Dwie tajemnicze Usterki
-
- Posty: 39
- Rejestracja: 6 maja 2014, o 23:22
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Podaj lokalizację
Dwie tajemnicze Usterki
Witam Serdeczenie wszystkich czytających ( I wszystkiego dobrego w nowym roku, zeby wam się skody nie psuły )
Słuchajcie mam takie problemy i objawy ( zanim napiszę to napiszę że : Jednocześnie wymieniłem opony z letnich na zimowe, wymieniłem dwa sworznie poprzeczne tylne i klocki i tarcze przód
Po wymianie sworzni nie robiłem ani zbieżności ani geo ... )
1. Przy przyspieszaniu ściąga samochód w prawo ... przy odpuszczeniu gazu ściąganie zanika albo jest praktycznie niezauważalne.
Przed naprawą wymianą tego wszystkiego na letnich oponach jechała jak po szynach...
2. Samochód podczas jazdy im szybciej tym bardziej wyczuwalne ( a już szczególnie przy mocniejszym dodaniu gazu ) zaczyna się trząść jak by wpadał w jakieś wibracje delikatne ... Objaw ten był w lato i jest w zimą niezależnie od opon jakie były zamontowane.. wrażenie momentami jest jak by się jechało po malej tarce .. Dodatkowo jadąc szybciej 120 i wiecej jak się trzyma delikatnie kierownice paluszkami i skręca delikatnie lewo prawo ( tak jak byście jedąc środkowym pasem chcieli najeżdząć raz na lewą linię raz na prawą robiąc do spokojnie ) wyczuwa się bicie na kierownic, jak się skręci mocniej ( bardziej dynamicznie/szybszy ruch kierownicą ) nie czuć tego
Wiem że pytanie to pewnie przewijało się 100 razy i pewnie gdzieś o tym coś jest ... ale jak możecie mi jeszcze powidzieć .. Jak bardzo Usterka EGRu wpywa na moc ...
( samochód jeździ w miare ok ale mam wrażenie że jak mu się przyciśnie mocno gazu to tak jak by chciał ale nie mogł ... !?
Boje się wydać 1500 zł na nowy bo do końca nie jestem pewien czy faktycznie spadła moc ...
Jakaś rada jak to sprawdzić ( żeby ponieść jak najmniejsze koszta albo wcale )
Słuchajcie mam takie problemy i objawy ( zanim napiszę to napiszę że : Jednocześnie wymieniłem opony z letnich na zimowe, wymieniłem dwa sworznie poprzeczne tylne i klocki i tarcze przód
Po wymianie sworzni nie robiłem ani zbieżności ani geo ... )
1. Przy przyspieszaniu ściąga samochód w prawo ... przy odpuszczeniu gazu ściąganie zanika albo jest praktycznie niezauważalne.
Przed naprawą wymianą tego wszystkiego na letnich oponach jechała jak po szynach...
2. Samochód podczas jazdy im szybciej tym bardziej wyczuwalne ( a już szczególnie przy mocniejszym dodaniu gazu ) zaczyna się trząść jak by wpadał w jakieś wibracje delikatne ... Objaw ten był w lato i jest w zimą niezależnie od opon jakie były zamontowane.. wrażenie momentami jest jak by się jechało po malej tarce .. Dodatkowo jadąc szybciej 120 i wiecej jak się trzyma delikatnie kierownice paluszkami i skręca delikatnie lewo prawo ( tak jak byście jedąc środkowym pasem chcieli najeżdząć raz na lewą linię raz na prawą robiąc do spokojnie ) wyczuwa się bicie na kierownic, jak się skręci mocniej ( bardziej dynamicznie/szybszy ruch kierownicą ) nie czuć tego
Wiem że pytanie to pewnie przewijało się 100 razy i pewnie gdzieś o tym coś jest ... ale jak możecie mi jeszcze powidzieć .. Jak bardzo Usterka EGRu wpywa na moc ...
( samochód jeździ w miare ok ale mam wrażenie że jak mu się przyciśnie mocno gazu to tak jak by chciał ale nie mogł ... !?
