Strona 17 z 52

Re: Wypalanie filtra DPF?

: 23 paź 2018, o 17:13
autor: Roni
Czy napełnienie filtra czy też ostatnie wypalanie idzie tylko odczytać przez interfejs (kabelek) czy gdzieś w komputerze samochodu można wyczytać?

Re: Wypalanie filtra DPF?

: 23 paź 2018, o 18:29
autor: gabi300
Roni pisze:Czy napełnienie filtra czy też ostatnie wypalanie idzie tylko odczytać przez interfejs (kabelek) czy gdzieś w komputerze samochodu można wyczytać?
Tylko kabel

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Re: Wypalanie filtra DPF?

: 12 lis 2018, o 07:39
autor: jasir
Šzkoda zaczęła bardzo często wypalać dpf, tak co 50 km, po skanie pokazało błąd P2454 (czujnik różnicy ciśnień, zwarcie z masą) po sprawdzeniu kabelków i przewodów wymieniłem czujnik na zamiennik boscha z adaptacją... nie pomogło :/ dalej wypala "co chwilę" pomimo, że według wskazań ilość sadzy w filtrze nie osiąga 20 g aby uaktywnić wypalanie, a tak się dzieje :( ktoś ma jakiś pomysł?
Dodam, że nigdy nie pojawiła się kontrolka od dpf na desce.
ObrazekObrazek

Re: Wypalanie filtra DPF?

: 12 lis 2018, o 23:59
autor: sxc
jasir co to za apka?

Re: Wypalanie filtra DPF?

: 13 lis 2018, o 07:13
autor: wbi
Obd11

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Re: Wypalanie filtra DPF?

: 13 lis 2018, o 09:44
autor: waldi_wl
Moje obserwacje odnośnie zaobserwowanego wypalania DPF na postoju.
Samochód zimny, zrobiłem ok 10km zatrzymuje w miejscu docelowym i obroty prawie 1k chwilowe spalanie 0,9l/h wentylatory szaleją, smród i żar z wydechu.
Po podłączeniu VCDS temp spalin prawie 600*C zawartość sadzy pomiędzy 20-21g i powoli spada.
Czekam ok 10-15min zawartość sadzy spadła do 18g, temp spalin spada do ok 120*C , obroty wracają do normy wentylatory się zatrzymują.

Wynika z tego, że regeneracja na postoju tylko do 18g.
Następnie trasa 100km i po podpięciu VCDS regeneracja 90 km temu, zaw. sadzy ok 8g.

Re: Wypalanie filtra DPF?

: 13 lis 2018, o 18:16
autor: gabi300
waldi_wl pisze:Moje obserwacje odnośnie zaobserwowanego wypalania DPF na postoju.
Samochód zimny, zrobiłem ok 10km zatrzymuje w miejscu docelowym i obroty prawie 1k chwilowe spalanie 0,9l/h wentylatory szaleją, smród i żar z wydechu.
Po podłączeniu VCDS temp spalin prawie 600*C zawartość sadzy pomiędzy 20-21g i powoli spada.
Czekam ok 10-15min zawartość sadzy spadła do 18g, temp spalin spada do ok 120*C , obroty wracają do normy wentylatory się zatrzymują.

Wynika z tego, że regeneracja na postoju tylko do 18g.
Następnie trasa 100km i po podpięciu VCDS regeneracja 90 km temu, zaw. sadzy ok 8g.
Też tak mam .Jak robię trasy jest ok a jak auto zostaje w mieście to tak się dzieje.Jak trasa to też 250-300km .DPF nowy czujnik nowy wtryski ok.Mysle jak bym robił same trasy to by się to ustabilizowało.Dziwne jest tez to że w mieście jak nie osiągnie temperatury to zaczyna wypalać

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Re: Wypalanie filtra DPF?

: 13 lis 2018, o 21:30
autor: matik
gabi300 pisze:
waldi_wl pisze:Dziwne jest tez to że w mieście jak nie osiągnie temperatury to zaczyna wypalać

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Jezeli silnik nie zakonczyl wypalania, to w niesprzyjajacych warunkach (np zaczal wypalanie, szybko nastapilo wylaczenie silnia. Następnie odpalenie jeszcze podbija ilosc sadzy) wypalanie rozpocznie sie zaraz po wlaczeniu 3 biegu.
Kilka razy tak mialem - wypalanie, po nocnym postoju zaczynalo sie po 300m jazdy.
Silnik cbbb.


