OBD11 - kodowanie
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13606
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: OBD11 - kodowanie
W vcds nie ma, ale znam kogoś kto to może wiedzieć. Tyle że do Twojej pompy nie przewidziano hebli większych jak 340mm
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- piramida
- Doradca
- Posty: 4032
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: OBD11 - kodowanie
Być może pompa w superbie obsłuży większy hebel to nie silnik 1.9tdi gdzie hamulce były montowane na tarczach 288.
Ewentualnie nie zostanie wykorzystany hebel w 100% bo ciśnienie na pompie będzie mniejsze niż mogło by być przy innej pompie? Kwestia wymiany pompy i adaptacja? Inna kwestia to praca ABS, w nowych golfach R po wymianie hebli na większe nie było problemów z ABSem lub słabym hamulcem, być może tutaj będzie podobnie natomiast w innych samochodach po swapie hamulców zbyt wcześnie włączał się ABS i teraz pytanie czy jest możliwość ustawienia pracy ABS?
Marcin, w chwili wolnej jak wrócisz z wakacji zerknąłbyś do kodowania sterownika ABS, w pewnym momencie podczas wyboru wielkości kół i hamulców powinno dać się zaznaczyć brembo 17, tak jest w audi, pytanie czy w skodzie również tak jest? Zaznaczenie brembo 17 oznacza zwiększenie cisnienia i innej modulacji w celu zoptymalizowania pracy wiekszego zacisku.
Ewentualnie nie zostanie wykorzystany hebel w 100% bo ciśnienie na pompie będzie mniejsze niż mogło by być przy innej pompie? Kwestia wymiany pompy i adaptacja? Inna kwestia to praca ABS, w nowych golfach R po wymianie hebli na większe nie było problemów z ABSem lub słabym hamulcem, być może tutaj będzie podobnie natomiast w innych samochodach po swapie hamulców zbyt wcześnie włączał się ABS i teraz pytanie czy jest możliwość ustawienia pracy ABS?
Marcin, w chwili wolnej jak wrócisz z wakacji zerknąłbyś do kodowania sterownika ABS, w pewnym momencie podczas wyboru wielkości kół i hamulców powinno dać się zaznaczyć brembo 17, tak jest w audi, pytanie czy w skodzie również tak jest? Zaznaczenie brembo 17 oznacza zwiększenie cisnienia i innej modulacji w celu zoptymalizowania pracy wiekszego zacisku.
- Tom-Tdi
- Sponsor
- Posty: 3353
- Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 395KM / 515Nm
- Lokalizacja: Augsburg
Re: OBD11 - kodowanie
nie koniecznie trzeba zwiększać ciśnienie, teoretycznie kilkutłoczkowy zacisk powinien "lżej" hamować, ale może źle myślę.
W Seacie po zmianie tylnych tarcz z 256mm na 286mm ( oczywiście zacisk jedno-tłoczkowy), trzeba było zmienić kodowanie w pompie ABS, aby na tylne koła cisło mniejsze ciśnienie niż w przypadku tarczy 256mm bo przy ostrzejszym hamowaniu niestety tył auta tańczył.
W Seacie po zmianie tylnych tarcz z 256mm na 286mm ( oczywiście zacisk jedno-tłoczkowy), trzeba było zmienić kodowanie w pompie ABS, aby na tylne koła cisło mniejsze ciśnienie niż w przypadku tarczy 256mm bo przy ostrzejszym hamowaniu niestety tył auta tańczył.
Ostatnio zmieniony 26 lip 2017, o 09:16 przez Tom-Tdi, łącznie zmieniany 1 raz.
- piramida
- Doradca
- Posty: 4032
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: OBD11 - kodowanie
Na pewno trzeba zmienić kodowanie aby poprawnie działał ABS i hamulce tylko pytanie jakie jest obecne kodowanie w wersji 280PS 4x4 i jaki jest zakres kodowania? Żeby sie nie okazało że o założeniu dużych zacisków nie będzie się dało odpowiednio zakodować pompy i ch.j strzeli cały swap bo nie będzie to co miało być.
- Elninjo
- Posty: 692
- Rejestracja: 23 sie 2016, o 08:06
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 240 / 430
- Imię: DarYush
- Kontakt:
Re: OBD11 - kodowanie
A czy w OBD jest funkcja cofania tloczkow w tylnych kołach po wymianie klocków?
