Obniżamy nasze Superby
- eX
- Posty: 823
- Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 192
- Lokalizacja: GD
Re: Obniżamy nasze Superby
wiem ze masz je podniesione bo mam tak samo , chodzilo mi o to ze 3.6 (chyba) ma normalna wysokosc zawieszenia. jezeli tak to wyklucza to co napisales wczesniej apropo polosi i haldexa.
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
- grzesiu26
- Posty: 2705
- Rejestracja: 30 sty 2011, o 19:15
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Obniżamy nasze Superby
Teraz rozumiem.
Ale montaż tego zawieszenia z 3,6 4x4 nie jest wykluczona, bo ono jest "policzone" na dodatkowe obciążenie w postaci Haldexu.
Miałem na myśli to, że sprężyn z wersji np 2,0 tdi 4x2 nie dałoby się przełożyć bo ono nie jest "policzone" na dodatkowe obciążenie w postaci Haldexa.
Mam nadzieję, że udało mi się napisać zrozumiale dokładnie to co chciałem przekazać
Ale montaż tego zawieszenia z 3,6 4x4 nie jest wykluczona, bo ono jest "policzone" na dodatkowe obciążenie w postaci Haldexu.
Miałem na myśli to, że sprężyn z wersji np 2,0 tdi 4x2 nie dałoby się przełożyć bo ono nie jest "policzone" na dodatkowe obciążenie w postaci Haldexa.
Mam nadzieję, że udało mi się napisać zrozumiale dokładnie to co chciałem przekazać
- eX
- Posty: 823
- Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 192
- Lokalizacja: GD
Re: Obniżamy nasze Superby
takie sprezyny nie beda policzone czy policzone to jeden temat. teraz trzeba spojrzec na budowe zawieszenia z haldexem i bez haldexa. we wczesniejszych generacjach nie mozna bylo w jaki kolwiek sposob mieszac sprezynami miedzy 4x2 a 4x4. amortyzatory tez jakims tam mocowaniem sie roznily.
nie jestem w stanie sprecyzowac sie na ile mocno sie rozni zawias tylny 4x4 a 4x2 bo nie ogladalem nigdy 4x2 w superbie jak jest rozwiazane.
nie jestem w stanie sprecyzowac sie na ile mocno sie rozni zawias tylny 4x4 a 4x2 bo nie ogladalem nigdy 4x2 w superbie jak jest rozwiazane.
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
- grzesiu26
- Posty: 2705
- Rejestracja: 30 sty 2011, o 19:15
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Obniżamy nasze Superby
eX - wrócę do Polski to podjadę do kolesia ze Skody i dowiem się wszystkiego.
Na telefon ciężko się takie rzeczy omawia.
Tak jak pisałem - za 7-10 dni powinienem być w kraju.
Nie odpuszczę tego bo razi mnie to jak ten samochód wygląda
Wtedy się dowiemy co jest możliwe a co nie...
Na telefon ciężko się takie rzeczy omawia.
Tak jak pisałem - za 7-10 dni powinienem być w kraju.
Nie odpuszczę tego bo razi mnie to jak ten samochód wygląda
Wtedy się dowiemy co jest możliwe a co nie...
- grzesiu26
- Posty: 2705
- Rejestracja: 30 sty 2011, o 19:15
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Obniżamy nasze Superby
eX - nie wiem czy widziałeś jak koledzy zza zachodniej granicy bawią się z zawieszeniami i dystansami:
http://www.superb-forum.de/forum/viewto ... =85&t=1552" onclick="window.open(this.href);return false;
Na 1 i 3 stronie wątku masz kilka zdjęć.
Generalnie temat dotyczy sprężyn h&r obniżających zawieszenie o 40 mm (do do 4x4) i dystansów.
http://www.superb-forum.de/forum/viewto ... =85&t=1552" onclick="window.open(this.href);return false;
Na 1 i 3 stronie wątku masz kilka zdjęć.
Generalnie temat dotyczy sprężyn h&r obniżających zawieszenie o 40 mm (do do 4x4) i dystansów.
- eX
- Posty: 823
- Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 192
- Lokalizacja: GD
Re: Obniżamy nasze Superby
widzisz, jak by negatywnie wplywalo to na tylny haldex i polosie to nie brali by sie za to
pomysly fajne, ale ja jednak zostal bym przy max normalnym zawieszeniu, chociaz na tym wyzszym sie nie przejmuje o krawezniki, studzienki i wyjazd w plenner.
co do obnizonego zawieszenia i felgi to ta sztuka mi robi bardzo mocno
pomysly fajne, ale ja jednak zostal bym przy max normalnym zawieszeniu, chociaz na tym wyzszym sie nie przejmuje o krawezniki, studzienki i wyjazd w plenner.
