Strona 87 z 155
Re: Jaki olej?
: 25 kwie 2018, o 09:35
autor: ludwik93
tomek evo pisze:ludwik93 pisze:tomek evo pisze:W 1.4 masz w zasadzie duży wybór bo możesz wybrać olej z normą 504.00 lub tez z 502.00 i oleje, które spełniają te normy mogą mieć lepkość 0W30, 5W30, 0W40 i 5W40. Generalnie 504.00 jest wyższą normą bardziej restrykcyjną ale tu pojawia się też ekologia a przy 502.00 olej może być (i zwykle jest) full saps z bogatszym pakietem dodatków ochronnych a także jest dość duży wybór olejów na bazie syntetycznej z grupy 4. Wybór powinien być podyktowany sposobem użytkowania, stylem jazdy i porą roku. Generalnie w TSI/ TFSI dobrze sprawdza się lepkość 0W40 ale również 0W30. Z 5W30 polecam przede wsyztskim Millersa, Penrite i Neste, 0W30 to Eurol, Ravenol i Shell a w 0W40 masz masę dobrych olejów (Millers, Penrite, Neste, Ravenol, Meguin, Motul).
Ceny za 5l zaczynają się mniej więcej od 140 zł w górę, choć bardzo dobry polski Specol Spec Premium C3 VW504/507 5W30 można kupić już za ok 100,00 zł za 5l i na pewno będą to dobrze wydane pieniądze bo olej z technicznego punktu widzenia rozkłada na łopatki większość olejów znanych marek (znanych głównie z tego, że są znane).
autem w zasadzie jeździ tata, robi dystanse głównie miejskie, do 25 km dziennie, styl jazdy jak przystało na emeryta bardzo spokojny
obecnie chyba jest zalany castrolem 5w30 LL, ale chciałbym to zmienić
czyli generalnie pójść w 0w40 ?
Przy takim stylu jazdy szedł bym w 0W30. Eurol Syntence FS 0W30 powinien być całkowicie wystarczający i ma bardzo dobra cenę.
wielkie dzięki za pomoc !
Re: Jaki olej?
: 25 kwie 2018, o 09:42
autor: tomek evo
Sebastian_M26 pisze:A Motul 504/507 na jakiej jest półce wśród towarzystwa
Moim zdaniem średnio-wysokiej -może nie najwyższej ale pewnie wyższej niż 90% tego co oferuje rynek. Z Motulem jest jednak taki problem, że jest kłopot z aktualnymi kartami (przynajmniej był jakiś czas temu) a podobno co chwile lubili sobie coś pozmieniać i na dobra sprawę to ciężko ten olej jednoznacznie ocenić. Do tego dochodzi przeniesienie produkcji (w części) do Włoch i wg. niektórych użytkowników te oleje są inne niż z produkcji Francuskiej (czytaj gorsze). Nie wiem ile w tym prawdy ale coraz więcej ludzi odchodzi od Motula. Motul wyrobił sobie markę ale problem w tym, że oleje pod tą sama nazwą handlowa są dziś zupełnie inne niż lata temu, kiedy Motul na Polskim Rynku w klasie premium nie miał właściwie konkurencji. Wyrobili sobie markę i obiegowa opinia jest taka, że to super oleje ale w 'kręgach bardziej wtajemniczonych" już takich zachwytów nie ma bo konkurencyjne produkty są nie gorsze a często nawet lepsze. Na pewno Motul trzyma poziom ale już nie wyznacza standardów jak kiedyś i mam wrażenie, że odcina kupony.
Re: Jaki olej?
: 25 kwie 2018, o 10:07
autor: Superb28v6
Osobiście do swojej 2.8v6 leje valvoline max life 5w40, wymiana co 12tys.
Re: Jaki olej?
: 25 kwie 2018, o 11:34
autor: Sebastian_M26
tomek evo pisze:Sebastian_M26 pisze:A Motul 504/507 na jakiej jest półce wśród towarzystwa
Moim zdaniem średnio-wysokiej -może nie najwyższej ale pewnie wyższej niż 90% tego co oferuje rynek.
No to jaki badziew musi być w tych 90% skoro Motul Specific 504.00 507.00 spalił się na turbinie i zaczął schodzić 0,5L/500km w czasie katowania przy +40C, mój ostatni olej którego dolałem 3L na 10tys km.
Odnośnie ogólnie jakości serię 300V i większość 8100 mają znakomitą.
Re: Jaki olej?
: 25 kwie 2018, o 12:56
autor: Tom-Tdi
Według mnie to te wszystkie wykastrowane oleje LL z normą 504/507 to gówno i nadają się co najwyżej do normalnej jazdy, ale pewnie się mylę, bo ktoś za chwilę wrzuci "papier", że jest zupełnie odwrotnie.
Re: Jaki olej?
: 25 kwie 2018, o 13:03
autor: xtremesystems
z kolei jak przedobrzymy z full sapsem dostanie kat po dupie
Re: Jaki olej?
: 25 kwie 2018, o 14:37
autor: kamracik
Pytanie co łatwiej/taniej się wymienia, kata czy silnik
Re: Jaki olej?
