Strona 1 z 1

Pytanie o pompowtryski

: 17 paź 2016, o 19:39
autor: Maskom202
Witam padł mi pompowtrysk a drugi powoli siada wiec chciałbym wymienic oba. Mój samochód to skoda superb 1.9 tdi BSV 77 KW orginalnie siedzą tutaj wtryski o numerze 038130073BH lecz przez pomyłke zamówiłem na allegro 038130073BN zadzwoniłem do sprzedajacego i ten powiedział ze tych moich BH niestety nie ma ale ze BOSH dopuszcza mozliwosć wsadzenia innego z innym numerem który odpowiada mocy silnika i powiedział ze jutro to sprawdzi ale ze najprawdopodobniej bedzie to taki sam numer tylko koncówka AG lub BN właśnie ale jeszcze jutro sprawdzi, twierdzi ze one maja takie same parametry. Co wy o tym myslicie można tak podmieniać ?

tutaj znalazłem jakiś katalog i niby z niego wychodzi ze do silników o mocy 77KW były tylko AG, BN i te moje nieszczesne BH.
http://www.regeneracja-pompowtryskiwaczy.pl/katalog/

I pytanie dodatkowe mechanik twierdzi ze nie potrzebuje do wymiany suwmiarki tylko wystarczy mu klucz dynamometryczny podobno pracował wczesniej na volksvagenie i wymieniał wiele razy oompowtryski. Co o tym myslicie ?

Re: Pytanie o pompowtryski

: 17 paź 2016, o 21:29
autor: Łuki_ssuperb
Zadzwoń do bosch diesel service i zapytaj tyle mogę podpowiedzieć... ale na zdrowy rozum jeżeli oznaczenia są inne to coś musi być innego w tych pompo...

Re: Pytanie o pompowtryski

: 18 paź 2016, o 07:50
autor: mig
Szanowny kolego, każdy wtrysk ma inne parametry, jak wymienisz jeden to zameczysz inne. Korelacja w wtryskach powinna być podobna a jak wsadzisz nowy który podaje więcej paliwa to zarzniesz pozostałe. Każdy wtrysk dostosowany jest do innej mapy, chyba że pojedziesz na program to Tybet zmieni mapę indywidualnie pod każdy wtrysk.

Jaki przebieg ma twój silnik i jaka była korelacja na wtryskach?

Re: Pytanie o pompowtryski

: 18 paź 2016, o 07:56
autor: mig
Odnośnie ustawiania wtryskow, na ch..... miarka. Jak mechanik robił to wcześniej to ni e potrzebuje nawet klucza d. Zasada ustawiania wtryskow jest jest bardzo prosta, przy maksymalnie wychylonym walku dokrecasz do oporu i cofasz 90° . Wymieniałam w 3 silnikach które jeżdżą do tej pory i mają się dobrze.