czy to pęknieta głowica

key26
Posty: 69
Rejestracja: 13 kwie 2015, o 14:21
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)

czy to pęknieta głowica

Post autor: key26 »

Witam jak w temacie mam ropę w oleju wymienione uszczelniacze na pompkach , podmienioną pompę wysokiego ciśnienia i nadal leje ropę do oleju i samochodu niemoge odpalić jak postoji kilka godzin , na ciepłym silniku pali bez problemu i silnik równo pracuje , już brak mi pomysłów , mechanik mówi że to głowica ma pęknięcie i jest do wymiany , czy spotkał się ktoś z takim przypadkiem- pomocy
Awatar użytkownika
bednar676
Posty: 126
Rejestracja: 13 kwie 2014, o 15:04
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Imię: Dominik
Lokalizacja: Kielce

Re: czy to pęknieta głowica

Post autor: bednar676 »

Moze ktorys wtrysk juz leje za bardzo ?
motogold
Posty: 286
Rejestracja: 22 paź 2012, o 19:15
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Aktualnie: 163/370
Imię: Sławek
Lokalizacja: Rumia

Re: czy to pęknieta głowica

Post autor: motogold »

To,że nie możesz odpalić,to mogą być świece żarowe,skoro na ciepłym pali.Mogą być też walnięte pierścienie.Przegrzałeś ją??Sama z siebie głowica nie pęka raczej.Musiałby być jakiś czynnik,który by jej w tym pomógł.
Sprawdź ciśnienie na cylindrach.A komp coś pokazuje?Błędy wtrysku etc.??
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: czy to pęknieta głowica

Post autor: Mej »

key26 pisze:mam ropę w oleju
A nie "przez przypadek" olej w paliwie ?
"Przybywa oleju" w silniku czy paliwo zanieczyszcza się olejem ?

Odpowiedź na powyższe wątpliwości jest dosyć istotna, chociaż "statystycznie" w silnikach PD rzeczywiście większość tego typu awarii lokuje się właśnie w głowicy silnika.
Trudność sprowadza się do znalezienia zakładu regenerującego, kompetentnego nie tylko w celnej diagnozie ale tez zdolnego naprawić te "dosyć szczególne" głowice, szczególnie gdy zachodzi konieczność rekonstrukcji gniazda PD.

Płynu chłodzącego nie ubywa ?
Jeszcze jakieś inne symptomy ?

Uzupełniająco link do tematu, który nie wyczerpuje ale w jakimś stopniu zahacza o Twój problem:
http://a6forum.pl/1-9-tdi-pd-omowienie- ... a-t51.html .
Pozdrawiam.
key26
Posty: 69
Rejestracja: 13 kwie 2015, o 14:21
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)

Re: czy to pęknieta głowica

Post autor: key26 »

W oleju czuć ropę a płynu nieubywa , wymienione uszczelniacze na pompowtryskach i mechanik sprawdzał na kompie to wtrysku dobrze dają dawkę paliwa teraz co zauważyłem to ktoś założył zawór zwrotny na wężyku doprowadzającym paliwo przed filtrem , a z innych objawów to samochód teraz tak jakby moc stracił , a pierścienie zobaczenia jak mechanik głowice zdejmnie , a i pompę wysokiego ciśnienia ppdmoeniłem i dalej to samo
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: czy to pęknieta głowica

Post autor: Mej »

key26 pisze:W oleju czuć ropę
I to powonienie ma być podstawą do demontowania głowicy :shock: :?:
key26 pisze: płynu nieubywa ,
W takim razie (moim zdaniem) należy sprawdzić czy olej przenika do paliwa. Wystarczy zlokalizować odpowiedni wężyk "za głowicą" i skierować "powracające" paliwo do kilkulitrowej, przeźroczystej bańki.
Jeżeli paliwo miesza się z olejem "w głowicy", będzie to widoczne.
W przeciwnym razie pomysł demontażu głowicy jest co najmniej przedwczesny :!: :!:
key26 pisze:mechanik sprawdzał na kompie to wtrysku dobrze dają dawkę paliwa
Odczyt dawki paliwa "na kompie" W ŻADNYM ALE TO ŻADNYM PRZYPADKU NIE ZAŚWIADCZA O PRAWIDŁOWEJ KONDYCJI KOŃCÓWEK ROZPYLAJĄCYCH WTRYSKIWACZY, a jeśli te elementy są zużyte, to niespalone paliwo będzie się mieszało z olejem i rozruch silnika też będzie trudny (czasem bardzo trudny).
Już nie mówiąc jak cierpią wtedy komory wirowe tłoków ... .
Bez urazy, ale z tego co opisujesz, ten Twój mechanik ... raczej mało wie i zbyt pochopnie popycha Cię w koszty, które być może wcale nie są zasadne ... :!: :!:
key26 pisze:teraz co zauważyłem to ktoś założył zawór zwrotny na wężyku doprowadzającym paliwo przed filtrem ,
Czyli "ktoś" już dawno borykał się z tymi samymi problemami co Ty (prawdopodobnie). Gdyby to było uszkodzenie głowicy żadnym zaworkiem zwrotnym sytuacji nie udałoby się opanować, nawet na chwilę.
key26 pisze:z innych objawów to samochód teraz tak jakby moc stracił
Nie musi mieć żadnego związku z problemami "rozruchowymi" (chociaż prawdopodobnie ma).
Można to łatwo ustalić - sprawdzając komputerem dynamiczne odczyty turbo, EGR, dawki paliwa i tak dalej ... .
key26 pisze:a pierścienie zobaczenia jak mechanik głowice zdejmnie ,
Strasznie wyrywny ten Twój mechanik ... . Jak wyżej napisałem, do zdejmowania głowicy (przynajmniej moim zdaniem) jeszcze daleka droga :!: :!:
key26 pisze:i pompę wysokiego ciśnienia ppdmoeniłem i dalej to samo
Mówisz o pompie podwójnej (tzw. tandemowej) "na silniku" czy o tej w zbiorniku paliwa :?:
Pozdrawiam.
key26
Posty: 69
Rejestracja: 13 kwie 2015, o 14:21
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)