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
- Tom-Tdi
- Sponsor
- Posty: 3353
- Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 395KM / 515Nm
- Lokalizacja: Augsburg
Re: OBD11 - kodowanie
HGP ma w ofercie kilku tloczkowy zacisk na przód + ceramiczna tarcza ( między innymi do passata B8 280Ps) i nic nie piszą o konieczności wymiany pompy, więc chyba da się to ogarnąć na seryjnej.piramida pisze:Na pewno trzeba zmienić kodowanie aby poprawnie działał ABS i hamulce tylko pytanie jakie jest obecne kodowanie w wersji 280PS 4x4 i jaki jest zakres kodowania? Żeby sie nie okazało że o założeniu dużych zacisków nie będzie się dało odpowiednio zakodować pompy i ch.j strzeli cały swap bo nie będzie to co miało być.
- JacekRS
- Posty: 1420
- Rejestracja: 18 gru 2016, o 16:24
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 430PS/535Nm
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: OBD11 - kodowanie
to byłby wtedy SWAP rokupiramida pisze:Na pewno trzeba zmienić kodowanie aby poprawnie działał ABS i hamulce tylko pytanie jakie jest obecne kodowanie w wersji 280PS 4x4 i jaki jest zakres kodowania? Żeby sie nie okazało że o założeniu dużych zacisków nie będzie się dało odpowiednio zakodować pompy i ch.j strzeli cały swap bo nie będzie to co miało być.
Skodilac - viewtopic.php?f=18&t=8398
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13606
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: OBD11 - kodowanie
Pompa hamulcowa da radę. Natomiast ABS już nie wiem jak się to zachowa w przypadku zadziałania ESP. Internety piszą, żeby to olać. U mnie Czech coś tam zmieniał, bo przód mam z 280, ale tył został 300 mm z 220. Przez jakiś czas jeździłem bez przekodowywania a później mi to zmienił. Różnicy żadnej. W sumie nie zaszkodzi zapytać.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: OBD11 - kodowanie
Podstawa dobrych hamulców to tył. Tył musi pływać a abs późno się włączać. Tak jest w opc serii i sobie to chwalę. Dodatkowo esp powinno delikatnie stawiać bokiem żeby nie było fuckupu przy dużych prędkościach ale to już pomijając...
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
- piramida
- Doradca
- Posty: 4032
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: OBD11 - kodowanie
Nie tył a przód bo i tak cała siła hamowania idzie na przód natomiast tył nie może być za słaby bo wtedy samochód za bardzo nurkuje.
- rocker
- Posty: 185
- Rejestracja: 22 maja 2017, o 06:59
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Zabrze
Re: OBD11 - kodowanie
mam pytanie czy warto kupować to urządzenie mając SII? W tym wątku większość użytkowników to właściciele SIII.
Póki co mam tylko apkę i zbieram kredyty, ale tak się zastanawiam czy warto wywalać kasę na urządzenie a potem w razie czego na wersję PRO?
Póki co mam tylko apkę i zbieram kredyty, ale tak się zastanawiam czy warto wywalać kasę na urządzenie a potem w razie czego na wersję PRO?
- Elninjo
- Posty: 692
- Rejestracja: 23 sie 2016, o 08:06
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 240 / 430
- Imię: DarYush
- Kontakt:
Re: OBD11 - kodowanie
Jeżeli masz "bogatą' wersję Ski to się nie opłaca bo większość rzeczy masz i tak włączone...
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
- rocker
- Posty: 185
- Rejestracja: 22 maja 2017, o 06:59
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Zabrze
Re: OBD11 - kodowanie
no właśnie chyba mam tę bogatszą (pomimo silnika )
swoją drogą w aplikacji w "garażu" w informacjach o aucie jest miejsce by wpisać kod silnika (OK zrobione) oraz kod wyposażenia i tego nie umiem znaleźć aby wpisać, "any help"?
swoją drogą w aplikacji w "garażu" w informacjach o aucie jest miejsce by wpisać kod silnika (OK zrobione) oraz kod wyposażenia i tego nie umiem znaleźć aby wpisać, "any help"?
-
- Posty: 481
- Rejestracja: 19 lut 2015, o 12:31
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Imię: BArtek
- Lokalizacja: RP
Re: OBD11 - kodowanie
Elninjo, odnośnie VIM/mirrorlink warto podać informację żę limit działania usługi to 199km/h