Skręcona kierownica po zmianie kół

Awatar użytkownika
negas44
Posty: 222
Rejestracja: 4 lis 2014, o 17:52
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Gogolin
Kontakt:

Skręcona kierownica po zmianie kół

Post autor: negas44 »

Witam

Mam mały problem, po wymianie kół na letnie (w salonie nie oznaczyli kół które jest które z fabryki) mam lekko skręcona kierownicę w lewo jak dam na wprost to auto skręca w prawo.

Zmieniałem już koła miejscami kilka razy i dalej jest lipa. Co robić ?

Planuję pojechać po świętach na wyważarkę f http://www.opole.latex.net.pl/fileadmin ... er9700.pdf może oni pomogą mam dopiero 1800 km przebiegu i wątpie żeby to była zbieżność tym bardziej że problem pojawił się od razu po zmianie kół, na zimowych było ok.

Proszę o jakieś opinie, pomoc może ktoś miał podobnie.

Poza tym nic nie drży koła są wyważone ok ciśnienie w oponach 2,4 sprawdzane kilka razy w różnych miejscach.

Przekładanie kół miejscami daje różne efekty raz jest mniej skręcone raz więcej .

Nie wiem już co robić.

Dzięki za pomoc
Awatar użytkownika
Camillinhio
Posty: 5897
Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Wrocław

Re: Skręcona kierownica po zmianie kół

Post autor: Camillinhio »

Pierwsze skojarzenie: jedno koło jest mniejsze :D Ja bym do ASO jechał, niech się głowią.
Obrazek
Awatar użytkownika
negas44
Posty: 222
Rejestracja: 4 lis 2014, o 17:52
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Gogolin
Kontakt:

Re: Skręcona kierownica po zmianie kół

Post autor: negas44 »

Camillinhio pisze:Pierwsze skojarzenie: jedno koło jest mniejsze :D Ja bym do ASO jechał, niech się głowią.
Dzwoniłem do ASO to zaproponowali zbieżność za 170 PLN

Jak już pojadę to na pewno nie zapłacę.

Najpierw obczaję tą wyważarkę., ale wkurza mnie to niesamowicie
montego
Posty: 20
Rejestracja: 28 paź 2014, o 23:54
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: W-wa

Re: Skręcona kierownica po zmianie kół

Post autor: montego »

Jedź i niech wyważą koła na tej wyważarce co podałeś. Test drogowy to super sprawa. Potem możesz pojechać do ASO na geometrię (zbieżność) - tylko powiedz niech nie zamieniają koł
Awatar użytkownika
negas44
Posty: 222
Rejestracja: 4 lis 2014, o 17:52
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Gogolin
Kontakt:

Re: Skręcona kierownica po zmianie kół

Post autor: negas44 »

montego pisze:Jedź i niech wyważą koła na tej wyważarce co podałeś. Test drogowy to super sprawa. Potem możesz pojechać do ASO na geometrię (zbieżność) - tylko powiedz niech nie zamieniają koł

Dzięki mam nadzieję że ten test drogowy pomoże opis metody pasuje do mojego problemu.

Zobaczymy jak wrócę z wypadu to pojadę i opiszę co i jak.
adriand
Posty: 245
Rejestracja: 30 wrz 2010, o 08:21
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: 217 KM / 310 nm
Lokalizacja: WAW

Re: Skręcona kierownica po zmianie kół

Post autor: adriand »

Jeśli to jest male skręcenie kierownicy to może i winna jest opona i hunter pokaże. Ja stawiam jednak ze zaplacisz za Huntera a i tak skończy się na geometrii. Tylko nie rob jej w Aso a u kogoś kto tez ma huntera
Awatar użytkownika
negas44
Posty: 222
Rejestracja: 4 lis 2014, o 17:52
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Gogolin
Kontakt:

Re: Skręcona kierownica po zmianie kół

Post autor: negas44 »

Witam

A więc tak, byłem dzisiaj w ASO i problem rozwiązany nie zapłaciłem ani grosza tak jak planowałem.

Przed robotą przejechałem się z mechanikiem i widziałem jak ciągle kontruje kierownicą w lewo ale nie chciał przyznać mówił że droga że nie ściąga itd, ale po przyjęciu auta na warsztat sprawdzili nastawy i wyszło tak jak widać poniżej, poprawili podziękowałem nie zapłaciłem i jest ok.

Obrazek
screenshot

Powiedzieli że prawe koło było lekko cofnięte do tyłu ale czemu nie wiem nigdzie w dziurę nie wjechałem nie wiem, ważne że już po problemie.

Wątek można zamknąć, albo zostawić dla następnych pokoleń

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Skręcona kierownica po zmianie kół

Post autor: Misiek Fisiek »

A ja eksperymentalnie wybieram się w sobotę do podobno najlepszego fachowca w PL. Geometria ustawiana na hunterze, zobaczymy czy coś poprawi.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Skręcona kierownica po zmianie kół

Post autor: Misiek Fisiek »

Czy samochód z większym rozstawem kół jest bardziej stabilny na autostradzie przy większej prędkości?

Zastanawiam się czy dystanse pomagają, szkodzą czy są neutralne w tej kwestii.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: Skręcona kierownica po zmianie kół

Post autor: whity »

Wg mnie lepiej sie trzymał na zakrętach ale co do prędkości nie zauważyłem roznicy
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Skręcona kierownica po zmianie kół

Post autor: Misiek Fisiek »

Jest sens zakładać dystanse 5 mm? 15 mm to już za dużo a 10 mm nie ma.

Edit: Ech, widzę że sensu nie ma bo 5mm nie mają kołnierza centrującego. Pewnie kołnierz centrujący ma 15 mm i dlatego taka jest minimalna wielkość dystansu ze swoim kołnierzem.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: Skręcona kierownica po zmianie kół

Post autor: whity »

Ale mówisz tylko o lecie czy ogólnie? Bo ja miałem 10mm z kolnierzem
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Skręcona kierownica po zmianie kół

Post autor: Misiek Fisiek »

Może w skodzie kołnierz wynosił 10 mm, a tutaj wynosi 15mm? Nie wiem, próbuję zrozumieć dlaczego jest taki przeskok:
5, 15,20,25..

Problem jest też taki, że ET są różne dla zimówek i letnich. Więc 15 mm, które od bólu wejdzie na tył, przy zimówkach się już nie zmieści i trzeba by to rozbierać. Ale to można by jeszcze przeżyć. 5 mm na przód i 15 na tył. Tylko efekt będzie taki, że fabrycznie szerszy jest przód niż tył, a po tych kombinacjach szerszy będzie tył niż przód :roll:

Coś mi świta, że to jednak nie byłoby ok :mrgreen:

Muszę pogadać na ten temat z lokalnym mistrzem geometrii i zbieżności.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
elmi_k
Posty: 2548
Rejestracja: 9 sty 2014, o 20:06
Samochód: Toyota Hilux
Silnik: 3.0 D-4D (171KM)

Re: Skręcona kierownica po zmianie kół

Post autor: elmi_k »

X
Ostatnio zmieniony 17 lip 2016, o 21:10 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Skręcona kierownica po zmianie kół

Post autor: Misiek Fisiek »

Nie do passata. Passat fabrycznie jest tak cudny, że nie ma sensu go ruszać ;)

Pomyślę nad tymi 15 mm na przód i tył. Boję się tylko obcierek bo auto jest na gwincie i jest może miejsce na jeden paluch między oponą a krawędzią błotnika.

Z drugiej strony jak nie spróbuję to się nie dowiem.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
ODPOWIEDZ