Czy wymieniać olej po 1000km?

Pawel_81
Posty: 47
Rejestracja: 27 paź 2017, o 06:46
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Czy wymieniać olej po 1000km?

Post autor: Pawel_81 »

5W30 to chyba minimum jeśli chodzi o lepkość, 0W30 to przegięcie a później nie wiadomo czemu olej silnikowi zaczyna smakować.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Czy wymieniać olej po 1000km?

Post autor: rezon »

Pawel_81 pisze: 15 sty 2021, o 08:59 5W30 to chyba minimum jeśli chodzi o lepkość, 0W30 to przegięcie a później nie wiadomo czemu olej silnikowi zaczyna smakować.
Przecież na górze (30) mają podobne parametry - lepkość wysokotemperaturową, temperaturę zapłonu, itd... Na dole to nawet 0W jest lepsze. 5 czy 0 to nie ma tu znaczenia. Obecnie mam ponad 100kkm na 0W30 i też nie dolewam, ale to nie są oleje Shell - 60kkm na Amsoil, >40kkm na Millers. To ten konkretny olej Shell Helix 0W30 504/507 skreśliłem z listy. Nie wiem co z nim jest nie tak - czy ta baza na GTL'u czy dodatki - to tomek evo lepiej ogarnia. Ja patrzę od strony użytkownika - nie sprawdził się: znikał, temp podskoczyła po 23kkm. Dlatego dziwić by mogła obecna miłość do Shell'a - mogłaby dziwić, gdybym nie znał mechanizmów zakupów w automotive ;) Dobro klienta i silnika nie ma na listach KPI menedżerów ;)
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Czy wymieniać olej po 1000km?

Post autor: fabek »

Olej shella jest znany, że lubi go podjeść.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Pawel_81
Posty: 47
Rejestracja: 27 paź 2017, o 06:46
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Czy wymieniać olej po 1000km?

Post autor: Pawel_81 »

Mam już najechane ponad 55 tys, od nowości 5W30 a teraz zalecają lać 0W30 prawdopodobnie Shell, jeszcze bym zrozumiał z 0W30 na 5W30 ale na odwrót? Nawet nie potrafią tego wytłumaczyć.
Zawsze wydawało mi się że nie zmienia się oleju na rzadszy niż ten który jest obecnie.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Czy wymieniać olej po 1000km?

Post autor: rezon »

Pawel_81 pisze: 15 sty 2021, o 11:00 Mam już najechane ponad 55 tys, od nowości 5W30 a teraz zalecają lać 0W30 prawdopodobnie Shell, jeszcze bym zrozumiał z 0W30 na 5W30 ale na odwrót? Nawet nie potrafią tego wytłumaczyć.
Zawsze wydawało mi się że nie zmienia się oleju na rzadszy niż ten który jest obecnie.
akurat teraz (styczeń) to nawet lepiej jak 0W30 - lżejszy rozruch. Jak nie było wielosezonowych - to raz w roku zmieniało się na "rzadszy". "" bo tak naprawdę to on rzadszy nie jest - gęstość ma podobną, tylko lepkość w niskiej temperaturze ma inną - łatwiej się leje ;) Na olejach 0W30 łatwiej spełnić normy spalania. To i tak lepiej niż zalecane generalnie w nowych samochodach 0W20 czy 0W15. Zacofanie Skody ma swoje plusy ;) Jedynie Shella omijałbym z daleka. Pewnie Castrola też nie zalałbym do swojego, a jakiś inny 0W30 504/507 - dlaczego nie? Ale mało ich na liście z aprobatą.
https://rennlist.com/forums/cayenne-958 ... -oils.html z tych 0W30 to pewnie Motula - mam dobre doświadczenia z Specific 5W30. Ale jest wiele innych ciekawych 5W30 na liście.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
KriSSo
Posty: 287
Rejestracja: 1 paź 2011, o 21:31
Samochód: Inny
Rocznik: 2018
Silnik: Inny
Aktualnie: 310 KM / 400 Nm
Imię: Kriss
Lokalizacja: ZS

Re: Czy wymieniać olej po 1000km?

