Silnik 1.8 TSI do....?
- Puch4
- Posty: 536
- Rejestracja: 20 maja 2014, o 07:46
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Warszawa (Bemowo)
Re: Silnik 1.8 TSI do....?
Ja myślę, że problemem może ogólnie być eko jeżdżenie.
Podpowiadacz mówi, żeby zmieniać biegi ok. 1700-1800 obrotow a po zmianie mamy 1200-1300 i ten smochood ledwo jedzie i wtedy może zawory po tyłku dostają.
Ja zmieniam ok. 2200-2300 i wydaje mi się, że to jest optymalnie.
Wysłane z mojego SM-T525 przy użyciu Tapatalka
Podpowiadacz mówi, żeby zmieniać biegi ok. 1700-1800 obrotow a po zmianie mamy 1200-1300 i ten smochood ledwo jedzie i wtedy może zawory po tyłku dostają.
Ja zmieniam ok. 2200-2300 i wydaje mi się, że to jest optymalnie.
Wysłane z mojego SM-T525 przy użyciu Tapatalka
SKODA Superb III FL 2.0 TDI
Re: Silnik 1.8 TSI do....?
Wiesz..... ale to zadne wytlumaczenie..o moze kierowca sugerowac sie "podpowiedziami" na maxi docie
- Puch4
- Posty: 536
- Rejestracja: 20 maja 2014, o 07:46
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Warszawa (Bemowo)
Re: Silnik 1.8 TSI do....?
Chodzi mi o to, że te podpowiadacze są za bardzo eko.
Wysłane z mojego SM-T525 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-T525 przy użyciu Tapatalka
SKODA Superb III FL 2.0 TDI
Re: Silnik 1.8 TSI do....?
Zagadzam sie... Sugerujesz ze jeżdżąc zgodnie z podpowiadaczem można pozbierać nagar???
Wg mnie masz racje:-)
Wg mnie masz racje:-)
- Puch4
- Posty: 536
- Rejestracja: 20 maja 2014, o 07:46
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Warszawa (Bemowo)
Re: Silnik 1.8 TSI do....?
Takie mam odczucie. Poza tym na zbyt małych obrotach zawory dostają po dupie.
Wysłane z mojego SM-T525 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-T525 przy użyciu Tapatalka
SKODA Superb III FL 2.0 TDI
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Silnik 1.8 TSI do....?
Nie tylko, sklepać panewki i uszkodzić łańcuchy też.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
-
- Posty: 560
- Rejestracja: 31 sty 2015, o 09:47
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Włocławek
Re: Silnik 1.8 TSI do....?
Ja tylko dodam że mi wywalało w co prawda w diesel-u migała kontrolka od świec tracił moc i tryb awaryjny..
Wątek opisywany już w setkach stron...Ale do czego zmierzam...okazało się że niby egr do wymiany itd...
później problem powrócił po 2 tyg...WIĘC zacząłem od tamtej pory jeździć jak by to nazwać agresywniej.
Więcej w palnik wyższe obroty itd i nie szkodzi że to nie jest benzyna. Od dłuższego czasu problem nie powrócił.
Moim zdaniem jazda w sposób zamulający niszczy auto...Wnioskuje po tym jak kobitka przyjechała do kumpla mechanika
że auto jej nie odpala, muł itd...panowie tak zawalonego dpf-a nie widziałem istny koszmar ten samochód nawet jechać nie chciał...
Ale co tu dodać jak kobitka nie przekroczyła chyba nigdy 2 tys. obrotów.
Wątek opisywany już w setkach stron...Ale do czego zmierzam...okazało się że niby egr do wymiany itd...
później problem powrócił po 2 tyg...WIĘC zacząłem od tamtej pory jeździć jak by to nazwać agresywniej.
Więcej w palnik wyższe obroty itd i nie szkodzi że to nie jest benzyna. Od dłuższego czasu problem nie powrócił.
Moim zdaniem jazda w sposób zamulający niszczy auto...Wnioskuje po tym jak kobitka przyjechała do kumpla mechanika
że auto jej nie odpala, muł itd...panowie tak zawalonego dpf-a nie widziałem istny koszmar ten samochód nawet jechać nie chciał...
Ale co tu dodać jak kobitka nie przekroczyła chyba nigdy 2 tys. obrotów.
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 31 sie 2014, o 17:22
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: Silnik 1.8 TSI do....?
Hej Panowie z poprzednich postów
Ja to na pewno nie sugeruję się sugestiami zmian biegów na wyświetlaczu, jeśli bym zmieniał biegi wg podpowiadacza, to raz, że wtedy auto jakoś jechać nie chce bo za małe obroty, a dwa mam tą świadomość, że uprawiając taki " eko driwing" silnik dostaje po dupie.
W życiu tak nie jeździłem. A niestety mój 1.8 TSI po 20kkm jest jakby ździebko zajechany ("fachowcy stwierdzili, że na bank 80% )
Więc coś tu nie halo z moim silnikiem i to na poważnie.
Tak jeszcze w temacie mojego problemu:
Dzisiaj dzwoni do mnie szef ASO gdzie stoi rozbebeszona moja bryka i mówi mi, że na własną decyzję oddali głowicę silnika do sprawdzenia do innego specjalistycznego warsztatu, bo podejrzewają jej nieszczelność. No masakra jakaś.
Tak myślę, że silnik oddadzą mi w częściach w jakiejś torbie - reklamówce
Pozdrawiam
Ja to na pewno nie sugeruję się sugestiami zmian biegów na wyświetlaczu, jeśli bym zmieniał biegi wg podpowiadacza, to raz, że wtedy auto jakoś jechać nie chce bo za małe obroty, a dwa mam tą świadomość, że uprawiając taki " eko driwing" silnik dostaje po dupie.
