Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 11 cze 2015, o 14:36
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Pułtusk
Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Witam,
W marcu 2014 roku zostałem "szczęśliwym posiadaczem" nowej Skody Superb 2.0 TDI 170 KM z automatyczną skrzynią DSG. Od początku użytkowania podczas jazdy moim autem wyczuwalne były uciążliwe drgania kierownicy przy poruszaniu się z prędkościami powyżej 100km/h. Podczas wizyty w ASO Ciechanów (salon i autoryzowany serwis Skody w którym to kupiłem moje auto), zostałem poinformowany, że wina prawdopodobnie leży po stronie kół ze względu na niski profil opony (225/45 R17). W moim poprzednim aucie (VW PASSAT 2.0 TDI DSG 2008) którym przejechałem ok 350 tyś. km miałem zamontowane koła z oponami o rozmiarze 215/55 R16 na których to nigdy nie doświadczyłem podobnych drgań kierownicy. Sugerując się opinią serwisu postanowiłem wymienić koła z oponami na takie z wyższym profilem opon. Po wymianie całych kół (nowe felgi ze stopów lekkich i opony zimowe) drgania nie ustały. Zgłosiłem ten problem do serwisu, w którym to stwierdzono, że wina nadal leży po stronie kół, po czym zostałem skierowany na sprawdzenie i wyważenie kół na wyważarce dynamicznej Hunter. Po przetestowaniu kół stwierdzono, że spełniają normy i nie mogą być przyczyną drgań. Auto kolejny raz trafiło do serwisu gdzie odstało ponad dwa tygodnie. Po tym czasie poinformowano mnie, że wina leży nadal po stronie kół i zwrócono mi niesprawne auto. Zakupiłem drugi komplet felg tym razem stalowych w rozmiarze 16. Problem nie ustąpił. Zakupiłem trzeci komplet opon do oryginalnych felg będących na wyposażeniu auta w rozmiarze 17. Problem nie ustąpił. ASO Skody w Ciechanowie bagatelizował problem i odprawiał mnie z kwitkiem. Po długich i uciążliwych zmaganiach w ASO postanowiono zająć się moim problemem. Wymieniono belkę podsilnikową ze stalowej na aluminiową oraz m.in wahacze i simerbloki. Po odbiorze auta stwierdziłem, że problem występuje nadal. Auto kolejny raz wróciło do serwisu, gdzie po raz kolejny odstało dwa tygodnie po czym otrzymałem informację, że przyczyną drgań kierownicy są tym razem koła na tylnej osi. Co jest nieprawdą gdyż mam na to dowody.
Po kilkumiesięcznych próbach rozwiązania problemu, posiadam trzy komplety opon, trzy komplety felg (wszystkie zakupione jako nowe), wymienione kilka istotnych części w aucie oraz dalej problem z nieznośnie drżącą kierownicą przy wyższych prędkościach w rocznym samochodzie.
Przedłużający się stale okres wyczekiwania na pozbawienie wad i usterek "flagowego modelu" auta Skody negatywnie wpływa na moją ocenę producenta i ASO w Ciechanowie.
Uprzejmie proszę wszystkich posiadaczy i użytkowników Skody Superb o kontakt w przypadku występowania podobnych problemów w Państwa pojazdach oraz podobnych zachowań w ASO Skody.
W kolejnych postach będę dalej informował na bieżąco o rozwoju sytuacji.
