Strona 1 z 1
Pytanie o pompe vacu
: 1 maja 2016, o 01:13
autor: Kubus_WPR
Witam panowie! Czy jest mozliwe, zeby samochod kopcil przez uszkodzona pompe vacu?
Re: Pytanie o pompe vacu
: 1 maja 2016, o 07:36
autor: elmi_k
Re: Pytanie o pompe vacu
: 1 maja 2016, o 10:58
autor: Kubus_WPR
elmi_k pisze:Dlaczego akurat to obstawiasz? A może dziura w dolocie?
Dlatego, ze turbo zrobione, dolot caly, a pompa traci cisnienie. Pedal twardy jak kamien, po dwukrotnym wcisnieciu. Chodzi mi o odpowiedz czysto teoretyczna, czy jest mozliwosc ze kopci na czarno przez pompe vacu???
Re: Pytanie o pompe vacu
: 1 maja 2016, o 12:03
autor: Mej
Na czarno absolutnie nie.
Na biało, gdy do PD dopływa zbyt mało paliwa, lub wymieszane z powietrzem, owszem może.
Ale w tym przypadku silnik pracowałby też nierównomiernie i narywał.
[+]
Tutaj masz instrukcję jak porządnie "zvagować" silnik (szukaj jak dla AWX/AVF) :
http://a6forum.pl/jak-vagowac-swoje-auto-t1699.html
Zrób porządnie komplet logów to prawdopodobnie Ci powiemy czemu kopci.
Re: Pytanie o pompe vacu
: 1 maja 2016, o 23:23
autor: Kubus_WPR
Mej pisze:Na czarno absolutnie nie.
Na biało, gdy do PD dopływa zbyt mało paliwa, lub wymieszane z powietrzem, owszem może.
Ale w tym przypadku silnik pracowałby też nierównomiernie i narywał.
[+]
Tutaj masz instrukcję jak porządnie "zvagować" silnik (szukaj jak dla AWX/AVF) :
http://a6forum.pl/jak-vagowac-swoje-auto-t1699.html
Zrób porządnie komplet logów to prawdopodobnie Ci powiemy czemu kopci.
To mnie kolego troche zmartwiles, bo bylem przekonany ze ma wplyw na dymienie. Zapomnialem dopisac , ze dlawi sie powyzej 3500 rpm. Rece mi juz opadaja do tego samochodu. Logow poki co nie mam jak zrobic, bo mieszkam w Dublinie i dopiero bede musial zamowoc VCDS. Mam jedynie autocom 2013.3
Re: Pytanie o pompe vacu
: 2 maja 2016, o 06:21
autor: Mej
Czarny dym jest wtedy gdy paliwa jest za dużo (w proporcji do powietrza), dlatego Elmik logicznie zapytał Cię o ewentualną dziurę w dolocie.
Czarny dym i szarpanie przy wyższych obrotach dają wysokie prawdopodobieństwo, że :
- nie domyka się EGR (lub zaliczył stały zwis), ale to statystyczna rzadkość
- źle funkcjonuje podciśnienie (i/lub) zaworek sterujący turbiną
- ta nowa turbina jest od początku zyebana (zdarza się, wbrew pozorom często) ale KONIECZNIE SIĘ UPEWNIJ czy wężyk sterujący jest szczelny i nie sparciały
Ostatnim podejrzeniem jest "zawieszony" i/lub "lejący" wtryskiwacz ale wtedy zazwyczaj silnik dosyć głośno napierd..a już na obrotach biegu jałowego.
Tyle można sobie pospekulować i pogdybać. Załatw kabelek z Allegro za grosze (z przesyłką kurierską) i zloguj motor (logi wstaw tu:
http://www.vaglog.rtnet.pl ) - być może "naprawimy" Twoje auto "zdalnie".
Re: Pytanie o pompe vacu
: 5 maja 2016, o 00:46
autor: Kubus_WPR
Dzieki wielkie panowie! Jak tylko zamowie Vaga napewno sie odezwe...
Re: Pytanie o pompe vacu
: 28 lis 2016, o 19:29
autor: LuckyRacer
Ogrzeję kotleta.
Kubus_WPR udało ci się znaleźć problem? Nie mogę sobie poradzić z szarpaniem podczas przyśpieszania. Oczywiście żadnych błędów nie wyrzuca.