Boje się wydać 1500 zł na nowy bo do końca nie jestem pewien czy faktycznie spadła moc ...
Jakaś rada jak to sprawdzić ( żeby ponieść jak najmniejsze koszta albo wcale )
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 12 gru 2015, o 22:34
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 196/312
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Płock
Re: Dwie tajemnicze Usterki
1. jest jeszcze jakiś luz, tuleja tylna wachacza może powodować ściąganie przy przyspieszaniu i hamowaniu silnikiem, są dość mocno ponacinane i nawet jeśli nie są porwane mogą być wypracowane, ja u siebie załozyłem pełne lane z S3 (lub samą gume z ibizy Cupry lub polo gti)
auto robi się bardziej precyzyjne i mniej pływa, jeszcze sprawdż wachacze krótkie z tyłu i tak zwane banany, tam też są tulejkii lubie się nadrywać,
po tym zabiegu obowiązkowo zbieżnośc, jak po każdym demontażu wachacza. taka specyfika i sworzni i gum, że troche się róznią i geometri brak
2. może źle tarcze założone, nie wyczyszczone piasty i koło będzie bić, pomiar bicia tarczy trzeba zrobić, a i potęguje się przy hamowaniu,
piszesz że w szybkich łukach zanika,to może być wina luzu w zawieszeniu,
jeśli przy przyspieszaniu się zwiększa to mogą być przeguby, w zakręcie wszystko się napina i i przestaje bić
EGR zawsze możesz zdemontować i umyć nitro lub płynem do kominków, tylko ostrożnie z plastikami i gumkami, przy okazji zobaczysz jak wygląda dolot bo może być zabity syfem z EGR i mieć przekrój małego palca
a czy pracuje to pokaże na kompie
auto robi się bardziej precyzyjne i mniej pływa, jeszcze sprawdż wachacze krótkie z tyłu i tak zwane banany, tam też są tulejkii lubie się nadrywać,
po tym zabiegu obowiązkowo zbieżnośc, jak po każdym demontażu wachacza. taka specyfika i sworzni i gum, że troche się róznią i geometri brak
2. może źle tarcze założone, nie wyczyszczone piasty i koło będzie bić, pomiar bicia tarczy trzeba zrobić, a i potęguje się przy hamowaniu,
piszesz że w szybkich łukach zanika,to może być wina luzu w zawieszeniu,
jeśli przy przyspieszaniu się zwiększa to mogą być przeguby, w zakręcie wszystko się napina i i przestaje bić
EGR zawsze możesz zdemontować i umyć nitro lub płynem do kominków, tylko ostrożnie z plastikami i gumkami, przy okazji zobaczysz jak wygląda dolot bo może być zabity syfem z EGR i mieć przekrój małego palca
a czy pracuje to pokaże na kompie
-
- Posty: 469
- Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Re: Dwie tajemnicze Usterki
EGR zawsze możesz zdemontować
Wiesz gdzie się znajduje EGR w tym silniku? To nie jest takie proste. Dlaczego uważasz że to EGR? Równie dobrze może to być np. gruszka sterowania turbiny. Podpięcie pod VCDS i zrobienie logów statycznych i dynamicznych mogłoby pomóc w diagnozie.
Wiesz gdzie się znajduje EGR w tym silniku? To nie jest takie proste. Dlaczego uważasz że to EGR? Równie dobrze może to być np. gruszka sterowania turbiny. Podpięcie pod VCDS i zrobienie logów statycznych i dynamicznych mogłoby pomóc w diagnozie.
-
- Posty: 560
- Rejestracja: 31 sty 2015, o 09:47
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Włocławek
Re: Dwie tajemnicze Usterki
właśnie jak zobaczyłem gdzie jest egr to hmmm jak już zdjąć to chyba wymienić niż to składać.
I gdy nie pomoże umycie potem znów to samo.
Jak VCDS pomierzyć tego egr ?
I gdy nie pomoże umycie potem znów to samo.
Jak VCDS pomierzyć tego egr ?