Re: czy to pęknieta głowica

Post autor: key26 »

Chodziło o pompę wysokiego ciśnienia za silnikiem
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: czy to pęknieta głowica

Post autor: Mej »

key26 pisze:Chodziło o pompę wysokiego ciśnienia za silnikiem
Tak sądziłem. Zatem zostaje Ci do sprawdzenia (co najmniej) elektryczna pompa w zbiorniku, która częściej stwarza sceny podczas "zimnego rozruchu" od tej "na silniku" (przy okazji - żadna z nich nie jest wysokociśnieniowa ale mniejsza o to).

Wymieniając pompę "na silniku" (a dokładniej "na głowicy") TEORTYCZNIE mogłeś usunąć EWENTUALNE mieszanie się paliwa z olejem, ale wciąż nie odpowiedziałeś na pytanie co tak naprawdę jest podstawą "diagnozy", że paliwo faktycznie trafia do oleju, bo samo powonienie, wybacz, ale nie jest żadnym twardym argumentem.

Teraz to już tylko Twoja sprawa czy :
- zajmiesz się PRAWIDŁOWĄ diagnostyką układu paliwowego, począwszy od zbiornika
co BYĆ MOŻE zlikwiduje problemy rozruchowe
- zwrócisz się do wysokospecjalistycznego serwisu Boscha o zdiagnozowanie PD o ile rzeczywiście paliwo miesza się olejem
- czy pozwolisz mechanikowi na chybił-trafił wyrywać głowicę pomimo tego, że żaden z Twoich dotychczasowych opisów nie potwierdza takiej potrzeby (choć oczywiście zwykłym przypadkiem głowica może być uszkodzona ale ja akurat wolałbym to wiedzieć przed, być może całkiem zbędnym, demontażem)
Pozdrawiam.
key26
Posty: 69
Rejestracja: 13 kwie 2015, o 14:21
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)

Re: czy to pęknieta głowica

Post autor: key26 »

Gdyby to było takie proste , mieszkam w Anglii a tu specjalistyczny zakład bosch tudzież serwis skody liczy sobie ogromne pieniądze za sprawdzenie czegokolwiek sama wymiana rozrządu to kwestia 3500 PLN i raczej niestać mnie na serwis
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13604
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: czy to pęknieta głowica

Post autor: Enriquez »

Chyba sobie otworzę tam warsztat, jak czytam te lamenty z wysp.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: czy to pęknieta głowica

Post autor: Mej »

key26 pisze:Gdyby to było takie proste , mieszkam w Anglii a tu specjalistyczny zakład bosch tudzież serwis skody liczy sobie ogromne pieniądze za sprawdzenie czegokolwiek sama wymiana rozrządu to kwestia 3500 PLN i raczej niestać mnie na serwis
Ale to w najmniejszym stopniu NIE UZASADNIA BYĆ MOŻE CAŁKIEM CHYBIONEGO POMYSŁU o wyrywaniu głowicy z silnika.

OK, jak dla mnie temat się wyczerpał chociażby wobec faktu, że wciąż UNIKASZ prostych i wyczerpujących odpowiedzi na najprostsze pytania techniczne. Bez sensu taka "robota" ... .

Serdecznie życzę powodzenia w skutecznej naprawie.
Oby tylko w działaniu Twojego :mechanika" poruszającego się jak dziecko we mgle na chybił trafił, więcej było tego trafił niż chybił ;) .
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: czy to pęknieta głowica

Post autor: whity »

Może to ten sam, co ma t1000?;)
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: czy to pęknieta głowica

Post autor: Mej »

VWhity pisze:Może to ten sam, co ma t1000?;)
Qurwa, mam dokładnie te same wątpliwości :lol: ... .
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: czy to pęknieta głowica

Post autor: whity »

;)
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
key26
Posty: 69
Rejestracja: 13 kwie 2015, o 14:21
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)

Re: czy to pęknieta głowica

Post autor: key26 »

A czy możliwe że lejący wtrysk powoduje do stawanie się ropy do oleju i że paliwo się cofa? Jak stoi z górki to po całej nocy odpale bez problemu a jeśli stoi na równym to po kilku godzinach niemoge odpalić jakby paliwo się cofało
ODPOWIEDZ