problem z niestabilnościa, myszkowaniem sciaganiem s2 POMOCY
- Góral
- Posty: 28
- Rejestracja: 2 lis 2015, o 14:44
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: 170
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Ujazd
problem z niestabilnościa, myszkowaniem sciaganiem s2 POMOCY
I jeszcze jeden temat który bardzo mnie denerwuje od niedawna.
Jakiś miesiąc temu wymieniałem wewnętrzne przeguby, problem był chyba w miarę oczywisty przy dużych prędkościach przy dodawaniu gazu cały samochód drżał. I właśnie od tej wymiany zaczęły się problemy. Samochód ściągał na prawo, przy dodawaniu gazu kierownica uciekała również na prawo, po odpuszczeniu gazu znowu się sprostowała i jeszcze do tego była skrzywiona lekko w lewo. Więc myśląc że pewnie nie ustawili zbieżności pojechałem do autoryzowanego serwisu w Łodzi ( Bednarka). W serwisie przedstawiłem całą historie i przy okazji wymieniłem koła na zimowe (lato jeżdżę na 17 na zimę kupiłem nowe Continentale 16). No i panowie sprawdzili samochodzik ustawili zbieżność wymienili opony. Informowali mnie ze mieli problem ze ściąganie samochodu właśnie w prawo i że musieli skalibrować czujnik skrętu czy moduł skrętu. oraz poinformowali mnie ze mam do wymiany tylnie amorki ponieważ różnica miedzy nimi wynosi około 20% (oczywiście amor prawy jest bardziej zużyty). Cała reszta zawieszenia, łożyska twierdzą ze są sprawne.
A wiec odebrałem skodzinke i co?? i gówno! Samochód jest niestabilny zwłaszcza przy większych prędkościach. czasami ściąga go na prawo czasami wydaje się ze nie, ale nie to jest najgorsze przy dodawaniu gazu ciągnie mi kierownice w prawo a przy ujmowaniu wraca do pozycji początkowej i jeszcze jedno przy jeździe autostradą przy dużych prędkościach w granicach 150, 160km\h jadąc prosto czuje na kierownicy jakby takie napiecia raz w lewo raz w prawo. ( podobno powoduje to jakis moduł powiązany z ESP czy coś w tym stylu)
Oczywiście wróciłem z tym do serwisu. Panowie prześwietlili znowu cały samochód i stwierdzili ze wszystko jest ok a sciaganie zwłaszcza przy dodawaniu gazu to częsty problem w superbach z 2.0 dieslami, a niestabilność może być spowodowana tymi amortyzatorami.
z tym wszystkim jest tylko jeden problem. przed wymianą wewnętrznych przegubów nie miałem żadnych takich problemów!!
Może jest ktoś na forum kto miał lub ma podobny problem, może ktos wie co to moze byc
z góry dzieki za pomoc!
Jakiś miesiąc temu wymieniałem wewnętrzne przeguby, problem był chyba w miarę oczywisty przy dużych prędkościach przy dodawaniu gazu cały samochód drżał. I właśnie od tej wymiany zaczęły się problemy. Samochód ściągał na prawo, przy dodawaniu gazu kierownica uciekała również na prawo, po odpuszczeniu gazu znowu się sprostowała i jeszcze do tego była skrzywiona lekko w lewo. Więc myśląc że pewnie nie ustawili zbieżności pojechałem do autoryzowanego serwisu w Łodzi ( Bednarka). W serwisie przedstawiłem całą historie i przy okazji wymieniłem koła na zimowe (lato jeżdżę na 17 na zimę kupiłem nowe Continentale 16). No i panowie sprawdzili samochodzik ustawili zbieżność wymienili opony. Informowali mnie ze mieli problem ze ściąganie samochodu właśnie w prawo i że musieli skalibrować czujnik skrętu czy moduł skrętu. oraz poinformowali mnie ze mam do wymiany tylnie amorki ponieważ różnica miedzy nimi wynosi około 20% (oczywiście amor prawy jest bardziej zużyty). Cała reszta zawieszenia, łożyska twierdzą ze są sprawne.
