Strona 2 z 3

Re: 2.0 TDI 140KM CR 2011r. SZARPANIE SILNIKA

: 14 sty 2016, o 20:25
autor: rezon
Bobov pisze:Zapomniałem dodać, dolałem Liqui Moly do czyszczenia diesla bo kiedyś mi pomogło już po pierwszym baku z dodatkiem, jakieś 30 tyś km temu, ale tym razem nie dało efektu. Czy Catrol TDA może być mocniejszy? Warto próbować jeśli Liqui Moly nie dało efektu?
wg mnie to podobne środki. Ja lałem niemal do każdego tankowania połowę dawki TDA. Jeśli diagnostyka nie daje jednoznacznej odpowiedzi, to chyba lepiej lać przez kilka tankowań (opakowanie TDA starcza na 5) płyn za 30zł niż zacząć wymieniać części na chybił trafił.

Re: 2.0 TDI 140KM CR 2011r. SZARPANIE SILNIKA

: 14 sty 2016, o 20:48
autor: JanuszSz
Przecież TDA to depresator do ON,a nie żaden środek czyszczący.Co najwyżej może obniżyć temperaturę krzepnięcia.
Do czyszczenia układu paliwowego używa się https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q= ... MlbZzyaQZw

Re: 2.0 TDI 140KM CR 2011r. SZARPANIE SILNIKA

: 14 sty 2016, o 21:06
autor: panki888
To powiem tak VCDS pokazuje inne wartości niż wcześniej.

Re: 2.0 TDI 140KM CR 2011r. SZARPANIE SILNIKA

: 14 sty 2016, o 21:08
autor: JanuszSz
Pewnie po zastosowaniu TDA poprawiła się jakość gnojówki w zbiorniku.

Re: 2.0 TDI 140KM CR 2011r. SZARPANIE SILNIKA

: 15 sty 2016, o 11:42
autor: rezon
JanuszSz pisze:Przecież TDA to depresator do ON,a nie żaden środek czyszczący.Co najwyżej może obniżyć temperaturę krzepnięcia.
Do czyszczenia układu paliwowego używa się https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q= ... MlbZzyaQZw
Producent twierdzi co innego, ale skoro wiesz lepiej :roll: Ma zarówno właściwości depresacyjne, jak i czyszczące. Skoro jest wielosezonowy, to po co depresacja latem?

Re: 2.0 TDI 140KM CR 2011r. SZARPANIE SILNIKA

: 25 sty 2016, o 12:25
autor: koda
u mnie juz ze 3 x szarpało przy zimnym silniku , i wszystkie objawy ustępowały po 5-10 min. za pierwszym razem diagnowałem w warsztacie i otrzymałem komunikat , że istnieje błąd elektroniczny i mechaniczny czujnika wyskokiego ciśnienia paliwa . zalełam preparat protec do czyszczenie pompowtrysków i problem sie rozwiązała na kolejne 50 tys km , póżniej sytuacja się powtórzyła i znów pomógł protec . następnie pojawiło się po 8 tys szarpanie , które nie ustępowało nawet po rozgrzaniu . zastosowałem liqui molly do czyszczenie układu paliwowego i pomogło .tak więc polecam przeczyściu układ paliwowy jakimś dobrym preparatem

Re: 2.0 TDI 140KM CR 2011r. SZARPANIE SILNIKA

: 25 sty 2016, o 12:31
autor: Bobov
Małe uaktualnienie, drugi bak z dodatkiem liqui moly się kończy ale szarpanie pozostało. Pojawił się natomiast oczekiwany check engine - czujnik temperatury paliwa. Jutro mam termin na wymianę czujnika/wiązki i zobaczymy czy to coś pomoże w temacie. Niestety Castrolu TDA chwilowo nie można nawet zamówić na hurtowni i nie udało mi się go kupić.

Re: 2.0 TDI 140KM CR 2011r. SZARPANIE SILNIKA

: 25 sty 2016, o 16:04
autor: panki888
Stosuję liqui moly teraz regularnie co jakiś czas oczywiście jestem zadowolony.