W życiu tak nie jeździłem. A niestety mój 1.8 TSI po 20kkm jest jakby ździebko zajechany ("fachowcy stwierdzili, że na bank 80% )
Więc coś tu nie halo z moim silnikiem i to na poważnie.
Tak jeszcze w temacie mojego problemu:
Dzisiaj dzwoni do mnie szef ASO gdzie stoi rozbebeszona moja bryka i mówi mi, że na własną decyzję oddali głowicę silnika do sprawdzenia do innego specjalistycznego warsztatu, bo podejrzewają jej nieszczelność. No masakra jakaś.
Tak myślę, że silnik oddadzą mi w częściach w jakiejś torbie - reklamówce
Pozdrawiam
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Silnik 1.8 TSI do....?
Choć nawet znajdą błąd co będzie za pół roku po gwarancji, z tego składaka.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 31 sie 2014, o 17:22
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: Silnik 1.8 TSI do....?
Więc dlatego zażądałem wymiany samochodu na nowy "bez wad".Sebastian_M26 pisze:Choć nawet znajdą błąd co będzie za pół roku po gwarancji, z tego składaka.
Cały czas nurtuje mnie pytanie czy komuś się to już udało?
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 28 gru 2013, o 22:16
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: seria
- Lokalizacja: łódzkie
Re: Silnik 1.8 TSI do....?
Niestety żadne przegięcie nie jest dobre, ani notoryczne upalanie silnika ani katowanie na niskich obrotach.
Kolego Puch4 moim skromnym zdaniem, 2200-2300rpm do zmiany biegu to też trochę mało, superbina to jednak kawał maszyny i silnik ma co robić przy rozpędzaniu. Mam taki sam silnik jak Ty, turbina zaczyna odczuwalnie dmuchać od ok. 2600rpm, poniżej silnikowi trudniej się zebrać i nie da się utrzymać dynamiki przyspieszania.
Nie wiem jak w innych markach, natomiast ten VAGowski podpowiadacz zmiany biegu to jakiś absurd... służy chyba znalezieniu najkrótszej drogi do problemów z silnikiem. Raczej nikt przy zdrowych zmysłach (w sensie mający cokolwiek pojęcia o mechanice/motoryzacji) nie stosuje się do jego "zaleceń". Najlepsze, jak domaga się wrzucenia 6 jadąc 60 km/h pod górkę... Mnie służy jedynie jako wskazanie, czy mam jeszcze zapas ciągu przy przyspieszaniu
Kolego Puch4 moim skromnym zdaniem, 2200-2300rpm do zmiany biegu to też trochę mało, superbina to jednak kawał maszyny i silnik ma co robić przy rozpędzaniu. Mam taki sam silnik jak Ty, turbina zaczyna odczuwalnie dmuchać od ok. 2600rpm, poniżej silnikowi trudniej się zebrać i nie da się utrzymać dynamiki przyspieszania.
Nie wiem jak w innych markach, natomiast ten VAGowski podpowiadacz zmiany biegu to jakiś absurd... służy chyba znalezieniu najkrótszej drogi do problemów z silnikiem. Raczej nikt przy zdrowych zmysłach (w sensie mający cokolwiek pojęcia o mechanice/motoryzacji) nie stosuje się do jego "zaleceń". Najlepsze, jak domaga się wrzucenia 6 jadąc 60 km/h pod górkę... Mnie służy jedynie jako wskazanie, czy mam jeszcze zapas ciągu przy przyspieszaniu
- Puch4
- Posty: 536
- Rejestracja: 20 maja 2014, o 07:46
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Warszawa (Bemowo)
Re: Silnik 1.8 TSI do....?
My to jeszcze możemy ręcznie zmieniac biegi a z DSG co mają powiedzieć?
Wysłane z mojego SM-T525 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-T525 przy użyciu Tapatalka
SKODA Superb III FL 2.0 TDI
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 28 gru 2013, o 22:16
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: seria
- Lokalizacja: łódzkie
Re: Silnik 1.8 TSI do....?
Miro, nie zwlekaj z działaniami prawnymi, bo takie diagnozy i nowe pomysły ASO wyglądają na granie na zwłokę.
Walcz o swoje! Powodzenia!
Walcz o swoje! Powodzenia!
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 28 gru 2013, o 22:16
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: seria
- Lokalizacja: łódzkie
Re: Silnik 1.8 TSI do....?
M.in. z tego względu nie brałem pod uwagę DSG do 1.8tsi. Jak już było na tym forum, 6-biegowe DSG przy 2.0tsi lepiej są skonfigurowane z silnikiem niż 7 z 1.8Puch4 pisze:My to jeszcze możemy ręcznie zmieniac biegi a z DSG co mają powiedzieć?
Wysłane z mojego SM-T525 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 28 gru 2013, o 22:16
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: seria
- Lokalizacja: łódzkie
Re: Silnik 1.8 TSI do....?
Tylko nie daj się wmanewrować w podpisanie jakiegoś papierka dla ASO, choćby zupełnie niewinnie wyglądającego - że zostałeś poinformowany, że nie wnosisz sprzeciwu, etc. Pokaż prawnikowi zanim sięgniesz po długopis.miro pisze: Tak jeszcze w temacie mojego problemu:
Dzisiaj dzwoni do mnie szef ASO gdzie stoi rozbebeszona moja bryka i mówi mi, że na własną decyzję oddali głowicę silnika do sprawdzenia do innego specjalistycznego warsztatu, bo podejrzewają jej nieszczelność. No masakra jakaś.
Tak myślę, że silnik oddadzą mi w częściach w jakiejś torbie - reklamówce
Pozdrawiam
Niech wszystko robią wyłącznie na własną rękę i ich odpowiedzialność.
Pozdrawiam