Post autor: KriSSo »

Pawel_81 pisze: 15 sty 2021, o 11:00Zawsze wydawało mi się że nie zmienia się oleju na rzadszy niż ten który jest obecnie.
Bo to wszystko nie jest do końca jasne cholera. Każdy pisze inaczej, nie ma spójnych informacji. Najważniejsze trzymać się normy, ale co z tego, skoro to dalej nie mówi NIC. Masz 0W30, 5W30, 5W40, 0W40, wszystkie niby spełniają normy, czy to 504, czy to 502, ale dalej człowiek jest zielonym, jaki ma w końcu zalewać dla dobra swojego silnika i stylu jazdy, modów, przebiegów itd. Jeden wielki bałagan.
Ot, chociażby w kwestii tego, co zacytowałem z Twojej wypowiedzi. Mamy załóżmy normę 504 i olej przykładowo Ravenol VMP 5W30 i VSW 0W30. Oba spełniają normę, no i co z tego? NO nic, pojęcia nie man dalej, który olej wybrałby mój silnik, gdyby umiał myśleć i mówić :ugeek:
Golf Variant mk7.5
Obrazek
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1037
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: Czy wymieniać olej po 1000km?

Post autor: Kuster »

Zmieniasz z syntetycznego na syntetyczny
Lub syntetyk -> pół syntetyczny -> mineralny
Nie ma aż takiego znaczenia 0, 5 czy 10 (10 też wychodzi pełen syntetyk)
Chyba nawet normą jest ważniejsza ;)
Jak dbasz tak masz
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Czy wymieniać olej po 1000km?

Post autor: rezon »

