
Nie jestem fanem szybkich samochodów i przyspieszenia wbijającego w fotel. Jak jest to jest, jak nie ma to nie płaczę. Mając do wyboru Porshe albo Hummera, brałbym Hummera w ciemno. Niestety pali trochę dużo, a to też dla mnie istotny argument. Oczywiście głównie psychologiczny, ale jednak - im mniej tym lepiej. Aktualnie jeżdżę Citroenem C3 z napędem na przód, więc nie wiem jak dobrze sobie poradzę z długim samochodem z napędem na tył, ale napęd 4x4 raczej nie wchodzi w grę.

No to teraz konkret, co wybrałem na razie po konfiguratorze:

Skoda Superb Combi Style

Silnik:
1.4 TSI 110 kW (150 KM) DSG, albo 1.8 TSI 132 kW (180 KM) DSG. << Skłaniam się ku mniejszemu, bo mniej pali i nie będę miał wyrzutów sumienia, że dławię moment obrotowy - skrzynia manualna i automatyczna przy 1.4 mają tyle samo Nm.

Wyposażenie dodatkowe
1. Pakiet na bezdroża (dodatkowa osłona silnika i skrzyni biegów, specjalny zestaw amortyzacyjny, płyta z tworzywa sztucznego osłaniająca silnik i skrzynię biegów, prześwit zwiększony o 15 mm - inne sprężyny śrubowe i amortyzatory, osłony przewodów hamulcowych) (PF1)
2. Trójstrefowa klimatyzacja automatyczna CLIMATRONIC (PH2)
3. Koło zapasowe dojazdowe, podnośnik, klucz (dla wersji SportLine, dla silnika 2.0 TSI/206 kW (280 KM) oraz dla samochodów w nadwoziu combi wyposażonych w schowek w podłodze bagażnika, podnośnik, klucz (PJB)
4. KESSY - bezkluczykowy system obsługi samochodu z alarmem i funkcją SAFE (PK7) << rozumiem, że to tylko alarm, bo KESSY jest w standardzie dla tej wersji
5. ADAPTIVE CRUISE ASSISTANT - aktywny tempomat do 160 km/h (PLI)
6. Pakiet wewnętrznego oświetlenia LED (PNF) << tu wychodzi ze mnie straszny gadżeciaż, bo mi się po prostu wyjątkowo podoba ten dekor ledowy...
7. SMART LIGHT ASSIST - maskowanie świateł drogowych (automatyczne przysłanianie strumienia świateł drogowych) z LANE ASSIST i BLIND SPOT DETECTION (PNG)
8. Funkcja SMART LINK ze zdalną obsługą nawigacji COLUMBUS (aplikacja Skoda Command) (RA1)
9. Pakiet FRESH (WQ2) << tutaj jest Amundsen z Cantonem
10. Hak holowniczy (składany) (1D4)
11. Elektryczna regulacja fotela pasażera z tylnej kanapy (4V1)
12. Schowek w podłodze bagażnika (3GN) << konfigurator twierdzi, że bez tego nie da się wziąć koła dojazdowego... Ale prawda to, czy bug?
13. SUNSET - tylne szyby o wyższym stopniu przeciemnienia (4KF)
14. Dywaniki (dwa z przodu i dwa z tyłu) (0TD) << szalenie mnie bawi, że bez tej opcji nie ma dywaników w ogóle... ;)
15. TRAVEL ASSIST - funkcja rozpoznawania znaków drogowych

+ przeglądy i pogwarancja oba do 60k km.

Wyszło mi starym cenniku (konfigurator) 151 350 za wersję 1.8 i 145 850 przy wersji 1.4.

