Ubytki płynu chłodniczego S3

Spawnak
Posty: 2
Rejestracja: 26 sie 2020, o 14:33
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Ubytki płynu chłodniczego S3

Post autor: Spawnak »

Witam wszystkich,
Podzielę się również moim doświadczeniem. Auto sprowadzone osobiście z Niemiec w 2019 r - Superb z 2016 r. 2,0 TDI 190KM 4x4 z przebiegiem 110000 km. Świeżo po sprowadzeniu oddałem go do nieautoryzowanego (ale polecanego serwisu w Poznaniu) serwisu Skody na tak zwany duży przegląd. Gdy odbierałem auto po przeglądzie, poinformowano mnie żebym obserwował płyn chłodzący bo zwrócili uwagę na kroplę jakiegoś płynu przy pompie wody. Ale nic się nie działo więc jeździłem. Po około 4 miesięcy od tego przeglądu zaobserwowałem, że rano po odpaleniu przez około 1 min. słychać jakiś dźwięk (cykliczne szuranie jakby metal o metal. Początkowo było to co 2 - 3 dzień. Po kolejnych dwóch miesiącach dźwięk był już codziennie. Aż pewnego sierpniowego dnia dzień przed wyjazdem na wakacje zapalił się komunikat o niskim poziomie płynu chłodzącego. Od razu udałem się do ww. warsztatu gdzie dolali mi płynu chłodzącego. Po powrocie z wakacji i zrobieniu około 1000 km ze stanu powyżej max ubyło mi do poziomu minimum. Samochód odstawiłem w tym tygodniu na przegląd. Okazało się, że ciekło z pompy. Odgłos po odpaleniu znikł.
cidik
Posty: 52
Rejestracja: 2 mar 2020, o 16:41
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Imię: Dominik

Re: Ubytki płynu chłodniczego S3

Post autor: cidik »

Mnie to już wapienia, bo co 5k muszę spada mi od maximum do minimum, oczywiście bez infomacji na kontrolach, chce jeszcze poczekać do wymiany oleju, i jak wyjdzie po 20k masło, to niech się w ASO męczą, bo ja auta bez dokumentu że w wypadku zawarcia silnika, na swój koszt wystawiają nowy, to ja to po prostu nie odbieram - pepiki bardzo dziwnie podchodzą do takich zgłoszeń jak się okaże że to głowica to co za problem wymienić to zamiast cały silnik. Będę informował- pytanie do forumowiczów czy poza tym że wam bierze płyn chłodniczy, bierze również i olej, bo jak tak to u mnie jest ewidentnie wyciek do oleju. Bo od nowości cały czas taki sam stan, wymieniane zgodnie ze wskazaniami z komputera ( pierdzielona ekobzdura, aby w silniku co 25k olej wymjeniac).
Pucek_33
Posty: 55
Rejestracja: 5 paź 2019, o 15:57
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSC (180KM)
Aktualnie: 227KM i 300nm
Imię: Grzegorz

Re: Ubytki płynu chłodniczego S3

Post autor: Pucek_33 »

czy ktos wie ktore nr pomp szukac do S3 1.8 CJSA ew. ktore mojac. Bo musze wymienic pomp z znudzilo mi sie juz dolewanie...
bawl
Posty: 203
Rejestracja: 22 cze 2018, o 22:17
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)

Re: Ubytki płynu chłodniczego S3

Post autor: bawl »

Pucek_33 pisze: 29 lis 2020, o 16:30 czy ktos wie ktore nr pomp szukac do S3 1.8 CJSA ew. ktore mojac. Bo musze wymienic pomp z znudzilo mi sie juz dolewanie...
A powiedz mi czy wyciek płynu jest widoczny? Czy w ciemno wymienisz pompę?
Pucek_33
Posty: 55
Rejestracja: 5 paź 2019, o 15:57
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSC (180KM)
Aktualnie: 227KM i 300nm
Imię: Grzegorz

Re: Ubytki płynu chłodniczego S3

Post autor: Pucek_33 »

bawl pisze:
Pucek_33 pisze: 29 lis 2020, o 16:30 czy ktos wie ktore nr pomp szukac do S3 1.8 CJSA ew. ktore mojac. Bo musze wymienic pomp z znudzilo mi sie juz dolewanie...
A powiedz mi czy wyciek płynu jest widoczny? Czy w ciemno wymienisz pompę?
Ta byla sprawdzana, ktos tu mial tez taki myk ze jakis wezyk kolo pompy poszedl i tam kapalo, a u mnie widac pompke:(

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

hitman13
Posty: 75
Rejestracja: 4 wrz 2016, o 15:46
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (150KM)

