Strona 2 z 78

Re: Zawieszenie

: 23 lut 2012, o 20:54
autor: skodaman
Rowniez chcialbym obnizyc swego Superba ze standardowego zawieszenia na takie jakie jest w sportpacku. Czy ktos mi moze pomoc i powiedziec jakie dokladnie amorki i sprezyny musze zamowic w skodzie(najlepiej podajcie numery czesci z etki)? Czy brac od skody tylko te sportowe amorki a sprezyny kupowc gdzies indziej, czy brac lepiej caly zestaw? Gdzie mozna kupic te sprezyny o ktorych mowi kolega frytol H&R ?

Re: Zawieszenie

: 24 lut 2012, o 10:11
autor: Misiek Fisiek
Obniżyć możesz samymi sprężynami. Firmy sprzedające H&R znajdziesz w necie. Jedna jest w Łodzi, inna w Gdańsku. Koszt samych sprężyn to ok 1100. Do tego robocizna + kompletna geometria co daje jakieś 2 kafle.

Re: Zawieszenie

: 24 lut 2012, o 10:22
autor: ddga
Jak chcesz usztywnić zawieszenie i nie obniżać to wymień tylko amory. Ja tak zrobiłem i zamieniłem amory na koni FSD(sprężyny seryjne). Teraz zupełnie inaczej zachowuje się superb w zakretach a komfort praktycznie jest ten sam i mi to akurat pasuje. Poczytaj o koni FSD

Re: Zawieszenie

: 24 lut 2012, o 13:26
autor: frytol
skodaman, kupując cokolwiek H&R-a w Polsce przepłacisz i to sporo. Ja moje brałem z Niemiec: http://www.autoteilemann.de" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeżeli kompletujesz cały zawias (sprężyna+amor) to ja polecę Ci zestaw H&R -40mm i do tego Bilstein B6 (dobre ceny w Polsce ma MTS Bilstein - http://www.mts24sklep.pl" onclick="window.open(this.href);return false;)

Sprężyny: ~180euro z wysyłką
Montaż (z geometrią): 450pln netto

Re: Zawieszenie

: 24 lut 2012, o 17:17
autor: adriand
ddga pisze:Jak chcesz usztywnić zawieszenie i nie obniżać to wymień tylko amory. Ja tak zrobiłem i zamieniłem amory na koni FSD(sprężyny seryjne). Teraz zupełnie inaczej zachowuje się superb w zakretach a komfort praktycznie jest ten sam i mi to akurat pasuje. Poczytaj o koni FSD
Zaciekawiłeś mnie tym
Ja właśnie dokładnie myślę o usztywnieniu zawieszenia
a obniżenie jest jakby rzeczą wtórną

Czy to jest to rozwiązanie i takie są koszty?
http://allegro.pl/koni-fsd-amortyzatory ... 35641.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Możesz coś więcej napisać

Re: Zawieszenie

: 24 lut 2012, o 20:54
autor: skodaman
Ok. dzieki. A jak się ma sportowy zestaw od skody? Czy w tym zestawie są również krótsze sprężyny i sztywniejsze amorki(może ktoś podać numery z etki do takiego zestawu)?
Czyli gdybym sobie kupił krótsze sprężyny np. te H&R i zostawil oryginalne amorki to Superb by trochę usiadł ale komfort został by ten sam? Czy przy pełnym zestawie tzn. sprężyny H&R i np BilsteinB6 lub Koni FSD auto było by bardzo twarde i mniej komfortowe czy w sumie nawet dobrze by na takim zestawie się jeździło? Chodzi mi o to by w miarę jakiś komfort z jazdy był a nie trzepalo jak przy jeździe taczka :)

Re: Zawieszenie

: 25 lut 2012, o 08:01
autor: gachul
ja tak chce na wiosne zrobić że zostawie ori amory a spręzyny chyba założe Eibachy pro-kit 30. Z opini użytkowników są nieco bardziej komfortowe niż H&R. Nie warto inwestować w ori sportowe spręzyny bo są drogie . ok. 1700 zł

Re: Zawieszenie

: 25 lut 2012, o 10:38
autor: Misiek Fisiek
A nie wiesz o ile te Eibachy obniżają auto? Bo H&R obniżają o 40 mm od serii czyli od 4x4 aż 64 mm.

Re: Zawieszenie

: 25 lut 2012, o 11:26
autor: gachul
a są rózne... chyba od 10 do 40. Ja kombinuje tak 30

Re: Zawieszenie

: 25 lut 2012, o 12:39
autor: ddga
adriand pisze:
ddga pisze:Jak chcesz usztywnić zawieszenie i nie obniżać to wymień tylko amory. Ja tak zrobiłem i zamieniłem amory na koni FSD(sprężyny seryjne). Teraz zupełnie inaczej zachowuje się superb w zakretach a komfort praktycznie jest ten sam i mi to akurat pasuje. Poczytaj o koni FSD
Zaciekawiłeś mnie tym
Ja właśnie dokładnie myślę o usztywnieniu zawieszenia
a obniżenie jest jakby rzeczą wtórną

Czy to jest to rozwiązanie i takie są koszty?
http://allegro.pl/koni-fsd-amortyzatory ... 35641.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Możesz coś więcej napisać
Tak to te. Ja kupiłem tu: http://www.3rajder.com.pl/os/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Cena była podobna i nie żałuje wydanej kasy bo auto zachowuje się tak jak opisują działanie koni FSD. Jak równo i zakręty to sztywny a jak nierówność i dziury to robia sie miększe(oczywiscie wszystko w czasie rzeczywistym). Zobaczymi ja z trwałoscią(ja na razie to 10k km). Superb to nie sportowiec i to był dla mnie najlepszy kompromis.

Re: Zawieszenie

: 4 mar 2012, o 08:01
autor: KriSSo
frytol pisze:Jeżeli kompletujesz cały zawias (sprężyna+amor) to ja polecę Ci zestaw H&R -40mm i do tego Bilstein B6 (dobre ceny w Polsce ma MTS Bilstein - http://www.mts24sklep.pl" onclick="window.open(this.href);return false;)
Dlaczego polecacie Bilsteinba B6, czyli amortyzator o standardowej długości (który się do gleby kompletnie nie nadaje) chcecie zakładać do krótkiej, sportowej sprężyny? A potem się czyta, że Bilstein krótko żyje, że wylewa przedwcześnie itd. Przecież po to jakiś Fritz wymyślił i zaprojektował B8, by go z krótką sprężyną montować. Całe pełne kity, Bilsteina B12, czy Eibacha B12 Pro Kit, są zestawami w kompletach z B8.
B6 to ojcu bym na serię założył, żeby nieco pewniej się samochód prowadził, a nie do gleby, Chryste.

Re: Zawieszenie

: 4 mar 2012, o 10:26
autor: frytol
KriSSo, masz rację, chodziło mi oczywiście o B8, które jest krótsze niż seryjny amortyzator, tylko nie wiem czemu kojarzyłem, że to B6 ;)

Re: Zawieszenie

: 6 mar 2012, o 19:39
autor: Misiektt
A do tych FSD jakie sprężynki można założyć myślę cały czas co u mnie zakombinować ale cholera nie znam się na tym za bardzo :) Mówię szczerze :)

Re: Zawieszenie

: 6 mar 2012, o 20:06
autor: Misiek Fisiek
Nie mam przekonania co do takich wynalazków (koni FSD). Niedawno miałem okazję jechać autem z pneumatyką i zauważyłem tyle, że po dziurach i tak pomykałem w trybie "dynamic" (sztywne zawieszenie) bo na "comfort" bujało autem jak kufrem rybackim.

Re: Zawieszenie

: 8 mar 2012, o 22:37
autor: SuperB
Zuber pisze:Nie mam przekonania co do takich wynalazków (koni FSD). Niedawno miałem okazję jechać autem z pneumatyką i zauważyłem tyle, że po dziurach i tak pomykałem w trybie "dynamic" (sztywne zawieszenie) bo na "comfort" bujało autem jak kufrem rybackim.

Zależy co to za auto i jak bardzo "pneumatyczne" jest to pneumatyczne zawieszenie. Ujeżdżałem A6 i A8 na pneumatyce i nie ma tam takich problemów. Poza tym masz tryb automatyczny, gdzie zawieszenie dostosowuje swoje parametry w zależności od prędkości i podłoża.

Też zastanawiam się nad zmianą zawiasu z Superbie, oryginał jest strasznie miękki plus wysoko siedzi auto. Myślałem o ori sportowym, ale cena w ASO (ok. 4000) mocno zniechęca, za tyle dostaje się dobry gwint. Spróbuję albo "taniego gwintu" (1000-2000), albo sprężyn -30 lub -35 (do 1000).