Bicie kół na łukach/zakrętach przy większych prędkościach

topik21
Posty: 8
Rejestracja: 2 lip 2014, o 07:51
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Bicie kół na łukach/zakrętach przy większych prędkościach

Post autor: topik21 »

Witam

Wczoraj zmieniłem opony z zimowych na letnie (opony roczne) i zaczęło się głuche bicie (nie ma żadnych metalicznych odgłosów). na pierwszy rzut "ucha" i wyczucie do opon/kół. Pytanie czy to złe wyważenie, może uszkodzona opona?

Dodam tylko, że na zimówkach do wczoraj było oki, zatem wykluczam zawieszenie i przeguby.

Może ktoś z szanownych miał podobny problem.

Pozdr
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Bicie kół na łukach/zakrętach przy większych prędkościac

Post autor: kamracik »

Może być złe wyważenie, uszkodzona opona lub po prostu może jakiś większy kamień ugrzązł w oponie. Obejrzyj opony, bo to nic nie kosztuje, a dalej jeśli nie zmieniałeś w zakładzie opon to pojedź, aby je wyważyli.
topik21
Posty: 8
Rejestracja: 2 lip 2014, o 07:51
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Re: Bicie kół na łukach/zakrętach przy większych prędkościac

Post autor: topik21 »

Dzięki, oponki obejrzę, a zmieniałem je w zakładzie postaram się jutro podjechać do nich żeby ponownie wyważyli.
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Bicie kół na łukach/zakrętach przy większych prędkościac

Post autor: kamracik »

To nie szczyp się tylko jedź do nich niech poprawią.
Awatar użytkownika
garfield
Posty: 84
Rejestracja: 8 lip 2015, o 14:08
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Lublin

Re: Bicie kół na łukach/zakrętach przy większych prędkościac

Post autor: garfield »

topik21 pisze:Dzięki, oponki obejrzę, a zmieniałem je w zakładzie postaram się jutro podjechać do nich żeby ponownie wyważyli.
Nie wiem, jak w waszych okolicach, ale u mnie znalezienie zakładu gdzie dobrze założą opony i wyważą koła graniczy z cudem. W ub roku miałem bicie przy ok 140-160km/h, dopiero w trzecim zakładzie byli w stanie to poprawić. Bicie było takie, że myślałem że to felga skrzywiona, ale na szczęście to tylko partactwo. Ciekawe, że z roku na rok coraz rzadziej widuję mycie kół przed wyważaniem - chłopaki nie mają żadnych oporów przez wyważaniem koła z felgą całkowicie usraną błotem.
garfield w superbie
Awatar użytkownika
elmi_k
Posty: 2548
Rejestracja: 9 sty 2014, o 20:06
Samochód: Toyota Hilux
Silnik: 3.0 D-4D (171KM)

Re: Bicie kół na łukach/zakrętach przy większych prędkościac

Post autor: elmi_k »

Ostatnio zmieniony 22 lip 2016, o 08:16 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
elmi_k
Posty: 2548
Rejestracja: 9 sty 2014, o 20:06
Samochód: Toyota Hilux
Silnik: 3.0 D-4D (171KM)

Re: Bicie kół na łukach/zakrętach przy większych prędkościac

Post autor: elmi_k »

Ostatnio zmieniony 22 lip 2016, o 08:17 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
garfield
Posty: 84
Rejestracja: 8 lip 2015, o 14:08
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Lublin

Re: Bicie kół na łukach/zakrętach przy większych prędkościac

Post autor: garfield »

elmi_k pisze:Bo żeby zrobić dobrze optymalizację potrzebna maszyna z testem drogowym(mało na rynku), w innym wypadku kręcenie oponą "na czuja".
Fachowcy z doświadczeniem są to w stanie zrobić "w rękach". Natomiast standard jest taki, żeby założyć jak leci, a potem ponaklejać czy ponabijać ciężarki ile się da. Tylko takie bylejakie wyważenie przy 200km/h można sobie w d* wsadzić.
garfield w superbie
Awatar użytkownika
elmi_k
Posty: 2548
Rejestracja: 9 sty 2014, o 20:06
Samochód: Toyota Hilux
Silnik: 3.0 D-4D (171KM)