: 25 kwie 2018, o 17:46
autor: Sebastian_M26
A kto wymieniał kata z winy oleju. Zawsze albo uwalona sonda albo silnik żre litra oleju na dwieście km i żadne very low sapsy nie pomogą.
Re: Jaki olej?
: 26 kwie 2018, o 07:55
autor: tomek evo
W benzynie spokojnie możemy stosować full-saps. Co prawda zdarzają się wyjątki ale zwykle nawet jak producent wymaga normy C ze względu na układ katalityczny (czy wtrysk bezpośredni ale to już jest odrębny temat) to realnego wpływu zastosowanie full-saps-a mieć nie będzie. Inaczej jest w przypadku diesli, w których wpływ full-saps na dpf-a jest bardziej realny i olej może spowodować szybsze zapychanie się dpf-a, choć tak naprawdę jego wpływ też jest mocno ograniczony i w niektórych silnikach nie ma to większego znaczenia (ale nie w grupie VAG). Dobry olej z 504/507 jest naprawdę niezły i nie należy się go bać. W 504/507 często baza jest z dużym (względnie dużym) udziałem baz PAO a te najnowsze pakiety dodatków są skomponowane tak aby zrekompensować zubożony pakiet ZDDP i nastawione głównie na ochronę silnika. Penrite czy Millersa z 504/507 ludzie leją do Golfów R wystrojonych na 370-400 KM (znam kilka takich przypadków) i silniki pracują świetnie. W 1.4 TSI dobry olej z 504/507 spokojnie daje radę, choć do 1.8/2.0 jestem zwolennikiem trzymania się 502.00 i dobrego oleju 0W40 (ale dobrego a nie masówkę z marketu). Norma 504.00/507.00 pod względem wymagań jest o wiele trudniejsza do spełnienia przez olej niż zdecydowana większość innych "eko" norm. Z eko norm dobra jest też MB 229.51 i jeśli nie potrzeba normy VAG to jest to dobry kierunek.
Re: Jaki olej?
: 26 kwie 2018, o 08:04
autor: tomek evo
Sebastian_M26 pisze:tomek evo pisze:Sebastian_M26 pisze:A Motul 504/507 na jakiej jest półce wśród towarzystwa
Moim zdaniem średnio-wysokiej -może nie najwyższej ale pewnie wyższej niż 90% tego co oferuje rynek.
No to jaki badziew musi być w tych 90% skoro Motul Specific 504.00 507.00 spalił się na turbinie i zaczął schodzić 0,5L/500km w czasie katowania przy +40C, mój ostatni olej którego dolałem 3L na 10tys km.
Odnośnie ogólnie jakości serię 300V i większość 8100 mają znakomitą.
Co do serii 300V to zgoda ale z 8100 to nie wiem czy bym je nazwał znakomitymi
W dłubanym 1.9 TDI z X-cess 5W40 był podobny problem jak u Ciebie ale aż tyle go nie przepalał. Po zmianie na Penrite Enviro+5W40 + Archoil AR9100 problem "przypalania" oleju zniknął.
BTW Archoil AR9100 to szczególnie w dieslu bardzo dobra droga na poprawę smarowania i zrekompensowanie sobie zubożonego pakietu ochronnego w oleju z normą C. Dodatkowo Archoil podnosi i trzyma TBN, czystość silnika i zapobiega zbytniemu spadkowi TAN.
Re: Jaki olej?
: 26 kwie 2018, o 08:13
autor: xtremesystems
a dpf z tym archoilem ? były jakies badania?
Re: Jaki olej?
: 26 kwie 2018, o 08:48
autor: Sebastian_M26
A ja mam prawie 200 tysi w Ducato i suchym dpf pędzonym na olejach full 0W-40 czy 5W-40 wymienianych co 15 nie 40. Dpf czy katy nie są smarowane olejem...
Re: Jaki olej?
: 26 kwie 2018, o 09:01
autor: xtremesystems
sa dpf i dpf. jedne dzialaja dobrze same z siebie a inne jak kiedys volvo wysrywają sie same z siebie
Re: Jaki olej?
: 26 kwie 2018, o 13:53
autor: tomek evo
xtremesystems pisze:a dpf z tym archoilem ? były jakies badania?
Nie ma przeciwwskazań a wręcz jest on wskazany bo jego wpływ na dpf jest pozytywny. Nie będę się w tej chwili rozpisywał bo to złożony temat ale generalnie AR9100 działa dla dpf-u na +.
Re: Jaki olej?
: 26 kwie 2018, o 15:34
autor: tomek evo
Sebastian_M26 pisze:A ja mam prawie 200 tysi w Ducato i suchym dpf pędzonym na olejach full 0W-40 czy 5W-40 wymienianych co 15 nie 40. Dpf czy katy nie są smarowane olejem...
Tylko pozazdrościć takiej pracy dpf-a. Niestety w wielu przypadkach sytuacja nie jest taka dobra. Jako sprzedawca nie doradzam stosowania olejów full spas w autach z dpf a jak już (nie tyle nie doradzam ale definitywnie nie skreślam) to nie w grupie VAG i informuje o możliwych konsekwencjach. Trzeba mieć po prostu świadomość, że jednak nie jest tak, że w ogóle nie ma wpływu ale na ile ten wpływ będzie realny to już zależy od indywidualnych przypadków.