co do obnizonego zawieszenia i felgi to ta sztuka mi robi bardzo mocno
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Obniżamy nasze Superby
Piekny profil. Chyba pierwsze S2 w sedanie, ktore mi sie podoba.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- przemqo
- Posty: 78
- Rejestracja: 5 lip 2011, o 23:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Obniżamy nasze Superby
przeniosłem posta
Ostatnio zmieniony 1 wrz 2011, o 16:42 przez przemqo, łącznie zmieniany 1 raz.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Obniżamy nasze Superby
W ten sposob zasmiecasz watek o obnizaniu s2 ktory rozwija sie obiecujaco. Najlepiej napisz tego posta w watku, w ktorym rozwazales kwestie kupna auta na kredyt albo zaloz nowy.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- grzesiu26
- Posty: 2705
- Rejestracja: 30 sty 2011, o 19:15
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Obniżamy nasze Superby
Ja jednak nie ustępuję i szukam możliwości obniżenia zawieszenia do standardowej wysokości.
Zrobię to tylko przy 100% pewności, że coś się nie posypie.
Widziałem co robią goście zza zachodniej granicy, ale po samych zdjęciach ciężko się sugerować czy tylko wymienili sprężyny czy sprężyny z amortyzatorami czy jednak robili coś więcej...
Może po sobocie napiszę coś więcej jeśli uda mi się podjechać do znajomego mechanika ze Skody.
Zrobię to tylko przy 100% pewności, że coś się nie posypie.
Widziałem co robią goście zza zachodniej granicy, ale po samych zdjęciach ciężko się sugerować czy tylko wymienili sprężyny czy sprężyny z amortyzatorami czy jednak robili coś więcej...
Może po sobocie napiszę coś więcej jeśli uda mi się podjechać do znajomego mechanika ze Skody.
- gachul
- Posty: 3888
- Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: CS rullez :P
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Limanowa/Łódź
- Kontakt:
Re: Obniżamy nasze Superby
kurcze zaczynam żałowac że nie zamówiłem sportowego zawieszenia... przeczytałem cały wątek i wynika że mając normalny zawias jak wsadze same spręzyny sportowe to amory powinny dać rade???? i ciekawe czy kupować ori czy jakieś dedykowane np. eibaha czy kayabe... ciekawe co z gwarancją... może wy macie jakieś pomysły
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Obniżamy nasze Superby
Odgrzewam temat. Czy ktoś może polecić jakiś sensowny zakład, w którym doradzą mi jakie sprężyny i amory kupić a potem to zamontują i zrobią dobrze geometrię? Nie wiem czy obniżać tylko do standardowej wysokości czy do gleby. Nigdy nie jeździłem autem bardzo nisko zawieszonym i trochę obawiam się o praktyczną stronę tego rozwiązania (koleiny, krawężniki).
Myślałem nad amortyzatorami i sprężynami z wersji 4x4 ale ona jest trochę cięższa i nie wiem czy moje auto nie wyszłoby trochę wyżej zawieszone (zwłaszcza, że zwykle jeżdżę z pustym kufrem).
Myślałem też nad pozostawieniem amortyzatorów i zmianą samych sprężyn. Przy obniżeniu do gleby nie ma takiej opcji ale jeśli obniżam tylko o 2 cm? Podobno 4x4 mają twardsze amortyzatory więc może zdałyby egzamin.
Napiszcie co uważacie - każdy głos coś wniesie w temacie.
Myślałem nad amortyzatorami i sprężynami z wersji 4x4 ale ona jest trochę cięższa i nie wiem czy moje auto nie wyszłoby trochę wyżej zawieszone (zwłaszcza, że zwykle jeżdżę z pustym kufrem).
Myślałem też nad pozostawieniem amortyzatorów i zmianą samych sprężyn. Przy obniżeniu do gleby nie ma takiej opcji ale jeśli obniżam tylko o 2 cm? Podobno 4x4 mają twardsze amortyzatory więc może zdałyby egzamin.
Napiszcie co uważacie - każdy głos coś wniesie w temacie.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
-
- Posty: 245
- Rejestracja: 30 wrz 2010, o 08:21
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: 217 KM / 310 nm
- Lokalizacja: WAW
Re: Obniżamy nasze Superby
Nie wiem czy to w tym wątku czy innym była kwestia wymiany amorków na wersję Koni FSD
która to niby dostosowuje się do warunków nawierzchni.
Ja biorę to pod uwagę jak mi się skończą amorki. Obniżanie mnie nie interesuje jako samo w sobie
ważne aby był sztywniejszy
która to niby dostosowuje się do warunków nawierzchni.
Ja biorę to pod uwagę jak mi się skończą amorki. Obniżanie mnie nie interesuje jako samo w sobie
ważne aby był sztywniejszy