jarkow pisze:Nie robiłem tego przy wymianie rozrządu w CR. Sprawdzam tylko na blokadach. Żadna instrukcja nie mówi o tym.
Akurat dla mnie brak instrukcji nie jest żadną barierą przed skorzystaniem z "dobrodziejstwa inwentarza" i zweryfikowania siebie samego na koniec roboty
... .
Masz absolutna rację i ja też o tym wspomniałem na poprzedniej stronie, że prawidłowe nastawy rozrządu uzyskuje się poprzez (najczęściej parokrotne) założenie blokad na kołach zębatych i to jest BEZKOMPROMISOWA podstawa dobrej roboty.
Niemniej skoro już istnieje odpowiedni blok pomiarowy, w którym można sobie podejrzeć synchro rozrządu to po prostu (IMO) warto z niego skorzystać i starannie zapisać odczytane parametry. Będą "jak znalazł" w przyszłości, na przykład podczas kolejnych przeglądów okresowych do obserwacji czy pod osłonami "rozrządu" nie dzieje się coś złego.
Analizując kolejne odczyty łatwej tez podjąć decyzję kiedy należałoby ewentualnie skorygować regulację - a o tym akurat instrukcja serwisowa wspomina już dosyć wyraźnie nakazując (od jakiegośtam przebiegu) regularną kontrolę paska i moim zdaniem nie jest to pusty wymysł producenta.
Jakie wartości są poprawne?
OT zawsze jest OT, więc ideałem jest 0* .
W praktyce przyjmuję, żeby odchyłki +/- 2* traktować "jak 0*", ale wszystko co powyżej uważam za warte przemyślenia i zwiększonej uwagi, a w silnikach z dopiero co wymienionym zestawem jako ewidentny dowód niedbalstwa.
Enriquez pisze:Mej, dzięki - będę musiał w mojej angielskiej wersji pogmerać...
Luzik. Jeśli koleś używał blokad powinno być OK.
Dramaty są zarezerwowane dla zenków z flamastrem i farbkami
ale Ciebie to nie dotyczy .