Re: Bicie kół na łukach/zakrętach przy większych prędkościac

Post autor: elmi_k »

Ostatnio zmieniony 22 lip 2016, o 08:17 przez elmi_k, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Bicie kół na łukach/zakrętach przy większych prędkościac

Post autor: CLO27 »

Przypominam wam, że auto służy do jeżdżenia nie tylko po jednym województwie :lol:
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Awatar użytkownika
elmi_k
Posty: 2548
Rejestracja: 9 sty 2014, o 20:06
Samochód: Toyota Hilux
Silnik: 3.0 D-4D (171KM)

Re: Bicie kół na łukach/zakrętach przy większych prędkościac

Post autor: elmi_k »

Ostatnio zmieniony 22 lip 2016, o 08:17 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
garfield
Posty: 84
Rejestracja: 8 lip 2015, o 14:08
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Lublin

Re: Bicie kół na łukach/zakrętach przy większych prędkościac

Post autor: garfield »

elmi_k pisze:Buhaha ludzie z wagą w ręce :lol:
Oj tam, przecież wiadomo, że nie o to chodzi. Po prostu wiedzą, co mają zrobić, a nie tylko wrzucić koło na maszynę i patrzeć, co im komputer powie.
A gdzie Ty w Lbn takie prędkości ogarniasz?
Przyznam się, że w Lublinie to jeszcze 200km/h nie próbowałem, ale jest to jakieś wyzwanie. :)
garfield w superbie
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Bicie kół na łukach/zakrętach przy większych prędkościac

Post autor: leszekmw »

topik21 raczej uszkodzona opona.
garfield pisze:Nie wiem, jak w waszych okolicach, ale u mnie znalezienie zakładu gdzie dobrze założą opony i wyważą koła graniczy z cudem.
oszukujesz. przestań jeździć po tych najtańszych . :D
elmi_k pisze:Bo żeby zrobić dobrze optymalizację potrzebna maszyna z testem drogowym(mało na rynku), w innym wypadku kręcenie oponą "na czuja
zupełna nieprawda. jak będziesz chciał to Ci to wyjaśnię o co chodzi.
s-e-b-e-b pisze:dokładnie tak, ale nie każdemu chce się to robić... woli wrzucić 50g i następny
przy dobrej , dokładnej , nowoczesnej i nowej wyważarce 50gr w tej chwili to nie problem ,uwierz mi. koło waży 15kg.
garfield pisze:Przyznam się, że w Lublinie to jeszcze 200km/h nie próbowałem, ale jest to jakieś wyzwanie.
ostatnio wileńska 140 koło 13,00 , a jak byłem mały to po racławickich 120 -130 to było często..na więcej moc silnika nie pozwalała.. :D . ale wtedy ruch był mniejszy o 70%.
wiem że niema się czym chwalić , wiem.
całą poligonową codziennie jeżdżę i jak się z kimś złapię to gonimy tak pod 170-180. ostatnio z xc60 ale chyba zdaliśmy sobie na raz sprawę za zabudowany się zaczął...i było po heblach.. :lol:

uważaj na srebrną i ciemnozieloną insignię ostatnio mocno aktywne . obie bez anten i z nieprzyciemnianymi szybami.
Awatar użytkownika
elmi_k
Posty: 2548
Rejestracja: 9 sty 2014, o 20:06
Samochód: Toyota Hilux
Silnik: 3.0 D-4D (171KM)

Re: Bicie kół na łukach/zakrętach przy większych prędkościac

Post autor: elmi_k »

Wyjaśniaj.
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Bicie kół na łukach/zakrętach przy większych prędkościac

Post autor: leszekmw »

w nowych wyważarkach robienie pełnej optymalizacji jest dość skomplikowane i czasochłonne. trzeba b było tym klienta obciążać . dlatego zazwyczaj robi się to na czuja , jest parę zasad jak to robić. jest to o wiele szbciej . poza tym optymalizacje sa dość rzadko potrzebne, zazwyczaj wina leży po stronie uszkodzonej opony , felgi , luzów , złej geometrii.
ODPOWIEDZ