Re: Ubytki płynu chłodniczego S3

Post autor: hitman13 »

cidik pisze: 8 lis 2020, o 15:42 Mnie to już wapienia, bo co 5k muszę spada mi od maximum do minimum, oczywiście bez infomacji na kontrolach, chce jeszcze poczekać do wymiany oleju, i jak wyjdzie po 20k masło, to niech się w ASO męczą, bo ja auta bez dokumentu że w wypadku zawarcia silnika, na swój koszt wystawiają nowy, to ja to po prostu nie odbieram - pepiki bardzo dziwnie podchodzą do takich zgłoszeń jak się okaże że to głowica to co za problem wymienić to zamiast cały silnik. Będę informował- pytanie do forumowiczów czy poza tym że wam bierze płyn chłodniczy, bierze również i olej, bo jak tak to u mnie jest ewidentnie wyciek do oleju. Bo od nowości cały czas taki sam stan, wymieniane zgodnie ze wskazaniami z komputera ( pierdzielona ekobzdura, aby w silniku co 25k olej wymjeniac).
jak wymieniasz co 25 tysiecy twoja sprawa ;] normlany uzytkownik wymienia co 10-12 tys ;] pomimo ze nie ma info odnosnie terminu wymiany.
kacluk
Posty: 503
Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Corby - UK

Re: Ubytki płynu chłodniczego S3

Post autor: kacluk »

Mi w skodzie ustawiono wymianę oleju co 15k ;) ale auto kupione w UK..
artho
Posty: 1096
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: Ubytki płynu chłodniczego S3

Post autor: artho »

To i ja oficjalnie ze swoim MY21 albo MY22 (kto wie, auto produkcji wrześniowej) dołączyłem dzisiaj do szanownego grona gentlemanów, którym Superb 2.0 TSI 280KM wpierdziela płyn chłodniczy 😀 Jakże miła panika samochodu komunikatem i lampką, wszystko na czerwono i długi (3 sekundowy??) pisk informujący o awarii, dawno mnie coś tak... przebudzającego podczas jazdy nie spotkało 😆

Przebieg od nowości 18 000 z małym hakiem, stan płynu faktycznie na minimum.

Doleję i będę obserwować.
piotr26
Posty: 298
Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 350/494
Imię: Piotr

Re: Ubytki płynu chłodniczego S3

Post autor: piotr26 »

Jeżli dobrze pamiętam w maju 2019 była jakaś aktualizacja części ( zmienił się numer katalogowy ), ale jak widać nadal te pompy są felerne. Nie ma zamienników, więc pozostaje tylko wymiana na nową jak padnie całkowicie. Najgorsze jest to, że przy takich delikatnych ubytkach serwis może niczego nie znaleźć, więć trzeba albo wymieniać w ciemno albo czekać na awarię. U mnie ubywało płynu co jakiś czas i kilka razy dolewałem. Serwis przy kontrolach nie widział żadnych wycieków i firma tuningowa również ( sprawdzili auto przed modyfikacją nie stwierdzając niczego, gdzie przed sprawdzeniem powiedziano jednoznacznie, że jak zdiagnozują problem, to albo naprawa u nich albo w ASO i dopiero potem program ).

Natomiast po wymianie mam spokój. Wprawdzie przejechałem niewiele bo jakieś 8 tys km, ale nie muszę nic dolewać, chociaż sprawdzam poziom płynu przed każdą dłuższą podróżą.
Awatar użytkownika
chudy77
Posty: 62
Rejestracja: 25 sie 2016, o 13:30
Samochód: Superb III combi
Silnik: Inny

Re: Ubytki płynu chłodniczego S3

Post autor: chudy77 »

Witam
U mnie co ok roku muszę dolać tak z 200ml - jest na poziomie min a dolewam do prawie max
Co jakiś czas trzeba sprawdzać , nie zauważyłem jakiś wycieków, nic się nie poci nie kapie, widocznie tak ma być (odparowanie i takie tam) :)
Pozdrawiam Adam
andreszmidt
Posty: 1
Rejestracja: 27 kwie 2022, o 14:48
Samochód: Superb III
Rocznik: 2017
Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
Imię: Andrzej

Re: Ubytki płynu chłodniczego S3

Post autor: andreszmidt »

Silnik 1,4 125 km. Dzisiaj przy przebiegu 78 tys km otrzymałem diagnozę pompa wody do wymiany .Przedtem ze zbiornika po uzupełnieniu płynu po 450 km jazdy zleciało dużo poniżej minimum i pojawił się komunikat.Pocieklo z niej.
Czy należy kupić pompę całą z obudową czy wystarczy bez jak ta? Różnica w cenie jest dwukrotna.
https://allegro.pl/oferta/171580-febi-p ... 1585013108
Patryk211088
Posty: 103
Rejestracja: 19 maja 2020, o 12:39
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI (150KM)
Aktualnie: 180km 357nm