Uff... tyle. Dzięki za wszelkie uwagi i sugestie.
L&K wychodzi 158 tyś http://cc-cloud.skoda-auto.com/CarCard/95726698
ale dobra o twoim
2.nie potrzebne
4. tak
8.bez sens
11.bajer za 300 =fantazja ok
12.nie, są dwie opcje z tym kołem jedna dla podłogi normalnej 450 druga dla obniżonej automatycznie dodaje 450+700
13.+300i jest simple clever czyli +uchwyt na tablet+gdziazdo 230v i usb - brać

Nie rozumiem jak można nie brać łopatek w kierownicy do dsg to tylko 400 zł...jakbym miał wybór brał bym podgrzewaną...
Dla mnie podgrzewanie szyby to podstawa jakbym miał rano wrócić do skrobania to by mnie coś trafiło :)

Różnica między twoim style 1.8, a l&k to 6700, a dostajesz http://cc-cloud.skoda-auto.com/CarCard/95726698:
fotele skórzane dopłata do style 6500
dcc dopłata 4200 ,
columbusa dopłata 3800,
felgi 18' dopłata 1600 ale nie będą w antracycie.....
przyciemniane szyby w sandardzie dopłata 1000

Razem daje to 17100 które dostajesz za 6700 może i nie potrzebne, ale przy takiej różnicy jeżeli chodzi o 1.8 w ogóle nie ma co się zastanawiać nad style....z mej strony tyle :)
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: [SIII Kombi Style] ... po raz drugi

Post autor: orlik »

CLO27 czego ściągasz ode mnie w teście? :) Odpowiedzi się pokrywają, zadania otwarte również :)
A swoją drogą szybko wytrzeźwiałeś, ja tym czasem lecę spać :D
Indygo
Posty: 33
Rejestracja: 21 lip 2016, o 16:20
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Imię: Witek
Lokalizacja: Warszawa

Re: [SIII Kombi Style] ... po raz drugi

Post autor: Indygo »

>>>lu5asz napisał(a):
>>>Brałbym 1.8 tsi ale w manualu.Jak musi byc dsg to tylko z 2.0tsi.
>Bardzo, bardzo często się tu na forum spotkałem z ta opinią. Porsze, czy możecie rozwinąć, czemu tak?
1.8 TSI manual ma większy moment obrotowy niż DSG - 320NM zamiast 250 NM

Mam Style 1.8 TSI. Moje uwagi poniżej:
2. Trójstrefowa klimatyzacja automatyczna CLIMATRONIC (PH2) - na razie średnio mi się przydawało, ale może dlatego, że zacząłem jeździć jesienią.
4. KESSY - bezkluczykowy system obsługi samochodu z alarmem i funkcją SAFE (PK7) - gdy kupowałem auto to było w standardzie i nie chciałem go, bo czytałem, że łatwiej ukraść auto. Ale jak już zacząłem jeździć, to bardzo polubiłem. Uważam, że jest to rozwiązanie super wygodne.
9. Pakiet FRESH (WQ2) << tutaj jest Amundsen z Cantonem - zdecydowanie pozytywne doświadczenie jeżeli chodzi o Cantona. Z nawigacji Amundsena korzystam rzadko, ale może być kiedyś łatwiej sprzedać auto z nawigacją niż bez. Smartlink był w standardzie.
13. SUNSET - tylne szyby o wyższym stopniu przeciemnienia (4KF) - przydają się, ale doradzam dokupienie jeszcze rolet. Ja dołożyłem i drugi raz zrobiłbym to samo.

Polecam kamerę cofania. Dodałem ją trochę bez przekonania, ze względu na żonę, a korzystam sam codziennie i chwalę sobie.
Awatar użytkownika
pab567
Ekspert
Posty: 5815
Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
Imię: Paweł
Lokalizacja: Warszafka (Ochota)

Re: [SIII Kombi Style] ... po raz drugi

Post autor: pab567 »

Ja będę monotematyczny. Szczególnie po przejechaniu ostatnio kilkuset km Alhambrą z wykorzystaniem fabrycznej nawigacji i telefonu z Androidem.

Złotówki nie dopłaciłbym za:
- fabryczną nawigację
- jakikolwiek system dźwiękowy
- SmartLinka

Fabryczna nawigacja: bo jest offline, zawsze do tyłu z mapami które są aktualizowane tylko dwa razy do roku i na dodatek w mniejszych miejscowościach często brakuje im nazw ulic i numerów budynków.

System dźwiękowy: bo drzwi fabrycznie nie są wyciszone a wyciszeniem drzwi i wymianą głośników osiągniesz lepszy efekt.

