AWX sprzęgło, moc, przyśpieszenie, odczucia subiektywne
: 15 wrz 2016, o 14:43
Hej mam pytanko,
Mam S1 AWX od ponad pół roku. Generalnie jestem zadowolony.
Nurtuje mnie tylko jedna rzecz.
Wcześniej miałem małe SEATy: Ibizę i Cordobę. Oba w dieslach 90KM (silniki AHU, jednomas, brak VNT itp) chipowane na 115KM w dawnym mrmotors.
W obu tych samochodach samo odpuszczenie sprzęgła powodowało że samochody rwały do przodu jak złe....
Ciężko było je zdławić na 1-ce czy dwójce. Dodanie gazu przy starcie powodowało znacznie większe przyśpieszenie u dołu (na pierwszych dwóch biegach) niż teraz w Superbie.
Wydaje mi się że Superb jest raczej zdrowy tzn. powyżej 1700obr/min hula znacznie bardziej niż seaty (najszybciej zagranicą jechał 220km/h i raczej był jeszcze zapas). Ale u dołu jest, mam wrażenie, znacznie słabszy od obu seatów - wiadomo jest cięższy, ale 130KM i 280Nm powinno robić robotę, a tu jak nie dam odpowiednio gazu przy starcie, to mi fura gaśnie.
Nie wiem może sprzęgło mi się kończy, lub za wysoko bierze, trochę swoją drogą ciężko to sprzęgło chodzi.
Jak jest z Waszymi odczuciami? Pytam, bo nie wiem, czy coś mam do roboty w ukł. napędowym/przeniesienia napędu, czy ten typ tak ma (np. wałek turba ma zbyt dużą bezwładność i na dole jest turbo dziura)? Czy tuner może coś na to poradzić? Pisałem w tej sprawie do Witka, ale jak na razie, od miesiąca, odpowiedzi brak.
Mam S1 AWX od ponad pół roku. Generalnie jestem zadowolony.
Nurtuje mnie tylko jedna rzecz.
Wcześniej miałem małe SEATy: Ibizę i Cordobę. Oba w dieslach 90KM (silniki AHU, jednomas, brak VNT itp) chipowane na 115KM w dawnym mrmotors.
W obu tych samochodach samo odpuszczenie sprzęgła powodowało że samochody rwały do przodu jak złe....
Ciężko było je zdławić na 1-ce czy dwójce. Dodanie gazu przy starcie powodowało znacznie większe przyśpieszenie u dołu (na pierwszych dwóch biegach) niż teraz w Superbie.
Wydaje mi się że Superb jest raczej zdrowy tzn. powyżej 1700obr/min hula znacznie bardziej niż seaty (najszybciej zagranicą jechał 220km/h i raczej był jeszcze zapas). Ale u dołu jest, mam wrażenie, znacznie słabszy od obu seatów - wiadomo jest cięższy, ale 130KM i 280Nm powinno robić robotę, a tu jak nie dam odpowiednio gazu przy starcie, to mi fura gaśnie.
Nie wiem może sprzęgło mi się kończy, lub za wysoko bierze, trochę swoją drogą ciężko to sprzęgło chodzi.
Jak jest z Waszymi odczuciami? Pytam, bo nie wiem, czy coś mam do roboty w ukł. napędowym/przeniesienia napędu, czy ten typ tak ma (np. wałek turba ma zbyt dużą bezwładność i na dole jest turbo dziura)? Czy tuner może coś na to poradzić? Pisałem w tej sprawie do Witka, ale jak na razie, od miesiąca, odpowiedzi brak.