Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 21 lis 2016, o 08:41
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
No takie mam rewelacyjne drogi w Otwocku pod Warszawą - dramat.
A jaki problem z homologacją ?
A jaki problem z homologacją ?
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Że jak się ubezpieczyciel uprze to będziesz odszkodowanie dochodził na drodze sądowej.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 15 maja 2017, o 14:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Leszek
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
http://www.sklep.skoda.pl/pl/sklep/p/13 ... flash.htmlSebastian_M26 pisze:Że jak się ubezpieczyciel uprze to będziesz odszkodowanie dochodził na drodze sądowej.
...dziwna ale występuje.
-
- Posty: 1109
- Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: Platinum
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Przecież ja już kiedyś pisałem co jest przyczyną tych drgań i radziłem co zrobić i nawet jakiś koleś czy kolesie odpisali, że skutecznie pomogło.
Problemem jest wada montażowa polegająca na przykręceniu półosi ze zbyt małym momentem. Po prostu trzeba wszystkie śruby dokręcić na oko tak aby było dobrze. I problem ustępuje od ręki. Problem jest dosyć szeroko znany.
Oczywiście trzeba sprawdzić czy felgi i opony są w miarę proste i w miarę prawidłowo wyważone. Idealnie nigdy nie będą. Niedoważenia typu 5-10 g to bzdura. Równie dobrze, może zależeć od zmiany wyważarki, które albo w ogóle nie są kalibrowane, albo tak kalibrowane jak półosie przykręcane w fabryce. Poza tym po nawet skrupulatnym wyważeniu na super nowoczesnej wyważarce, wystarczy przejechać się kilka km i już wyważenia na tej samej wyważarce będą inne.
Zanim kupicie kolejny komplet opon i felg dokręćcie do oporu śruby lub nakrętki:) - bo już nie pamiętam, mocowania półosi. Sam fakt, że można je jeszcze dokręcić bez użycia większej siły jest wskazaniem, że są za słabo dokręcone.
I proszę mnie nie pytać, jak ostatnio, z jakim momentem dokręcić mocniej bo nie wiem. Do oporu, aby gwintu nie zerwać:))
Uzupełniając charakterystyczne dla opisanego problemu jest to, że drgania narastają lub pojawiają się przy przyspieszaniu.
A to, że przy zmianie kół czy belki drgania zmniejszają się lub na jakiś czas znikają to związane jest z chwilowym skasowaniem luzów wynikających z niedokręcenia półosi, zmiany naprężeń itp.
Problemem jest wada montażowa polegająca na przykręceniu półosi ze zbyt małym momentem. Po prostu trzeba wszystkie śruby dokręcić na oko tak aby było dobrze. I problem ustępuje od ręki. Problem jest dosyć szeroko znany.
Oczywiście trzeba sprawdzić czy felgi i opony są w miarę proste i w miarę prawidłowo wyważone. Idealnie nigdy nie będą. Niedoważenia typu 5-10 g to bzdura. Równie dobrze, może zależeć od zmiany wyważarki, które albo w ogóle nie są kalibrowane, albo tak kalibrowane jak półosie przykręcane w fabryce. Poza tym po nawet skrupulatnym wyważeniu na super nowoczesnej wyważarce, wystarczy przejechać się kilka km i już wyważenia na tej samej wyważarce będą inne.
Zanim kupicie kolejny komplet opon i felg dokręćcie do oporu śruby lub nakrętki:) - bo już nie pamiętam, mocowania półosi. Sam fakt, że można je jeszcze dokręcić bez użycia większej siły jest wskazaniem, że są za słabo dokręcone.
I proszę mnie nie pytać, jak ostatnio, z jakim momentem dokręcić mocniej bo nie wiem. Do oporu, aby gwintu nie zerwać:))
Uzupełniając charakterystyczne dla opisanego problemu jest to, że drgania narastają lub pojawiają się przy przyspieszaniu.
A to, że przy zmianie kół czy belki drgania zmniejszają się lub na jakiś czas znikają to związane jest z chwilowym skasowaniem luzów wynikających z niedokręcenia półosi, zmiany naprężeń itp.
- Rafff
- Posty: 28
- Rejestracja: 26 lip 2016, o 13:00
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 174,6 KM 374,8 Nm
- Imię: Rafał
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Witam wszystkich.
Powiem szczerze, że ogromna lektura do poczytania, z dokładnie takimi objawami jakie mam - drgania i ściąganie bardzo silne w prawo (mimo poprawnej geometrii). W pierwszym kroku dokręcę śruby, sprawdzę luz na maglownicy i przekładni kierowniczej i wygląda na to, że pozostanie mi (ewentualnie) tylko ta słynna belka podsilnikowa, sanki, wózek jak zwał tak zwał.
