Wymiana rozrządu 500zł, zestaw Conti 852zł, pompa wody Hepu 272zł, termostat Wahler 94zł, pasek wielorowkowy Conti 92zł, napinacz paska INA 243zł.
Za pozostałe prace warsztat wziął 1300zł:
- wymiana płynów (olej silnikowy, olej skrzyni biegów, płyn ham., płyn wsp., płyn chł.)
- wymiana filtrów (paliwa, oleju) - Hengst
- uszczelnienie 2 pokryw (uszczelka zewnętrzna, wewnętrzna, uszczelka nastawnika, uszczelniacze wałków) - Elring, Febi, Reinz
- wymiana świec - NGK
- wymiana wentylatora chłodnicy - NRF
- wymiana tylnych łap belki - Lemforder
- regeneracja zacisku przedniego (wyciekał płyn)
- montaż nowej osłony silnika (przy okazji
)
Za części po mojej stronie wyszło 700zł.
Podsumowując sam koszt wymiany rozrządu + paska + napinacza:
- części ok 1550zł
- robocizna 500zł
Do rozrządu zdejmowany jest cały przód, więc wymiana paska i napinacza jest praktycznie w cenie rozrządu (ta sama robota). Nie dopłacałem za to.
Poleciałem trochę na grubo, ale część części już leżała i czekała na wymianę. Trochę dopłaciłem, ale przynajmniej nie musiałem sam się z tym później grzebać
.