Zaczyna się długi weekend, czas poza domem, więc pora na awarię ...
Wyskoczył mi na trasie błąd (przejechałem 300km tempem autostradowym). W sumie nic nie zauważyłem - dopiero jak dojechałem do celu to wyłączyłem silnik i po włączeniu paliła się kontrolka silnika.
Zczytałem błąd przy użyciu Torque (w innych programach wywala ten sam błąd): P2009 Intake Manifold Runner Control Circuit Low Bank 1
Mam do przejechania jeszcze z 600km zanim wrócę do domu po długim weekendzie. Samochód działa normalnie.
Pytanie: czy robić coś na szybko czy myślicie ze przejadę te 600km i zrobię to na spokojnie ?
Dzięki za porady !
Błąd P2009 Intake Manifold Runner Control Circuit Low Bank 1
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Błąd P2009 Intake Manifold Runner Control Circuit Low Ba
Przy tego rodzaju usterce (jak i każdej innej skutkującej świeceniem kontrolki MIL) nie zachodzi proces aktywnej regeneracji DPF.RavS pisze: Pytanie: czy robić coś na szybko czy myślicie ze przejadę te 600km i zrobię to na spokojnie ?
Co prawda teoretycznie 600 km dalszej jazdy w żadnym razie nie powinno być zabójcze dla filtra ale to jedynie spekulacje, bo tak naprawdę należałoby podpiąć porządniejszy diagnozer i sprawdzić bloki wartości mierzonych, a najlepiej sczytać też kody gotowości.
Pozdrawiam.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 15 mar 2015, o 19:17
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Rafał
Re: Błąd P2009 Intake Manifold Runner Control Circuit Low Ba
Dzięki Mej !
Trochę mnie uspokoiłeś. Podjechałem do mechanika w sobotę (Finco we Wrocławiu), wziął na komputer i powiedział że pewnie coś z silnikiem klap w kolektorze ssącym i że mogę spokojnie jechać dalej i skasował błąd. Błąd wyskoczył ponownie po 150km i sam go skasowałem. Jak dojadę do Warszawy to dam to elektryka. Podejrzewam, że mogę mieć coś rąbniętego w elektryce bo już w sumie 3 usterka w tej kategorii (czujnik ciśnienia doładowania, pamięć w ECU i teraz to).
Trochę mnie uspokoiłeś. Podjechałem do mechanika w sobotę (Finco we Wrocławiu), wziął na komputer i powiedział że pewnie coś z silnikiem klap w kolektorze ssącym i że mogę spokojnie jechać dalej i skasował błąd. Błąd wyskoczył ponownie po 150km i sam go skasowałem. Jak dojadę do Warszawy to dam to elektryka. Podejrzewam, że mogę mieć coś rąbniętego w elektryce bo już w sumie 3 usterka w tej kategorii (czujnik ciśnienia doładowania, pamięć w ECU i teraz to).
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 15 mar 2015, o 19:17
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Rafał
Re: Błąd P2009 Intake Manifold Runner Control Circuit Low Ba
Dałem na diagnozę (Megacar w Warszawie) i mi powiedzieli ze klapy w kolektorze ssącym źle funkcjonują (na podstawie diagnostyki komputerowej) i że cały kolektor ssący jest do wymiany (1800zł + 300zł za wymiana).
Poczytałem sobie o tym na forum VW (http://forum.vw-passat.pl/threads/14248 ... 0-tdi-cbbb) i wydaje się że wymiana kolektora jest najbardziej sensowną opcją. Wybiorę się do innego diagnosty jeszcze i zobaczę co powie.
Poczytałem sobie o tym na forum VW (http://forum.vw-passat.pl/threads/14248 ... 0-tdi-cbbb) i wydaje się że wymiana kolektora jest najbardziej sensowną opcją. Wybiorę się do innego diagnosty jeszcze i zobaczę co powie.