Pytanie moje takie, czy jest gdzieś w ogóle ona dostępna? Jakiś numer części, dokładna nazwa? Czy jest jakiś sposób ją dostać oprócz serwisu, do którego nawet chyba nie mam zamiaru jechać, aby się nie denerwować na obsługę, "niewiedzę", koszta?
Pozdrawiam.
Powiem szczerze, że ogromna lektura do poczytania, z dokładnie takimi objawami jakie mam - drgania i ściąganie bardzo silne w prawo (mimo poprawnej geometrii). W pierwszym kroku dokręcę śruby, sprawdzę luz na maglownicy i przekładni kierowniczej i wygląda na to, że pozostanie mi (ewentualnie) tylko ta słynna belka podsilnikowa, sanki, wózek jak zwał tak zwał.
Pytanie moje takie, czy jest gdzieś w ogóle ona dostępna? Jakiś numer części, dokładna nazwa? Czy jest jakiś sposób ją dostać oprócz serwisu, do którego nawet chyba nie mam zamiaru jechać, aby się nie denerwować na obsługę, "niewiedzę", koszta?
Pozdrawiam.
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
No i widzisz, a u mnie jest to po prostu przedział od ~130 do ~160 bez względu czy przyśpieszam czy nie.sko89 pisze:Uzupełniając charakterystyczne dla opisanego problemu jest to, że drgania narastają lub pojawiają się przy przyspieszaniu.
Masz możliwość pokazania, o które śruby dokładnie chodzi?
-
- Posty: 417
- Rejestracja: 28 sie 2016, o 20:58
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
-
- Posty: 1109
- Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: Platinum
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Nie mam żadnych rysunków czy zdjęć po ręką. Nie mam tez za bardzo czasu teraz szukać w internecie. Chodzi o te śruby które mocują osłony półosi do skrzyni biegów.kamracik pisze:No i widzisz, a u mnie jest to po prostu przedział od ~130 do ~160 bez względu czy przyśpieszam czy nie.sko89 pisze:Uzupełniając charakterystyczne dla opisanego problemu jest to, że drgania narastają lub pojawiają się przy przyspieszaniu.
Masz możliwość pokazania, o które śruby dokładnie chodzi?
Tak na szybko znalazłem zdjęcie półosi na Alle i chodzi o te mocowania po prawej strony zdjęcia. Widać otwory montażowe na śruby. Tam trzeba dokręcić do oporu.
http://allegro.pl/polos-prawa-skoda-sup ... 97428.html
Kamracik dokręcenie nic nie kosztuje. I poza wjechaniem na na kanał (nie podnośnik!! - podobno naprężenia) oraz zdjęciem osłony silnika, nie zabiera wiele czasu. Warto spróbować i w Twoim przypadku.
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Dzięki.sko89 pisze: Nie mam żadnych rysunków czy zdjęć po ręką. Nie mam tez za bardzo czasu teraz szukać w internecie. Chodzi o te śruby które mocują osłony półosi do skrzyni biegów.
Tak na szybko znalazłem zdjęcie półosi na Alle i chodzi o te mocowania po prawej strony zdjęcia. Widać otwory montażowe na śruby. Tam trzeba dokręcić do oporu.
http://allegro.pl/polos-prawa-skoda-sup ... 97428.html
Toteż właśnie z tego powodu jak będę mieć okazję to spróbuję, choć nie do końca chce mi się w to wierzyćsko89 pisze:Kamracik dokręcenie nic nie kosztuje. I poza wjechaniem na na kanał (nie podnośnik!! - podobno naprężenia) oraz zdjęciem osłony silnika, nie zabiera wiele czasu. Warto spróbować i w Twoim przypadku.
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Z tego co wiem tam jest 70Nm i jakoś nie chce mi się wierzyć że na linii przykręcili innym momentem, awaria klucza i cała seria źle poszła? Sprawdzał ktoś ile tam było Nm?
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
- Rafff
- Posty: 28
- Rejestracja: 26 lip 2016, o 13:00
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 174,6 KM 374,8 Nm
- Imię: Rafał
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Właśnie wracam po swoim dokręcaniu... wszystkie śruby tak do...ane, że ani drgną. Wózek tak samo i co się nawet okazuje mam aluminiowy. Opory toczenia praktycznie nie ma różnic. G85 (czujnik kąta skrętu) na zero. Kierownica ząbek w ząbek i tak samo taśma idealnie. ESP skalibrowane do kąta skrętu. Geometria ustawiona idealnie na jakiejś kosmicznej maszynie. Przeguby? Ciężko ocenić jaki jest ich stan, ale nie mają najmniejszego luzu a gumowe osłony nieuszkodzone. Gumy na wachaczach też wymienione niedawno co. Koła i opony mimo, że nowe? To ile mam już przekładek zrobić, aby mieć pewność, że te koła są dobre a te nie? Cały czas ciągnie w prawo i muszę kontrować kierą w lewo...
