Re: Jaki olej?
: 25 lut 2018, o 08:34
To go teraz zabierz go na przejażdżkę ha ha
Portal miłośników i użytkowników Skody Superb
http://www.superbclub.pl/
To jest to o czym pisałem wyżej - brak kompetencji pracowników ASO. Taką kwestię powinni mieć biegle opanowaną nie skazując klienta na niepewność i nie wprawiając go w dziwne poczucie winy.beniuu pisze:Odnosnie penrite 0w40 do tsi 280 km 3 tygodnie temu bylem w aso z tym olejem na wymianie. Jeszcze przed zakupem oleju mailowo zapytalem sie o mozliwosc zalania tego oleju i dostalem potwierdzenie na telefon ze nie bedzie problemu. Po przyjezdzie do aso, wyrazono glebokie zdziwienie ze chce wlac olej zgodnt z norma 502 a co gorsza w lepkosci 0w40. Po jakichs 15 minutach intensywnej weryfikacji Pan z serwisu stwierdzil ze „jednak” nie ma przeciwskazan i moze byc on zalany do silnika.
To nie jest prawda. Skoda rekomenduje jedynie normy VW dla danych silników i okresów wymiany. Nie ma żadnych zaleceń co do lepkości. Ot tylko dane normy obejmują określone lepkości np. VW 504.00 / 507.00 ramuje lepkości jedynie do 0w30 i 5w30. Klient może zdecydować sam. Polecam tę tabelkę:beniuu pisze:Jednakze powiedzial ze zgodnie z zaleceniami producenta poleca sie oleje w lepkosci 30.
Nigdy nie ma jednego najlepszego na świecie produktu. Zawsze w grę wchodzi wiele czynników. Ponadto jak to mówią - lepsze jest wrogiem dobrego Jeślibeniuu pisze:Teraz mam pytanie, poniewaz do tego silnika moga byc stosowane oleje full saps (pewnie grzechem by bylo ich nie stosowac) i dobrze by bylo lac olej 5w30 lub 0w30 jakie oleje uwazacie za najlepsze do tego silnika pod wzgledem ochrony dla jazdy 50/50 miasto ze sporadycznym cisniciem do odcinki obrotow. Dodam ze zainteresowaly mnie oleje ravenola ktore pojawily sie na czarnepaliwo w lepkosci 5w30 bo wygladaja na pao fullsaps. Pytam tez dlatego bo napakowane sa srodkami zmniejszajacymi tarcie a wiem ze one dzialaja dopiero w dosc wysokiej temperaturze i nie zawsze ich obecnosc jest pozyteczna, a trudno rozroznic ktore beda bardziej odpowiednie. Czy moze zostac przy penrite?
To już zależy od podejścia ASO. Teoretycznie mogą odmówić zalania takiego oleju bądź zrobić adnotacje, że olej ten i ten na życzenie i odpowiedzialność Klienta. W razie usterki silnika mogą być kłopoty z naprawą gwarancyjna ale musi mieć to związek z olejem i powinno zostać wykazane, że to nieprawidłowy olej przyczynił się do powstania usterki (musi być związek przyczynowo-skutkowy). Ale oczywiście nikt nie chce się kopać z koniem więc jeśli Panowi z ASO mają ALE to lepiej dla świętego spokoju zastosować olej z aprobatą. Zaopatruje całkiem sporą flotę pojazdów w oleje na wymiany gwarancyjne w ASO różnych marek i w zasadzie w ponad 90% przypadków nie ma z tym problemu ale to jest duży Klient flotowy, który rocznie wydaje na auta wiele mln złotych wiec serwisy traktują ich inaczej niż przeciętnego Kowalskiego. Ostatnio wyszedł temat nowej wymaganej przez Opla normy Dexos1 GEN 2, która w wielu pojazdach zastąpiła Dexos2 z tego względu, że olej ponoć sobie nie radził w niektórych silnikach (chodziło głównie o 2.0T) i dochodziło do zbyt wielu usterek jeszcze na gwarancji. Ponoć w tych samych silnikach na niektóre rynki (USA) gdzie wymagany był olej spełniający Dexos1 GEN 2 problem w ogóle nie występował albo występował sporadycznie.jarzyn pisze:Czyli generalnie nie do użytku w aucie na gwarancji?
no wg mnie nie do końca. chodzi o $$ ktore musi wyłożyć producent oleju na oficjalne testy producenta i za kwit.CzarnePaliwo pisze:. Nikt nie weryfikował czy ma oficjalną aprobatę czy nie. To w zasadzie tylko kwestia formalna.
to ze jedna poleca 0w40 to jeszcze nie zmienia faktu ze wieszkosc poleca to co napisalem.tomek evo pisze:Nie wszystkie :
https://www.neste.fi/en/lubricant-recom ... a?vehicle=[object%20Object]
Z mojego doświadczenia wynika, że do 2.0 TSI (ale również do 1.8 TSI) 0W40 jest prawdopodobnie najlepszą lepkością i generalnie rekomenduje tą właśnie lepkość do tego silnika. Co do norm to zostało już tu opisane przez Kolegę Czarne Paliwo wiec nie będę się powtarzał ale 502.00 wystarczy - zresztą nikt rozsądny nie będzie jeździł na oleju dłużej niż 15 tys. km.
Silniki projektuje się pod konkretne lepkości jednak mało który silnik nie ma w tym względzie tolerancji to raz a dwa, ze w zależności od warunków i sposobu użytkowania ta najlepsza-optymalna lepkość może być różna. Kolejna sprawa to w uproszczeniu oleje o lepkości 0W40 i 5W30 mają w szerokim zakresie temperatur bardzo zbliżoną lepkość i z mojego doświadczenia wynika, że olej 0W40 bardzo dobrze spisuje se w silnikach , w których zalecana jest fabrycznie lepkość 5W30 lub 5W40.