Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Hmm.. ciekawe, ale kurcze nie mam jak sprawdzić, a nie będę na autostradzie stał i czekał, aż opony ostygną
- Harath
- Posty: 69
- Rejestracja: 13 cze 2017, o 14:39
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Wołomin
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
U mnie konkretnie problem był z wyważeniem jednak, były bardzo duże niedowagi, nie ma już żadnych drgań podczas normalnej jazdy z dowolną prędkością, natomiast jak przyspieszam gwałtownie powyżej około 150 km/h to delikatne drgania się zaczynają, myślę, że jednak te przeguby wewnętrzne mogą być już trochę zużyte i to powodują? Przypominam przebieg 260 tys.
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
spokojnie mogą bo nie są za bardzo wytrzymałe a tak że ich budowa jest trochę licha jak powiedział mój mechanik. ja pierwszy wymieniałem po 100tyś mniej więcej..
- Harath
- Posty: 69
- Rejestracja: 13 cze 2017, o 14:39
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Wołomin
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Pierwszy przegub wewnętrzny już wymieniałeś? To szybko, a na jakie wymieniałeś? Orginały z ASO, czy Spidana czy jeszcze coś innego, mi polecają właśnie tego drugiego. No bo w sumie przy tym 170 konnym silniku jest dość duży moment i mają prawo się już wyeksploatować trochę...
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
ja wyminiałem w octavii dsg , po programie miałem 170km , wewnętrzny , w intercarsie mają oryginały z jakiejś firmy co robi dla vw nie pamiętam , ale był starty znaczek vw . firma na literę H jakby.. . no u mnie była lekko pęknięta osłona więc to pewnei przyśpieszyło , ale następny wymieniłem przy 130 chyba..
- Harath
- Posty: 69
- Rejestracja: 13 cze 2017, o 14:39
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Wołomin
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
A ja w katalogach nie znalazłem w ogóle przegubu wew. dla Superba II 2.0 TDI CBBB z manualem, tylko jest dla automatów, nie wiem czy to pasuje do manuala czy co...
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 16 gru 2014, o 15:41
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Poczytalem sobie tej lekturki nie powiem ze bez powodu. pacjent to S2Fl z 2014 1.4 tsi przebieg 85 tys. drżenie kierownicy od 120km/h. wyszlo mi po zmianie opon na zimowe czy przypadek nie wiem. na ori stalowki zalozone nowe frigo hp2 16 nastki . od 120 drżenie kierownicy jak odpuszczę gaz ustaje. zwolnie potem znowu gaz i wcale nie jest powowdziane ze edzie drgac raz jest raz mniej raz wcale ale do 120 wszytsko ok. teraz widze ze to problem seryjny w naszych autach. dla swietego spokoju sprawdze kola ale raczej watpie zeby tam byla przyczyna pewnie przegub wewnetrzny ale zeby przy tak malej mocy i przebiegu. hmm
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Witam,
W moim przypadku było bardzo podobnie. Dopiero zakup oryginalnych, ultra prostych felg, wraz z ultra dokładnym wyważeniem rozwiązał sprawę. Próżno było szukać problemów w zawieszeniu. Nawiąże tylko do kolegi (1.4TSI), słyszysz stukanie podczas odpalania na zimnym (ok1-2 sec) ?
z poważaniem
W moim przypadku było bardzo podobnie. Dopiero zakup oryginalnych, ultra prostych felg, wraz z ultra dokładnym wyważeniem rozwiązał sprawę. Próżno było szukać problemów w zawieszeniu. Nawiąże tylko do kolegi (1.4TSI), słyszysz stukanie podczas odpalania na zimnym (ok1-2 sec) ?
z poważaniem
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 24 lis 2017, o 21:48
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
To jest wynik błędu konstrukcyjnego. Ci którzy wykryli problem zaraz po zakupie i postawili się w serwisie mieli naprawę gwarancyjną. Wadą wychodzi przy różnych przebiegach. U mnie wyszło to przy 200 tys przebiegu i aso odmówiło naprawy na swój koszt. (przebieg i wiek auta 2013) A za same części krzykneli około 6 tyś. Zawieszenie przednie trzeba wymienić na aluminiowe. Belka, wahacze, sworznie... Generalnie całe zawieszenie. Coś co powinno być robione jako Recal z fabryki skoda ukrywa przed swoimi klientami. Wygania na wyważanie kół itd itd. Szczerze to we flagowcu takie rzeczy się dzieją to co się musi dziać w innych modelach? Być może zalewają pojedynczych klientów. Bo nie ma tej i formach podanej oficjalnie i przed salonem nie stanęło 3000 wibrujacych Superb ów z wkurwionymi klientami. A może właśnie trzeba to zrobić? Ja mam auto z 2013 czyli 5 letnie. I uważam że skoro fabryka coś źle zrobiła to powinna za to nadal odpowiedzieć. Ilu z was ma ten problem i jeździło od wulkanizacji do wulkanizacji. Od geometrii do geometrii a problem nie zniknął? Na ilu użytkowników aso się wypiłeło?