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 2 cze 2014, o 06:15
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Unterfranken / BY / DE
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Zjedz na lewy pas jezdni i powiedz czy nadal ciagnie w prawo czy w lewoRafff pisze: Cały czas ciągnie w prawo i muszę kontrować kierą w lewo...
- Rafff
- Posty: 28
- Rejestracja: 26 lip 2016, o 13:00
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 174,6 KM 374,8 Nm
- Imię: Rafał
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
jeśli droga jest krzywa to wiadomo, że na lewym lekko w lewo, ale na drogach szybkiego ruchu cały czas w prawo. Nawet jak zakręty są nachylone, to daje się odczuć różnicę jak jest pochylony w prawo (mocno w prawo), a jak w lewo (idzie w lewo, ale jednak słabiej)
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
A co "mówi" Hunter z testem na rolce?
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
-
- Posty: 1109
- Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: Platinum
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Są przypadki, że takie dokręcenie pomaga a są, że nie pomaga. Na pewno nie pomoże w przypadku jak ściąga w którąś stronę. Bo to wg mnie inna bajka. Jeżeli są te śruby dokręcone na beton to ok. Ale słyszałem o kilku przypadkach, że nie kulturyście udawało się je jeszcze trochę dokręcić przy użyciu zwykłego, ręcznego klucza. I w takich przypadkach pomagało. Nie wiem czy te 70 Nm było jak jeszcze można było dokręcić czy t jak już było na beton dokręcone.kamracik pisze:Dzięki.sko89 pisze: Nie mam żadnych rysunków czy zdjęć po ręką. Nie mam tez za bardzo czasu teraz szukać w internecie. Chodzi o te śruby które mocują osłony półosi do skrzyni biegów.
Tak na szybko znalazłem zdjęcie półosi na Alle i chodzi o te mocowania po prawej strony zdjęcia. Widać otwory montażowe na śruby. Tam trzeba dokręcić do oporu.
http://allegro.pl/polos-prawa-skoda-sup ... 97428.htmlToteż właśnie z tego powodu jak będę mieć okazję to spróbuję, choć nie do końca chce mi się w to wierzyćsko89 pisze:Kamracik dokręcenie nic nie kosztuje. I poza wjechaniem na na kanał (nie podnośnik!! - podobno naprężenia) oraz zdjęciem osłony silnika, nie zabiera wiele czasu. Warto spróbować i w Twoim przypadku.
Ja też miałem problem z drganiami powyżej 120/h do nieskończoności (odczuwalne na plecach, kierownica ok) ale u mnie ewidentnie była to wina fabrycznych, letnich opon Pirelli. Na każdej wyważarce wychodziło, że opony są zdeformowane i miały bicie promieniowe, pomimo wyważenia na 00. Jak zakładałem zimowe Pirelli to drgań zero, sunął jak po maśle. Reklamacja w Pirelli oczywiście nic nie dała. Trzymali opony 3 miesiące i bezczelnie odpisali, że wg ich badań opony są w stanie doskonałym i mogę je odebrać gdzieś na jakimś wygwizdowie daleko za Warszawą na własny koszt. Na odwołanie od reklamacji nie odpisali nawet.
Wkurzyłem się i kupiłem nowe całoroczne Michellin CrossClimate plus, bo już mam dosyć tych sezonowych wymian. Demolowania felg i opon. A śniegu napada raptem kilka dni w roku. Poza tym zimowe i tak są tylko na śnieg a na mokrym asfalcie są lepsze letnie. Do tego jednego dnia upał 25 st i słońce a wieczorem pada śnieg z deszczem. To teraz problem jest taki, że lekko wibruje kierownica tylko i dokładnie przy 140 km/h. Na rożnych wyważarkach wychodzi, że jest w granicach tolerancji. Niby nic ale nie po to kupowałem nowy komplet opon żeby iść na kolejny kompromis. Sam sprawdzę te śruby mocujące półosie, a jak nie to pojadę na wyważanie dynamiczne.
Trzeba też brać pod uwagę, że Superb to rozdmuchany Passat, co zmusza konstruktorów do zastosowania pewnych kompromisowych rozwiązań co może mieć swoje uboczne efekty.