Sensowność wymiany zenonów na bardziej wyczesane
- pstrykacz
- Posty: 202
- Rejestracja: 23 mar 2013, o 22:06
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Tychy ST
Re: Sensowność wymiany zenonów na bardziej wyczesane
A nie ma ten Osram 5000K ?
Faktycznie ma 4800K, sprawdziłem na ich stronie
Faktycznie ma 4800K, sprawdziłem na ich stronie
Marek.
-
- Posty: 560
- Rejestracja: 31 sty 2015, o 09:47
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Włocławek
Re: Sensowność wymiany zenonów na bardziej wyczesane
Zrobiłem fotki soczewek w miarę tak jak umiałem.
Zobaczcie dwie soczewki jedna prawa czysta jak kryształ, a druga zabrudzona według mnie.
Ogólnie zauważcie że ta zabrudzona ma już inny kolor tzn. żarnik już na wykończeniu pewnie?
Co sądzicie o tej soczewce chciałem to jakoś wyczyścić ale jeszcze gorzej zrobiłem?
Zamierzam żarniki wymienić. Czy jest sens po wymianie żarników jakoś to czyścić czy ja jestem
przewrażliwiony?
Zobaczcie dwie soczewki jedna prawa czysta jak kryształ, a druga zabrudzona według mnie.
Ogólnie zauważcie że ta zabrudzona ma już inny kolor tzn. żarnik już na wykończeniu pewnie?
Co sądzicie o tej soczewce chciałem to jakoś wyczyścić ale jeszcze gorzej zrobiłem?
Zamierzam żarniki wymienić. Czy jest sens po wymianie żarników jakoś to czyścić czy ja jestem
przewrażliwiony?
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: Sensowność wymiany zenonów na bardziej wyczesane
Jak już było pisane, jeśli nie widzisz różnicy i nie przeszkadza Ci to podczas jazdy to bym olał. Bez wyjęcia sobie lampy i jej porządnego przeczyszczenia to można tylko sobie pogorszyć sytuację W momencie kiedy będziesz miał 50% bo będzie tak zakurzona, wtedy bym się martwił, a tak to niech sobie paruje w spokoju
-
- Posty: 560
- Rejestracja: 31 sty 2015, o 09:47
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Włocławek
Re: Sensowność wymiany zenonów na bardziej wyczesane
Chcialbym wyjac ta soczewke ale trzeba rozklejac lampe
To nielada wyzwanie ja potem zklic.lepiej gola uzywke kupic chyba
To nielada wyzwanie ja potem zklic.lepiej gola uzywke kupic chyba
-
- Posty: 560
- Rejestracja: 31 sty 2015, o 09:47
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Włocławek
Re: Sensowność wymiany zenonów na bardziej wyczesane
Na jednym po prostu widać że już troszkę pod czerwień bije.
Ale sam nie wiem czy przez tą zasyfioną soczewkę gorzej nie świeci.
Ale sam nie wiem czy przez tą zasyfioną soczewkę gorzej nie świeci.
-
- Posty: 107
- Rejestracja: 28 mar 2013, o 13:30
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: BMW F25
- Lokalizacja: Tarnogórskie Szosy OCP
Re: Sensowność wymiany zenonów na bardziej wyczesane
W xenonach palniki??? Hehe ..dzwoni ale nie w tym kościele. .
-
- Posty: 46
- Rejestracja: 23 maja 2014, o 17:56
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Lokalizacja: Oberschlesien
Re: Sensowność wymiany zenonów na bardziej wyczesane
Jak to co! Świeczki bo zenony świecąs-e-b-e-b pisze:a co jest w xenonach jak nie palniki ?andriu21tg pisze:W xenonach palniki???
-
- Posty: 107
- Rejestracja: 28 mar 2013, o 13:30
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: BMW F25
- Lokalizacja: Tarnogórskie Szosy OCP
Re: Sensowność wymiany zenonów na bardziej wyczesane
Xenon to lampa wyładowcza, a każda lampa wyładowcza składa się z elektrod oraz bańki wypełnionej pierwiastkami ziem rzadkich ( dla laika potocznie gaz xenonowy)- odpowiednia proporcja tych gazów wpływa na temp. barwową źródła, a temp.barwowa rośnie w czasie użytkowania przy jednoczesnym spadku ilości wytwarzanego światła(lm).. Więc nie może w ksenonach być Palnik bo to jak powiedzieć że w aucie znajduje się samochód..