SmartLink: bo i przy Mirror Link, i przy Android Auto jest za mało aplikacji które działają i nie mają problemów z przełączaniem źródeł dźwięku. Że o o tym co się dzieje na ekranie, gdy nawigujesz i nagle dzwoni telefon, nie wspomnę.

Zostałbym przy Bolero plus moduł nawigacyjny na Androidzie. Jak bywasz w okolicach Warszawy to zapraszam - pojeździsz chwilę to sam się przekonasz.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: [SIII Kombi Style] ... po raz drugi

Post autor: CLO27 »

orlik pisze:CLO27 czego ściągasz ode mnie w teście? :) Odpowiedzi się pokrywają, zadania otwarte również :)
A swoją drogą szybko wytrzeźwiałeś, ja tym czasem lecę spać :D
Nie chciało mi sie twojego czytac sorry. Ja się wyspałem 3 h snu jest ok :)
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
apm16
Posty: 339
Rejestracja: 18 gru 2011, o 15:45
Samochód: Superb III combi
Silnik: 1.4TSI (150KM)
Aktualnie: 175/310
Imię: Andrzej
Lokalizacja: WWL

Re: [SIII Kombi Style] ... po raz drugi

Post autor: apm16 »

AndrzejWawa pisze:Xun:)Moja w 2009 kosztowała 120 teraz podobna konfiguracja około 150 a za takie pieniądze mój zięć posadził cztery litery w CLA bardzo fajny samochód.
Kura kurna sporo podrożała a wyładniała tylko troszkę. :D

Skoda Superb nie jest zła,:)

ale...

za 150.000zł masz jeszcze nowe:

Mazda 6 Kombi z 2.5 litrową benzyną i automatem

Subaru Outback z 2.5 litrową benzyną i automatem, a co najważniejsze ze stałym napędem 4x4 ( a nie jak w Superbie ) i prześwitem 20 cm w standardzie, jeśli wozisz całą familię i jeszcze dwa psiaki warto się nad tym zastanowić moim zdaniem ponieważ tym samochodem wjedziesz wszędzie

a jeśli się dobrze rozejrzysz i jesteś ponad normę komunikatywny i inteligentny, to za 150.000, maksymalnie 160.000 kupisz nowego:

Mitsubishi Pajero w automacie 5-cio drzwiowego

a nawet Toyota Land Cruiser również w automacie 5-cio drzwiowa

od Skody Cię nie odciągam, natomiast uważam że za 150.000zł naprawdę masz w czym przebierać, dostając dużo lepszą jakość

Pozdrawiam
Andrzej
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: [SIII Kombi Style] ... po raz drugi

Post autor: CLO27 »

apm16 pisze:
AndrzejWawa pisze:Xun:)Moja w 2009 kosztowała 120 teraz podobna konfiguracja około 150 a za takie pieniądze mój zięć posadził cztery litery w CLA bardzo fajny samochód.
Kura kurna sporo podrożała a wyładniała tylko troszkę. :D

Skoda Superb nie jest zła,:)

ale...

za 150.000zł masz jeszcze nowe:

Mazda 6 Kombi z 2.5 litrową benzyną i automatem

Subaru Outback z 2.5 litrową benzyną i automatem, a co najważniejsze ze stałym napędem 4x4 ( a nie jak w Superbie ) i prześwitem 20 cm w standardzie, jeśli wozisz całą familię i jeszcze dwa psiaki warto się nad tym zastanowić moim zdaniem ponieważ tym samochodem wjedziesz wszędzie

a jeśli się dobrze rozejrzysz i jesteś ponad normę komunikatywny i inteligentny, to za 150.000, maksymalnie 160.000 kupisz nowego:

Mitsubishi Pajero w automacie 5-cio drzwiowego

a nawet Toyota Land Cruiser również w automacie 5-cio drzwiowa

od Skody Cię nie odciągam, natomiast uważam że za 150.000zł naprawdę masz w czym przebierać, dostając dużo lepszą jakość

Pozdrawiam
Andrzej
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Xun
Posty: 26
Rejestracja: 21 sty 2017, o 16:15
Samochód: Superb III combi
Silnik: 1.4TSI (150KM)
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kraków

Re: [SIII Kombi Style] ... po raz drugi

Post autor: Xun »

Oj oj oj , widzę, że muszę częściej zaglądać po zadaniu takiego pytania :)
Serdecznie dziękuję wszystkim za ich przemyślenia. Jest ich jednak tyle, że pozwolę sobie nie odnosić się do większości pojedynczych uwag, bo bym chyba musiał napisać ścianę tekstu 3x większą niż pierwszy post.

