Bicie kół na łukach/zakrętach przy większych prędkościach
Bicie kół na łukach/zakrętach przy większych prędkościach
Witam
Wczoraj zmieniłem opony z zimowych na letnie (opony roczne) i zaczęło się głuche bicie (nie ma żadnych metalicznych odgłosów). na pierwszy rzut "ucha" i wyczucie do opon/kół. Pytanie czy to złe wyważenie, może uszkodzona opona?
Dodam tylko, że na zimówkach do wczoraj było oki, zatem wykluczam zawieszenie i przeguby.
Może ktoś z szanownych miał podobny problem.
Pozdr
Wczoraj zmieniłem opony z zimowych na letnie (opony roczne) i zaczęło się głuche bicie (nie ma żadnych metalicznych odgłosów). na pierwszy rzut "ucha" i wyczucie do opon/kół. Pytanie czy to złe wyważenie, może uszkodzona opona?
Dodam tylko, że na zimówkach do wczoraj było oki, zatem wykluczam zawieszenie i przeguby.
Może ktoś z szanownych miał podobny problem.
Pozdr
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: Bicie kół na łukach/zakrętach przy większych prędkościac
Może być złe wyważenie, uszkodzona opona lub po prostu może jakiś większy kamień ugrzązł w oponie. Obejrzyj opony, bo to nic nie kosztuje, a dalej jeśli nie zmieniałeś w zakładzie opon to pojedź, aby je wyważyli.
Re: Bicie kół na łukach/zakrętach przy większych prędkościac
Dzięki, oponki obejrzę, a zmieniałem je w zakładzie postaram się jutro podjechać do nich żeby ponownie wyważyli.
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: Bicie kół na łukach/zakrętach przy większych prędkościac
To nie szczyp się tylko jedź do nich niech poprawią.
- garfield
- Posty: 84
- Rejestracja: 8 lip 2015, o 14:08
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Lublin
Re: Bicie kół na łukach/zakrętach przy większych prędkościac
Nie wiem, jak w waszych okolicach, ale u mnie znalezienie zakładu gdzie dobrze założą opony i wyważą koła graniczy z cudem. W ub roku miałem bicie przy ok 140-160km/h, dopiero w trzecim zakładzie byli w stanie to poprawić. Bicie było takie, że myślałem że to felga skrzywiona, ale na szczęście to tylko partactwo. Ciekawe, że z roku na rok coraz rzadziej widuję mycie kół przed wyważaniem - chłopaki nie mają żadnych oporów przez wyważaniem koła z felgą całkowicie usraną błotem.topik21 pisze:Dzięki, oponki obejrzę, a zmieniałem je w zakładzie postaram się jutro podjechać do nich żeby ponownie wyważyli.
garfield w superbie
Re: Bicie kół na łukach/zakrętach przy większych prędkościac
Ostatnio zmieniony 22 lip 2016, o 08:16 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Bicie kół na łukach/zakrętach przy większych prędkościac
Ostatnio zmieniony 22 lip 2016, o 08:17 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
- garfield
- Posty: 84
- Rejestracja: 8 lip 2015, o 14:08
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Lublin
Re: Bicie kół na łukach/zakrętach przy większych prędkościac
Fachowcy z doświadczeniem są to w stanie zrobić "w rękach". Natomiast standard jest taki, żeby założyć jak leci, a potem ponaklejać czy ponabijać ciężarki ile się da. Tylko takie bylejakie wyważenie przy 200km/h można sobie w d* wsadzić.elmi_k pisze:Bo żeby zrobić dobrze optymalizację potrzebna maszyna z testem drogowym(mało na rynku), w innym wypadku kręcenie oponą "na czuja".
garfield w superbie
Re: Bicie kół na łukach/zakrętach przy większych prędkościac
Ostatnio zmieniony 22 lip 2016, o 08:17 przez elmi_k, łącznie zmieniany 3 razy.
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: Bicie kół na łukach/zakrętach przy większych prędkościac
Przypominam wam, że auto służy do jeżdżenia nie tylko po jednym województwie
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
Re: Bicie kół na łukach/zakrętach przy większych prędkościac
Ostatnio zmieniony 22 lip 2016, o 08:17 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
- garfield
- Posty: 84
- Rejestracja: 8 lip 2015, o 14:08
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Lublin
Re: Bicie kół na łukach/zakrętach przy większych prędkościac
Oj tam, przecież wiadomo, że nie o to chodzi. Po prostu wiedzą, co mają zrobić, a nie tylko wrzucić koło na maszynę i patrzeć, co im komputer powie.elmi_k pisze:Buhaha ludzie z wagą w ręce
Przyznam się, że w Lublinie to jeszcze 200km/h nie próbowałem, ale jest to jakieś wyzwanie.A gdzie Ty w Lbn takie prędkości ogarniasz?
garfield w superbie
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: Bicie kół na łukach/zakrętach przy większych prędkościac
topik21 raczej uszkodzona opona.
wiem że niema się czym chwalić , wiem.
całą poligonową codziennie jeżdżę i jak się z kimś złapię to gonimy tak pod 170-180. ostatnio z xc60 ale chyba zdaliśmy sobie na raz sprawę za zabudowany się zaczął...i było po heblach..
uważaj na srebrną i ciemnozieloną insignię ostatnio mocno aktywne . obie bez anten i z nieprzyciemnianymi szybami.
oszukujesz. przestań jeździć po tych najtańszych .garfield pisze:Nie wiem, jak w waszych okolicach, ale u mnie znalezienie zakładu gdzie dobrze założą opony i wyważą koła graniczy z cudem.
zupełna nieprawda. jak będziesz chciał to Ci to wyjaśnię o co chodzi.elmi_k pisze:Bo żeby zrobić dobrze optymalizację potrzebna maszyna z testem drogowym(mało na rynku), w innym wypadku kręcenie oponą "na czuja
przy dobrej , dokładnej , nowoczesnej i nowej wyważarce 50gr w tej chwili to nie problem ,uwierz mi. koło waży 15kg.s-e-b-e-b pisze:dokładnie tak, ale nie każdemu chce się to robić... woli wrzucić 50g i następny
ostatnio wileńska 140 koło 13,00 , a jak byłem mały to po racławickich 120 -130 to było często..na więcej moc silnika nie pozwalała.. . ale wtedy ruch był mniejszy o 70%.garfield pisze:Przyznam się, że w Lublinie to jeszcze 200km/h nie próbowałem, ale jest to jakieś wyzwanie.
wiem że niema się czym chwalić , wiem.
całą poligonową codziennie jeżdżę i jak się z kimś złapię to gonimy tak pod 170-180. ostatnio z xc60 ale chyba zdaliśmy sobie na raz sprawę za zabudowany się zaczął...i było po heblach..
uważaj na srebrną i ciemnozieloną insignię ostatnio mocno aktywne . obie bez anten i z nieprzyciemnianymi szybami.
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: Bicie kół na łukach/zakrętach przy większych prędkościac
w nowych wyważarkach robienie pełnej optymalizacji jest dość skomplikowane i czasochłonne. trzeba b było tym klienta obciążać . dlatego zazwyczaj robi się to na czuja , jest parę zasad jak to robić. jest to o wiele szbciej . poza tym optymalizacje sa dość rzadko potrzebne, zazwyczaj wina leży po stronie uszkodzonej opony , felgi , luzów , złej geometrii.