OBD11 - kodowanie

Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13606
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: OBD11 - kodowanie

Post autor: Enriquez »

W vcds nie ma, ale znam kogoś kto to może wiedzieć. Tyle że do Twojej pompy nie przewidziano hebli większych jak 340mm
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4032
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: OBD11 - kodowanie

Post autor: piramida »

Być może pompa w superbie obsłuży większy hebel to nie silnik 1.9tdi gdzie hamulce były montowane na tarczach 288.
Ewentualnie nie zostanie wykorzystany hebel w 100% bo ciśnienie na pompie będzie mniejsze niż mogło by być przy innej pompie? Kwestia wymiany pompy i adaptacja? Inna kwestia to praca ABS, w nowych golfach R po wymianie hebli na większe nie było problemów z ABSem lub słabym hamulcem, być może tutaj będzie podobnie natomiast w innych samochodach po swapie hamulców zbyt wcześnie włączał się ABS i teraz pytanie czy jest możliwość ustawienia pracy ABS?

Marcin, w chwili wolnej jak wrócisz z wakacji zerknąłbyś do kodowania sterownika ABS, w pewnym momencie podczas wyboru wielkości kół i hamulców powinno dać się zaznaczyć brembo 17, tak jest w audi, pytanie czy w skodzie również tak jest? Zaznaczenie brembo 17 oznacza zwiększenie cisnienia i innej modulacji w celu zoptymalizowania pracy wiekszego zacisku.
Awatar użytkownika
Tom-Tdi
Sponsor
Sponsor
Posty: 3353
Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Lokalizacja: Augsburg

Re: OBD11 - kodowanie

Post autor: Tom-Tdi »

nie koniecznie trzeba zwiększać ciśnienie, teoretycznie kilkutłoczkowy zacisk powinien "lżej" hamować, ale może źle myślę.

W Seacie po zmianie tylnych tarcz z 256mm na 286mm ( oczywiście zacisk jedno-tłoczkowy), trzeba było zmienić kodowanie w pompie ABS, aby na tylne koła cisło mniejsze ciśnienie niż w przypadku tarczy 256mm bo przy ostrzejszym hamowaniu niestety tył auta tańczył.
Ostatnio zmieniony 26 lip 2017, o 09:16 przez Tom-Tdi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4032
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: OBD11 - kodowanie

Post autor: piramida »

Na pewno trzeba zmienić kodowanie aby poprawnie działał ABS i hamulce tylko pytanie jakie jest obecne kodowanie w wersji 280PS 4x4 i jaki jest zakres kodowania? Żeby sie nie okazało że o założeniu dużych zacisków nie będzie się dało odpowiednio zakodować pompy i ch.j strzeli cały swap bo nie będzie to co miało być.
Awatar użytkownika
Elninjo
Posty: 692
Rejestracja: 23 sie 2016, o 08:06
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: 240 / 430
Imię: DarYush
Kontakt:

Re: OBD11 - kodowanie

Post autor: Elninjo »

A czy w OBD jest funkcja cofania tloczkow w tylnych kołach po wymianie klocków?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Tom-Tdi
Sponsor
Sponsor
Posty: 3353
Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Lokalizacja: Augsburg

Re: OBD11 - kodowanie

Post autor: Tom-Tdi »

Tak, jest nawet aplikacja o ile dobrze pamiętam.
Awatar użytkownika
Tom-Tdi
Sponsor
Sponsor
Posty: 3353
Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Lokalizacja: Augsburg

Re: OBD11 - kodowanie

Post autor: Tom-Tdi »

piramida pisze:Na pewno trzeba zmienić kodowanie aby poprawnie działał ABS i hamulce tylko pytanie jakie jest obecne kodowanie w wersji 280PS 4x4 i jaki jest zakres kodowania? Żeby sie nie okazało że o założeniu dużych zacisków nie będzie się dało odpowiednio zakodować pompy i ch.j strzeli cały swap bo nie będzie to co miało być.
HGP ma w ofercie kilku tloczkowy zacisk na przód + ceramiczna tarcza ( między innymi do passata B8 280Ps) i nic nie piszą o konieczności wymiany pompy, więc chyba da się to ogarnąć na seryjnej.
Awatar użytkownika
JacekRS
Posty: 1420
Rejestracja: 18 gru 2016, o 16:24
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 430PS/535Nm
Imię: Jacek
Lokalizacja: Jaworzno

Re: OBD11 - kodowanie

Post autor: JacekRS »

piramida pisze:Na pewno trzeba zmienić kodowanie aby poprawnie działał ABS i hamulce tylko pytanie jakie jest obecne kodowanie w wersji 280PS 4x4 i jaki jest zakres kodowania? Żeby sie nie okazało że o założeniu dużych zacisków nie będzie się dało odpowiednio zakodować pompy i ch.j strzeli cały swap bo nie będzie to co miało być.
to byłby wtedy SWAP roku :mrgreen:
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13606
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: OBD11 - kodowanie

Post autor: Enriquez »

Pompa hamulcowa da radę. Natomiast ABS już nie wiem jak się to zachowa w przypadku zadziałania ESP. Internety piszą, żeby to olać. U mnie Czech coś tam zmieniał, bo przód mam z 280, ale tył został 300 mm z 220. Przez jakiś czas jeździłem bez przekodowywania a później mi to zmienił. Różnicy żadnej. W sumie nie zaszkodzi zapytać.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: OBD11 - kodowanie

Post autor: Sebastian_M26 »

Podstawa dobrych hamulców to tył. Tył musi pływać a abs późno się włączać. Tak jest w opc serii i sobie to chwalę. Dodatkowo esp powinno delikatnie stawiać bokiem żeby nie było fuckupu przy dużych prędkościach ale to już pomijając...
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4032
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: OBD11 - kodowanie

Post autor: piramida »

Nie tył a przód bo i tak cała siła hamowania idzie na przód natomiast tył nie może być za słaby bo wtedy samochód za bardzo nurkuje.
Awatar użytkownika
rocker
Posty: 185
Rejestracja: 22 maja 2017, o 06:59
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Imię: Maciek
Lokalizacja: Zabrze

Re: OBD11 - kodowanie

Post autor: rocker »

mam pytanie czy warto kupować to urządzenie mając SII? W tym wątku większość użytkowników to właściciele SIII.
Póki co mam tylko apkę i zbieram kredyty, ale tak się zastanawiam czy warto wywalać kasę na urządzenie a potem w razie czego na wersję PRO?
Awatar użytkownika
Elninjo
Posty: 692
Rejestracja: 23 sie 2016, o 08:06
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: 240 / 430
Imię: DarYush
Kontakt:

Re: OBD11 - kodowanie

Post autor: Elninjo »

Jeżeli masz "bogatą' wersję Ski to się nie opłaca bo większość rzeczy masz i tak włączone...

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
rocker
Posty: 185
Rejestracja: 22 maja 2017, o 06:59
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Imię: Maciek
Lokalizacja: Zabrze

Re: OBD11 - kodowanie

Post autor: rocker »

no właśnie chyba mam tę bogatszą (pomimo silnika :))
swoją drogą w aplikacji w "garażu" w informacjach o aucie jest miejsce by wpisać kod silnika (OK zrobione) oraz kod wyposażenia i tego nie umiem znaleźć aby wpisać, "any help"?
barteka3
Posty: 481
Rejestracja: 19 lut 2015, o 12:31
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Imię: BArtek
Lokalizacja: RP

Re: OBD11 - kodowanie

Post autor: barteka3 »

Elninjo, odnośnie VIM/mirrorlink warto podać informację żę limit działania usługi to 199km/h
ODPOWIEDZ