Re: 2.0 TDI 140KM CR 2011r. SZARPANIE SILNIKA

: 29 sty 2016, o 11:37
autor: Bobov
Diagnoza jest taka że pierwszy wtrysk podawał za mało, a czwarty leje. O ile pierwszy był na tyle w normie, że dało się poprawić kąt to niestety na czwartym było chyba +6, a korektę można zrobić o 3. Nie wiem ile w tym prawdy, przez to podaję to tutaj do weryfikacji. Nie było mnie niestety w aucie gdy robili pomiar żeby zrobić jakieś foto, ale fakt pozostaje faktem szarpanie ustąpiło. Co miłe z ich strony, z racji tego, że gdy zakładałem ten temat zapłaciłem 60 zł za diagnostykę i skasowanie błędu, drugi raz mnie nie skasowali za to samo, więc całość naprawy kosztowała 60 zł :) Próba generalna będzie gdy wrócą mrozy. Powodem check engine był padnięty czujnik temperatury paliwa bo odczyty skakały z ujemnych na dodatnie, który mi sprowadzą podobno oryginał, koszt ok 100zł (na allegro widziałem koło 86zł więc cena w normie). Dodam jeszcze że sugerowali mi jednak oddać auto raz jeszcze żeby sprawdzić te wtryski dokładnie na stole co zapewne zrobię, póki co czekam na większe mrozy i test końcowy.

Re: 2.0 TDI 140KM CR 2011r. SZARPANIE SILNIKA

: 29 sty 2016, o 13:53
autor: elmi_k

Re: 2.0 TDI 140KM CR 2011r. SZARPANIE SILNIKA

: 29 sty 2016, o 13:59
autor: Bobov
Nie to nie był VCDS, to był któryś tester chyba mega macs.

Re: 2.0 TDI 140KM CR 2011r. SZARPANIE SILNIKA

: 29 sty 2016, o 14:23
autor: elmi_k

Re: 2.0 TDI 140KM CR 2011r. SZARPANIE SILNIKA

: 29 sty 2016, o 16:29
autor: wlodi79
W serwisie Boscha mają stanowiska do sprawdzania wtryskowe. Sam u nich sprawdzałem bo miałem podejrzenie że któryś leje. Dodatkowo najprostsza metoda to podłączenie takich pojemniczku (nie znam fachowej nazwy) by sprawdzić dawkowanie

Re: 2.0 TDI 140KM CR 2011r. SZARPANIE SILNIKA

: 29 sty 2016, o 17:22
autor: elmi_k

Re: 2.0 TDI 140KM CR 2011r. SZARPANIE SILNIKA

: 5 lis 2017, o 13:24
autor: Montes
Wczoraj zdemontowałem wtryskiwacze w celu wyczyszczenia gniazd przy pomocy Protec Carbon X.
Zabieg czystko profilaktyczno-higieniczny, auto sprawuje się nienagannie, ale od początku...
Moja S2 ma 224500km przebiegu, przy zakupie 215000 km dolałem do baku PROTEC COMMON RAIL DIESEL SYSTEM CLEAN&PROTECT oraz ten sam preparat bezpośrednio do nowego filtra paliwa. Do każdego tankowania (tylko do pełna-autostradowe przebiegi) dodaję po 90ml AMSOIL DIESEL CETANE BOOST i AMSOIL ADF DIESEL INJECTOR CLEAN.
Po wyjęciu wtryskiwacze były czyste i lśniące. Po czyszczeniu cylindrów w/w preparatem Protex Carbon X odessałem sporą porcję rozpuszczonego brudu.
Potem nowe podkładki wtryskiwaczy (ASO 56zł) i całość cyka jak w zegarku.
Zdecydowałem, że będę stosował Protec Carbon X co 30kkm we wszystkich moich autach.

https://images91.fotosik.pl/423/d8bd395635e51b6fmed.jpg
https://images90.fotosik.pl/424/22c4649d847b3317med.jpg
https://images92.fotosik.pl/424/8b2f023976824f9bmed.jpg
https://images91.fotosik.pl/423/e479a3ea32368915med.jpg
https://images92.fotosik.pl/424/90d838f3c64f399amed.jpg
https://images90.fotosik.pl/424/e54728b825e74caamed.jpg