Jak to w końcu jest z tą pompą oleju

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
szuler
Posty: 4
Rejestracja: 29 wrz 2015, o 17:12
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)

Jak to w końcu jest z tą pompą oleju

Post autor: szuler »

Cześć

Pomóżcie i wyjaśnijcie jak to w końcu jest bo już się gubię.
Mam do kupienia S2 z marca 2009 roku z silnikiem 2.0 PD (typ BMP)
Próbowałem zasięgnąć języka na temat tego silnika i opinie są od - "mina" do "najlepszy z 2.0 tdi"
Znajomy mechanik mówi tak "silnik 8 zaworowy na jednym wałku z 2009 roku w nim już problemów z napędem pompy nie ma", drugi znajomy mechanik mówi "ale tam jest dziadowski imbusik i to jest bomba zegarowa".
Dodam że samochód ma pewne 120tys (od kolegi który ma go od nowości).
Szukam auta do jazdy którym przez kilka lat pojeżdżę bez strachu że nagle będzie pad i jak szybko nie zareaguje to stracę silnik.

To jak to w końcu jest z tym silnikiem z tego roku - już jest poprawiony i jest w miarę ok (oczywiście jak na diesla :))?
Awatar użytkownika
texas
Posty: 351
Rejestracja: 18 lis 2014, o 15:16
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Imię: Piotr
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Jak to w końcu jest z tą pompą oleju

Post autor: texas »

A jaki problem wymienić imbusik?
szuler
Posty: 4
Rejestracja: 29 wrz 2015, o 17:12
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)

Re: Jak to w końcu jest z tą pompą oleju

Post autor: szuler »

To nie jest pytanie o to czy problemem jest wymienić imbusik tylko o to czy ten silnik to jest WŁAŚNIE ten w którym trzeba wymienić imbusik - bo opinie są na ten temat diametralnie różne.
A jeśli to TEN w którym trzeba wymienić imbusik to kiedy? przy jakim przebiegu?
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: Jak to w końcu jest z tą pompą oleju

Post autor: whity »

Nie kupuj, jak się paliwo skonczy, to też będziesz musiał wydac kasę na paliwo i zatankowac
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
chudy
Posty: 1002
Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: napisz skąd jesteś
Kontakt:

Re: Jak to w końcu jest z tą pompą oleju

Post autor: chudy »

Imbusik zmodyfikowano w 2010 roku z tego co wiem. Wymienić najlepiej od razu po zakupie używanego auta, bo można zatrzeć silnik z niesprawną pompą.
szuler
Posty: 4
Rejestracja: 29 wrz 2015, o 17:12
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)

Re: Jak to w końcu jest z tą pompą oleju

Post autor: szuler »

VWhity ale o co chodzi? zły dzień w domu? Po co ten sarkazm? I to trochę w dodatku nie trafiony - czy ktoś tu pytał o wydawanie kasy?

Jak już chcesz się wykazać swoją elokwencją to może trzymaj się tematu i treści pytania. Takie złośliwości słabo wyglądają jak są robione na siłę.
Foton

Re: Jak to w końcu jest z tą pompą oleju

Post autor: Foton »

Szuler póki co słabo wygląda Twój profil... skąd żeś jest koguciku?:)
wilkuw
Posty: 164
Rejestracja: 5 wrz 2013, o 14:04
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: 59-300 Lubin

Re: Jak to w końcu jest z tą pompą oleju

Post autor: wilkuw »

kolega ma 140tke pd w superbie, latane w wiekszosci 160-200 , dbane serwisowane jak nalezy ale bez wydziwiania ot olej co 15 000 filtry i jazda. Wlasnie padl mu imbusik , o dziow zdechal tylko turbina motor po zmianei dalej lata, przelot 300 000 :) ojcie cmial a4 250 i ktos dalej lata.. w polsce tylko padaja przy 140 000 "licznikowych"
r5 20vt
Awatar użytkownika
JanuszSz
Posty: 1024
Rejestracja: 21 sty 2014, o 22:17
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 150
Lokalizacja: Lublin

Re: Jak to w końcu jest z tą pompą oleju

Post autor: JanuszSz »

Na pewno problem z napędem pompy oleju występował w silniku BSS,w BMP wydaje mi się pompa została zmodyfikowana.
Obrazek
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13607
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Jak to w końcu jest z tą pompą oleju

Post autor: Enriquez »

W CR nie ma tego problemu, co do PD ciężko powiedzieć.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
szuler
Posty: 4
Rejestracja: 29 wrz 2015, o 17:12
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)

Re: Jak to w końcu jest z tą pompą oleju

Post autor: szuler »

No właśnie ile osób tyle zdań na temat tego silnika z tego roku, a ostatecznej odpowiedzi nie ma (wiem że można rozebrać i zobaczyć ale jak napisałem w pierwszym poście dopiero myślę o zakupie więc obecnie jest to dla mnie problem)

Foton - mój profil wygląda słabo bo się dopiero zarejestrowałem myśląc o zakupie i zbierając informację.
odpowiadając - z Piaseczna
wilkuw
Posty: 164
Rejestracja: 5 wrz 2013, o 14:04
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: 59-300 Lubin

Re: Jak to w końcu jest z tą pompą oleju

Post autor: wilkuw »

jak boisz sie awarii pompy oleju w uzywanym wozie o przelocie 120 000 to idz i kup sobie cos nowego :)
r5 20vt
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Jak to w końcu jest z tą pompą oleju

Post autor: kamracik »

Jeśli nie uzyskasz informacji z pewnego źródła to po prostu po zakupie dla świętego spokoju zrób tą pompę, potraktuj to jako koszt zakupu i tyle. Nie znam szczegółów, ale pewnie możesz to potraktować jako element negocjacji ;)
Awatar użytkownika
radziu
Posty: 244
Rejestracja: 6 paź 2014, o 17:59
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: A6 C5 2.7 BiTurbo :)
Lokalizacja: CH

Re: Jak to w końcu jest z tą pompą oleju

Post autor: radziu »

Widać ze nie wie jeszcze heheh, swiezak :-)
MotoGP Forza Rossi !!!
wlodi79
Posty: 135
Rejestracja: 3 maja 2015, o 19:01
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jak to w końcu jest z tą pompą oleju

Post autor: wlodi79 »

Zakup każdego używanego samochodu niesie ze sobą dodatkowe koszty. W tym przypadku wymianę imbusika. Nie złość się jeżeli ktoś w żartobliwy sposób stara się udzielić życiowej porady

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
ODPOWIEDZ