Wysłane z mojego SGP771 przy użyciu Tapatalka

Re: Wypalanie filtra DPF?

: 21 lis 2018, o 12:48
autor: pnmichal
regeneracja książkowa najlepsza
- podczas jazdy 2000-2500 obrotów koniecznie 15 min stałej prędkości nawet na 4biegu w automacie na drive da radę ostatnio tak zrobiłem

Re: Wypalanie filtra DPF?

: 21 lis 2018, o 15:07
autor: marszal
pnmichal pisze:regeneracja książkowa najlepsza
- podczas jazdy 2000-2500 obrotów koniecznie 15 min stałej prędkości nawet na 4biegu w automacie na drive da radę ostatnio tak zrobiłem
po co na 4 biegu? A jak będzie 2800 obrotów to się nie wypali? I jaka książka o tym mówi?

tylko dobrze uzasadnij ;)

Re: Wypalanie filtra DPF?

: 21 lis 2018, o 20:34
autor: giiiienek
A jak to wygląda z całkowitym zapełnieniem filtra jak sprawdzam programem delphi to mam pokrycie na poziomie 1.3 a graniczna to 1,7 co będzie jak osiągnie ten stan według komputera?

Re: Wypalanie filtra DPF?

: 27 sty 2019, o 12:52
autor: maureliusz
Wrócę do tematu...
Wczoraj usypiając młodego... przeczytałem od deski do deski 17 kartek postów.

Nie ukrywam, mam pewne wątpliwości:
1. Czemu w instrukcji samochodu...nie ma słowa o wypalaniu, jeździe ze stałą prędkości, nie gaszeniu samochodu itp.?
Obawiam się, że poza tymi co tutaj się wypowiadają wszyscy inny po prostu eksploatują samochód bez wnikania.
2. Dzisiaj jechałem przez prawie 10km trzymając 2000obr na 4 biegu:
a) nic się nie wydarzyło/nic nie zainicjowało
a) przecież to...dziadkowanie. Czy nie lepsza jest dynamiczna jazda? To takie pyr,pyr 75km/h

Wydaje się naturalne, że w dzisiejszych czasach takie wypalanie powinno być 100% automatyczne i ogarnięte przez komputer. Oczywiście trzeba mu dać ku temu warunki i chociaż... zagrzać silnik / chociaż te 15km przejechać.

Re: Wypalanie filtra DPF?

: 27 sty 2019, o 16:07
autor: marioti
i dobrze ci się wydaje, wypalanie jest automatyczne, auto nie sygnalizuje wypalania, a jedynie co widać to zwiększone obroty biegu jałowego i podwyższone spalanie.
Jak pojawi się komunikat to już jest problem z DPF-em.

Re: Wypalanie filtra DPF?

: 27 sty 2019, o 19:26
autor: maureliusz
No dobra, a jak z tą jazdą?

Generalnie mówi się, że diesel nie lubi eco-jazdy i dziadkowania...
Z drugiej strony FAP podobno nie lubi gazu do dechy od dołu...

Ktoś potrafi te teorie uzasadnić?

Ja jestem zwolennikiem dynamicznej jazdy, ale oczywiście...bez palenia gumy dieslem spod świateł...bo to nonsens przy takim momencie...

Re: Wypalanie filtra DPF?

: 27 sty 2019, o 20:46
autor: Ralph3x
U mnie jak jeżdżę tylko po mieście i to bardzo krótkie odcinki to filtr wypala się co jakieś 250-300 km.Obroty wzrastają z rury wali gorąco wtedy staram się nie gasić silnika tylko karnąć się od razu kawałek za miasto żeby auto dokończyło proces,na ogół jakieś 15 km równym tempem i sprawa załatwiona.Ale bywa tak że nie ma okazji się przejechać i kilka razy zdażyło się że mimo dopalania filtra musiałem wyłączyć silnik potem znowu proces dopalania się zaczynał a ja znów musiałem wyłączyć silnik.To po jakiś 5 takich "przerwaniach"zapaliła się pomarańczowa lampa filtra na zegarach.2 razy doprowadziłem do takiej sytuacji odkąd kupiłem auto.Wtedy już musiałem wyjechać na autostradę i przegonić auto.Lampka zgasła po ok 20 km jazdy z obrotami ok.2500.Po tym miałem spokój na jakiś 700 km.
Auto ma przejechane obecnie prawie 190kkm.Nigdy nie sprawdzałem w serwisie w jakim stanie mam dpf.Ale przy najbliższych olejach poproszę o ocenę stanu filtra.