[S3] Jaka różnica między SIII 1.4TSI 150KM a SIII 1.8TSI?
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
Re: [S3] Jaka różnica między SIII 1.4TSI 150KM a SIII 1.8TSI
Wszystko zależy od stylu jazdy i od tego do czego służy auto.
Jak ktoś ma spokojny styl jazdy to mu wystarczy w zupełności...
Jak ktoś ma spokojny styl jazdy to mu wystarczy w zupełności...
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: [S3] Jaka różnica między SIII 1.4TSI 150KM a SIII 1.8TSI
Generalnie jeśli ktoś balansuje z budżetem na granicy to lepiej wziąć sobie 1.4 i ciut więcej wyposażenia dorzucić, chyba, że komuś gadżety zbędne to niech rzuci kośćmi
150KM to naprawdę wystarczająca moc, aby tym autem normalnie po drodze się poruszać, nie zrobi się nim nader agresywnego manewru wyprzedzania, ale do podróży nad morze wystarczy.
150KM to naprawdę wystarczająca moc, aby tym autem normalnie po drodze się poruszać, nie zrobi się nim nader agresywnego manewru wyprzedzania, ale do podróży nad morze wystarczy.
Re: [S3] Jaka różnica między SIII 1.4TSI 150KM a SIII 1.8TSI
Kamrcik, agresywny manewr wyprzedzania to pojęcie względne.
Dla tego, który wcześniej miał 110 km to szatan, a dla tego, który miał pod butem 300 km to wóz drabiniasty...
to kwestia przyzwyczajenia. Jasne, że im więcej pod butem tym lepiej, ale trzeba przeliczyć czy tego właśnie chcemy.
Najlepiej to mieć dwa auta, jak teraz noso będzie miał - Type-R do zabawy i Megane 1.2 jako firmowy wół roboczy
Dla tego, który wcześniej miał 110 km to szatan, a dla tego, który miał pod butem 300 km to wóz drabiniasty...
to kwestia przyzwyczajenia. Jasne, że im więcej pod butem tym lepiej, ale trzeba przeliczyć czy tego właśnie chcemy.
Najlepiej to mieć dwa auta, jak teraz noso będzie miał - Type-R do zabawy i Megane 1.2 jako firmowy wół roboczy
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: [S3] Jaka różnica między SIII 1.4TSI 150KM a SIII 1.8TSI
Wiem, że pojęcie względne, ale staram się uśrednić przeciętnego Kowalskiego, który jeździ "prawie" przepisowo. Takiemu 150KM w zupełności wystarczy. Jak ktoś miał 300KM to i ten 1.8 nie będzie jechać
Wiem, że tak jest najlepiej, ale nie wszystkich na to stać, z chęcią też bym taką zabawkę sobie postawił na podwórku, ale cóż.. może kiedyś
Wiem, że tak jest najlepiej, ale nie wszystkich na to stać, z chęcią też bym taką zabawkę sobie postawił na podwórku, ale cóż.. może kiedyś
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13601
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: [S3] Jaka różnica między SIII 1.4TSI 150KM a SIII 1.8TSI
Pamiętaj tylko, że 1.8 w automacie jest zdławione do tych 250Nm, czego nie ma w manualu.
Jeździłeś manualem, czy automatem?
Jeździłeś manualem, czy automatem?
