Kierownica i zbieżność.

Awatar użytkownika
tekus
Posty: 106
Rejestracja: 3 gru 2013, o 16:25
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Imię: Adam
Lokalizacja: LDZ

Kierownica i zbieżność.

Post autor: tekus »

Mam problem z kierownicą. Jest przekrecona o 2-3 stopnie w lewo. Jeśli w czasie jazdy ustawie poziomo to zjezdzam w prawo. Jakiś czas temu wpieprzylem się w dziurę tak mocno ze oponę szlag trafił. Bylem na zbieżności i wszystko jest właściwie idealnie. Gdzie szukać solucji? Maglownica?
Furacz nie walony .:roll:
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: Kierownica i zbieżność.

Post autor: whity »

Moze nowa opona wadliwa? Miałem podobnie i mi auto po rozwaleniu opony z felga sięgało w prawo. Po trzech zbieżnościach...winowajca były wadliwe opony i je wymienili na nowe .... Problemu potem juz nie było
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
Awatar użytkownika
tekus
Posty: 106
Rejestracja: 3 gru 2013, o 16:25
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Imię: Adam
Lokalizacja: LDZ

Re: Kierownica i zbieżność.

Post autor: tekus »

Kuzwa, nie umiem korzystać z Tapatalka, prostuje nie w tym dziale. Moda proszę o przeniesienie do właściwego działu.
Awatar użytkownika
tekus
Posty: 106
Rejestracja: 3 gru 2013, o 16:25
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Imię: Adam
Lokalizacja: LDZ

Re: Kierownica i zbieżność.

Post autor: tekus »

Whity miałem zimowki a teraz letnie i jest to samo.
Konik
Posty: 2123
Rejestracja: 31 maja 2014, o 01:04
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Kierownica i zbieżność.

Post autor: Konik »

tekus pisze:Bylem na zbieżności i wszystko jest właściwie idealnie.
Byłeś na sprawdzeniu i jest prawidłowo, czy byłeś na regulacji i ustawili prawidłowo?

Zacznę od tego, że rozwiązaniem jest... prawidłowe ustawienie zbieżności.
Nie wiem, czy potrafię tu opisać o co chodzi, ale spróbuję... postaram się jak najbardziej obrazowo (niekoniecznie fachowo).

Przekładnia kierownicza (maglownica) jest pomiędzy kołami. Do przekładni dochodzi wałek kolumny kierowniczej, a z przekładni wychodzą drążki kierownicze zakończone końcówkami, które dochodzą do zwrotnic kół.

Obrazek

Regulacja zbieżności polega na wkręceniu lub wykręceniu końcówek kierowniczych, czyli zmniejszeniu lub zwiększeniu odległości od przekładni kierowniczej do zwrotnicy koła. Z każdej strony.

Załóżmy idealną sytuację. Koło kierownicy jest ustawione prawidłowo (na zero), prawe koło ma prawidłową zbieżność i lewe koło ma prawidłową zbieżność. Jeśli wykręcimy prawą końcówkę o jeden obrót, to prawe koło będzie miało nieprawidłową zbieżność. Ale jeśli wkręcimy lewą końcówkę, to zbieżność będzie prawidłowa, ale... kierownica lekko się obróci.

Jeśli więc masz zbieżność ustawioną prawidłowo, wystarczy ustawić ją prawidłowo z uwzględnieniem ustawienia kierownicy na "zero". Czyli np. z jednej strony wkręcić końcówkę o dwa obroty, a z drugiej wykręcić o dwa obroty. To tylko przykład dla zobrazowania sytuacji.

Nie rób tego sam, zaprowadź do fachowca. Napisałem, żebyś wiedział, czego "wymagać".
Pozdrawiam
Maciej

PS Nie śledzę już forum. Jeśli masz pytania, pisz PW.
Awatar użytkownika
tekus
Posty: 106
Rejestracja: 3 gru 2013, o 16:25
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Imię: Adam
Lokalizacja: LDZ

Re: Kierownica i zbieżność.

Post autor: tekus »

Byłem na sprawdzeniu i jest prawidłowo, ale podjadę jeszcze raz niech się Mechaniory wysilą jeszcze raz.
Awatar użytkownika
gachul
Posty: 3888
Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: CS rullez :P
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Limanowa/Łódź
Kontakt:

Re: Kierownica i zbieżność.

Post autor: gachul »

jak zamienisz koła jest tak samo?
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: Kierownica i zbieżność.

Post autor: whity »

Pisał ze miał tak na zimowych i na letnich to samo
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
Awatar użytkownika
tekus
Posty: 106
Rejestracja: 3 gru 2013, o 16:25
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Imię: Adam
Lokalizacja: LDZ

Re: Kierownica i zbieżność.

Post autor: tekus »

Zmieniłem z zimowek na letnie i jest to samo.
Awatar użytkownika
gachul
Posty: 3888
Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: CS rullez :P
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Limanowa/Łódź
Kontakt:

Re: Kierownica i zbieżność.

Post autor: gachul »

a letnie miałeś podpisane??? tzn które koło gdzie było założone i czy jak zmieniałeś z lato na zime to było przed dziurą czy już po?? d
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
Konik
Posty: 2123
Rejestracja: 31 maja 2014, o 01:04
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Kierownica i zbieżność.

Post autor: Konik »

tekus pisze:Byłem na sprawdzeniu i jest prawidłowo
Nie jest.
Popatrz na powyższy rysunek i wyobraź sobie lekki obrót kierownicy i jego konsekwencję - przesunięcie końcówek w jedną stronę. Jeśli ten lekki obrót kierownicy, to będzie właśnie jej wyprostowanie (a koła się skręcą), to żeby było prawidłowo, trzeba "unieruchomić" kierownicę, a końcówki wyregulować w sposób jaki opisałem powyżej. Wtedy koła wrócą do "jazdy na wprost".

Nie odpowiedziałeś na moje pytanie: Byłeś na sprawdzeniu i jest prawidłowo, czy byłeś na regulacji i ustawili prawidłowo?.
Pozdrawiam
Maciej

PS Nie śledzę już forum. Jeśli masz pytania, pisz PW.
Awatar użytkownika
tekus
Posty: 106
Rejestracja: 3 gru 2013, o 16:25
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Imię: Adam
Lokalizacja: LDZ

Re: Kierownica i zbieżność.

Post autor: tekus »

Konik: byłem na sprawdzeniu i jest prawidłowo, ale zwrócę uwagę na końcówki o których piszesz.
Gachul: nie podpisywałem kół a w dziurę się władowałem jeszcze przed zmianą kół.
Awatar użytkownika
gachul
Posty: 3888
Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: CS rullez :P
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Limanowa/Łódź
Kontakt:

Re: Kierownica i zbieżność.

Post autor: gachul »

bo tak sobie kombinuje ze jak od nowa Ci ustawili zbieżność a koła nie były nowe to może muszą chwile pojeździc zeby sie dotrzeć na danej osi... zamian kół to robota na 5 minut wiec jeszcze zamien lewa z prawą... a nóż widelec bedzie ok
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: Kierownica i zbieżność.

Post autor: whity »

A jak będzie miał kierunkowe ?;)
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
Awatar użytkownika
gachul
Posty: 3888
Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: CS rullez :P
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Limanowa/Łódź
Kontakt:

Re: Kierownica i zbieżność.

Post autor: gachul »

no to przód z tyłem... :P
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
ODPOWIEDZ