Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
pjetko pisze:
Ciekawe co by było, jakby jechał za Tobą "Janusz poganiacz" - czyli typ myślący, że im bliżej do Ciebie podjedzie, tym szybciej mu zjedziesz albo przyspieszysz
Samobójca nie jestem. Ruch był niewielki, a licząc się z tym, że auto może chcieć się samo zatrzymać obserwowałem też to co się dzieje z tyłu.
Swoją drogą jechanie na ACC to ciekawa szkoła pokazująca że jeździmy zdecydowanie za blisko jeden drugiego - zakładam, że odległość trzymana przez ACC jest wyliczona na w miarę minimalną bezpieczną (na jeździe najbliżej).
To, że jeździmy za blisko to widać po tym jak jeżdżą ludzie w Niemczech, gdzie dostaje się mandat za nietrzymanie odpowiedniej odległości (100m na 100km/h, dobrze pamiętam?).
kamracik pisze:To, że jeździmy za blisko to widać po tym jak jeżdżą ludzie w Niemczech, gdzie dostaje się mandat za nietrzymanie odpowiedniej odległości (100m na 100km/h, dobrze pamiętam?).
ursus pisze:
System ACC nie rozpoznaje żadnych obiektów stojących!
A sprawdzałeś w praktyce?
Przecież niby ten sam system ma zapobiegać od dzwonów w mieście i się to nazywa City Emergency Brake. I generalnie na stojące auta też ma reagować... chyba, że dotyczy to tylko małych prędkości, a przy wyższych nie działa...
W Volvo mam dwa systemy, jeden City Safety, który działa do 50 km/h i jest oparty o czujnik laserowy zamontowany za szybą w lusterku obok kamery i drugi ACC, który jest obsługiwany przez radar zamontowany w grilu... W Superbie chyba nie ma czujnika laserowego, więc może tu jest różnica... Volvo reaguje na zatrzymane pojazdy, np dojeżdżając do sznurka zatrzymanego na światłach sam się zatrzymuje (a włączonym ACC). Jak ACC jest wyłączone i opóźnię maksymalnie hamowanie, to elektronika też reaguje.
W Skodzie też w mieście to tak samo działa, przecież są filmiki, gdzie samochód zatrzymuje się do zera i dalej rusza. Myślę, że chodziło raczej o jakieś słupki, szlabany etc. Tylko z uwagi na własny ogon rozszerzyli to, aby ktoś nie wciągnął innego bzdetu np. kosza na śmieci.
Ale mylicie pojęcia. Faktycznie ACC nie działa na stojące obiekty. Od tego jest Front Assist, czyli ta kamera za lusterkiem.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.