Witam serdecznie,
Odświeżam temat, ponieważ właśnie jestem po robieniu rozrządu i wymianie „płynów ustrojowych” przeprowadzonych u zaprzyjaźnionego mechanika w Szczecinie. Silnik oczywiście CDVA. Przebieg: 146224. Objawy: chrobotanie na P na zimnym po odpaleniu po nocy i szmery w czasie jazdy. Koszt poniższych napraw: 8.100,- (robocizna + części). ASO za sam rozrząd zawołało 10.000,- Czas napraw: 1,5 tygodnia (akurat wypadła majówka, więc był poślizg).
1. Wymiana obu łańcuchów, ślizgów i napinaczy (SWAG), wariatory i koła zębate pozostały stare, nie nosiły śladów zużycia. Dolny łańcuch w porównaniu z nowym rozciągnięty o 1cm, górny o 2cm.
Zostały wymienione również wszystkie uszczelki, czyszczenie z nagaru dolotu itp.
2. Wymiana oleju w silniku - do pustego weszło 6 litrów.
3. Wymiana oleju w skrzyni DSG
4. Wymiana oleju w Haldexie (uwaga: wbrew twierdzeniu ASO jest filtr i też go trzeba wymienić). Olej był brązową zupą, dużo brudu. Z uwagi na zastaną sytuację kompletnego syfu - następna wymiana wraz z filtrem za 20tys.
Następne oleje do wymiany (ASO twierdzi że się nie wymienia) za 40tys.: skrzynia rozdzielcza i tylny most.
To w skrócie tyle. Auto odpala z wielką lekkością, silnik w czasie jazdy pracuje znacznie ciszej, szmery i chroboty ustały.
Filtr Haldex to BorgWarner 2003085, olej Febi 1L 101171 (G 055 175 A2).
Mam nadzieję że powyższe informacje okażą się przydatne, w razie dodatkowych pytań pozostaję do dyspozycji
Pozdrawiam,
Tomek