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: [S3] Jaka różnica między SIII 1.4TSI 150KM a SIII 1.8TSI
Ja właśnie automatem i dla mnie jest to jakieś nieporozumienie z tą skrzynią. Mogli włożyć ta 6 biegową, ale nie ku.. trzeba kombinować eeehhhhh, czemu sobie Skoda tak życie komplikuje. PS Ja mam porównanie z automatem z passata b6 (najdłużej go testowałem bo około 280 tyś) to naprawdę ta skrzynia z S3 1.8 muli
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
- Camillinhio
- Posty: 5897
- Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: Wrocław
Re: [S3] Jaka różnica między SIII 1.4TSI 150KM a SIII 1.8TSI
Po co namawiać ludzi na mocne silniki, i sobie problem na drodze robić, bo każdy będzie chciał wyprzedzać?kamracik pisze:Wiem, że pojęcie względne, ale staram się uśrednić przeciętnego Kowalskiego, który jeździ "prawie" przepisowo. Takiemu 150KM w zupełności wystarczy. Jak ktoś miał 300KM to i ten 1.8 nie będzie jechać
Wiem, że tak jest najlepiej, ale nie wszystkich na to stać, z chęcią też bym taką zabawkę sobie postawił na podwórku, ale cóż.. może kiedyś
Wszyscy powinni kupować auta z malutkimi silniczkami, żeby nam było lepiej
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: [S3] Jaka różnica między SIII 1.4TSI 150KM a SIII 1.8TSI
A ja zadam dziwne pytanie, czy DSG6 i 7 są dwu-sprzęgłowe?
@Kamil, głupi jesteś Ale w Twojej logice jest sens
@Kamil, głupi jesteś Ale w Twojej logice jest sens
- Camillinhio
- Posty: 5897
- Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: Wrocław
- whity
- Posty: 14835
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 333km / 703nm
- Lokalizacja: MS
Re: [S3] Jaka różnica między SIII 1.4TSI 150KM a SIII 1.8TSI
Oby dwie skrzynie to DSG więc sobie przetłumacz co dsg znaczy
Nie bójcie się być premium.
#stayPremium
#stayPremium
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 1 sty 2016, o 22:08
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S3] Jaka różnica między SIII 1.4TSI 150KM a SIII 1.8TSI
Mam 1.8 z DSG7 i złego słowa nie powiem. To że jest zdławiony do 250Nm z powodu skrzyni powoduje że 2.0TSI ma sens, w przeciwnym wypadku ich moc byłaby zbliżona przez większość zakresu i 2.0 zyskiwałby tylko podczas kręcenia blisko odcinki.CLO27 pisze:Ja właśnie automatem i dla mnie jest to jakieś nieporozumienie z tą skrzynią. Mogli włożyć ta 6 biegową, ale nie ku.. trzeba kombinować eeehhhhh, czemu sobie Skoda tak życie komplikuje. PS Ja mam porównanie z automatem z passata b6 (najdłużej go testowałem bo około 280 tyś) to naprawdę ta skrzynia z S3 1.8 muli
Skrzynia działa szybko, płynnie i co ciekawe nie ma problemów na mrozie, mokre DSG je mają. Użytkownicy narzekają na szarpanie podczas zrzucania biegów.
Nieporozumieniem jest brak skrzynki DQ500 w 280KM, w B8 alltrack 220KM jest, w zwyklym B8 czy S3 zwykła 6-tka.
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: [S3] Jaka różnica między SIII 1.4TSI 150KM a SIII 1.8TSI
Direct Shift Gearbox - dzięki, ale nadal laikowi to nic nie mówi, aby stwierdzić, że są tam dwa sprzęgła Przy okazji zobaczyłem obrazek jak w praktyce to wygląda, bo tak to się zastanwiałem jak oni te dwa sprzęgła tam pakująwhity pisze:Oby dwie skrzynie to DSG więc sobie przetłumacz co dsg znaczy
Re: [S3] Jaka różnica między SIII 1.4TSI 150KM a SIII 1.8TSI
Dzieki temu sa szybsze niz tradycyjny automat.
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: [S3] Jaka różnica między SIII 1.4TSI 150KM a SIII 1.8TSI
Cel zastosowania to znam, dodatkowo też poprawia to komfort jazdy, bo mniej szarpią. Tylko zawsze sobie wyobrażałem, że są to dwa sprzęgła obok siebie, nie wiedzieć czemu, a jakoś nigdy nie sprawdziłem tego.
Ciągiem tematu sobie od razu sprawdziłem jak działa CVT i jestem zaskoczony jak skomplikowane rzeczy mogą być w istocie prosto rozwiązane.
Ciągiem tematu sobie od razu sprawdziłem jak działa CVT i jestem zaskoczony jak skomplikowane rzeczy mogą być w istocie prosto rozwiązane.