Cześć,
W moim AWX w ostatnich miesiącach wymieniane były:
- komplet wałka rozrządu (w tym szklanki drugi raz po niecałym roku, podobno wałek był zużyty przy pierwszej naprawie ale poprzedni mechanik tego nie sprawdził)
- alternator
- łożysko podporowe wału - rozsypało się podczas jazdy i zablokowało możliwość zmiany biegu (czy tak to może zadziałać?)
Po pracach przy silniku: przestał dymić, odzyskał moc (wałek nie odmykał do końca pompowtrysku przez co miał mniejszą moc -> bardziej gniotłem -> więcej palił), spalanie wróciło do średniej ~5.8 z baku.
Natomiast są trzy złe rzeczy:
1. przed naprawami na luzie palił 0.4-0.6 l/h. Teraz pali 0.6-1.0 (najczęściej 0.8-0.9) - mechanik najpierw się zdziwił że tak mało palił na luzie (akurat byłem drugim AWX i mu pokazałem takie właśnie na żywo), potem zasugerował regulację pompowtrysków. sam sprawdzałem je przed wymianą wałka - były w normie, mechanik też mówił, ze w normie.
2. po naprawie pracował ładnie i żwawo przez kilkaset km. Zaraz potem zaczął buczeć. Drgania przy tym buczeniu nie są zbyt duże, ale odczuwalne i męczące. Buczenie zgodne z obrotami (czyli nie rezonans plastików) i od silnika, nie od skrzyni - coś jakby jakieś łożysko? albo coś nie obraca się w osi? drgania przenoszą się na kabinę. Pochodzą od silnika - np. przy zwykłej przegazówce. Czasami (coraz rzadziej) silnik nie buczy i działa poprawnie. Mam wrazenie że kiedy buczenie występuje silnik nie ma pełnej mocy. Sprzęgło/dwumasa były robione i sprawdzane ostatnio, to odpada.
edit2: sam dźwięk spalania silnika (klekot) - jest czysty i pełny, taki, jak powinien być (ze starym wałkiem nie był).
3. spod egr'a leci już na tyle dużo oleju, że zostaje na chodniku ;/ edit: mechanik na rzecz tego cieknięcia sprawdzał turbo - jest ok.
Czy jest coś oczywistego na co wskazują powyższe problemy?
buczenie po wymianie wałka
-
- Posty: 61
- Rejestracja: 29 sty 2014, o 12:28
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Warszawa Ochota/Kielce
buczenie po wymianie wałka
Ostatnio zmieniony 11 maja 2016, o 00:20 przez petrelli, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Posty: 61
- Rejestracja: 29 sty 2014, o 12:28
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Warszawa Ochota/Kielce
Re: buczenie po wymianie wałka
Heh, sam sobie odpowiem - czas na nowe auto ;ppetrelli pisze:Czy jest coś oczywistego na co wskazują powyższe problemy?
Re: buczenie po wymianie wałka
Ostatnio zmieniony 22 lip 2016, o 06:58 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
- zales00
- Posty: 49
- Rejestracja: 13 lut 2016, o 16:26
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Re: buczenie po wymianie wałka
Zapchany egr może spowodować taki efekt?
Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 61
- Rejestracja: 29 sty 2014, o 12:28
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Warszawa Ochota/Kielce
Re: buczenie po wymianie wałka
W najbliższych tygodniach może uda mi się odstawić auto do mechanika. Jak wyjdzie co i jak to dam znać.