1.4 TSI - przybylo bardzo duzo oleju, plamy
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: 1.4 TSI - przybylo bardzo duzo oleju, plamy
Po wizycie w ASO zmień olej, zrób dokumentację, co wlałeś, jaki poziom, etc.s-e-b-e-b pisze:ISILDUR... pojeździj przez kilka dni do pracy inną drogą... tak 20 - 25 km, zrób trasę 200 km i zobacz jak wtedy będzie
Po 2 tygodniach sprawdź.
Po miesiącu znów sprawdź.
Potem daj znać co wyszło...
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: 1.4 TSI - przybylo bardzo duzo oleju, plamy
Przecież jeździsz jak baba, jeśli nie z tego się utrzymymujesz, to jak zarabiasz na życie?Misiek Fisiek pisze:Bo jak się nie pałuje fury to produkuje olej? Świetny pomysł na biznes. Będę jezdził jak baba i sprzedawał nadwyżki.
Bo myślałem, że właśnie wyprodukowany olej i wachę sprzedajesz
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 25 maja 2014, o 16:36
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Belfast
Re: 1.4 TSI - przybylo bardzo duzo oleju, plamy
Czesc. Bylem w ASO. Wzieli auto pod daszek i kazali czekac. Oddali po 15 minutach. Facet powiedzial, ze zle sprawdzalem po ostatnim (pierwszym) serwisie w sierpniu bo juz wtedy wlali mi o 200ml oleju wiecej. Mowili, ze zawsze wlewaja silnikom TSI wiecej oleju nzi trzeba bo te silniki lubia pic i skoro mi nie wypil to znaczy ze zbyt delikatnie jezdze. Powiedzial, ze obejrzal ich fachowiec ten olej i silnik w te 15 minut i nie ma nic niepokojacego. I odessali 150ml bo jednak moj nie wypija ale zostawia na poziomie MAXIMUM bo w koncu zacznie pic wiec mam miec wiecej niz w tej polowie kreski. Olej niby ladny i nie trzeba wymieniac az do nastepnego serwisu w sierpniu. Tyle. Wymusilem tylko, zeby wpisali w kompa ze byla sprawa zglaszana.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13601
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: 1.4 TSI - przybylo bardzo duzo oleju, plamy
Biorąc pod uwagę znaną fachowość wyspiarskich serwisów - ja bym po prostu wymienił dla pewności olej z filtrem na własną rękę, tym bardziej, że wyczułeś w nim woń paliwa.
To takie same pitu pitu jak u co niektórych cwaniaczków w Polsce.
To takie same pitu pitu jak u co niektórych cwaniaczków w Polsce.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- Zapp
- Posty: 942
- Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: więcej
- Lokalizacja: ze wsi (OPO)
Re: 1.4 TSI - przybylo bardzo duzo oleju, plamy
I nie wymienili wtryskiwaczy itd.? Skandal.
Tak dla doświadczenia: proponuję zrobić sobie mieszankę oleju i benzyny 2:1 i zobaczyć jak to wygląda.
Tak dla doświadczenia: proponuję zrobić sobie mieszankę oleju i benzyny 2:1 i zobaczyć jak to wygląda.
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
- Puch4
- Posty: 536
- Rejestracja: 20 maja 2014, o 07:46
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Warszawa (Bemowo)
Re: 1.4 TSI - przybylo bardzo duzo oleju, plamy
.... oczywiście w butelce a nie w silnikuZapp pisze:I nie wymienili wtryskiwaczy itd.? Skandal.
Tak dla doświadczenia: proponuję zrobić sobie mieszankę oleju i benzyny 2:1 i zobaczyć jak to wygląda.
SKODA Superb III FL 2.0 TDI
- Zapp
- Posty: 942
- Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: więcej
- Lokalizacja: ze wsi (OPO)
Re: 1.4 TSI - przybylo bardzo duzo oleju, plamy
Eeee - takie doświadczenie jest nieważne
(+) A tera poważniej, bo mam chwilę. Ta sprawa była dziwna od początku. Z podanych tras wynika przebieg ok. 700km / m-c, czyli od października (gdy było OK) przybyłoby wg przedstawionej fotki jakieś 1-1,5l na 2800km (NTB.: fotki już zniknęły). A to już wskazuje na ewidentny poważny fakap w silniku - żadne częste odpalanie w zimnym i jazda na niskich nie spowoduje takiego przyboru na takim dystansie.
I przy takim przyborze / fakapie to wymiany oleju nie mają sensu - auto na lawetę i do serwisu.
