1.8 TSI
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 30 paź 2015, o 19:34
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
1.8 TSI
Witam.
Mam pytanie z zakresu elastyczności silnika 1.8 TSI. W katalugu wersja manual ma 180KM i 320 Nm, natomiast ze skrzynią DSG 180KM i 250Nm.
70 Nm mniej to już sporo, więc zastanawiam się który z tych silników będzie bardziej elastyczny np.: podczas rozpędzania się z 60 km/h do 120 km/h lub 80 km/h do 140 km/h.
Teoretycznie to manual powinien być szybszy, ale w grę wchodzi jeszcze stracony czas na zmianie przełożeń. DSG ma mniejszy moment, ale za to zmiana przełożeń jest zdecydowania szybsza niż przy manualu.
Mam pytanie z zakresu elastyczności silnika 1.8 TSI. W katalugu wersja manual ma 180KM i 320 Nm, natomiast ze skrzynią DSG 180KM i 250Nm.
70 Nm mniej to już sporo, więc zastanawiam się który z tych silników będzie bardziej elastyczny np.: podczas rozpędzania się z 60 km/h do 120 km/h lub 80 km/h do 140 km/h.
Teoretycznie to manual powinien być szybszy, ale w grę wchodzi jeszcze stracony czas na zmianie przełożeń. DSG ma mniejszy moment, ale za to zmiana przełożeń jest zdecydowania szybsza niż przy manualu.
- whity
- Posty: 14835
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 333km / 703nm
- Lokalizacja: MS
Re: 1.8 TSI
Co chcesz sprzedac, bo na pytania sam sobie odpowiadasz
Nie bójcie się być premium.
#stayPremium
#stayPremium
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 30 paź 2015, o 19:34
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
Re: 1.8 TSI
Nic nie sprzedaje - prędzej kupuje. A moja wypowiedź to tylko moje przypuszczenia. Może postawię pytanie inaczej. Biorąc pod uwagę moc i Nm w manualu i ze skrzynią DSG czy będzie jakaś przewaga którejś ze skrzyń biegów na drugą ? (nie mówię o komforcie jazdy automatem). Czy też różnicy praktycznie nie będzie?
- gachul
- Posty: 3888
- Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: CS rullez :P
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Limanowa/Łódź
- Kontakt:
Re: 1.8 TSI
troche to dziwne... DSG spokojnie przenosi 400 Nm to po co takie ograniczenia??? chyba ze to 7 biegowe to taka kupa
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: 1.8 TSI
Kurde, tu nie ma żadnej filozofii. W automacie musisz sam zmieniać a w manualu jest większy moment więc fura szybciej pomyka. Przy takiej różnicy nm moim zdaniem tylko manual.
@Grzesiek, tak to taka kupa.
@Grzesiek, tak to taka kupa.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- gachul
- Posty: 3888
- Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: CS rullez :P
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Limanowa/Łódź
- Kontakt:
Re: 1.8 TSI
moim zdaniem auta z DSG w niczym nie ustepuja nanualnym skrzynią...
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
- marcin wroclaw
- Posty: 1975
- Rejestracja: 3 sty 2014, o 16:24
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Wrocław
Re: 1.8 TSI
To jak druga część miniserjalu tsi vs tdi, combi vs sedan, a teraz nowość dsg vs manual.
Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka
- gachul
- Posty: 3888
- Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: CS rullez :P
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Limanowa/Łódź
- Kontakt:
Re: 1.8 TSI
to moze być ciekawe... wróże kila stron spamu
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13606
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: 1.8 TSI
A co tu spamować - DSG jest wygodne, szybkie, bezstresowe i ponoć bezawaryjne do czasu. Jak nie ma łopatek przy kierownicy to dostanie od manuala baty z rolki. A jak ma to nie dostanie. W trybie D męczy diesla i kosztuje dodatkowo 9 koła czy tam więcej. Co 60 tysi trzeba w toto dokładać parę stówek na olej. Ci, co to mają twierdzą, że nigdy więcej manuala - podobnie z resztą jak ci, co mają 4x4. Ot cała filozofia.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13606
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: 1.8 TSI
Chodzi mi Szymciu o to, że bez łopatek nie zredukuje przy pełnym bucie tak szybko jak manualem. No chyba że jest akurat w trybie sekwencyjnym, ale kto tak jeździ.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Re: 1.8 TSI
Ja tak caly czas jezdzilem, bo w każdej innej opcji mi nie podchodzilo...
Chyba, ze sie czlowiek nie spieszy i ma w D to czy jedzie za tirem
Chyba, ze sie czlowiek nie spieszy i ma w D to czy jedzie za tirem
- Puch4
- Posty: 536
- Rejestracja: 20 maja 2014, o 07:46
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Warszawa (Bemowo)
Re: 1.8 TSI
Można się jeszcze pokusić o kombinacje: combi w tdi z DSG, sedan w tdi manual, sedan tsi z DSG ... itd - ewentualnie jeszcze rozdzielić na DSG 6 i DSG 7marcin wroclaw pisze:To jak druga część miniserjalu tsi vs tdi, combi vs sedan, a teraz nowość dsg vs manual.
Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-T525 przy użyciu Tapatalka
SKODA Superb III FL 2.0 TDI