KriSSo pisze: 15 sty 2021, o 14:00 Bo to wszystko nie jest do końca jasne cholera. Każdy pisze inaczej, nie ma spójnych informacji. Najważniejsze trzymać się normy, ale co z tego, skoro to dalej nie mówi NIC. Masz 0W30, 5W30, 5W40, 0W40, wszystkie niby spełniają normy, czy to 504, czy to 502, ale dalej człowiek jest zielonym, jaki ma w końcu zalewać dla dobra swojego silnika i stylu jazdy, modów, przebiegów itd. Jeden wielki bałagan.
Ot, chociażby w kwestii tego, co zacytowałem z Twojej wypowiedzi. Mamy załóżmy normę 504 i olej przykładowo Ravenol VMP 5W30 i VSW 0W30. Oba spełniają normę, no i co z tego? NO nic, pojęcia nie man dalej, który olej wybrałby mój silnik, gdyby umiał myśleć i mówić :ugeek:
Mogę podać czym ja się kieruję.
1. zgodność z wymaganiami producenta samochodu. W S3 jest norma 504.00/507.00 . nie ma na liście z aprobatą 5W40 czy 0W40 - ja osobiście nie kupiłbym. Wielu będzie argumentowało, że to znacznie lepsze oleje, itd... Trzymam się wymogów i tyle. W łosiu mam 0W30 A5/B5 - i taki leję. 11 lat obijałem się o branżę, w której normy, interwały - to rzecz święta.
2. jw
3. jw
4. Jeśli ktoś jeździ na krótkich trasach/miasto to lepiej wybrać 0W30 niż 5W30. W wysokich temperaturach mają podobne właściwości, w niskich 0W30 lepiej się sprawdzi. Czyli jak silnik niedogrzany to lepszy 0W - zwłaszcza zimą. Patrząc na listę olejów z normą - odpuściłbym sobie 0W30 - żaden z tam wymienionych nie wzbudza moich zachwytów. No chyba, że Ravenol.
5. Jaka konkretnie marka - czytam fora, sprawdzam wyniki badań na oil-club.ru i podejmuję decyzję. Nie zawsze trafioną - jak w przypadku Shell'a, ale dobrą jak w przypadku Amsoil. Gdyby nie głupie pojemności opakowań - pewnie nadal pomykałbym na nim. Słucham też znajomych z branży automotive - dzięki temu zmieniłem kiedyś Mobil'a na Motula, a tego później na Millersa. Ten nie wypada jakoś super w papierach, ale nie mam żadnych problemów z silnikami, duża ilość molibdenu wycisza silnik, więc ostatnie >220kkm na Millersach. Ostatnio znajomemu do 1.9 dzięki zachwytom tutaj tomka evo kupiłem Eurol 5W40 z normą 502, wymiany co 15kkm. Samochód ma >270kkm, więc 113,75zł/5l wydaje mnie się godnym wydatkiem ;) . Nie słychać było jakoś różnicy przed i po wymianie, ale jak na 1.9TDI ten konkretny silnik bardzo ładnie chodzi - też wciąż na ori turbinie. Do swojego 2.4D prędzej kupiłbym zachwalanego również przez Tomka - Ravenol'a, ale jak mam wydać więcej niż za sprawdzonego Millersa - to pewnie jednak nie.
6. Olej zmieniam wg zaleceń producenta. W S2 zmieniałem wg kompa, w Volvo co 30kkm lub rok. Wypadało na razie co 30kkm. Wszystkim "znafcom" co to "wymiany max co 8kkm, w silniku masz syf", itd... wrzucam zdjęcia czystego wnętrza silnika, a bezproblemowy przebieg 250kkm 1.8TSI CDAB niemal bez dolewek (tylko na Shell'u)na ori turbinie, rozrządzie, itd.. też o czymś świadczy. IMO interwały Volvo czy komp w Skodzie uważam za bardzo sensowne. W jednym samochodzie rok oznacza 8kkm i tak zmieniam, w drugim co 30kkm. W O2 komp mi pokazał kiedyś wymianę po 14kkm, w S2 miałem i 31kkm wskazania, które skrócił później do 29kkm. Inna eksploatacja - inne interwały. A nie jak niektóre matołki - sztywno 10 czy 15kkm i nawet się nie zapytają jak i gdzie ktoś jeździ, bo przeczytali w internecie, że Longlife zabija silnik i naoglądali się filmów, jak to z oleju powstaje żel. Co innego regularne "trasy" 3km, a co innego 333km ;) Co innego równomierna, nawet bardzo szybka jazda, a co innego gaz/hamulec, czerwone pole/czerwone światło ;) Sam przebieg to zdecydowanie za mało informacji.
7. Stosuję LM Ceratec co 40-50kmm. Próbowałem zachwalanego przez Tomka AR9100, ale dźwięk silnika po Ceratec'u wydaje się mniej metaliczny - wróciłem do niego. W TSI słychać dużo więcej niż w dieslach - silnik nie zagłusza ;)
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
woj_tek
Posty: 108
Rejestracja: 19 lut 2019, o 10:46
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Lokalizacja: Katowice

Re: Czy wymieniać olej po 1000km?

Post autor: woj_tek »

W foce (1.8TDCI KKDA) olej był zmieniany zgodnie z zaleceniami producenta, olej fordowski (nie pamiętam dokładnie jaki). Auto od nowości u nas, bezawaryjne. Dalej ma ori turbo oraz wtryskiwacze. Oleju nie bierze, paliwa zużywa tyle samo. Wiadomo, wtryski już przebieg mają więc są głośniejsze, były raz regenerowane ale to przy okazji rozsypanego filtra paliwa po ~100km od wymiany (nigdy więcej nie kupię filtrów Boscha, dwa razy taka 'nieprzygoda' miała miejsce). W dniu zrobienia zdjęcia zaczął zgłaszać błąd EGR. Generalnie auto nigdy jazdy miejskiej nie zaznało, ani nie było katowane. Więcej dla silnika zrobisz eksploatując go rozsądnie, dając się dogrzać a nie samymi wymianami...
Obrazek
ODPOWIEDZ