W marcu 2014 roku zostałem "szczęśliwym posiadaczem" nowej Skody Superb 2.0 TDI 170 KM z automatyczną skrzynią DSG. Od początku użytkowania podczas jazdy moim autem wyczuwalne były uciążliwe drgania kierownicy przy poruszaniu się z prędkościami powyżej 100km/h. Podczas wizyty w ASO Ciechanów (salon i autoryzowany serwis Skody w którym to kupiłem moje auto), zostałem poinformowany, że wina prawdopodobnie leży po stronie kół ze względu na niski profil opony (225/45 R17). W moim poprzednim aucie (VW PASSAT 2.0 TDI DSG 2008) którym przejechałem ok 350 tyś. km miałem zamontowane koła z oponami o rozmiarze 215/55 R16 na których to nigdy nie doświadczyłem podobnych drgań kierownicy. Sugerując się opinią serwisu postanowiłem wymienić koła z oponami na takie z wyższym profilem opon. Po wymianie całych kół (nowe felgi ze stopów lekkich i opony zimowe) drgania nie ustały. Zgłosiłem ten problem do serwisu, w którym to stwierdzono, że wina nadal leży po stronie kół, po czym zostałem skierowany na sprawdzenie i wyważenie kół na wyważarce dynamicznej Hunter. Po przetestowaniu kół stwierdzono, że spełniają normy i nie mogą być przyczyną drgań. Auto kolejny raz trafiło do serwisu gdzie odstało ponad dwa tygodnie. Po tym czasie poinformowano mnie, że wina leży nadal po stronie kół i zwrócono mi niesprawne auto. Zakupiłem drugi komplet felg tym razem stalowych w rozmiarze 16. Problem nie ustąpił. Zakupiłem trzeci komplet opon do oryginalnych felg będących na wyposażeniu auta w rozmiarze 17. Problem nie ustąpił. ASO Skody w Ciechanowie bagatelizował problem i odprawiał mnie z kwitkiem. Po długich i uciążliwych zmaganiach w ASO postanowiono zająć się moim problemem. Wymieniono belkę podsilnikową ze stalowej na aluminiową oraz m.in wahacze i simerbloki. Po odbiorze auta stwierdziłem, że problem występuje nadal. Auto kolejny raz wróciło do serwisu, gdzie po raz kolejny odstało dwa tygodnie po czym otrzymałem informację, że przyczyną drgań kierownicy są tym razem koła na tylnej osi. Co jest nieprawdą gdyż mam na to dowody.
Po kilkumiesięcznych próbach rozwiązania problemu, posiadam trzy komplety opon, trzy komplety felg (wszystkie zakupione jako nowe), wymienione kilka istotnych części w aucie oraz dalej problem z nieznośnie drżącą kierownicą przy wyższych prędkościach w rocznym samochodzie.
Przedłużający się stale okres wyczekiwania na pozbawienie wad i usterek "flagowego modelu" auta Skody negatywnie wpływa na moją ocenę producenta i ASO w Ciechanowie.
Uprzejmie proszę wszystkich posiadaczy i użytkowników Skody Superb o kontakt w przypadku występowania podobnych problemów w Państwa pojazdach oraz podobnych zachowań w ASO Skody.
W kolejnych postach będę dalej informował na bieżąco o rozwoju sytuacji.
- grzesiu26
- Posty: 2705
- Rejestracja: 30 sty 2011, o 19:15
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Spróbuj skontaktować się z gościem od tego Superba: https://www.youtube.com/watch?v=2F1j2ZWSIPg
Zdaje się masz ten sam problem.
U niego z tego co mówi - wymiana belki silnikowej w jakiejś części pomogła.
Tutaj na forum nie zdarzył się chyba nikomu podobny przypadek.
No i powodzenia w walce z ASO.
Zdaje się masz ten sam problem.
U niego z tego co mówi - wymiana belki silnikowej w jakiejś części pomogła.
Tutaj na forum nie zdarzył się chyba nikomu podobny przypadek.
No i powodzenia w walce z ASO.
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Problem pochodzi od masy wirujacej. Przeguby, półosie, łożyska, piasty, tarcze do sprawdzenia.
Był ktoś z Opola z takim problemem na forum.
Był ktoś z Opola z takim problemem na forum.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
- radziu
- Posty: 244
- Rejestracja: 6 paź 2014, o 17:59
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: A6 C5 2.7 BiTurbo :)
- Lokalizacja: CH
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Turbo kamera z TVN albo sam zmontuj ekipe i sie podszyjcie pod tvn zeby tego i owego zmobilizowac do dzialania.
MotoGP Forza Rossi !!!
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Daro67 , a nie możesz na początek zmienić ASO?
- whity
- Posty: 14835
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 333km / 703nm
- Lokalizacja: MS
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Szymek też ma drgania...tylko od chlania
Nie bójcie się być premium.