(Gdyby to była prawda, to prędzej obstawiłbym prostą przyczynę jak uszczelka pod pompą paliwa, a wtryskiwaczami w aucie z przebiegiem 17tkm straszyłbym potem. Tak czy owak, obie te rzeczy są mniej prawdopodobne od złego odczytania poziomu przy nalewaniu lub przy kontroli - więc najpierw byłem ciekawy, ile to można odciągnąć żeby spadło do właściwego.)
A teraz dowiadujemy się, że ASO odciągnęło 150ml i już pokazuje poziom MAX. Nijak się to ma do poziomu pokazanego uprzednio na fotce.
Albo ASO kłamie (NTB ich zalewanie powyżej poziomu "bo i tak wciągnie" jest żenujące), albo coś jest niehalo z poziomem pokazanym na fotce.
Na podstawie tych wszystkich info trudno coś sensownie poradzić - ale postraszyć fachowo zawsze można
(+) A tera poważniej, bo mam chwilę. Ta sprawa była dziwna od początku. Z podanych tras wynika przebieg ok. 700km / m-c, czyli od października (gdy było OK) przybyłoby wg przedstawionej fotki jakieś 1-1,5l na 2800km (NTB.: fotki już zniknęły). A to już wskazuje na ewidentny poważny fakap w silniku - żadne częste odpalanie w zimnym i jazda na niskich nie spowoduje takiego przyboru na takim dystansie.
I przy takim przyborze / fakapie to wymiany oleju nie mają sensu - auto na lawetę i do serwisu.
(Gdyby to była prawda, to prędzej obstawiłbym prostą przyczynę jak uszczelka pod pompą paliwa, a wtryskiwaczami w aucie z przebiegiem 17tkm straszyłbym potem. Tak czy owak, obie te rzeczy są mniej prawdopodobne od złego odczytania poziomu przy nalewaniu lub przy kontroli - więc najpierw byłem ciekawy, ile to można odciągnąć żeby spadło do właściwego.)
A teraz dowiadujemy się, że ASO odciągnęło 150ml i już pokazuje poziom MAX. Nijak się to ma do poziomu pokazanego uprzednio na fotce.
Albo ASO kłamie (NTB ich zalewanie powyżej poziomu "bo i tak wciągnie" jest żenujące), albo coś jest niehalo z poziomem pokazanym na fotce.
Na podstawie tych wszystkich info trudno coś sensownie poradzić - ale postraszyć fachowo zawsze można
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
- jqr
- Posty: 206
- Rejestracja: 23 sie 2014, o 14:45
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 211KM & 321Nm
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: far far away
Re: 1.4 TSI - przybylo bardzo duzo oleju, plamy
ja widzę 3 opcje:
- paliwo odparowało z oleju w czasie dłuższej wycieczki do serwisu (mało prawdopodobne - chociaż mój motocykl potrafi odparować 0,5 l benzyny z oleju w 200km )
- kolega słabo mierzy poziom oleju (średnio pawdopodobne)
- serwis odlał więcej niż 150ml oleju i odesłał klienta - bardzo prwadopodobne
Problem jest taki, że kolega po wizycie w serwisie wie niewiele więcej. Moja rada - mierzyć olej zawsze w tym samym poziomym miejscu rano i we własnym zakresie wymienić olej poza planem serwisowym, napewno pomoże silnikowi.
Rano zimny olej napewno spłynie do miski i jest gęsty więc dokładnie widać jego poziom na bagnecie.
Z opowiadań kolegi z serwisu Audi: do 2.0tfsi wlewali regularnie oleju ponad stan, aby klienci nie przyjeżdżali na dolewkę po 2kkm
- paliwo odparowało z oleju w czasie dłuższej wycieczki do serwisu (mało prawdopodobne - chociaż mój motocykl potrafi odparować 0,5 l benzyny z oleju w 200km )
- kolega słabo mierzy poziom oleju (średnio pawdopodobne)
- serwis odlał więcej niż 150ml oleju i odesłał klienta - bardzo prwadopodobne
Problem jest taki, że kolega po wizycie w serwisie wie niewiele więcej. Moja rada - mierzyć olej zawsze w tym samym poziomym miejscu rano i we własnym zakresie wymienić olej poza planem serwisowym, napewno pomoże silnikowi.
Rano zimny olej napewno spłynie do miski i jest gęsty więc dokładnie widać jego poziom na bagnecie.
Z opowiadań kolegi z serwisu Audi: do 2.0tfsi wlewali regularnie oleju ponad stan, aby klienci nie przyjeżdżali na dolewkę po 2kkm