[SI AWX] Kontrolka ładowania + komunikat dobijeni do dilny

Awatar użytkownika
vanderszpak
Posty: 11
Rejestracja: 26 wrz 2014, o 22:49
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Imię: Michał
Lokalizacja: Częstochowa

[SI AWX] Kontrolka ładowania + komunikat dobijeni do dilny

Post autor: vanderszpak »

Witam,

Ostatnio podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka ładowania (akumulator na czerwono). Później tak samo dzieje się po odpaleniu, mianowicie miga kontrolka i równolegle pojawia się komunikat dobijeni do dilny. Podczas jazdy po chwili to gaśnie i powtarza się gdy rozkręcam silnik do około 2500obr/min.

Nic dziwnego nie działo się zanim się to pojawiło, auto przed i teraz jeździ bez problemów, żadnych niepokojących objawów oprócz tej kontrolki.

Jestem aktualnie za granicą i zastanawiam się czy mogę z tym jeździć. Co tym myślicie?

Dzięki z góry za odpowiedzi, pozdrawiam.
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: [SI AWX] Kontrolka ładowania + komunikat dobijeni do dil

Post autor: kamracik »

Ikonka od akumulatora świadczy o dwóch rzeczach, akumulator się kończy i daje za mały prąd, ale częściej oznacza problemy z ładowaniem akumulatora - alternator.

Sprawdź najpierw napięcie na akumulatorze, potem napięcie ładowania i klemy czy się nie grzeją. Na benzynie byłem w stanie jeździć 2 tygodnie (PB) zanim brutalnie zostałem uświadomiony, że nie działa :mrgreen: U Ciebie z racji Diesla będziesz w stanie pojeździć znacznie dłużej, ale sprawdź lepiej od razu. Nie są to ciężkie rzeczy do sprawdzenia, zrobisz to byle miernikiem za 20PLN.
Awatar użytkownika
elmi_k
Posty: 2548
Rejestracja: 9 sty 2014, o 20:06
Samochód: Toyota Hilux
Silnik: 3.0 D-4D (171KM)

Re: [SI AWX] Kontrolka ładowania + komunikat dobijeni do dil

Post autor: elmi_k »

Ostatnio zmieniony 23 lip 2016, o 20:03 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
vanderszpak
Posty: 11
Rejestracja: 26 wrz 2014, o 22:49
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Imię: Michał
Lokalizacja: Częstochowa

Re: [SI AWX] Kontrolka ładowania + komunikat dobijeni do dil

Post autor: vanderszpak »

Bardziej bym stawiał na alternator, bo wyskoczyło mi to pod koniec długiej trasy więc pewnie już słabiej ładuje.

W takim przypadku dam radę pojeździć jeszcze tutaj 2 tygodnie (jakieś 300km) + trasa powrotna 1100km czy muszę szukać mechanika na miejscu? W ostateczności mogę nawet z kabli odpalić ale nie mogę sobie pozwolić na to żeby mi auto stanęło w połowie drogi do Polski.
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: [SI AWX] Kontrolka ładowania + komunikat dobijeni do dil

Post autor: kamracik »

Powiem Ci tak, masz diesla, więc jak go odpalisz i to świat okrążysz pod warunkiem, że go nie zgasisz ;) Tyle teorii, w praktyce diesle teraz potrzebują prądu do elektroniki, która steruje silnikiem.

Nikt nie odpowie Ci na pytanie czy przejedziesz te 2 tygodnie, bo nie wiadomo kiedy się to zaczęło, ani w jakim stanie aktualnie jest akumulator. Alternator mógł paść totalnie - nie ładować, lub ładować mniejszym napięciem i kilka innych przypadków. Dlatego to co napisałem lepiej, żebyś sprawdził od razu, da to Ci pogląd na sprawę. U mnie jeden problem polegał na zaśniedziałych kablach w klemach, koszt wymiany 3PLN, więc jak nie masz, to pożycz od kogoś na miejscu miernik lub po prostu kup.

W trasie jak Ci auto stanie to odpali Cię ktoś i będziesz dalej jechać pod warunkiem, że nie potrzebuje auto zbyt dużo prądu na elektronikę, światła etc. Pamiętaj tylko, że na autostradzie laweta jak podjedzie z boosterm może trochę grosza zawołać ;)
Awatar użytkownika
elmi_k
Posty: 2548
Rejestracja: 9 sty 2014, o 20:06
Samochód: Toyota Hilux
Silnik: 3.0 D-4D (171KM)

Re: [SI AWX] Kontrolka ładowania + komunikat dobijeni do dil

Post autor: elmi_k »

Ostatnio zmieniony 23 lip 2016, o 20:03 przez elmi_k, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
vanderszpak
Posty: 11
Rejestracja: 26 wrz 2014, o 22:49
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Imię: Michał
Lokalizacja: Częstochowa

Re: [SI AWX] Kontrolka ładowania + komunikat dobijeni do dil

Post autor: vanderszpak »

Więc tak, przed odpaleniem 12V, po odpaleniu 14,1 - 14,2V (auto stało 3 dni). Zrobiłem 25km, gasiłem 3 razy. Przed odpaleniem było najpierw 12 później spadało o 0,1 na każde odpalenie ale na działającym silniku było już tylko 11,6 a na końcu 11,2V.

Klemy zasmarowane, nie przegrzewają się. Odpala bez problemu ale komunikat wybija bez przerwy bez względu na obciążenie i prędkość.
Awatar użytkownika
elmi_k
Posty: 2548
Rejestracja: 9 sty 2014, o 20:06
Samochód: Toyota Hilux
Silnik: 3.0 D-4D (171KM)

Re: [SI AWX] Kontrolka ładowania + komunikat dobijeni do dil

Post autor: elmi_k »

Ostatnio zmieniony 23 lip 2016, o 20:03 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
vanderszpak
Posty: 11
Rejestracja: 26 wrz 2014, o 22:49
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Imię: Michał
Lokalizacja: Częstochowa

Re: [SI AWX] Kontrolka ładowania + komunikat dobijeni do dil

Post autor: vanderszpak »

Do odkręcenia samej osłony silnika potrzebuje klucza nasadowego a z narzędziami mam tutaj na razie problem.
Jak już się do tego dobiorę to jest jakiś sposób żeby stwierdzić czy to regulator czy alternator?
Awatar użytkownika
elmi_k
Posty: 2548
Rejestracja: 9 sty 2014, o 20:06
Samochód: Toyota Hilux
Silnik: 3.0 D-4D (171KM)

Re: [SI AWX] Kontrolka ładowania + komunikat dobijeni do dil

Post autor: elmi_k »

Ostatnio zmieniony 23 lip 2016, o 20:02 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
vanderszpak
Posty: 11
Rejestracja: 26 wrz 2014, o 22:49
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Imię: Michał
Lokalizacja: Częstochowa

Re: [SI AWX] Kontrolka ładowania + komunikat dobijeni do dil

Post autor: vanderszpak »

Panowie! Usterka naprawiona. Tak jak mówiliśmy winny okazał się regulator. Parę postawionych browarów, 16 euro za zestaw kluczy, 55 za regulator, chwila na wymianę i się udało. Teraz ładnie trzyma 14,2V nawet pod obciążeniem. Najważniejsze, że fura śmiga i że nie musiałem oddawać auta do warsztatu.

Dzięki za pomoc :)

Poniżej zdjęcia nowy regulator vs stary :D

Obrazek

Obrazek
ODPOWIEDZ