-
- Posty: 469
- Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Re: Dwie tajemnicze Usterki
Silnik, bloki pomiarowe,grupa 3: 1 okienko obroty, 2 okienko ilość powietrza wg ECU (specyfikacja), 3 okienko ilość mierzona (aktualna), 4 okienko % wysterowania zaworu. Wielkości w 2 i 3 okienku powinny być zbliżone.
Re: Dwie tajemnicze Usterki
Ostatnio zmieniony 25 lip 2016, o 06:17 przez elmi_k, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 560
- Rejestracja: 31 sty 2015, o 09:47
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Włocławek
Re: Dwie tajemnicze Usterki
Jak wchodzę w silnik to okienko od bloków pomiarowych mam nie aktywne akurat w silniku?
W innych sterownikach mogę to uruchomić.
W innych sterownikach mogę to uruchomić.
Re: Dwie tajemnicze Usterki
Ostatnio zmieniony 25 lip 2016, o 06:17 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 39
- Rejestracja: 6 maja 2014, o 23:22
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Podaj lokalizację
Re: Dwie tajemnicze Usterki
Kramar11 ( i inni )
Jeśli chodzi o tą wibrację samochodu, to tarcze odpadają bo to samo miałem na starych tarczach i letnich oponach ... Mechanik wyczuł to nawet już przy prędkości 60 -80 i więcej dla mnie to się zaczynało od 100- 120 i wiecej. Po odpuszczeniu gazu lub wyrównaniu prędkości to się zmniejsza albo zanika ( ale nie sądzę żeby zanikało skoro nie wyczułem tego przy prędkościach 60-80
Zastanawiam się czy może K Dwumasowe albo podszuka pod silnikiem/skrzynią mogła by powodować coś takiego ... ( Autko przekroczyło własnie 200 000 km )
Co do Egr ... To bladego pojęcia nie mam o czym koledzy mówią ... ale pokaże to mechanikowi, pewnie będzie wiedział ... ( a przynajmniej mam taką nadzieje )
Sterownki zostały wymienione ... i N75 i gruszka miałem problem z pompą Vakum bo nie trzymała ciśnienia i skakało ( też ja wymieniłem )
Problem polega na tym żę samochód zachowuję się tak jak by miał jakaś turbo dziurę ( Np: jadac sobie na 2 biegu obroty ida do 2500 zmieniam na 3 i ona musi pomyśleć chwilę zanim poczuje się że turbina zaczyna pracować swoja mocą, i tak jest na każdym biegu. Raz na jakiś czas ma przebłysk i tak jak by ta turbo dziura znikała i jak po zmianie biegu ciągnie od razu swoją nazwijmy to pewłną mocą
Przedstawię to na takim głlupim przykładzie ... zmieniam bieg zawsze przy 2500 obr wiec po zmanie biegów spada na jakieś 1400/1500
\
i raz jjest tak yyyyffffffffffff
a czasami rzadko przej jakiś okres yfffffffff - ( Y to moment jak by turbina prawie nie pracowała )
Niedawno wyskoczył mi błąd na kompie EGR z z chłodnicą i dodatkowa pompa wody i samochoód chyba przeszedł w tryb servisowy bo nie było turbo ( podjechałem do sklpeu zamówić cześci, wychodzę odpalam auto i wszstko wróciło do normy
) .... ale błąd EGR został ...
Mam jeszcze dziwne wrażenie i raczej to nie jest wrażenie że jak auto postoi na odpalonym silniku na biegu jałowym ... jak coś się pompowało i dostawało chwilo kopa ...
Albo zgaszę je na 10 min i potem właśnie czasami ma to odmulenie ...
Ogólnie to ja już dostaję szału, warjuje i sam już nie wiem co mi się wydaje a co jest ...
Jeszcze jedna rzecz .. jak zaczyna czyścić dpf .. na początku wszysko jest normalnie auto prowadzi się jak by nic się niedziało ale po paru min jazdy po mieście zachowuję się tak jak by nie równo jej ten silnik pracował taka jazda z szarpaniem ... przyśpieszając jednostajnie raz przyśpisza szybciej raz wolniej co powoduje wrażenie takiego szarpania takiej chaotycznej jazdy.