Punkt I - Android Auto.
Jak to w końcu jest Panowie? Jest to to w standardzie tak jak sugerował piecu, czy też muszę wziąć dodatkowo ten pakiet RA1 (Funkcja SMART LINK ze zdalną obsługą nawigacji COLUMBUS (aplikacja Skoda Command)? Zapytałbym w salonie, ale nie trafiłem jeszcze na kompetentnego sprzedawcę nigdzie :/

Punkt II - Silnik i DSG.
Zacznijmy od skrzyni biegów DSG. Z jednej strony gdzieś czytałem że jest dokładnie taka sama dla 1.4 jak i 1.8 (sucha) i mocniejsza od obu wersji 2.0. Z drugiej trafiłem na informację że w 1.4 jest inna niż 1.8 i 1.4 też jest mokra (choć słabsza od tej z 2.0). Jak to w końcu jest?
No i kwestia silnika. Słuchajcie, ja potrzebuję samochodu głównie do miasta (szacuję 80%) w którym większość załadunku będzie stanowiło 2 dorosłych pasażerów i czasem max dwójka małych dzieci. Do tego w trasę (szacuję 20%) dodatkowo 2 psy i trochę manatków które dużo zajmują, ale są lekkie. Czy na prawdę w takim wypadku nie obędę się bez najmocniejszych silników? Głównie po mieście? :/ Licząc tyko samą jazdę do pracy codziennie (~15km) miastem, będę co miesiąc dokładał 60 PLN za sam fakt, że mam większy silnik (20 dni x trasa w dwie strony x różnica w spalaniu 1.4 vs 2.0 po mieście ~2l). Nie składa mi się to z bardzo. Tak jak napisałem, nie jestem fanem szybkiej jazdy :)

Punkt III - Alternatywy
Tak, mając taką kwotę patrzyłem na dużo różnych alternatyw: Peugeot 508, Peugeot 3008, Renalut Talisman, Renault Espace, Toyota Rav 4, Toyota Avensis, Ford Kuga, Ford Mondeo, Hyunday ix40, Kia Optima, Kia Sportage, Mazda Mx5, Mazda 6, Dacia Duster (hahah :)), Seat Alhambra, Mitsubishi Outlander, Subaru Outback, Subaru Forester... nawet Volvo V60 w biednej wersji. Byłem w salonach, oglądałem, macałem... i poza samochodami premium to jakość wykonania zazwyczaj jest przerażająco słaba. Do tego, moim najważniejszym aspektem jest przestronność i funkcjonalność bagażnika - z tym mało który samochód może z Superbem konkurować.
VW, Audi, BMW i Mercedes zostały przeze mnie skreślone a priori bo tych marek po prostu nie lubię (ot, taka fanaberia).

Punkt IV - Wyposażenie.
Tak, wiem L&K jest fajne i w ogóle. Tylko chciałbym dodać, że te 140k to na prawdę mój górny limit, a te konfiguracje ~150 i tak traktuję już z założeniem soczystego rabatu.
Co do mojej listy, wycinam rzeczy co do których nie ma nic więcej do dodania:
1. Pakiet na bezdroża << Tak jak gdzieś chyba wspomniałem, jestem przeczulony na punkcie prześwitu. Mam teraz 12cm i każdy wyższy krawężnik to dramat jakiś. Dodatkowo czasem zdarza mi się podjechać polnymi drogami pod jakieś schronisko, jakąś bazę namiotową i z tym czułbym się bezpieczniej. No i tutaj jest haczyk, bo to wyklucza DCC a więc także wersję L&K.

3. Koło zapasowe dojazdowe, podnośnik, klucz << Asisstance jest, ale jak gdzieś mi się zdarzy poza Polską guma, to wolałbym móc sam zmienić i nie mieć problemu.