Co do źródeł żarowych halogenowych na ich strumień w 95% wpływa konstrukcja skrętki- im cieńsza tym opór jest mniejszy tym mamy więcej lm ,im skrętka jest grubsza tym opór większy tym lm mamy mniej. Wiadomo że możemy zastosować podwójną skrętkę nawet potrójną ale to domena źródeł medycznych. Osram miał b. duży problem z jakością w początkach produktu NB, lata 2005/2007 później wprowadzono kilka zmian wydłużając ich żywotność prawie 2x. czyli ok 250/300h. Standardowy halogen ma ich 600/800h, wersja Day&Light ma ich ok 1000h( źródło przeznaczone przede wszystkim na rynek Skandynawski). Od strony użytkowej na żywotność źródła (każdego prócz LED)w 90% ma ilość włączeń i wyłączeń, kolejne to napięcie, oraz takie kuriozum jak higiena montażu. Bańka ze źródła halogenowego rozgrzewa się do temp. ok 250C w przypadku kiedy brudną lub tłustą ręką łapiemy za bańkę na szkle w momencie pracy tworzy się soczewka ale to was pewnie nie interesuje.. Co do temp.barwowej ktoś tu pisał prawdę mianowicie im idziemy wyżej 4800K wówczas idziemy w Fiolet(nadfiolet) - wygląda może i fajnie ale wzrok masakruje okropnie - nic nie widać. W PL dopuszczalną max temp.barwową wg.ECE, jest 4800K/5000K każda wartość powyżej wg.prawa jest niedopuszczalna..
Co do źródeł żarowych halogenowych na ich strumień w 95% wpływa konstrukcja skrętki- im cieńsza tym opór jest mniejszy tym mamy więcej lm ,im skrętka jest grubsza tym opór większy tym lm mamy mniej. Wiadomo że możemy zastosować podwójną skrętkę nawet potrójną ale to domena źródeł medycznych. Osram miał b. duży problem z jakością w początkach produktu NB, lata 2005/2007 później wprowadzono kilka zmian wydłużając ich żywotność prawie 2x. czyli ok 250/300h. Standardowy halogen ma ich 600/800h, wersja Day&Light ma ich ok 1000h( źródło przeznaczone przede wszystkim na rynek Skandynawski). Od strony użytkowej na żywotność źródła (każdego prócz LED)w 90% ma ilość włączeń i wyłączeń, kolejne to napięcie, oraz takie kuriozum jak higiena montażu. Bańka ze źródła halogenowego rozgrzewa się do temp. ok 250C w przypadku kiedy brudną lub tłustą ręką łapiemy za bańkę na szkle w momencie pracy tworzy się soczewka ale to was pewnie nie interesuje.. Co do temp.barwowej ktoś tu pisał prawdę mianowicie im idziemy wyżej 4800K wówczas idziemy w Fiolet(nadfiolet) - wygląda może i fajnie ale wzrok masakruje okropnie - nic nie widać. W PL dopuszczalną max temp.barwową wg.ECE, jest 4800K/5000K każda wartość powyżej wg.prawa jest niedopuszczalna..
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13607
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Sensowność wymiany zenonów na bardziej wyczesane
Piękny wywód, tylko nie napisałeś jak Twoim zdaniem poprawnie nazwać źródło światła stosowane w lampach ksenonowych?
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 107
- Rejestracja: 28 mar 2013, o 13:30
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: BMW F25
- Lokalizacja: Tarnogórskie Szosy OCP
Re: Sensowność wymiany zenonów na bardziej wyczesane
lampy ksenonowe
palnik ksenonowy
byle nie używać stwierdzeń typu: w xenonach są palniki,
palnik ksenonowy
byle nie używać stwierdzeń typu: w xenonach są palniki,
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13607
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Sensowność wymiany zenonów na bardziej wyczesane
w lampach ksenonowych są palniki ksenonowe
co to za problem, że ktoś to skraca?
tu nie politechnika ani filologia polska
co to za problem, że ktoś to skraca?
tu nie politechnika ani filologia polska
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 560
- Rejestracja: 31 sty 2015, o 09:47
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Włocławek
Re: Sensowność wymiany zenonów na bardziej wyczesane
To jest zwykle forum i nie zawsze używa się tu może fachowego języka ale każdy wie o co chodzi.
Temat dość stary al widzę że kolega uświadomił że żaden palnik i już.
Pozdr
Temat dość stary al widzę że kolega uświadomił że żaden palnik i już.
Pozdr
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Sensowność wymiany zenonów na bardziej wyczesane
dziękujemy za niezwykle fachowy wywód. jeszcze jakby kolega wyjaśnił jak nazywa się element świetlny to będziemy wdzięczni. W lampie naftowej jest to knot, w lampie żarowej - żarówka, a w lampie ksenonowej? chyba jednak nazywa się to palnik. To tak jakby powiedzieć, że w aucie jest silnik, a nie samochód. Lampa ksenonowa składa się nie tylko z elektrod i bańki, ale jeszcze odbłyśnika, mocowania, przetwornicy, układu poziomowania, itd.... Można lampę nazywać też reflektorem, zwłaszcza jeśli tak jak w samochodzie występuje skupiony strumień światła. Tak btw na suficie w pokoju masz lampę czy żarówkę?andriu21tg pisze:Xenon to lampa wyładowcza...
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 25 sty 2013, o 18:27
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Sensowność wymiany zenonów na bardziej wyczesane
jeśli masz takie różowe światło to może oznaczać , ze soczewka jest na wykończeniu. miałem tak w swojej S1. Myślałem, ze to żarnik albo przetwornica, okazało się, ze soczewka. możesz kupić gołą używkę, ale też dobrze byłoby sprawdzić czy jest ok.