[S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
- ursus
- Posty: 1572
- Rejestracja: 2 sie 2015, o 22:46
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Lokalizacja: Kraków
Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210
W zasadzie to obydwaj piszecie i dobrze i źle Asystent jazdy w korkach jest powiązany z ACC i lane assist, więc to nie tylko front asisst.
Ogarnąłem w instrukcji i asystent jazdy w korkach działa tylko do 60 km/h.
Czyli jedziemy w mieście 70 km/h na dwupasmówce, dojeżdżamy do świateł przed którymi stoi sznurek aut na czerwonym i mamy DZWON,bo asystent jazdy w korkach się nie włącza, a ACC nie widzi tych stojących aut.
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Ogarnąłem w instrukcji i asystent jazdy w korkach działa tylko do 60 km/h.
Czyli jedziemy w mieście 70 km/h na dwupasmówce, dojeżdżamy do świateł przed którymi stoi sznurek aut na czerwonym i mamy DZWON,bo asystent jazdy w korkach się nie włącza, a ACC nie widzi tych stojących aut.
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13601
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210
To się nazywa naturalna selekcja debili, tylko w instrukcji tego nie napiszą wprost.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210
Hmm... Wiadomo, że gnając 160 km/h nie zatrzyma się przed stojącym pojazdem, ale przynajmniej powinien zareagować i zacząć hamować. W mieście powinien hamować przed stojącymi przeszkodami... to jest to samo co w VW Up https://www.youtube.com/watch?v=nZeoaFFWrP8
ursus, zrób proszę zdjęcie przedniej szyby nad lusterkiem wstecznym. Tam będzie widać ile jest fantów wsadzonych. Na pewno będzie kamera i czujnik od wycieraczek, zobaczymy, czy jest jeszcze jakiś laser. W Volvo mam tak:
http://zapodaj.net/3475bc6426c8c.jpg.html
Od lewej:
- górny - kamera
- dolny - laser nadajnik
- środek - laser odbiorniki
- prawy - deszcz i światło
Do tego jest jeszcze radar w grilu i ACC działa przy większych prędkościach i reaguje na stojące pojazdy. Może ten w skodzie jest inny.
ursus, zrób proszę zdjęcie przedniej szyby nad lusterkiem wstecznym. Tam będzie widać ile jest fantów wsadzonych. Na pewno będzie kamera i czujnik od wycieraczek, zobaczymy, czy jest jeszcze jakiś laser. W Volvo mam tak:
http://zapodaj.net/3475bc6426c8c.jpg.html
Od lewej:
- górny - kamera
- dolny - laser nadajnik
- środek - laser odbiorniki
- prawy - deszcz i światło
Do tego jest jeszcze radar w grilu i ACC działa przy większych prędkościach i reaguje na stojące pojazdy. Może ten w skodzie jest inny.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13601
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210
Laser nie bardzo jest legalny w takich kamerach. VW szybko się z tego wycofał i dziś to jest towar deficytowy z testowych golfów. Ale jedyny na jakim idzie odpalić ACC w samochodzie, który tego nie miał w fabryce montowanego. Nazywało się to lidar.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210
Ok, faktycznie w instrukcji Superba jest napisanie, że ACC nie działa na stojące przeszkody, ale dalej jest o kolejnym systemie Front Assist. I on działa na stojące przeszkody:
Hamowanie awaryjne przy niewielkiej prędkości:
Przy prędkościach w przedziale 5 km/h do ok. 30 km/h automatyczne hamowanie następuje bez komunikatu ostrzegawczego. W razie bezpośredniego zagrożenia kolizją następuje automatyczne hamowanie ze stopniowo zwiększającą się siłą hamowania. Podczas automatycznego hamowania na wyświetlaczu pojawia się symbol
» rys. 207.
Ostrzeżenie wstępne
Gdy system rozpozna zagrożenie kolizją, na wyświetlaczu pojawi się symbol » rys. 207 i rozlegnie się sygnał akustyczny. Jednocześnie następuje przygotowanie układu hamulcowego do możliwego hamowania awaryjnego. Ostrzeżenie wstępne może się pojawić w następujących sytuacjach.
› W przypadku zagrożenia kolizją z poruszającą się przeszkodą, przy prędkości
od ok. 30 km/h do ok. 210 km/h.
› W przypadku zagrożenia kolizją z nieruchomą przeszkodą, przy prędkości od
ok. 30 km/h do ok. 85 km/h.
Podczas wyświetlania się ostrzeżenia wstępnego wcisnąć pedał hamulca lub ominąć przeszkodę!
Pilne ostrzeżenie
Jeżeli kierowca nie reaguje na ostrzeżenie wstępne, dzięki czynnej ingerencji układu hamulcowego system automatycznie wywołuje krótki manewr hamowania, aby ponownie zwrócić uwagę na możliwą kolizję.
Hamowanie automatyczne
Jeżeli kierowca nie reaguje na pilne ostrzeżenie, system wywołuje automatyczne hamowanie ze stopniowo zwiększającą się siłą hamowania.
Czyli koniec końców ACC nie zareaguje, ale Front Assit zareaguje, ale bardziej brutalnie. Ogranicznie 85km/h pewnie wynika zasięgu działania radaru. Przy większych prędkościach ma za mało czasu na reakcję, ale sądzę, że i tak system będzie próbować hamować żeby zminimalizować skutki wypadku.