#stayPremium
#stayPremium
- pab567
- Ekspert
- Posty: 5819
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Warszafka (Ochota)
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
On nie ma drgań. On ma drgawki. Delirium Tremens czy jakoś tak...VWhity pisze:Szymek też ma drgania...tylko od chlania
- daniel10345
- Posty: 177
- Rejestracja: 14 kwie 2013, o 23:04
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Ruda Sląska
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Współczuję człowiek wydaje kupę forsy nie jednokrotnie całe swoje oszczędności by mieć swój ukochany wóz i święty spokój z racji posiadania nowego auta a tu nagle kubeł zimnej wody
-auto się psuje
-najgorsze nie kompetencja ASO!
Naprawdę współczuję i życzę powodzenia w tej nierównej walce
-auto się psuje
-najgorsze nie kompetencja ASO!
Naprawdę współczuję i życzę powodzenia w tej nierównej walce
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Jasne. Od razu koniecznie dodaj jeszcze prokuratora, oskarżyciela posiłkowego i publicznego, sędziego oraz kata.radziu pisze:Turbo kamera z TVN albo sam zmontuj ekipe i sie podszyjcie pod tvn zeby tego i owego zmobilizowac do dzialania.
Paradoksalnie ASO może mieć dużo racji w swojej diagnozie (pomimo fatalnych odczuć Daro67 z eksploatacji nowego auta), tylko nie potrafi jej prawidłowo przedstawić ani wyciągnąć wniosków prowadzących do rozwiązania problemu.
Problem być może uda się zniwelować ale to częściowo zależy od odpowiedzi na moje pytania.
Pomijam już fakt, że panowie z TVN to tzw. "cieńkie bolki" i kompletnie brakuje im odwagi do podejmowania naprawdę odważnych tematów. Żenada ... .
Moim zdaniem szkoda sobie nimi w ogóle zwracać głowę (wypowiadam się na podstawie własnych doświadczeń) ... .
Daj spokój Grzesiek . "Doświadczenia", a przede wszystkim opinie tego człowieka swego czasu najtrafniej podsumował Enriquez , chociaż rzeczywiście traktując tamtą sprawę z potężną rezerwą - można się doszukać kilku podpowiedzi co do kierunku poszukiwań (ale na pewno nie trzeba wymieniać żadnej belki ani żadnych innych części, co zresztą Daro67 ma już za sobą) .grzesiu26 pisze:Spróbuj skontaktować się z gościem od tego Superba: https://www.youtube.com/watch?v=2F1j2ZWSIPgZdaje się masz ten sam problem.U niego z tego co mówi - wymiana belki silnikowej w jakiejś części pomogła.Tutaj na forum nie zdarzył się chyba nikomu podobny przypadek.No i powodzenia w walce z ASO.
Daro67,
1. Jaki jest aktualny przebieg całkowity ??
2. Na jakim zawieszeniu stoi Twoje auto (seria, pakiet na bezdroża, sport) ??
3. Drgania odczuwasz zawsze czy tylko na wybranych odcinkach drogowych ??
4. Być może posiadasz jeszcze jakiś komplet kółek z tego Passata, którym przejechałeś 350 tkm i nic nie trzęsło ??
Pozdrawiam.
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 29 cze 2015, o 18:39
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Tomek
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Cześć
Od 2 miesięcy (odebrany 24 kwietnia) jestem szczęśliwym posiadaczem SKODY SUPERB (albo mi się tylko tak wydaje ). Posiadam auto w wersji Combi 2.0 TDI CR wersja Ambition z pakietem na bezdroża. Opony DUNLOP SP SPORT FASTRESPONE 205/55/R16.
Do dziś przejechałem 9000km i praktycznie od samego początku mam objaw drgań, wibracji na kole kierownicy. Co więcej mam efekt dudnienia - buczenia podczas przyspieszania w zakresie obrotów 2000-2800 przy prędkościach autostradowych.