Nie wiem czy jest normalne zachowanie czy coś jest nie tak ... ( nigdy nie miałęm okazji przejechać się inna żeby to porównać )
Jeśli chodzi o tą wibrację samochodu, to tarcze odpadają bo to samo miałem na starych tarczach i letnich oponach ... Mechanik wyczuł to nawet już przy prędkości 60 -80 i więcej dla mnie to się zaczynało od 100- 120 i wiecej. Po odpuszczeniu gazu lub wyrównaniu prędkości to się zmniejsza albo zanika ( ale nie sądzę żeby zanikało skoro nie wyczułem tego przy prędkościach 60-80
Zastanawiam się czy może K Dwumasowe albo podszuka pod silnikiem/skrzynią mogła by powodować coś takiego ... ( Autko przekroczyło własnie 200 000 km )
Co do Egr ... To bladego pojęcia nie mam o czym koledzy mówią ... ale pokaże to mechanikowi, pewnie będzie wiedział ... ( a przynajmniej mam taką nadzieje )
Sterownki zostały wymienione ... i N75 i gruszka miałem problem z pompą Vakum bo nie trzymała ciśnienia i skakało ( też ja wymieniłem )
Problem polega na tym żę samochód zachowuję się tak jak by miał jakaś turbo dziurę ( Np: jadac sobie na 2 biegu obroty ida do 2500 zmieniam na 3 i ona musi pomyśleć chwilę zanim poczuje się że turbina zaczyna pracować swoja mocą, i tak jest na każdym biegu. Raz na jakiś czas ma przebłysk i tak jak by ta turbo dziura znikała i jak po zmianie biegu ciągnie od razu swoją nazwijmy to pewłną mocą
Przedstawię to na takim głlupim przykładzie ... zmieniam bieg zawsze przy 2500 obr wiec po zmanie biegów spada na jakieś 1400/1500
\
i raz jjest tak yyyyffffffffffff
a czasami rzadko przej jakiś okres yfffffffff - ( Y to moment jak by turbina prawie nie pracowała )
Niedawno wyskoczył mi błąd na kompie EGR z z chłodnicą i dodatkowa pompa wody i samochoód chyba przeszedł w tryb servisowy bo nie było turbo ( podjechałem do sklpeu zamówić cześci, wychodzę odpalam auto i wszstko wróciło do normy
) .... ale błąd EGR został ...
Mam jeszcze dziwne wrażenie i raczej to nie jest wrażenie że jak auto postoi na odpalonym silniku na biegu jałowym ... jak coś się pompowało i dostawało chwilo kopa ...
Albo zgaszę je na 10 min i potem właśnie czasami ma to odmulenie ...
Ogólnie to ja już dostaję szału, warjuje i sam już nie wiem co mi się wydaje a co jest ...
Jeszcze jedna rzecz .. jak zaczyna czyścić dpf .. na początku wszysko jest normalnie auto prowadzi się jak by nic się niedziało ale po paru min jazdy po mieście zachowuję się tak jak by nie równo jej ten silnik pracował taka jazda z szarpaniem ... przyśpieszając jednostajnie raz przyśpisza szybciej raz wolniej co powoduje wrażenie takiego szarpania takiej chaotycznej jazdy.
Nie wiem czy jest normalne zachowanie czy coś jest nie tak ... ( nigdy nie miałęm okazji przejechać się inna żeby to porównać )
-
- Posty: 106
- Rejestracja: 5 gru 2015, o 21:40
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: WLKP/Poznań
Re: Dwie tajemnicze Usterki
z tego co sie orientuje jezeli masz jakies bledy w silniku dpf nie zacznie regeneracji szczegolnie zwiazanym z egr-em ( chyba ze to blad DPF-a ) . czym predzej wymieniaj na nowy/na uzywany/czysc ( moze pomoze ) egr bo zawalisz dpf-a tak ze juz nie bedzie sie nadawal do dalszego uzytkowania. szarpanie i ta Turbodziura tez moze byc spowodowane egrem bo sie po prostu nie domyka.