Hamowanie awaryjne przy niewielkiej prędkości:
Przy prędkościach w przedziale 5 km/h do ok. 30 km/h automatyczne hamowanie następuje bez komunikatu ostrzegawczego. W razie bezpośredniego zagrożenia kolizją następuje automatyczne hamowanie ze stopniowo zwiększającą się siłą hamowania. Podczas automatycznego hamowania na wyświetlaczu pojawia się symbol
» rys. 207.
Ostrzeżenie wstępne
Gdy system rozpozna zagrożenie kolizją, na wyświetlaczu pojawi się symbol » rys. 207 i rozlegnie się sygnał akustyczny. Jednocześnie następuje przygotowanie układu hamulcowego do możliwego hamowania awaryjnego. Ostrzeżenie wstępne może się pojawić w następujących sytuacjach.
› W przypadku zagrożenia kolizją z poruszającą się przeszkodą, przy prędkości
od ok. 30 km/h do ok. 210 km/h.
› W przypadku zagrożenia kolizją z nieruchomą przeszkodą, przy prędkości od
ok. 30 km/h do ok. 85 km/h.
Podczas wyświetlania się ostrzeżenia wstępnego wcisnąć pedał hamulca lub ominąć przeszkodę!
Pilne ostrzeżenie
Jeżeli kierowca nie reaguje na ostrzeżenie wstępne, dzięki czynnej ingerencji układu hamulcowego system automatycznie wywołuje krótki manewr hamowania, aby ponownie zwrócić uwagę na możliwą kolizję.
Hamowanie automatyczne
Jeżeli kierowca nie reaguje na pilne ostrzeżenie, system wywołuje automatyczne hamowanie ze stopniowo zwiększającą się siłą hamowania.
Czyli koniec końców ACC nie zareaguje, ale Front Assit zareaguje, ale bardziej brutalnie. Ogranicznie 85km/h pewnie wynika zasięgu działania radaru. Przy większych prędkościach ma za mało czasu na reakcję, ale sądzę, że i tak system będzie próbować hamować żeby zminimalizować skutki wypadku.
- ursus
- Posty: 1572
- Rejestracja: 2 sie 2015, o 22:46
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Lokalizacja: Kraków
Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210
Wiesz co @pjetko, to może ty to sprawdzisz jak będziesz miał swoje auto. Dla mnie testowanie awaryjnego hamowania, to za duży hardkor
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
-
- Posty: 1002
- Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: napisz skąd jesteś
- Kontakt:
Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210
Zachar to testował w innym aucie i właśnie dziwił się, że system nie hamował, jeżeli pojazd przed nim stał. Na wyświetlaczu nie pokazywał się nawet charakterystyczny samochodzik.
- whity
- Posty: 14835
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 333km / 703nm
- Lokalizacja: MS
Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210
Mogę potwierdzić że nie hamuje
Nie bójcie się być premium.
#stayPremium
#stayPremium
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13601
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210
Koledze wczoraj jak wyjeżdżał z firmy zamykał się szlaban, bo przed nim ktoś wyjeżdżał.
Awaryjne hamowanie jakie się odbyło dzięki front assist - bezcenne
Awaryjne hamowanie jakie się odbyło dzięki front assist - bezcenne
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210
Oczywiście, że sprawdzę, ale musicie jeszcze 2 miesiące poczekać Mam dobre miejsce do testowania, żeby nikomu nic się nie stało i żeby nawet auta nie drasnąć, jak coś nie zadziała.ursus pisze:Wiesz co @pjetko, to może ty to sprawdzisz jak będziesz miał swoje auto. Dla mnie testowanie awaryjnego hamowania, to za duży hardkor
- grzesiu26
- Posty: 2705
- Rejestracja: 30 sty 2011, o 19:15
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Szczecin
Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210
Nos cały ?Enriquez pisze:Koledze wczoraj jak wyjeżdżał z firmy zamykał się szlaban, bo przed nim ktoś wyjeżdżał.
Awaryjne hamowanie jakie się odbyło dzięki front assist - bezcenne
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13601
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210
Taa..
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 155
- Rejestracja: 31 maja 2013, o 07:21
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: WLKP
Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210
Orientujecie się może, czy radar użyty w tempomacie to ten sam, który odpowiada za Front Asist?
Ciekawi mnie jak dużo jest roboty z dołożeniem ACC do samochodu właśnie z FA.
Ciekawi mnie jak dużo jest roboty z dołożeniem ACC do samochodu właśnie z FA.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13601
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210
We front assist nie ma radaru w ogóle. Dołożenie radaru jeszcze się nikomu nie udało bez zmiany VIN.
Wysłane z Tapatoka - może nie być polskich liter.
Wysłane z Tapatoka - może nie być polskich liter.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 155
- Rejestracja: 31 maja 2013, o 07:21
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: WLKP
Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210
To może mylę systemy.Enriquez pisze:We front assist nie ma radaru w ogóle. Dołożenie radaru jeszcze się nikomu nie udało bez zmiany VIN.
Front Assist to ten system, który ostrzega przed najechaniem na tył i w razie potrzeby uruchamia samoczynnie hamowanie? Jeśli tak to na jakiej podstawie ocenia odległość i zagrożenie jeśli nie dzięki radarowi?