Wymiana bloku silnika 1.8 TSI
: 17 gru 2016, o 18:04
Witam serdecznie forumowiczów. Już od jakichś 2 godzin siedzę i noram w Naszym forum na ten temat i zdawkowe info tylko znajduję.
Sprawa ma się tak, że we środę wieczór podczas drogi do pracy przy dodaniu gazu moja superb 2008 r, 1.8 TSI 160 KM (BZB), manual, przebieg 230 000 km, nagle odmówiła mi posłuszeństwa w postaci :
-braku mocy,
- w tej samej chwili silnik zaczął mega wibrować, a p dodaniu gazu na biegu wibrował (trząsł się) jeszcze bardziej do tego stopnia, że wyglądało jakby miał wyskoczyć i pobiec przed siebie (ten silnik), po wrzuceniu na luz nadal wibrował,
-zapalił się check engine i EPC,
-zgasiłem, odpaliłem - nadal to samo,
- przy ponownej próbie odpalenia - brak reakcji. Zapłon kręci ale silnik nie odpala.
Kumpel mnie scholował. Na drugi dzień mechanik przebadał mi auto:
-ukł. powietrzny szczelny,
- układ paliwowy szczelny,
- ciśnienie na 1 i 2 zaworze rzędu 11, na 3 około 12-13 a na 4 brak.
Jak sie okazało po rozebraniu silnika, pękła sprężyna na 4 zaworze co było powodem braku ciśnienia.
Dodatkowo głowica do wymiany (nie wiem dlaczego nie znam się aż tak, możliwe że mi mówił mechanik ale nie pamiętam).
Bardzo "brudny silnik w środku" - dużo czarnego nagaru.
Ponoć ta awaria to wynik typowej WADY tego silnika związanej z wielkością pierścieni czy czegoś takiego. że powinny być 2 mm a są 1.6 mm ????
Jakoś tak.
Opcja była taka:
- albo naprawić na szybko i sprzedać auto (inaczej leczenie syfa pudrem, z tym, że syf zniknie a ten problem nie)
- albo naprawiać, czyli:
- wymienić blok silnika na nowy, zregenerowany, który kosztuje około 8 000 zł,
ORAZ
- do tego wymiana łańcucha rozrządu jakieś 1500 zł (3 łańcuszki)-stary łańcuch zostawiał już wycięte rowki na zębatkach.
plus kasa za robociznę - 1500 zł.
Moje pytania:
1. Co Wy na to ?
2. Ktoś już tak miał?
3. Wada fabryczna silnika - w związku z tym można się czepić ASO o zwrot kasy albo naprawę? TVN Turbo Kamera?
4. Auto kupiłem jako używane z salonu skody z Warszawy po pierwszym właścicielu, który to auto niby serwisował do końca u nich. Ja jestem drugim właścicielem, a auto kupiłem pod koniec lipca 2016 r. i przejechałem raptem 7 000 km. Miałem tylko 3 miesiące gwarancji, która skończyła się 27.10.2016 r.
5. Jest inna opcja naprawy tego? Używany silnik raczej słaba opcja. Koszt jakieś 6000 - 7500 zł.
HELP! Poratujcie. Jestem przybity. Nie mam luźnych 11 tysięcy złotych na wydanie, zwłaszcza, ze musiałem dobrać troszkę kredytu na zakup tego auta.
Pozdrawiam.
Sprawa ma się tak, że we środę wieczór podczas drogi do pracy przy dodaniu gazu moja superb 2008 r, 1.8 TSI 160 KM (BZB), manual, przebieg 230 000 km, nagle odmówiła mi posłuszeństwa w postaci :
-braku mocy,
- w tej samej chwili silnik zaczął mega wibrować, a p dodaniu gazu na biegu wibrował (trząsł się) jeszcze bardziej do tego stopnia, że wyglądało jakby miał wyskoczyć i pobiec przed siebie (ten silnik), po wrzuceniu na luz nadal wibrował,
-zapalił się check engine i EPC,
-zgasiłem, odpaliłem - nadal to samo,
- przy ponownej próbie odpalenia - brak reakcji. Zapłon kręci ale silnik nie odpala.
Kumpel mnie scholował. Na drugi dzień mechanik przebadał mi auto:
-ukł. powietrzny szczelny,
- układ paliwowy szczelny,
- ciśnienie na 1 i 2 zaworze rzędu 11, na 3 około 12-13 a na 4 brak.
Jak sie okazało po rozebraniu silnika, pękła sprężyna na 4 zaworze co było powodem braku ciśnienia.
Dodatkowo głowica do wymiany (nie wiem dlaczego nie znam się aż tak, możliwe że mi mówił mechanik ale nie pamiętam).
Bardzo "brudny silnik w środku" - dużo czarnego nagaru.
Ponoć ta awaria to wynik typowej WADY tego silnika związanej z wielkością pierścieni czy czegoś takiego. że powinny być 2 mm a są 1.6 mm ????
Jakoś tak.
Opcja była taka:
- albo naprawić na szybko i sprzedać auto (inaczej leczenie syfa pudrem, z tym, że syf zniknie a ten problem nie)
- albo naprawiać, czyli:
- wymienić blok silnika na nowy, zregenerowany, który kosztuje około 8 000 zł,
ORAZ
- do tego wymiana łańcucha rozrządu jakieś 1500 zł (3 łańcuszki)-stary łańcuch zostawiał już wycięte rowki na zębatkach.
plus kasa za robociznę - 1500 zł.
Moje pytania:
1. Co Wy na to ?
2. Ktoś już tak miał?
3. Wada fabryczna silnika - w związku z tym można się czepić ASO o zwrot kasy albo naprawę? TVN Turbo Kamera?
4. Auto kupiłem jako używane z salonu skody z Warszawy po pierwszym właścicielu, który to auto niby serwisował do końca u nich. Ja jestem drugim właścicielem, a auto kupiłem pod koniec lipca 2016 r. i przejechałem raptem 7 000 km. Miałem tylko 3 miesiące gwarancji, która skończyła się 27.10.2016 r.
5. Jest inna opcja naprawy tego? Używany silnik raczej słaba opcja. Koszt jakieś 6000 - 7500 zł.
HELP! Poratujcie. Jestem przybity. Nie mam luźnych 11 tysięcy złotych na wydanie, zwłaszcza, ze musiałem dobrać troszkę kredytu na zakup tego auta.
Pozdrawiam.