Czytając post widzę, że zaczynam kroczyć podobną ścieżką kreśloną przez serwis.(masz większe doświadczenie )
Pierwsza wizyta - wyważanie kół, następnie koła z innego auta, efekt bez zmian - (3,5h stracone w serwisie bo brak pomysłu pomimo wysłania Pana historii)
Druga wizyta - pozostawienie auta na 3 dni - odbiór czwartek 25.06 - co zrobiono - przełożono koła przód tył, wyważono w zewnętrznej firmie na wyważarce dynamicznej - uradowany po zapewnieniu serwisu, że jest dobrze w dniu dzisiejszym odbyłem jazdę autostradową na odcinku 500km i co - tragedia :
Ø już przy prędkości 120km/h są odczuwalne silniejsze drgania na kierownicy;
Ø efekt ten występują z dużym nasileniem do prędkości 140km/h;
Ø przy prędkościach wyższych efekt ten jest mniejszy ale również odczuwalny co nie miało miejsce wcześniej;
Ø podczas przyspieszania efekt dudnienia – buczenia w zakresie obrotów 2000-2800,
Ø podczas jazdy na tempomacie gdy jest ustabilizowana prędkość efekt w postaci drgania kierownicy i dudnienia jest mniejszy;
Ø BARDZO NIEBEZPIECZNE ZJAWISKO, które się ujawniło po zmianie kół i wyważaniu to ściąganie samochodu na prawo na odcinku mniejszym niż 100m, mierzone pomiędzy słupkami autostradowymi;
Ø Podczas przyspieszania efekt ściągania na prawo jest większy niż przy tempomacie; (ściąga od lewej strony lewego pasa do prawej strony prawego pasa na autostradzie)
Ø Ściąganie na prawo sprawdziłem zarówno na autostradzie, drodze szybkiego ruchu czy drodze wojewódzkiej, zawsze występuje;
Ø Konieczność ciągłego korygowania toru jazdy;
Wracając z trasy wstąpiłem do CNF Gdańsku Osowie w celu zasięgnięcia informacji co dokładnie zostało zrobione podczas czwartkowego sprawdzenie na wyważarce dynamicznej i jaki są wnioski.
Serwis potwierdził mi przełożenie kół jednak jednocześnie wspomniał :
Ø że opony już się poząbkowały, (przy przebiegu 9000km – 2 miesiące) – serwis o tym nie wspomniał;
Ø co więcej jedna z opon, którą mi pokazał ma widoczne wybrzuszenie (lewy tył) w miejscu stykania się opony z powierzchnią;
Ø w celu sprawdzenia czy na efekt ściągania w prawo mogą mieć wpływ koła zostały zamienione z prawej strony koła PRZÓD –TYŁ,
Ø po jeździe próbnej mogę stwierdzić – efekt ściągania jest dokładnie taki sam, więc to nie kwestia kół.
Opinia co do opon "co z tego że opona klasy premium jak teraz trudno coś polecić bo idą na ilość a nie na jakość".
Czekam mnie kolejna wizyta w serwisie, serwis PLICHTA Gdynia miał wysłać zapytanie serwisowe do SKODY POLSKA, zobaczymy co dalej
Może przydługa moja historia ale mam pytanie czy już skończyła się Twoja historia.
Pozdrawiam Serdecznie
Od 2 miesięcy (odebrany 24 kwietnia) jestem szczęśliwym posiadaczem SKODY SUPERB (albo mi się tylko tak wydaje ). Posiadam auto w wersji Combi 2.0 TDI CR wersja Ambition z pakietem na bezdroża. Opony DUNLOP SP SPORT FASTRESPONE 205/55/R16.
Do dziś przejechałem 9000km i praktycznie od samego początku mam objaw drgań, wibracji na kole kierownicy. Co więcej mam efekt dudnienia - buczenia podczas przyspieszania w zakresie obrotów 2000-2800 przy prędkościach autostradowych.