A wiec odebrałem skodzinke i co?? i gówno! Samochód jest niestabilny zwłaszcza przy większych prędkościach. czasami ściąga go na prawo czasami wydaje się ze nie, ale nie to jest najgorsze przy dodawaniu gazu ciągnie mi kierownice w prawo a przy ujmowaniu wraca do pozycji początkowej i jeszcze jedno przy jeździe autostradą przy dużych prędkościach w granicach 150, 160km\h jadąc prosto czuje na kierownicy jakby takie napiecia raz w lewo raz w prawo. ( podobno powoduje to jakis moduł powiązany z ESP czy coś w tym stylu)
Oczywiście wróciłem z tym do serwisu. Panowie prześwietlili znowu cały samochód i stwierdzili ze wszystko jest ok a sciaganie zwłaszcza przy dodawaniu gazu to częsty problem w superbach z 2.0 dieslami, a niestabilność może być spowodowana tymi amortyzatorami.
z tym wszystkim jest tylko jeden problem. przed wymianą wewnętrznych przegubów nie miałem żadnych takich problemów!!
Może jest ktoś na forum kto miał lub ma podobny problem, może ktos wie co to moze byc
z góry dzieki za pomoc!
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: problem z niestabilnościa, myszkowaniem sciaganiem s2 PO
Ściągać na prawo, a zwłaszcza przy dodawaniu gazu będzie, z tym musisz się pogodzić TTTM. Znajdziesz tutaj parę wątków o tym jak i na YT kanał Leszka narzekającego właśnie na to. Tutaj VW po prostu dał ciała.
- pab567
- Ekspert
- Posty: 5816
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Warszafka (Ochota)
Re: problem z niestabilnościa, myszkowaniem sciaganiem s2 PO
A nie wystarczy włączyć TSC (Torque Steering Compensation) żeby od tego uciec?
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: problem z niestabilnościa, myszkowaniem sciaganiem s2 PO
Trzeba zbieżność dynamicznie ustawiać czy jakoś to się nazywa u Leszka na yt jest właśnie cała seria filmów właśnie o tym ............. https://www.youtube.com/watch?v=aL4pRdzSepQ
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: problem z niestabilnościa, myszkowaniem sciaganiem s2 PO
Pamiętam o tym, ale nie mam czasu podjechać na spota, aby Eryka o to i parę innych rzeczy ścignąćpab567 pisze:A nie wystarczy włączyć TSC (Torque Steering Compensation) żeby od tego uciec?
Więc pewnie szybciej sobie zamówię kabelek z Chin, albo będzie zlot wiosenny
Re: problem z niestabilnościa, myszkowaniem sciaganiem s2 PO
Ostatnio zmieniony 23 lip 2016, o 11:48 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
- whity
- Posty: 14835
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 333km / 703nm
- Lokalizacja: MS
Re: problem z niestabilnościa, myszkowaniem sciaganiem s2 PO
Właśnie może już zaczniemy myśleć o wiosennym zlocie ?
Nie bójcie się być premium.
#stayPremium
#stayPremium
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: problem z niestabilnościa, myszkowaniem sciaganiem s2 PO
Ja jestem za jak najbardziej Rozumiem, że rozważamy Maj jak w zeszłym roku i początek Czerwca?
- whity
- Posty: 14835
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 333km / 703nm
- Lokalizacja: MS
Re: problem z niestabilnościa, myszkowaniem sciaganiem s2 PO
Można i w kwietniu
Nie bójcie się być premium.
#stayPremium
#stayPremium
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: problem z niestabilnościa, myszkowaniem sciaganiem s2 PO
Za moment usłyszysz pewnie, że zimno jest
- Camillinhio
- Posty: 5897
- Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: Wrocław
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: problem z niestabilnościa, myszkowaniem sciaganiem s2 PO
Skąd wiesz, że w kwietniu będzie padać? Nie dość, że ślepy to jeszcze czytać ze zrozumieniem nie potrafi
- Camillinhio
- Posty: 5897
- Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: Wrocław