5. ADAPTIVE CRUISE ASSISTANT - aktywny tempomat do 160 km/h << Tak jak napisałem, nie wyobrażam sobie sytuacji w której chciałbym ustawić prędkość docelową powyżej 160 km/h - więcADAPTIVE CRUISE ASSISTANT - aktywny tempomat do 160 km/h nie martwi mnie, że ponad 160 nie mam żadnego tempomatu. Swoją drogą, słabo że tego w L&K nie ma.

10. Hak holowniczy (składany) << długo nad tym myślałem, bo taka potrzeba pojawia się bardzo rzadko, ale jak już się pojawia, to jestem na siebie BARDZO zły, że nie wziąłem tego w poprzednim samochodzie :/

11. Elektryczna regulacja fotela pasażera z tylnej kanapy << Rzeczywiście czysty gadżet... Zastanawiam się mocno czy go sobie nie darować, mimo, że to tylko 300 PLN

12. Schowek w podłodze bagażnika << chyba lepiej zrozumiałem co to i po co to. I nie chcę :P

13. SUNSET - tylne szyby o wyższym stopniu przeciemnienia << zamieniono na pakiete Simply Clever. Myślałem nad zrobieniem tego w detailingu, ale mam bardzo dużą nieufność niestety do takich przeróbek po własnej stronie i preferowałbym wersje fabryczną.jeszcze

Dodatkowo po Waszych uwagach rzeczywiście zastanawiam się nad:
- podgrzewaną przednią szybą - sporo osób to sugerowało. Ale tutaj pytanie - tak jak napisałem, samochód będzie non stop garażowany i rano nic nie będzie do skrobania (co najwyżej czasem na wyjazdach). Czy w takim wypadku ma to na prawdę jakikolwiek sens? Tak samo kwestia podgrzewania kierownicy?
- Kierownicą z łopatkami DSG - jeśli ma mi to służyć tylko do tego żeby bardzo rzadko w trasie przycisnąć silnik żeby wyprzedzić tira... to jest sens w ogóle?
- Kamerą cofania - w teorii wyglada to fajnie, ale wiele recenzji zwracało uwagę na bardzo złą jakość tej kamery. Czy na pewno jest sens? Korzystacie z tego na codzień?

Dopłacanie do skóry raczej nie wchodzi w grę, mimo że rzeczywiście te ze Style nie wchodzą w grę. Wentylowane fotele bym wziął, ale nie za 8.5k ;) Ba, zamieniłbym ogrzewane na wentylowane jakby się dało ;)
I tego... nie bijcie, ale nie podoba mi się wykończenie piano w L&K :/

Poniżej, odpowiedzi konkretnym osobom :)

@CLO27 Moja z 1.4 analogiczna do Twojej L&K wychodzi 142450 (bez pakietów gwarancji itp) (http://cc-cloud.skoda-auto.com/CarCard/95740615), albo nawet licząc z silnikiem 1.8 wychodzi 147450. Czyli 10k mniej niż L&K.

@Skipper bardzo się cieszę. Niestety ceny poszły w górę :/

@Kowal dzięki za sugestię, na pewno zajrzę tam :)
Ostatnio zmieniony 22 sty 2017, o 12:32 przez Xun, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pab567
Ekspert
Posty: 5815
Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
Imię: Paweł
Lokalizacja: Warszafka (Ochota)

Re: [SIII Kombi Style] ... po raz drugi

Post autor: pab567 »

Android Auto - przy Style masz w standardzie radio Bolero ze SmartLinkiem więc o ile nie chcesz mieć fabrycznej nawigacji (która delikatnie mówiąc nie powala) to żeby korzystac z Android Auto potrzebujesz jedynie odpowiedniego telefonu i kabelka.
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: [SIII Kombi Style] ... po raz drugi

Post autor: leszekmw »

Xun pisze:nawet Volvo V60 w biednej wersji.
no aj też oglądałem w salonie v60 kilkanaście dni temu..przecież tam wogóle nie ma bagażnika..chyba o XC Ci chodziło...
piecu
Posty: 432
Rejestracja: 17 wrz 2015, o 21:17
Samochód: Superb III combi
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: [SIII Kombi Style] ... po raz drugi

Post autor: piecu »

W XC60 też nie ma bagażnika w porównaniu do Superba…
ODPOWIEDZ