Czytając post widzę, że zaczynam kroczyć podobną ścieżką kreśloną przez serwis.(masz większe doświadczenie )
Pierwsza wizyta - wyważanie kół, następnie koła z innego auta, efekt bez zmian - (3,5h stracone w serwisie bo brak pomysłu pomimo wysłania Pana historii)
Druga wizyta - pozostawienie auta na 3 dni - odbiór czwartek 25.06 - co zrobiono - przełożono koła przód tył, wyważono w zewnętrznej firmie na wyważarce dynamicznej - uradowany po zapewnieniu serwisu, że jest dobrze w dniu dzisiejszym odbyłem jazdę autostradową na odcinku 500km i co - tragedia :
Ø już przy prędkości 120km/h są odczuwalne silniejsze drgania na kierownicy;
Ø efekt ten występują z dużym nasileniem do prędkości 140km/h;
Ø przy prędkościach wyższych efekt ten jest mniejszy ale również odczuwalny co nie miało miejsce wcześniej;
Ø podczas przyspieszania efekt dudnienia – buczenia w zakresie obrotów 2000-2800,
Ø podczas jazdy na tempomacie gdy jest ustabilizowana prędkość efekt w postaci drgania kierownicy i dudnienia jest mniejszy;
Ø BARDZO NIEBEZPIECZNE ZJAWISKO, które się ujawniło po zmianie kół i wyważaniu to ściąganie samochodu na prawo na odcinku mniejszym niż 100m, mierzone pomiędzy słupkami autostradowymi;
Ø Podczas przyspieszania efekt ściągania na prawo jest większy niż przy tempomacie; (ściąga od lewej strony lewego pasa do prawej strony prawego pasa na autostradzie)
Ø Ściąganie na prawo sprawdziłem zarówno na autostradzie, drodze szybkiego ruchu czy drodze wojewódzkiej, zawsze występuje;
Ø Konieczność ciągłego korygowania toru jazdy;
Wracając z trasy wstąpiłem do CNF Gdańsku Osowie w celu zasięgnięcia informacji co dokładnie zostało zrobione podczas czwartkowego sprawdzenie na wyważarce dynamicznej i jaki są wnioski.
Serwis potwierdził mi przełożenie kół jednak jednocześnie wspomniał :
Ø że opony już się poząbkowały, (przy przebiegu 9000km – 2 miesiące) – serwis o tym nie wspomniał;
Ø co więcej jedna z opon, którą mi pokazał ma widoczne wybrzuszenie (lewy tył) w miejscu stykania się opony z powierzchnią;
Ø w celu sprawdzenia czy na efekt ściągania w prawo mogą mieć wpływ koła zostały zamienione z prawej strony koła PRZÓD –TYŁ,
Ø po jeździe próbnej mogę stwierdzić – efekt ściągania jest dokładnie taki sam, więc to nie kwestia kół.
Opinia co do opon "co z tego że opona klasy premium jak teraz trudno coś polecić bo idą na ilość a nie na jakość".
Czekam mnie kolejna wizyta w serwisie, serwis PLICHTA Gdynia miał wysłać zapytanie serwisowe do SKODY POLSKA, zobaczymy co dalej
Może przydługa moja historia ale mam pytanie czy już skończyła się Twoja historia.
Pozdrawiam Serdecznie
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Odnośnie ściągania to u mnie też występuje, ale generalnie z tego co czytam po necie taka przypadłość VW, bo dotyczy to całej gamy. Dudnienia oraz drgań nie zaobserwowałem jak na razie, więc przyczyny mogą być różne.
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 29 cze 2015, o 18:39
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Tomek
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Hej
Dzięki za odpowiedź.
Po odebraniu auta ściagania nie bylo, dopiero po przełożeniu kół i wyważeniu, ale ściąga tak że jak puszczam kierownicę to na odcinku 50-100 metrów zaczynam zmieniać pas przy prędkości autostradowej. Zgadzam się, ze przyczyny mogą byc różne, poczekam co powie ASO na podstawie info od Skoda Polska, wcześniej miałem 4 Toyoty i 1 Forda, ostatnio Avensis w 4 lata 210000km wiec nie mało ale takich akcji to nie miałem, zresztą żadnych nie miałem.
Dzięki za odpowiedź.
Po odebraniu auta ściagania nie bylo, dopiero po przełożeniu kół i wyważeniu, ale ściąga tak że jak puszczam kierownicę to na odcinku 50-100 metrów zaczynam zmieniać pas przy prędkości autostradowej. Zgadzam się, ze przyczyny mogą byc różne, poczekam co powie ASO na podstawie info od Skoda Polska, wcześniej miałem 4 Toyoty i 1 Forda, ostatnio Avensis w 4 lata 210000km wiec nie mało ale takich akcji to nie miałem, zresztą żadnych nie miałem.
- przem00
- Posty: 628
- Rejestracja: 13 wrz 2011, o 15:15
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: KWI
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
A możesz od kogoś pożyczyć komplet innych opon? U mnie w Aso opowiadali ze mieli spore kłopot tymi oponkami. Sprawdź jak możesz
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka