Zawieszenie
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: Zawieszenie
No to wrzucam świeżo po zmianie:
Kierowca przód:
Kierowca tył:
Pasażer przód:
Pasażer tył:
Tak było przed :
Tak jest teraz:
Kierowca przód:
Kierowca tył:
Pasażer przód:
Pasażer tył:
Tak było przed :
Tak jest teraz:
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2016, o 01:14 przez CLO27, łącznie zmieniany 1 raz.
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: Zawieszenie
Wrażenia z trasy na nowym zawieszeniu bilstein pro kit b12 (eibach):
Dzisiaj miałem okazję pojechać w niedaleką traskę około 300 km więc postanowiłem zabrać SII na nowym zawieszeniu. Powiem, że jadąc przez wioski już stwierdziłem, że auto jest nieporównywalnie bardziej stabilne. Zakręty w które mogłem pokonywać z prędkością max 70-80 km/h dzisiaj z dużą rezerwą wchodziłem 110 km/h. Trochę oczywiście na "wioskowych" droga mnie wytrzepało i po takiej trasie stwierdzam, że komfort spadł obiektywnie o30 - 40%.
Jednak najważniejszą, w sumie podstawową rzeczą dla której zdecydowałem się na tą zmianę było "myszkowanie" i zachowanie samochodu na autostradzie, przy podmuchach wiatru i prędkościach 160 km/h +.
Akurat na trasie był wiatr i na starym zawieszeniu maksymalną bezstresową prędkością było 160-170km/h, powiedzmy z wytężoną uwagą i już poczuciem (nie do końca mogę to wytłumaczyć) względnego "bezpieczeństwa", panowania nad samochodem. Oczywiście mocniejszy podmuch w podobnych warunkach powodował bujanie samochodem i odpuszczenie gazu, redukcję prędkości.
Na nowym zawieszeniu nawet przy mocniejszych podmuchach auto zachowywało się obojętnie, nie miało to wpływu na tor jazdy ( jechał jak po szynach) i to nie przy granicznych 170, a 210+. Jeżeli ktoś ma możliwość zmiany, a jeździ na prawdę dużo to za takie korzyści jak: zero "myszkowanie" i brak bujania przy nawet mocnych podmuchach warto chyba zdecydować się na zmianę.
Jest tylko jeden minus(oprócz obniżenia komfortu) tej zmiany, nie trzeba odpuszczać tam gdzie kiedyś dla bezpieczeństwa było trzeba, ma się ochotę w każdy zakręt wejść zdecydowanie szybciej i ogólnie jakoś tak kierowca jest bardziej zachęcony do szybszej jazdy (świadomość, że na więcej przy wyższych prędkościach można sobie pozwolić . Co za tym idzie średnie spalanie dzisiaj wzrosło u mnie na tej trasie o około 2 litry więc dla oszczędnych nie będzie to trafny wybór Wyszło 10,6...
Dzisiaj miałem okazję pojechać w niedaleką traskę około 300 km więc postanowiłem zabrać SII na nowym zawieszeniu. Powiem, że jadąc przez wioski już stwierdziłem, że auto jest nieporównywalnie bardziej stabilne. Zakręty w które mogłem pokonywać z prędkością max 70-80 km/h dzisiaj z dużą rezerwą wchodziłem 110 km/h. Trochę oczywiście na "wioskowych" droga mnie wytrzepało i po takiej trasie stwierdzam, że komfort spadł obiektywnie o30 - 40%.
Jednak najważniejszą, w sumie podstawową rzeczą dla której zdecydowałem się na tą zmianę było "myszkowanie" i zachowanie samochodu na autostradzie, przy podmuchach wiatru i prędkościach 160 km/h +.
Akurat na trasie był wiatr i na starym zawieszeniu maksymalną bezstresową prędkością było 160-170km/h, powiedzmy z wytężoną uwagą i już poczuciem (nie do końca mogę to wytłumaczyć) względnego "bezpieczeństwa", panowania nad samochodem. Oczywiście mocniejszy podmuch w podobnych warunkach powodował bujanie samochodem i odpuszczenie gazu, redukcję prędkości.
Na nowym zawieszeniu nawet przy mocniejszych podmuchach auto zachowywało się obojętnie, nie miało to wpływu na tor jazdy ( jechał jak po szynach) i to nie przy granicznych 170, a 210+. Jeżeli ktoś ma możliwość zmiany, a jeździ na prawdę dużo to za takie korzyści jak: zero "myszkowanie" i brak bujania przy nawet mocnych podmuchach warto chyba zdecydować się na zmianę.
Jest tylko jeden minus(oprócz obniżenia komfortu) tej zmiany, nie trzeba odpuszczać tam gdzie kiedyś dla bezpieczeństwa było trzeba, ma się ochotę w każdy zakręt wejść zdecydowanie szybciej i ogólnie jakoś tak kierowca jest bardziej zachęcony do szybszej jazdy (świadomość, że na więcej przy wyższych prędkościach można sobie pozwolić . Co za tym idzie średnie spalanie dzisiaj wzrosło u mnie na tej trasie o około 2 litry więc dla oszczędnych nie będzie to trafny wybór Wyszło 10,6...
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: Zawieszenie
Czyli w sumie potwierdzasz moje odczucia, że powyżej 160km/h strasznie lata, gdybym więcej na trasach jeździł również poszedłbym w Twoje ślady, ale te 10 razy w roku to się przemęczę Aczkolwiek zawsze dobrze wiedzieć, że jak zajdzie potrzeba to można się tego myszkowania pozbyć.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 29 mar 2016, o 15:55
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: ;)
Re: Zawieszenie
Tak informacyjnie. Założyłem nową zawieche kyb excel g ze sprezynami eibacha. Sztywno. Fajnie, trochę na komforcie się straciło ale zyskało szczególnie na prowadzeniu przy wyższych prędkościach i na zakrętach. Inna rozmowa. No i 4x4 pracuje jak należy. Polecam. Budżetowe rozwiązanie.
Wysłane z mojego Lenovo K910 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Lenovo K910 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 14 maja 2016, o 20:33 przez Mikellino, łącznie zmieniany 1 raz.
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: Zawieszenie
No to są odpowiedniki b4 bilsteina(różnica w cenie kilkadziesiąt zł) standardowy zamiennik serii, a obniżałeś coś na sprężynach? Czy brałeś takiej wysokości jak fabryka dawała?
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
- Grzechu23
- Posty: 797
- Rejestracja: 6 gru 2012, o 20:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Sandomierz/Tarnobrzeg
Re: Zawieszenie
Eibach chyba nie produkuje serii do SII. Zaczyna sie od Pro Kit -30 mm
Czarnuch SUPERB viewtopic.php?f=18&t=3554
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: Zawieszenie
Hehe no to troche pojeździ, ale moze wylac za kilka tys...lepiej żeby nie obciążać bo...podobno jest efekt " piłeczki pingpongowej" na dziurach-za słaby amor do sprężyny. Mike masz takie wrażenie?
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
- Grzechu23
- Posty: 797
- Rejestracja: 6 gru 2012, o 20:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Sandomierz/Tarnobrzeg
Re: Zawieszenie
Kij wie jak to w rzeczywistości jest i jak to się ma na dalsze użytkowanie
Na stronie Eibach jest napisane ze do Pro Kit - 30 mm mogą być standardowe amorki.
Na stronie Eibach jest napisane ze do Pro Kit - 30 mm mogą być standardowe amorki.
Czarnuch SUPERB viewtopic.php?f=18&t=3554
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: Zawieszenie
Hehe mnie też o tym przekonywali, też mam -30mm ale czytając szukajac i uwzgledniajac rady także uczestników naszego forum zakupilem do tej sprezyny amory bilsteina b8 wystarczy b6, ale chciałem mieć możliwość jeszcze obnizyc wrazie W:)
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 29 mar 2016, o 15:55
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: ;)
Re: Zawieszenie
Wg mnie to nie kwestia słabego Amora. Takie są eibachy. Na minimalnych nierownosciach jest wszystko wybierane ale niestety w pewnym momencie utwardzic się musi. To progresywna sprężyna. Miałem je również w Stilo kiedyś i efekt był podobny. Ogolnie czytałem że excel g to prawie twardość b6. Tylko 3 razy tańszy i dobre opinieA b6 lubią wylewać i mają chora cenę. Ja miałem w S2 jakieś twardsze zawieszenie o 1,5cm wyższe dla 4x4. Ale bujalo strasznie. Teraz trochę podskakuje ale reakcja o niebo lepsza. Wymieniłem z odbojami i chodzi cichutko. Wręcz karoseria skrzypi....CLO27 pisze:Hehe no to troche pojeździ, ale moze wylac za kilka tys...lepiej żeby nie obciążać bo...podobno jest efekt " piłeczki pingpongowej" na dziurach-za słaby amor do sprężyny. Mike masz takie wrażenie?
Wysłane z mojego Lenovo K910 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Zawieszenie
Co prawda w O1 - ale Excel G dobrze wspominałem. Jeszcze trochę też pewnie zmienię na taki zestaw. Możesz podać namiary i ceny?
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 29 mar 2016, o 15:55
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: ;)
Re: Zawieszenie
Alledrogo. Ok 720 springi i podobnie amoryrezon pisze:Co prawda w O1 - ale Excel G dobrze wspominałem. Jeszcze trochę też pewnie zmienię na taki zestaw. Możesz podać namiary i ceny?
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Zawieszenie
thx . Te sprężyny, które zamontowałeś są obniżające czy std? Raczej nie chciałbym obniżać swojego