A z drugiej strony możecie polecić kogoś kto naprawił ten problem bez wymiany całego zawieszenia lub zrobił to za rozsądniejsze pieniądze niż chce ASO? Skoro za części chcą 6 tysięcy to z robotą pewnie wyjdzie koło 10000 tyś
Kupiłem samochód do jazdy w trasy. Ale jak mam nim jeździć skoro kierownica wibruje już od 120 km/h. To jest skandal. Jeśli nie uda się tego naprawić w rozsądnych pieniądzach to był to ostatni zakup marki Skoda.
A z drugiej strony możecie polecić kogoś kto naprawił ten problem bez wymiany całego zawieszenia lub zrobił to za rozsądniejsze pieniądze niż chce ASO? Skoro za części chcą 6 tysięcy to z robotą pewnie wyjdzie koło 10000 tyś
Kupiłem samochód do jazdy w trasy. Ale jak mam nim jeździć skoro kierownica wibruje już od 120 km/h. To jest skandal. Jeśli nie uda się tego naprawić w rozsądnych pieniądzach to był to ostatni zakup marki Skoda.
- phil
- Posty: 106
- Rejestracja: 31 paź 2014, o 18:56
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Pojedż na wyczółki 4 do bestdrive bugas , tam jest serwis i przedstawiciel continental ! przetestują te całe Twoje koła tym hunterem z cudami wiankami i powiedzą co jest z oponami i co się dzieje z tymi felgami i gdzie jest w tych kołach ogólny problem ? jak zoptymalizują to , założysz je na samochód przetestujesz i jak dalej będzie lipa , to najlepiej wziąć założyć koła od drugiego, na którym nie trzęsie i przetestować ! jak będzie OK , zakup Cię czeka nowego kpl kółek , bez grzebania i szukania problemu głębiej !!!! Jeżeli dalej będzie jak na Twoich , to problem zweryfikowany bez piepszenia sie z serwisem w podejmowaniu przez nich działań mających coś wyeliminować ! Najgorsze ,że te skurwysyny z tej skody znają temat i wiedzą o tym problemie , ale nie ogłaszają akcji serwisowej i tym samym po pewnym przebiegu i kilku latach odbijają piłeczkę zostawiając tak naprawde człowieka z problemem sam na sam! Trzeba byłoby zgłosić to gdzieś , żeby ktoś się temu przyjrzał patrząc ile mieli tego typu zgłoszeń i napraw zakwalifikowanych do wymiany , aby określili akcje serwisowe dla tych modeli ?
Czarna perła L&k produkcja drugi tydzień 2015
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 7 gru 2017, o 17:34
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
- Imię: Paweł
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Niestety po przejechaniu 1000 km od zakupu stwierdzam w swojej SII drgania na kierownicy powyzej 120 km/h. W pierwszym chwili przyszło mi do głowy, ze to wina kół, ale po wywazeniu ich na hunterze, obracaniu opon względem felgi i innych cudach problem nie zniknął. Wczoraj przejechałem trasę ok 200 km i zauważyłem , że drgania narastaja po szybkim przejechaniu zakrętu w prawą strone a zanikają po przejechaniu zakrętu w lewą stronę.
Przeczytałem cały ten wątek i pocieszam się tym ze w moim przypadku nie ma ściągania samochodu.
Spróbuję podjechac na kanał żeby podokręcać te półosie i inne śróbki w belce pod silnikiem.
Przeczytałem cały ten wątek i pocieszam się tym ze w moim przypadku nie ma ściągania samochodu.
Spróbuję podjechac na kanał żeby podokręcać te półosie i inne śróbki w belce pod silnikiem.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 23 cze 2018, o 11:49
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Udało mi się potwierdzić numer seryjny belki podsilnikowej (tej aluminiowej). Zauważyłem, że kilka osób o nią pytało. Więc oto i on: 1k0199313al. Jak się okazuje jest to dość powszechna belka stosowana w wielu samochodach grupy VAG. Pozdrawiam!
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
edit
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2019, o 16:14 przez JanB, łącznie zmieniany 1 raz.
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
i to pewnie powodowało bicie kierownicy. na normalnej dobrej wyważarce też sporo można porobić jak sie chce i jest jakiś ogarnięty fachowiec..JanB pisze: Przy okazji wyszło, że śmiało mogę reklamować jedną z tych nowych opon.
ale faktycznie na hunterze można dużo więcej zniwelować w przypadku uszkodzonej opony..