Re: Ubytki płynu chłodniczego S3

Post autor: Patryk211088 »

andreszmidt pisze: 27 kwie 2022, o 15:41 Silnik 1,4 125 km. Dzisiaj przy przebiegu 78 tys km otrzymałem diagnozę pompa wody do wymiany .Przedtem ze zbiornika po uzupełnieniu płynu po 450 km jazdy zleciało dużo poniżej minimum i pojawił się komunikat.Pocieklo z niej.
Czy należy kupić pompę całą z obudową czy wystarczy bez jak ta? Różnica w cenie jest dwukrotna.
https://allegro.pl/oferta/171580-febi-p ... 1585013108
Teoretycznie w zestawie masz uszczelkę żeby założyć stary termostat. Ja u siebie zmienilem kompletna pompę (dolz) przy przebiegu około 140tys. bo bałem się że zaraz zacznie szwankować termostat. Teoretycznie roboty nie dużo więc i robocizna nie powinna być droga ale za to płyn g13 jest drogi. Nie wiem jak Ci się spieszy ale mogę spróbować rozkręcić stara i zobaczyć jak to wygląda po rozłożeniu
Awatar użytkownika
chudy77
Posty: 62
Rejestracja: 25 sie 2016, o 13:30
Samochód: Superb III combi
Silnik: Inny

Re: Ubytki płynu chłodniczego S3

Post autor: chudy77 »

Vw wycofało się z G13 ponoć korodują układy i zalecają G12evo i taki wlałem.
Mam jeszcze inne pytanie dot. Ilości płynu bo po odczepieniu dolnego węża na chłodnicy wyleciało ok 1.5 litra. Zalałem na max, zagrzałem auto do 90st. (Chodziło ok 30min) temp. Oleju ok 95 st. ale wentylatory nie załączyły się. Przy jakiej temp. Włączają się wentylatory bo na klimie ruszyły odrazu. Poziom płynu w normie a temp. Stoi na 90st. I nic więcej.
Czy termostat uszkodzony czy za mało nagrzane auto?
Dajcie znać co o tym sądzicie?
yaro_1
Posty: 533
Rejestracja: 23 paź 2017, o 12:11
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Lokalizacja: wschodnie mazowsze

Re: Ubytki płynu chłodniczego S3

Post autor: yaro_1 »

na postoju możesz nie nagrzać tak silnika żeby się wiatraki włączyły, tym bardziej że na na dworze nie jest jeszcze gorąco, co innego gdybyś pojeździł i postawił tak rozgrzane auto, nie wiem jak w SIII ale w innych autach co miałem to czujnik do włączania wiatraków był na dole chłodnicy, dopiero jak w całej chłodnic jest gorący płyn to się z załączają wiatraki, a z praw fizyki wynika że chłodnica nagrzewa się od góry, być noże w sIII są dodatkowe czujniki.
co do klimy, samo jej włączenie wymusza włączenie wiatraków na pierwszy bieg, tak jest w każdym aucie
możesz jeszcze ustawić temperaturę nawiewów na max w trybie ręcznym i zobaczyć czy auto będzie grzało bo nie wiem czy nagrzewnica sama się odpowietrzy
ktryk
Posty: 230
Rejestracja: 23 cze 2018, o 23:36
Samochód: Superb III
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TDI (150KM)

Re: Ubytki płynu chłodniczego S3

Post autor: ktryk »

Czujnik jest jeden od temperatury ,zegarów, i sterowaniem silnika. Dane sa przekazywane do komputera i on steruje zegarami, wentylatorem i steruje silnikiem, klimą ITP.
Mi jeszcze nigdy nie udało się zagrzać nowego diesla na postoju do włączenia wentylatora. Starego owszem, ale nowe wydzielają tak mało ciepła bez obciążenia że jest nawet problem z ogrzewaniem zimą jadąc delikatnie, lub na postoju.
Ogrzewanie to dobry pomysł na sprawdzenie czy się układ odpowietrzył.

W święto pracy namierzyłem mój wyciek płynu. Leci na łączeniu jak wkłada się termostat.
Wymiana termostatu i tak mnie czeka , więc od razu wymienię oring , który sprzedają w komplecie razem z termostatem. Nowy termostat to koszt od 32 zł w górę ,więc żaden koszt.
ODPOWIEDZ