[S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
LowMan
Posty: 62
Rejestracja: 20 paź 2015, o 13:06
Samochód: Superb III combi
Silnik: 1.6TDI (120KM)
Lokalizacja: Wrocław

Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210

Post autor: LowMan »

pjetko pisze: Ciekawe co by było, jakby jechał za Tobą "Janusz poganiacz" - czyli typ myślący, że im bliżej do Ciebie podjedzie, tym szybciej mu zjedziesz albo przyspieszysz ;)

Samobójca nie jestem. Ruch był niewielki, a licząc się z tym, że auto może chcieć się samo zatrzymać obserwowałem też to co się dzieje z tyłu.

Swoją drogą jechanie na ACC to ciekawa szkoła pokazująca że jeździmy zdecydowanie za blisko jeden drugiego - zakładam, że odległość trzymana przez ACC jest wyliczona na w miarę minimalną bezpieczną (na jeździe najbliżej).
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210

Post autor: kamracik »

To, że jeździmy za blisko to widać po tym jak jeżdżą ludzie w Niemczech, gdzie dostaje się mandat za nietrzymanie odpowiedniej odległości (100m na 100km/h, dobrze pamiętam?).
pjetko
Posty: 344
Rejestracja: 24 sie 2015, o 23:44
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: WPI

Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210

Post autor: pjetko »

kamracik pisze:To, że jeździmy za blisko to widać po tym jak jeżdżą ludzie w Niemczech, gdzie dostaje się mandat za nietrzymanie odpowiedniej odległości (100m na 100km/h, dobrze pamiętam?).

prędkość x 0,0005 h = dystans
LowMan
Posty: 62
Rejestracja: 20 paź 2015, o 13:06
Samochód: Superb III combi
Silnik: 1.6TDI (120KM)
Lokalizacja: Wrocław

Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210

Post autor: LowMan »

Halber tacho abstand halten !!!
Czy jakoś tak.
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210

Post autor: kamracik »

No coś takiego właśnie :)
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210

Post autor: whity »

Źle pamiętasz. ..zawsze odległość połowa predkosci...czyli 200km/h =100m odstępu
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210

Post autor: szms »

whity pisze:Źle pamiętasz. ..zawsze odległość połowa predkosci...czyli 200km/h =100m odstępu

że TY jeszcze żyjesz przy takiej filozofii :lol:
szczypiorek

Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210

Post autor: szczypiorek »

szms pisze:
whity pisze:Źle pamiętasz. ..zawsze odległość połowa predkosci...czyli 200km/h =100m odstępu

że TY jeszcze żyjesz przy takiej filozofii :lol:
Tureckie miary odległości :mrgreen:
Elegance

Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210

Post autor: Elegance »

Whity dobrze mówi też tak jeżdżę, oczywiście poza miastem.
pjetko
Posty: 344
Rejestracja: 24 sie 2015, o 23:44
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: WPI

Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210

Post autor: pjetko »

szczypiorek pisze:
szms pisze:
whity pisze:Źle pamiętasz. ..zawsze odległość połowa predkosci...czyli 200km/h =100m odstępu

że TY jeszcze żyjesz przy takiej filozofii :lol:
Tureckie miary odległości :mrgreen:
W km/h dystans wyrażają. Ciekawe jakie mają jednostki dla masy i czasu...
Awatar użytkownika
ursus
Posty: 1572
Rejestracja: 2 sie 2015, o 22:46
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Lokalizacja: Kraków

Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210

Post autor: ursus »

Miałem kilka dziwnych sytuacji z ACC o których pisze w swoim wątku, natomiast sam system jest rewelacyjny.

Po tym wstępie rozwaliła mnie jedna rzecz w instrukcji

System ACC nie rozpoznaje żadnych obiektów stojących!


Czyli jedziemy sobie krajówka, a tu za zakrętem auto stoi na czerwonym.
ACC nie zareaguje! Trzeba hamować samemu.

Radar dopplerowski?

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
pjetko
Posty: 344
Rejestracja: 24 sie 2015, o 23:44
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: WPI

Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210

Post autor: pjetko »

ursus pisze: System ACC nie rozpoznaje żadnych obiektów stojących!
A sprawdzałeś w praktyce?

Przecież niby ten sam system ma zapobiegać od dzwonów w mieście i się to nazywa City Emergency Brake. I generalnie na stojące auta też ma reagować... chyba, że dotyczy to tylko małych prędkości, a przy wyższych nie działa...

W Volvo mam dwa systemy, jeden City Safety, który działa do 50 km/h i jest oparty o czujnik laserowy zamontowany za szybą w lusterku obok kamery i drugi ACC, który jest obsługiwany przez radar zamontowany w grilu... W Superbie chyba nie ma czujnika laserowego, więc może tu jest różnica... Volvo reaguje na zatrzymane pojazdy, np dojeżdżając do sznurka zatrzymanego na światłach sam się zatrzymuje (a włączonym ACC). Jak ACC jest wyłączone i opóźnię maksymalnie hamowanie, to elektronika też reaguje.
Awatar użytkownika
ursus
Posty: 1572
Rejestracja: 2 sie 2015, o 22:46
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Lokalizacja: Kraków

Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210

Post autor: ursus »

Jest tych systemów od groma, mam chwile żeby zaglądnąć do instrukcji, to pisze co znalazłem.

Nie testowałem tego konkretnie, bo nie wiedziałem, że w takiej sytuacji nie działa.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210

Post autor: kamracik »

W Skodzie też w mieście to tak samo działa, przecież są filmiki, gdzie samochód zatrzymuje się do zera i dalej rusza. Myślę, że chodziło raczej o jakieś słupki, szlabany etc. Tylko z uwagi na własny ogon rozszerzyli to, aby ktoś nie wciągnął innego bzdetu np. kosza na śmieci.

Pierwszy z brzegu:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=rTY3QUuOgng[/youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=rTY3QUuOgng
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13601
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210

Post autor: Enriquez »

Ale mylicie pojęcia. Faktycznie ACC nie działa na stojące obiekty. Od tego jest Front Assist, czyli ta kamera za lusterkiem.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
ODPOWIEDZ